Написання великої букви "Б" (бе), складів, слів із нею. Закріплення навиків письма рядкової букви "б" (бе). Зоровий диктант

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Написання великої букви "Б" (бе), складів, слів із нею. Закріплення навиків письма рядкової букви "б" (бе).

Зоровий диктант

Мета. Вчити учнів правильно аналізувати структуру великої букви "Б" (бе); зіставляти схоже й відмінне у її елементах з іншими буквами; розташовувати велику літеру на рядку зошита; удосконалювати їх навички з'єднання букв у словах; збагачувати словниковий запас дітей; виховувати у них цікавість до навчання.

Обладнання. Зразки друкованих і писаних букв; предметні малюнки; казки "Солом'яний бичок"; "Буратіно".

Зміст уроку

І. Повторення та закріплення вивченого.

1. Вчитель.

Сьогодні ми помандруємо у казку. А хто наш перший герой, здогадайтеся з віршика.

Були собі дід і баба,

В них солом'яний бичок.

Що ходив гуляти

У зелененький садок.

А у садку барвінки,

А на барвінках бджілки,

А у бджілок мак.

А хто хоче байки,

^204

Той дивак.

2. Творча робота "Склади слова з букв".

оСм'оялйни чокби

(Солом 'яний бичок)

3. Звуко-буквений аналіз цих слів.

(Одна дитина біля дошки викладає буквами, а інші за партами викладають звукову модель.)

4. Завдання Солом'яного бичка.

а) Написати в зошиті букви з цих слів, що позначають приголосні звуки, слмнйбчк

б) Записати слова назви тварин, які є героями цієї казки. Ведмідь, вовк, лисиця, заєць.

в) Зоровий диктант "Рекламна пауза". Ми любимо казки.

Ми любимо читати казки.

Ми любимо читати українські казки.

Ми любимо читати українські народні казки.

(Вчитель показує речення попорядку на пару секунд (4, 5, 6, 7 секунд). Учні читають, намагаються запам'ятати, повторюють кілька разів. Самостійно записують останнє речення.) (Речення можна записати на паперових стрічках або на кодоскопі.)

Якщо вас зацікавив Солом'яний бичок, його пригоди з цими тваринками, неодмінно прочитайте українську народну казку "Солом'яний бичок".

II. Актуалізація опорних знань.

1. Учитель.

Наша подорож у Країну Казок продовжується. Ось погляньте, що я знайшла. (Показує "золотий ключик".)

Ви не знаєте, хто загубив його? Так, правильно, це Буратіно.

Одного разу йому допомогла знайти його Черепаха Тортилла. А тепер він знову його загубив. Ну й лихо! Мабуть, дуже хвилюється Буратіно.

Діти, вам шкода його? Тоді давайте покличемо Буратіно і віддамо йому золотий ключик.

2. Діти кличуть голосно, вимовляючи це слово по складах: Бу-ра-ті-но! (Учні можуть заплющити очі.)

3. Вчитель.

Ось і він, Буратіно! (На дошці казковий герой з писаною великою літерою "Б".)

205

4. Звуко-буквений аналіз слова "Буратіно".

Скільки складів у слові? На який склад падає наголос? Який звук ми чуємо на початку слова? Якою буквою він позначається на письмі?

Висновок.

Буратіно не випадково захопив із собою цю літеру. Сьогодні ми навчимося її писати.

III. Робота за малюнком у зошиті (с. 42).

1. Розгляд малюнка.

До Буратіно прийшли гості Барвінок і Клоун Боба. Але вони переплутали картки зі своїми іменами. Діти, допоможіть поставити картки на свої місця.

2. Аналіз звукової моделі слова "Буратіно".

_о-о=о-о

3. Складання речень за схемою.

І--------------------------------- і-----------------)

Буратіно приймає гостей. Прилетіла гарна бабка. Барвінок весело сміється. Клоун Боба здивований. Всі дуже раді.

IV. Робота над новим матеріалом.

1. Демонстрація великої літери "Б" (бе), порівняння друкованої літери з писаною, з рядковою буквою.

Богданка стрічки до бандури Блакитну й жовту прив'язала. Дивись, бабусю, буква "Бе", Сьогодні ми її писали.

2. Показ і пояснення вчителем написання букви "Б".

Велика писана буква "Б" складається з трьох елементів. Два перших нам уже знайомі з великих писаних букв Д Т, Г. Третій елемент зустрічали у великої писаної букви "В".

Пишемо спочатку пряму похилу лінію вниз до нижньої міжрядкової лінії, де заокруглюємо вліво; другий елемент шапочку починаємо ліворуч від першого, вліво заокруглюємо до міжрядкової лінії і далі по ній. Третій елемент починаємо майже на верхній рядковій лінії, посередині першого елемента, і заокруглюємо на правий півовал, який своєю нижньою частиною уже не торкається першого елемента. Пишемо під лічбу раз-і, два-і, і-три-і.

3. Робота в зошиті на с 42.

а) Написання букви "Б" в повітрі, по пунктирах зразка в зошиті (1-ийрядок).

б) Написання великої і малої літери, складів.

Бб Бл Бо Ба

(Звертаємо увагу, що букви поєднуються відривно невеличкою прямою лінією.)

4. Хвилинка-цікавинка.

Чи знаєте ви, що слово Буратіно італійського походження. У перекладі на нашу мову це дерев'яна лялька. Саме про пригоди дерев'яного хлопчика ви і дізнаєтеся з цієї книжки.

(Вчитель демонструє книжку "Пригоди Буратіно ".)

5. Написання слів з великої букви.

Барвінок, Буратіно, Баба Яга.

(Баба Яга в народних казках потворна і зла чарівниця.)

V. Фізкультхвилинка.

VI. Списування речення з друкованого тексту. Бурі бобри брід перебрели.

1. Читання речення.

2. Словникова робота.

Бобер великий водяний (річковий) гризун, що дає цінне хутро.

Бурий темно-коричневий із сіруватим або червонуватим відтінком; брунатний, каштановий, бронзовий.

Брід мілке місце річки, озера, де можна переходити або переїжджати на інший бік.

Перебрідати (перебрести) переходити, переправлятися вбрід.

3. Аналіз речення.

4. Повторення писаних букв, з 'єднань.

5. Письмо речення.

VII. Розфарбовування малюнка.

VIII. Підсумок уроку.

а) — Яку букву ви навчилися сьогодні писати?

З якими казковими героями зустрілися на уроці?

Що було цікавого?

б) Вірш.

Білі зуби у бобра,

Добрі, немов леза. Він собі будує дім З дуба і берези. Буде у бобра балкон, За будинком стадіон.

в) Скоромовка.

Бурі бобри брід перебрели,

Забули бобри забрати торби.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!