Написання великої букви "Д" (де), складів, слів із нею. Закріплення навичків письма рядкової букви "де"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Написання великої букви "Д" (де), складів, слів із нею. Закріплення навичків письма рядкової букви "де"

Мета. Закріпити вміння учнів писати маленьку букву "д" (де), слова з нею; вчити писати велику букву "Д" (де), записувати друковані речення рукописними літерами; розвивати красиве, грамотне, каліграфічне письмо; виховувати в дітей любов до рідного краю, своєї землі.

Обладнання. Зразки друкованих і писаних букв; карта України; предметні малюнки; малюнки з краєвидами Карпат.

Зміст уроку

І. Повторення та закріплення вивченого.

1. Слово вчителя.

Сьогодні я запрошую вас здійснити прогулянку в наші красиві гори Карпати. Щоб побувати у мальовничих куточках наших гір, потрібно чітко відповідати на запитання, бути уважними, гарно, каліграфічно й безпомилково писати. У нас в гостях Лісовичок.

2. Завдання Лісовичка.

На дошці аркуш паперу, на якому намальоване дерево (може бути модрина). На дереві прорізи, в які вставлені картки із зображенням шишки. На зворотній стороні картки-шишки записані завдання Лісовичка. На дереві ще можна прикріпити картки зі зразками писаних букв, зокрема "Д", "д ".

а) Написати букви, що позначають голосні звуки.

б) З'єднати слова (малюнки) з відповідною схемою.

-о-=о

-о-о

о-о=

о-о-

Записати слова назви тварин, в яких є буква "де" (з маленької букви ведмідь, дятел).

в) Продовж речення.208

Бук, дуб, модрина ... (дерева).

Записати це речення.

3. Підсумок.

Молодці, ви справилися із завданнями Лісовичка, тому він впускає нас у свої володіння. Але ми повинні ще чомусь навчитися. Яку букву ми ще не вміємо писати? (Велику букву "Д".)

II. Актуалізація опорних знань.

1. Вчитель.

Прийшла осінь і в наші Карпати. З дерев опадає жовте, багряне листя. Воно нагадує нам чарівну казку. Підготувався до зими і ведмедик. Він заховався у свій барліг, встелений листям, і спить. Тихо-тихо в лісі. І сняться йому великі ріки України.

2. Робота з картою України.

Вчитель показує дітям на карті ріки: Десну, Дніпро, Дністер.

3. Звуко-буквений аналіз цих слів.

А тепер протелеграфуємо ці слова всім звіряткам, які ще не сплять.

-О --О

Десна

t

- = о --о

Дніпро

/

- = о --о-

Дністер

Як пишуться назви річок? 4. Складання речення.

Дніпро, Десна, Дністер великі ріки України.

III. Робота за малюнком у зошиті (с. 43).

1. Розгляд малюнка.

Кого бачите на малюнку?

Де живуть дельфіни?

2. Аналіз звукової моделі слова "дельфіни".

-о==о-о

3. Складання речення за схемою?

І____________?

Де живуть дельфіни?

IV. Робота над новим матеріалом.

/. Демонстрування великої літери "Д", порівняння друкованої літери з писаною, з рядковою буквою.

Скидається літера "Де" на той дах, Що в домі у дядька Дем'яна. Правда, Данилку? Правда, Даринко? Правда, маленька Діано?

2. Показ і пояснення вчителем написання літери "Д".

Елементи великої букви "Д" пряма похила подовжена паличка з петлею і великим півовальним заокругленням.

Починаємо писати від міжрядкової лінії пряму похилу подовжену паличку (як у великих букв П, Р, Т, Г) і біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо ліворуч угору, праворуч і вниз, описуючи петлю. Біля нижньої рядкової лінії (торкаючись її) заокруглюємо вгору, описуючи великий правий півовал, що торкається міжрядкової лінії, і закінчуємо його нижче лінії, зліва від прямої похилої палички. Пишемо під лічбу раз-і, два-і, три.

3. Робота в зошиті на с 41.

а) Написання букви в повітрі, по пунктирах зразка в зошиті (1-ийрядок).

б) Написання великої букви "Д" у з'єднанні з рядковою, з буквою "м" та слова-речення Де?

(Звертається увага на поєднання великої букви "Д" з іншими буквами невеличкою прямою лінією.)

4. Гра "Які імена пишуться з великої букви "Д"?"

Дем'ян, Данило, Даринка, Діана, Дмитрик, Денис, Дора, Дорофея.

V. Фізкульїхвилинка.

Хто у лісі шишками торохтів? (Торох-торох-торох.) Хто у річці серед ночі хлюпотів? (Хлюп-хлюп-хлюп.) Хто з'їв ягідки смачненькі? (Плям, плям, плям.) Хто торкнув п'ятку Петі? (Торкнутися п ятки сусіда.) Щойно був і хутко зник? (Розводять руками.) Добрий дядько ... (Лісовик). (Вигукують разом.)

VI. Написання слів назв річок.

Дніпро, Дністер, Дунай.

VII. Фізкультпауза на галявинці ігор.

а) Вчитель.

Бути в лісі і не побувати на галявинці ігор неможливо. Завітаємо туди.

Кучерявиться димком буква, схожа з черпаком, суп у миски нам кладе не черпак, а буква ... "де" (маленька).

б) Гра "Впіймай звук [д]".

День, кози, лелека, дятел, дорога, книга, дерево, Дмитро, стіл, Дарія, дим, Дунай, Зіна.

в) Утворити зі слова "листопад " нові слова (лист, сто, стоп, стопа, падолист, лис, столи, дати, липа, сито, сапи, соти).

VIII. Списування речення з друкованого тексту. Денис і Дчитро на Дніпрі.

1. Читання речення.

2. Аналіз речення.

("Уреченні" п'ять слів, що пишуться окремо одне від одного. Слова "Денис", "Дмитро", "Дніпро" пишемо з великої букви. Звернути увагу на тире.)

3. Повторення писаних букв, буквоз 'єднань.

4. Написання речення.

IX. Підсумок уроку.

Ось ми і на вершині наших славних Карпат. Як весело посміхається сонечко. Прочитайте, що написано на його промінцях?

Молодці!

Яку букву навчилися ви писати?

Про які річки дізналися?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
9
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!