Натуральні числа. Розв’язування задач і вправ.

Опис документу:
Даний матеріал стане у нагоді вчителям математики

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Відкритий урок «Веселковий урок»

Тема. Натуральні числа. Розв’язування задач і вправ.

Мета. Закріпити знання та вміння учнів з теми «Натуральні числа», формувати навички та вміння записувати, читати, порівнювати, додавати та віднімати натуральні числа; застосовувати знання і вміння при розв’язуванні нестандартних задач; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, кмітливість; формувати навички роботи за комп’ютером; сприяти формуванню інтересу до математики, розвитку навичок самостійної роботи.

Дидактичне забезпечення уроку. Квітка-веселка, прикріплена на дошці; картки із завданнями; комп’ютерна програма «Сходинки до інформатики»; долоньки.

Хід уроку

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Тема сьогоднішнього уроку «Розв’язування задач і вправ» - звичайна, а форма проведення - незвичайна. Сьогодні ми вирушимо у фантастичну подорож по країні Математика. А в цьому нам допоможе квітка веселка.

- Ой! Що це сталося? Це ж не квітка-веселка?

- Чому цю квітку не можна назвати квіткою –веселкою? (Відповіді учнів).

- Напевно тут побував той, хто не любить математики. Вирішив нас збити з маршруту, розмістивши пелюстки в довільному порядку.

- Діти, а ви знаєте порядок кольорів веселки?

- То ж вирушаємо у подорож! І яку першу пелюстку ми повинні зірвати? Але при цьому ми повинні промовляти чарівні слова:

Квітко-веселко, квітко-веселко,

Хочемо математику вивчати,

Просимо дорогу нам вказати.

  1. Розв’язування задач і вправ.

Перша зупинка «Натуральні числа».

  1. Усне розв’язування вправи. (На дошці записане число 31 970 403 538)

  • Скільки класів має дане число? Назвіть їх.

  • Прочитайте дане число.

  • Назвіть найстарший розряд даного числа.

  • Назвіть розряд, в якому записана четвірка.

  • Назвіть відсутні розряди.

(Завдання на червоних картках, кожному учневі) .

  1. Виконання вправи біля дошки. Записати цифрами числа:

  1. 6 млрд. 703 млн. 20 тис. 7;

  2. млрд. 24 млн. 314;

  3. 215 млрд. 724 тис.;

  4. 31 млрд. 247 млн. ;

  5. 101 млрд. 5.

  1. Самостійне виконання вправи з наступною перевіркою у парах. Записати словами числа:

  1. 6042290601;

  2. 71000043000;

  3. 137401000050;

  4. 80000300600;

  5. 13000000007.

Друга зупинка «Відгадайка».

Віднайди загублені числа. (Додатки 1 – 3).

Третя зупинка «Порівняй-но».

  1. Усне розв’язування вправ:

    • У числах замість кількох цифр поставили зірочки. Порівняйте ці числа:

63*** і 61***;

**1* і 99*;

7*35 і *958.

  • Яку цифру можна поставити замість зірочки, щоб утворилася правильна нерівність:

617* < 6171;

3454 > 34*9;

2785 < 27*0.

  1. Коментоване розв’язування вправи (Завдання на жовтих картках, кожному учневі). Запишіть числа в порядку зростання: 44 550; 450; 550; 45; 405; 45 505; 545; 4 055; 4 505; 54; 454.

Четверта зупинка «Цікавинка». (Завдання на дошці) .

На якій ми дізнаємось про великого гризуна, що веде напівводяний спосіб життя – бобра. Він будує з гілля та мулу будинки, поперек річки робить плотини довжиною 5 – 6 м.

  1. Дізнатись про довжину тіла бобра в сантиметрах нам допоможе дивовижний квадрат.

59

63

36

23

27

0

37

41

14

Завдання:

  • виберіть найменше число у першому рядку;

  • із другого рядка візьміть найбільше;

  • виберіть ні найменше ні найбільше число у третьому рядку;

  • знайдіть суму вибраних чисел;

  • знайдіть суму чисел по головній діагоналі;

  • з кожного рядка і кожного стовпчика виберіть по одному числу, знайдіть суму цих чисел;

  • Що ви помітили?

Ми отримали відповідь на запитання.

  1. Визначте масу бобра в кілограмах.

  • Назвіть геометричні фігури, що використовуються в цьому завданні.

  • Яка фігура зайва? Чому?

П’ята зупинка «Фізкультхвилинка».

Встало вранці ясне сонце,

Заглянуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Сіли – встали, сіли – встали.

Бачте як розвеселили.

А тепер вже час настав

Повернутись нам до справ.

Шоста зупинка «Комп’ютерна».

Робота учнів за комп’ютерами з програмою «Курчата» комплексу програм «Сходинки до інформатики».

Сьома зупинка «Розумників і розумниць».

  1. У двох хлопчиків було 16 марок. Коли другий хлопчик віддав першому 4 марки, то в нього залишилось 8. Скільки марок було у першого хлопчика?

  2. Для поливу шкільної ділянки було заготовлено 2 баки води, в одному 45 відер, а в другому 33. За один і той самий час з кожного баку викачували воду одночасно. Скільки води залишилось в другому баці, якщо в першому залишилось 16 відер?

  3. Один чоловік проходить за годину 5 км. Яку відстань пройдуть три чоловіки за 2 години з тією самою швидкістю?

  4. Цеглина важить 2 кг та ще пів цеглини. Скільки важить 4 цеглини?

  5. На полиці є 18 книжок. Якщо рахувати їх зліва направо, то підручник з математики стоїть на 12-му місці. Котрим по порядку буде цей підручник, якщо книги рахувати справа наліво?

  6. В одному ряді посаджено 13 груш на відстані 5 м одна від одної, а в другому – 21 яблуня на відстані 3 м. Який з рядів довший?

  7. На вазі не зважиш, на базарі не купиш.

Домашнє завдання. Відкриваємо серцевину квітки-веселки і учні записують домашнє завдання у щоденники.

Підсумок уроку.

  • Оцінювання учнів.

  • Чи сподобався вам наш урок-подорож.

  • Прикріпіть долоньки на тих пелюстках-зупинках, завдання яких вам найбільше сподобались.

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
1
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!