• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • Написання великої букви "К" (ка), складів, слів із нею. Закріплення навичків письма рядкової букви "к" (ка). Розвиток зв'язного мовлення. Значення слова

Написання великої букви "К" (ка), складів, слів із нею. Закріплення навичків письма рядкової букви "к" (ка). Розвиток зв'язного мовлення. Значення слова

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Написання великої букви "К" (ка), складів, слів із нею. Закріплення навичків письма рядкової букви "к" (ка). Розвиток зв'язного мовлення. Значення слова

Мета. Закріплювати навички учнів написання рядкових букв; вчити писати велику букву "К" (ка); складати словосполучення за малюнком; повторити правопис слів з великої букви, писати слова з великої букви; виховувати у дітей любов до України, до її столиці міста Київ.

Обладнання. Зразки друкованих і писаних букв; предметні малюнки; краєвиди визначних місць Києва.

Зміст уроку

І. Повторення та закріплення вивченого.

1. Вчитель.

До нас на урок завітали гості це Колобок і Карлсон. Але вони забули, з якої букви починаються їхні імена не можуть виконати ці завдання.

Допоможемо їм?

2. Гра "Буква загубилася ".

...УР...А, ПІВНИ...

3. Звуко-буквений аналіз цих слів (курка, півник).

4. Віршик.

Про півника та курочку

Як тільки курочка Я-єч-ко є у нас

знесла яйце, укур-ни-ку!

то зразу ж півник А курочка до нього:

сповістив про це. Ко-ко-ко...

Крильми змахнувши, Який же, Петю,

Закричав: Ти хвалько!

Ку-ку-рі-ку-у-у! (В.Н. Шаройко)

Який звук найбільше повторюється у цьому віршику?

5. Гра "Впіймай звук [к]".

Каштан, ромашка, індик, гуска, горіх, голуб, малина, рак, лось, зошит, сосна, сон, жук, качка, сова, виноград, кавун, ворона, лелека, волошка, лисиця.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Гра "Склади слово з букв".

а К л р н с о (Карлсон) л о К о к о б (Колобок.)

2. Звуко-буквений аналіз цих слів.

3. Завдання Колобка.

Записати з цього слова букви, що позначають приголосні звуки (к, л, б, к).

4. Завдання Карлсона.

Записати слова, назви моїх улюблених страв (мед, повидло, торт, млинці).

5. Вчитель.

Аз якої букви треба написати імена наших казкових героїв?

НІ. Робота за малюнком у зошиті (с. 44).

1. Розгляд малюнка.

2. Складання речень, словосполучень за малюнком.

Широка вулиця, зелені каштани, нова машина, великі будинки, гарне місто.

Машина їде по вулиці. Вздовж дороги ростуть каштани.

Вдалині видно багатоповерхові будинки. Київ дуже гарне місто.

3. Аналіз звукової моделі слова "Київ".

-оно

4. Складання речення за схемою

І_______.

На вулиці багато каштанів. 14*212

В місті ростуть каштани. По дорозі їде машина.

IV. Робота над новим матеріалом.

1. Демонстрація великої літери "К", порівняння друкованої літери з писаною, з рядковою.

Скінчив Костик гопака И гордо став, як буква "Ка". Гей, Катрусю, подивись. Букву "Ка" писати вчись! або:

Буря дерево ламала, била, віти вигинала. Та сучок лиш розчепила в букву "Ка" перетворила.

2. Показ і пояснення вчителем написання букви "К".

Велика буква "К" складається з трьох елементів. Починається, як і буква "/", продовжується прямою похилою, яка біля нижньої рядкової лінії заокруглюється вліво, як у великих буквах/, /, Т, Н. Другий елемент починається трохи нижче міжрядкової, біля неї заокруглюється вліво і ведеться похило вниз, а не доходячи верхньої рядкової лінії, повертає вліво до першого елемента. Звідти починається третій елемент, який пишеться по другому до того місця, де другий піднімається вгору, а він продовжується вниз прямою лінією до нижньої рядкової, де заокруглюється вправо. Пишемо під лічбу і-раз-і, два-і, три-і.

3. Робота в зошиті на с 44.

а) Написання букви "К" у повітрі, по пунктирах зразка в зошиті (1-ийрядок).

б) Написання великої букви "К" у з'єднанні з рядковою буквою к, з, л.

4. Написання слів з великої букви. Київ, Канів, Крим, Карпати.

V. Фізкультхвилинка. (Вправи для розминки тіла.)

Я маленька липка,

Виросту велика,

Не ламай мене,

Не чіпай мене.

Я каштан маленький,

Виросту великий,

Не ламай мене,

Не чіпай мене.

Я маленька калина, і т. п.

VI. Списування речення з друкованого тексту.

Київ столиця України.

(Бесіда з учнями про Київ. Визначні місця. Розгляд ілюстрацій).

VII. Фізкультпауза. (Смішинка.)

Крокодилів уроку

Приготуйте, діти, пера,

як я звусь, пишіть тепера.

Грачок пером водив:

"Кра кодил",

а гусачок змінив:

"Кря кодил",

у жабенятка перший склад:

"Ква кодил".

В поросятка інший лад:

"Хрю кодил".

VIII. Розвиток зв'язного мовлення. Значення слова.

1. Бесіда.

Послухайте слова і скажіть, про кого вони чи про що? (Вчитель промовляє слова, а учні уявляють і показують предмет.)

Олівець, книжка, крейда, квітка.

Чи важко вам було це зробити? (Ні.)

Чому? (Ми знаємо, що означають ці слова.)

Висновок. Ці слова означають назви предметів, з якими ми щодня стикаємося, називаємо їх, чуємо від інших, тобто ми знаємо значення цих слів.

2. Робота над новими словами.

У нашому мовленні багато слів, які ми вживаємо, чуємо від інших, але не завжди розуміємо.

Про що говорить слово "пароплав "1 Знайдіть серед цих картинок зображення цього предмета. (Один учень виконує завдання.)

Юрчик швидко знайшов пароплав, бо знає, що це слово означає назву одного з видів морського і річкового транспорту.

Слово "пароплав" складається з двох частин: пара і плав. Таких слів у нашому мовленні чимало. Давайте пригадаємо.

М'ясорубка, лісоруб, водоплавний.

3. Робота над значенням слів.

а) Ручка. (Для письма і від дверей.)

б) Коса. (Траву косять косою. Заплетена коса.)

в) Кран. (Підйомний, водопровідний.)

г) Ключ. (Скрипковий, від замка, журавлиний, джерельний.)

4. Дидактична гра.

Учень дістає з мішечка предмет, називає його і складає зв'язний текст. (Наприклад. Це м'яч. Він великий, круглий, червоного кольору. М'яч улюблена іграшка всіх дітей. Ним граються і дорослі, і діти.)

Підсумок.

Про що ми говорили?

Скільки значень може мати слово?

Які ви запам'ятали слова, що мають різні значення?

IX. Підсумок уроку.

Яку букву ви навчилися сьогодні писати?

Чи важко було писати цю букву?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
7
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!