Навчальний переказ «Павучок Ниточка» за поданим планом.

Опис документу:
Детальний конспект уроку української мови в 3 класі за підручником М.Д Захарійчука допоможе вам навчити учнів складати письмовий переказ тексту за планом; розвивати увагу,пам'ять, спостережливість; вдосконалювати усне й писемне мовлення учнів; виховувати любов до тварин, почуття взаємодопомоги, прагнення бути справжніми друзями.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Навчальний переказ «Павучок Ниточка»

за поданим планом.

Мета: вчити складати письмовий переказ тексту за планом; розвивати увагу,

пам'ять, спостережливість; вдосконалювати усне й писемне мовлення учнів;

виховувати любов до тварин, почуття взаємодопомоги, прагнення бути

справжніми друзями.

Обладнання:

- картки з текстом «Павучок Ниточка» ,картки з довідкою (опорні слова) картки – синоніми,відео «Світ павучків» (телевізор), мікрофон;

Література:

1. Захарійчук М.Д.

Українська мова: підруч. для 3 кл. загальноосвітн. навч. закл.

( М.Д.Захарійчук, А.І. Мовчун. – К.: Грамота, 2015 - 176с.: іл.)

2. Захарійчук М.Д.

Зошит для розвитку писемного мовлення: 3 кл./ М.Д.Захарійчук – К.:

Грамота, 2016 – 64 с.)

3. Велика шкільна енциклопедія / Пер з англ. – К.: Махаон – Україна,

2009 – 256 с.: іл.

І. Організація початку уроку

1. Привітання

– Добрий день, діти. Мене звуть Валерія Сергіївна і сьогодні я проведу у вас урок української мови.

2. Перевірка готовності до уроку

– Подивіться, щоб на ваших партах лежав підручник з української мови, зошит, щоденник та пенал, усе зайве приберіть з парт.

II. Актуалізація опорних знань

1. Вступна бесіда

1. Загадка. Відгадайте, хто це?

В нього восьмеро очей, 
Ніжки від самих плечей. 
З павутинки робить сітку: 
Восени, зимою, влітку!

2. Проблемне питання 1? :

- А що ви знаєте про павуків з уроків природознавства?

- Це невеликі за розмірами тварини, у яких вісім лапок;

клас павукоподібні)

- Це переважно нічні тваринки. Вдень можна побачити тільки їх

павутинку, зрідка самого павука.

3. Проблемне питання 2

- Так хто зрозумів: про кого ми будемо говорити на уроці розвитку

мовлення?

(Версії учнів:

- Будемо складати розповідь про павучка ...

- Будемо письмово переказувати про павучка...)

IІІ. Вивчення нового матеріалу

1)Робота над текстом.

1. Робота з підручником (малюнком) с.94 та текстом (на картках). Первинне

ознайомлення з текстом (за вчителем).

- Зараз я вам зачитаю текст, а ви мені скажете про що розповідається у тексті.

Павучок Ниточка 
У павучка Ниточки затишна домівка на високій ялинці. У хатині він сплів столик, стільці. 
Сусідки сорока і білочка любили павучка. 
Одного разу зірвався сильний вітер. Він порозкидав усі павучкові 
меблі, вирвав двері й знищив хатку. Зажурився Ниточка. Сусіди пропонували 
йому допомогу. Але він твердо вирішив самостійно побудувати нову хатку. 
– Такий маленький , а не зламався! – говорили сусіди. – Не боїться труднощів, а наполегливо переборює їх. Молодець! 

2. Обговорення прочитаного:

- Про що розповідається у тексті?

- Як звали павучка?

- Хто були його сусіди?

- Де була його домівка?

- Яка біда сталася одного разу?

- Чому Ниточка зажурився?

- Хто хотів допомогти павучкові?

- Що вирішив павучок? Чому?

- Чому сусіди пишалися Ниточкою?

3.Повторне читання тексту (напівголосно):

- З скількох частин складається текст?

4 Обговорення прочитаного:

- З скількох частин складається текст?

- Яка тема цього тексту?

- Яка основна думка тексту (головне, що автор хотів передати і

навчити)?

- Про що розповідається у зачині?

- Про що розповідається у основній частині?

- Про що розповідається у кінцівці?

5 Коригування плану у зошиті (с.21)

6 Усний переказ тексту кількома учнями за планом та довідкою на картках.

Довідка:

1. Сплів, стільці, сусідки.

2. Зірвався, порозкидав, знищив,

зажурився, пропонували.

3. Наполегливий, трудівничок,

не боявся, долати, труднощі.

Фізкультхвилинка «Павучок»

Плів павутинку павучок —

І заболів йому бочок.

Встанем разом на хвилинку 

Й проведем фізкультхвилинку.

Руки вгору, руки вниз.

Вліво, вправо повернись.

Сіли — встали, сіли — встали,

Кошенята заплигали,

У долоньки заплескали 

І за парти посідали.

VІІ. Робота у зошиті з друкованою основою.

1. Словникова робота (робота над синонімами)

- Як можна ще назвати Ниточку?

павучок Ниточка

невтомний

трудівничок

наполегливий

павучок-трудівничок

2. Третинне читання тексту учнями (мовчки)

3. Самостійна робота учнів. Навчальний переказ.

Розминка для пальців:

Вправа 1

Жук у жолудя питав:

─ Де ти шапочку  придбав?

От якби мені таку –

Був би красень я в ліску.

а) Запис заголовка.

б) Абзаци у тексті (3)

в) Початок думки (велика буква), її кінець (крапка).

4. Хвилинка релаксації для учнів, що завершили письмовий переказ:

- Розмалюй на с.55 той малюнок, який за сюжетом подобається

найбільше!

5. Заслуховування робіт, написаних учнями. Виправлення мовленнєвих

помилок.

6. Цікавинки про павучків:

відео «Світ павучків»

1. Більшість людей бояться павуків. Вони видаються їм чи не

найжахливішим творінням природи. Між тим, павуки – дуже цікаві

істоти.

2. Павуки відносяться до членистоногих і до класу павукоподібних

тварин.

3. Тіло павука завжди складається з двох частин – головогрудей і

черевця. А ось очей у різних павуків може бути від двох до дванадцяти.

Але зазвичай їх вісім.

4. 28 см – довжина самого великого павука (з урахуванням розмаху ніг!);

півміліметра – самого маленького. 30 років – не межа тривалості життя

павуків.

VІІІ. Підсумок уроку. Гра «Мікрофон»

– Над якою темою ми працювали?

- Що було особливо цікавим?

- Про що хотіли б дізнатися більше?

-Домашнє завдання

 

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»