Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
№ з/п | Дата | Кіль- кість годин | Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів | Зміст навчального матеріалу. Тема уроку | Теорія літератури |
30. 31-32. | 1 2 | Наскрізні лінії літературного компонента (НЛ): НЛ-2,3,4 Ключові та предметні компетентності: -розповідає про про основні віхи життя й творчості О.де Бальзака, зв’язок письменника з Україною; увічне-ння його пам’яті в музеях і пам’ятниках, утілення обра-зів і сюжетів його книг у творах мистецтва; про історію написання, художню структуру, проблематику епопеї «Людська комедія»; -характеризує письменника як видатного французь-кого романіста та реаліста; розкриває особливості світогляду письменника, специ- фіку його аналітичного підходу до зображення дійснос- ті (зображення людини у зв’язках із середовищем, зма-лювання різних верств суспільства, точність деталей і описів тощо); -читає, використовуючи різні види читання (ознайом-лювальне, навчальне) під час роботи зі статтею підруч-ника про життя і творчість письменника); -уміє використовувати інтернет-ресурси для отрима- ння нових знань, підготовки повідомлень («Українські адреси Оноре де Бальзака», «Людська комедія» О.де Бальзака: ідейний задум, художня структура, зміст наз-ви,проблематика»); -дає визначення поняття «психологізм»; -визначає тему та головну думку роману-епопеї «Людська комедія»; -пояснює, чому «Людську комедію» називають «енциклопедією життя Франції І-ої половини ХІХст.»; -знає імена українських перекладачів творів О.де Бальзака. Наскрізні лінії літературного компонента (НЛ): НЛ-2,3,4 Ключові та предметні компетентності: -переказує зміст повісті «Гобсек»; -з’ясовує значення застарілих слів, які зустрічаються в повісті (стряпчий, вексель, лихвар); у яких місцях Па- рижа відбуваються події; визначає сюжетно-композиційні особливості твору, його проблематику та місце у творчому доробку митця; особливості авторського ставлення до лихваря; -розповідає про ідеї з концепції «Людської комедії», втілені Бальзаком у творі; -дає розгорнуту характеристику образу Гобсека, під-креслюючи його багатогранність (як соціального типу доби, як філософа тощо); використовує різні види читання (вибіркове, пошуко-ве) під час аналізу образу Гобсека; -виявляє засоби створення образу (портрет, монолог, психологічна деталь, інтер’єр, відносини з середови- щем та іншими персонажами, вчинки, філософське ставлення до життя); -інтерпретує вчинки персонажа, дає їм власну оцінку, аргументує свою позицію прикладами та цитатами з тексту; -наводить приклади поєднання в образі Гобсека еле-ментів реалізму (опис механізму позики грошей, точ-ність фіксації кількості відсотків за конкретну фінан-сову операцію лихваря тощо) і романтизму (самотність і загадковість багатія: достеменно невідомо, хто він, звідки приїхав, де нажив свій величезний капітал; конт-раст-«скнара і філософ, створіння нице і шляхетне»; -критично оцінює професійну діяльність персонажів: Гобсека як лихваря і Дервіля як адвоката; -характеризує інших персонажів повісті, їхній духов- ний світ (Фанні Мальво, Анастазі де Ресто, Дервіль); -доводить, що Гобсек є уособленням влади золота; -аналізує особливості втілення мотиву влади золота в повісті (золото – новий володар світу); -пояснює, які з учинків Гобсека вважає позитивними, а які негативними; мотиви вчинків графині де Ресто (коли вона прагне здобути гроші будь-якою ціною); Гобсека (коли він невблаганний до клієнтів); Дервіля (коли він розповідає історію про Гобсека віконтесі де Гран-льє); віконтеси де Гранльє (коли вона попереджає Каміллу про небезпеку стосунків із юним графом де Ресто); чого навчив Гобсек інших персонажів; актуальність твору в сьогоденні. -критично оцінює професійну діяльність Гобсека як лихваря і Дервіля як адвоката; -знаходить приклади втілення ознак романтизму і реа-лізму у творі та ілюструє їх цитатами з тексту; -порівнює особливості втілення теми грошей та їхнього згубного впливу на людину й суспільство у творчості О. де Бальзака і Ч.Діккенса («Різдвяна пісня у прозі»), І.Карпенка-Карого («Хазяїн»); -висловлює особисте ставлення до проблем, що пору-шуються в повісті, аргументуючи свою точку зору при-кладами і цитатами з тексту; -вирізняє особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва; -усвідомлює істинність моральних цінностей, необхід-ність потреби надання підтримки і допомоги, діяти за покликом серця; -уміє перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (складання схеми або таблиці «Сюжет повісті О.де Бальзака «Гобсек», «Засоби творення образу Гобсека»); створювати тексти (твори-мініатюри), висловлюючи власні ідеї, спираючись на досвід і почуття та використо-вуючи відповідні зображально-виражальні засоби. | Оноре де Бальзак (1799–1850). «Гобсек». Основні віхи творчості та особливості сві-тогляду письменника. «Людська комедія»: історія написан-ня, художня структура, те-матика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розпо-відь у розповіді»). Багатогранність образу Гобсека (як соціального ти-пу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна де-таль, монолог, вчинки, фі-лософське ставлення до життя та ін.). | Реалізм, його особливості, роман-епопея, типовий персонаж та типові обставини, психологізм, психологічна проза, соціально-психологічна проза, соціальний портрет, наскрізні персонажі. Реалізм та його ознаки, філо-софська повість, типовий пер-сонаж і типові обставини, «мандрівний сюжет», «манд-рівний образ», «вічний образ», Психологізм, соціально-психо-логічна проза, соціальний портрет, художня деталь. |
Українознавчий аспект | Культурологічний аспект | Елементи компаративістики | Міжпредметні зв’язки |
Перекладачі: І.Сидоренко, Є.Дроб’язко, В.Підмогильний, М.Рудницький, В.Шовкун, Д.Паламарчук, Т.Воронович, Є.Старинкевич, В.Вражливий, А.Перепадя, О.Крупко. Оноре де Бальзак і Україна: Київ, Львів, Бердичів, Радивилів, Дубно, Верхівня. Листи до Е.Гансь-кої. Українські письменники про Оноре де Бальзака: Т.Шевченко, І.Франко. | Портрети О.де Бальзака: Л.А.Біссона, П.Сухотіна, А.Деве-ріа, Л.Буланже. Ілюстрації до повісті «Гобсек»: Ш.Тамізьє (1842), Е.Тудуз (1897), С.Адіванкіна (1980), Д.Штеренберга (ХІХст.), Р.Си-нельникова, М.Майофіс, Л.Прийма. Живопис: О.Карпентьє «Лихвар», Ф.Вальдмюллер «Евеліна Ганська», Рембрандт «Портрет старого єврея», Жорж де Латур «У лихваря», М.Шагал «Червоний єврей», О.Дом’є «Адвокат», серія літографій «Паризькі типи», «Дядько і небіж», «Щоб по-жинати, треба сіяти», «Щасливий батько»; В.Дарго «Будинок Бальзака, куплений ним у 1846 році». Скульптура: 13 копій скульптур Бальзака, виконані О.Роденом. Музика: Людвиг ван Бетховен – Симфонія № 5 (улюблений Твір Бальзака). Скульптура, архітектура: 13 скульптур Бальзака, виконані О.Роденом; пам’ятники Бальзаку у виконанні Давида де Анже (кладовище Пер-Лашез); А.Фальгейра (Париж); З.Церетелі (Па-риж). Театр: Фото: кімната-музей Бальзака у с.Верхівня, Житомирський меморіальний музей О.де Бальзака, костел Святої Варвари в Берди-чеві (шлюб О.де Бальзака з Е.Ганською). Відеоресурси: «You Tube» - фільм О.Орлова «Гобсек» (за по-вістю О.де Бальзака) – 1987; фільм К.Еггерта «Гобсек» (1936); документальний фільм «Останнє кохання Оноре де Бальзака» (2016); фільм «Бальзак» (1999); фільм Т.Левчука «Помилка Оноре де Бальзака» (сценарій Н.Рибака,1968, знятий у Львові). http://ru.wikipedia.org/wiki/ (віртуальна енциклопедія) balzac-museum.com›ganska.htm (Музей в с. Верхівня) | І.Карпенко-Карий «Ха-зяїн», « Сто тисяч»; М.Гоголь «Мертві душі», Данте «Божестве- нна комедія», О.Пушкін «Скупий лицар», Гомер «Одіссея», Вергілій «Енеїда», В.Шекспір «Венеціанський купець», Ж.-Б.Мольєр «Скупий», Ч.Діккенс «Різдвяна піс-ня в прозі». Книга А.Моруа «Проме-тей, або Життя Бальзака». Розвиток бальзаківських традицій у творчості: О.Пушкіна, М.Гоголя, Ф.Достоєвського, І.Карпенка-Карого, В.Гюго, Ж.Санд тощо. | Географія, історія, економі- ка, фінансова грамотність, французька література, українська література. |
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»