До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
5
міс.
2
5
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Наукова робота на тему: "Розбудова флоту та морські доктрини А. Тірпіца"

Опис документу:
Наукова робота на тему: "Розбудова флоту та морські доктрини А. Тірпіца". Інформація подана у роботі буде корисною вчителям в якості додаткової підготовки до уроків, учням та студентам для поглибленого вивчення даної тематики.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Розбудова флоту та морські доктрини А. Тірпіца

Нова ера для німецького флоту почалася з сходженням на престол Вільгельма ІІ, хоча саме це десятиліття було назване Тірпіцем «втраченим», адже німецький флот в своєму розвитку відстав навіть від другорядних держав.[Тирпиц А. Воспоминания / Перевод с немецкого и комментарии В.Я. Голанта. Под редакцией профессора адмирала В. А. Алафузова. — М.: Воениздат, 1957— 526]. Причиною цьому була так звана спадщина генералів, що обіймали посади командуючого флотом та морського міністра, а також, відсутність чіткої доктрини.

Під впливом Тірпіца, Вільгельм ІІ переосмислив значення флоту та прийшов до висновку, що він не має бути пасивною частиною збройних сил, а має бути готовим до активних дій у відкритому морі, ще одним поштовхом до переосмислення значення флоту став той факт, що комерційний флот, що досяг значних розмірів на цей час, вже не міг бути захищений береговими загонами. Відповідно до пануючих ідей, в 1889 році міністерство виступило в рейстазі з проектом збільшення кількості кораблів. Нова програма була прийнята, відповідно до неї Німеччина мала побудувати до 1895 року 4 морехідних броненосців, 9 броненосців берегової охорони, 7 великих та 4 малих крейсери. Одночасно, були проведені зміни в керівництві флотом, в 1890році посаду голови морського міністерства обійняв адмірал Гольман [Матвеева А.Г. Германская империя. М.2002. С.128.]. Також, в 1889 році було розформоване адміралтейство, та замінене трьома органами: 1. Вище командування флотом; 2.Імперське морське міністерство; 3. Морський кабінет. Таким чином, морське відомство поставило завдання створити флот, що буде сильніший за низку флотів другорядних держав.

Найяскравіша сторінка історії німецького флоту пов’язана з ім’ям Альфреда фон Тірпіца. Військова кар’єра Тірпіца почалася 1871 році одразу по завершенню Берлінського морського училища. Вже в 1877 році Альфред фон Тірпіц обіймає посаду голови міноносних сил і користуючись положенням успішно реорганізовує їх в інспекторат. Восени 1891 року Вільгельм ІІ під час обіду в Кілі висуває свої зауваження тим, що ніхто не пропонує ефективних шляхів розвитку морської справи, Тірпіц висловлює свої міркування стосовно цього питання, як відомо погляди Тірпіца багато в чому збігалися теоріями Мехена. Можливо, саме через це в січні 1892 року Альфреда фон Тірпіца призначають начальником штабу верховного командування. Йому, як людині, що володіла значним запасом знань з історії та тактико – стратегічної підготовки, було запропоновано розробити стратегію розвитку Флоту відкритого моря. В першу чергу, Тірпіц звернув увагу на підвищення бойової підготовки та активно виступав проти сухопутного підходу до мобілізації, при якому частина суден, що не були задіяні в бою мали передати половину екіпажу на активні кораблі, тим самим, залишаючись без належної боєздатності. Також, Тірпіц наполягав на інтелектуальній підготовці флоту й особисто керував цим напрямом, віддавши всі інші справи у відання статс-секретаря з морських справ.

В 1892 році Тірпіц стає начальником штабу командування військово-морських баз Балтійського моря і в цьому ж році видає новий флотський устав. Наступним кроком було покращення бойової підготовки кораблів. На основі маневрів 1892-1894 року була розроблена лінійна тактика бою та принцип ескадреної організації, згідно з яким, в тактичну одиницю – ескадру входило 8 кораблів, з’єднання ескадр формувало лінійний стрій кораблів, введення молодших флагманів дозволяло діяти ескадрі самостійно, в разі недоступності сигналів з флагмана під час бою.

В 1896 році Тірпіца призначають командиром Східно-Азійської ескадри. Він отримує завдання знайти на узбережжі Китаю місце для розташування своєї військово-морської бази для захисту торгових інтересів Німеччини. Тірпіц наполягав, що найкраще місце для будівництва – острів Циндао і після наполегливих вмовлянь Берлін погодився з думкою адмірала.

Восени 1897 року Тірпіц приступив до розробки нової програми, в своїх зверненнях він наполягав на тому, щоб програму прийняли в якості закону. Ця умова була необхідною з огляду на те, що Німеччина не могла собі дозволити флот з великою концентрацією різнотипних кораблів. Флот потрібно було розвивати з впевненістю, що кошти на будівництво будуть виділені в рамках законодавства. За підтримки впливових політиків програма була прийнята. Проте, Тірпіц розумів, що після закінчення 6-ти річної програми мінімум 1897 року потрібно буде розпочинати нову, так в 1900 році з’явилася новела (додаток) до закону, пов’язано з ростом цін. З огляду на міжнародну ситуацію, а зокрема на випади англійців та американців проти німецького флоту, новелу прийняли досить швидко. Друга суднобудівнича програма була розроблена з урахуванням суперництва Англії та Німеччини на морі, згідно з положеннями даного проекту кількість кораблів була збільшена вдвічі. Тірпіц прагнув оминути випадів в сторону англійського флоту, проте агресивна політика останньої в пресі змусила Тірпіца в грудні 1899 року сказати на засіданні в рейстазі, що нова програма розроблена для сутички з найсильнішим флотом в північному морі. Адмірал прагнув створити таке співвідношення сил, при якому боротьба з німецьким флотом була б для британців занадто ризикованою кампанією. Програму було прийнято в 1900 році, рейстаг підтримав створення лінійного флоту. В доповіді кайзеру, Тірпіц сказав, що після завершення строків програми німецький флот складатиме 38 броненосців разом з кораблями супроводу, таким чином, німецький флот буде програвати в потужності лише британському.

Завдяки прийнятим заходам та мінімальних витратах німцям вдалося створити флот, що за чисельністю поступався британському, проте, мав перевагу по технічним характеристикам. Незважаючи на рішучі кроки в плані модернізації флоту, Тірпіц досить обережно впроваджував технічні новинки, зокрема, він пропонував випустити лімітовану серію підводних човнів, лише для боротьби з торгівлею супротивника. З подачі адмірала, також розпочалася робота з розвитку морської авації.

Починаючи з 1906 року, Тірпіц вимагав щорічної побудови трьох кораблів та скорочення терміну служби вже існуючого флоту, такі кроки робилися з метою оновлення корабельного складу. Така політика викликала занепокоєння британського уряду, з метою зменшення напруги, Тірпіц погодився закріпити перевагу британського флоту в співвідношенні 16:10, проте домовленості не було досягнуто.

Проте, міжнародна напруга продовжила неухильно зростати, після Агадірської кризи 1911 року, Тірпіц запропонував тримати в першій лінії не дві, а три ескадри, з метою підвищення бойової готовності флоту. Прагнучи зберегти мир, Тірпіц на переговорах з британським послом Ходценом, погодився на мінімальні поступки, але з заяв британської делегації було зрозуміло, що їх вдовольнила б тільки відмова Німеччини від розвитку флоту. В 1911 році Тірпіц отримує звання грос-адмірала, але в умовах міжнародної напруги не раз подає в відставку, відстоюючи програми будівництва флоту, прийняті в 1900 році. [http://100v.com.ua/ru/Alfred-Fon-Tirpic-person]

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток цифрового інтелекту учителя: путівник по цифрових інструментах в ефективній організації і проведенні освітнього процесу»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.