Написання тексту - міркування на основі тексту - розповіді "Добра Синичка".

Опис документу:
Даний матеріал можна використати на уроці української мови (розвиток зв'язного мовлення). У матеріалі була використана презентація "Птахи наші друзі". Діти порівнювали різні види текстів, відгадували загадки, пояснювали зміст прислів'їв. Також була проведена словникова робота, мовний і структурний аналізи тексту. Складений план розповіді. Інформатор зачитував цікаву інформацію про пташок, діти відгадували по голосу героїв уроку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Написання тексту – міркування на основі тексту –

розповіді.

Мета: узагальнити знання учнів про текст; вчити розрізняти

типии текстів;формувати вміння та навички школярів

складати твори – міркування; вчити підбирати переконливі

докази, аналізувати, робити висновки;збагачувати словник

учнів, виховувати любов до рідної мови, до природи.

Хід уроку

І.Організаційний момент

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати –

І урок наш починаймо.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Бесіда:

Що таке текст? (Зв'язані між собою зазмістом речення)

Які типи текстів знаєте?(Художній, опис, розповідь, науково-публліцистичний,діловий) розповідь це художній текст розповідає як все було.

Яке питання можна поставити до тексту розповіді,опису,міркування? (що сталося?; який?, яка?, які?;

чому?)

2. Порівняння різних типів тексту.

Увечері поверталися ми з полювання. Їхали лісом. Під

машину лягав килим опалого листя. Машина йшла поволі.

Раптом ми зупинилися. Кулька була обліплена опалим

листям. Це їжачок злякався світла, шуму мотора і завмер на

дорозі.(РОЗПОВІДЬ, ХУДОЖНІЙ)

Назва цього птаха – лелека. Це незвичайний птах. Він

увесь білий, тільки кінці – чорні. Коли крила згорнуті, то

чорне залишається ззаду. Тому його називають чорногузом.

Лелека – символ багатьох країн.(ОПИС)

Книга в житті людини посідає важливе місце. Зараз

важко уявити наше життя без книги. З книг ми черпаємо

знання, дізнаємося про історію нашої держави, її символи,

життя українського народу, його культуру.

Книга також має і виховне значення. Вона вчить нас

справедливості, патріотизму, шанобливості, поваги до праці

і людей праці, до матері, жінки-берегині, співчуттю до

людського горя, бережливого ставлення до природи.

Я вважаю, що письменники — це люди, наділені Божим

даром. І якби не було таких титанів, як Тарас Шевченко,

Леся Українка, Іван Франко, наша література була б

набагато біднішою.(НАУКОВИЙ)

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

1.Сьогодні на уроці ми напишемо твір – міркування на

основі твору – розповіді. Для того, щоб справитися з

поставленою задачею, звернемо увагу на особливості тексту

міркування.

2. Робота з таблицею « Будова тексту – міркування».

Твердження Доказ Висновок

Отож, отже,

так, таким

чином

( думка ) Тому, тому

що, адже,

оскільки,

наприклад,

дійсно,

справді,

недарма.

3.Творче завдання. Закінчи речення – міркування.

ІY. Робота по темі уроку

  1. Гра «Угадай героїв уроку»

Бачу я пташок, що сидять під стріхою!

Чив-чив-чив! Хто співати їхнавчив?

Сірі пташенята ці звуться , діти, …(горобці)

ДАЛІ ЗАГАДКА В ПРЕЗЕНТАЦІЇ

Вона животик жовтиймає,

Ще й чотну краватку одягає.

Пташина жвава і маленька,

Співає дзвінко й весеенько,-

Той спів узимку кожен чує.

Шматочок сала їй смакує.

Що ж це за пташка невеличка,

Чи здогадались, ви…(синичка)

ВЧИТЕЛЬ. –До якої групи тварин відносяться синички?(Птахи)

-Перелітні чи осідлі?

-Свійські чи дикі?

-Яку ж будову мають птахи?(покривне,пухове)

2. Вчитеь. –Як ви розумієте прислів'я?

Де багато пташок, там нема комашок?

ЦІКАВИНКИ ПРО СИНИЧКУ З ПРЕЗЕНТАЦІЇ

ПРО ГОРОБЦЯ ЧИТАЄ ІНФОРМАТОР.

1.Читання тексту Павла Ходченка «Добра синичка»

(підручник с.136).

2. Змістовий аналіз тексту.

Яка тема тексту?

Яка його основна думка?

Коли відбувалася подія?

Хто є персонажами твору?

Якою постає синичка?

Що можна сказати про горобця?

Чи розкриває заголовок тему тексту?

3. Структурний аналіз тексту. ПРЕЗЕНТАЦІЯ

Скільки частин у тексті?

- Про говориться у зачині?

- Про що ви дізналися з основної частини?

- Чим закінчилася розповідь?

4.СЛОВНИКОВА РОБОТА ПРЕЗЕНТАЦІЯ

Звернути увагу на значення слів хробачок, прочуханка,

ткнув.;

5.Мовний аналіз тексту.

Звернути увагу на правопис слів синичка, налетів,

роззявлений, дзьобик.

Ф І З К У Л Ь Т Х В И Л И Н К А

5.СЛАДАЄМО ПЛАН РОЗПОВІДІ

А що роздобула на сніданок синичка?

Що вирішив горобець?

Що сталося під час бійки?

Кого побачила синичка?

Яким був маленький горобчик?

Що зробила синичка?

6. Скласти текст міркування, твердження якого є:

«Синичка – смілива й добра пташка», опираючись на зміст

тексту «Добра синичка»

(Користуємося словами: по – перше,по – друге, на мою

думку, я так думаю, я переконаний, отже, таким чином.

Користуємося словами з довідки).

7.ДОВІДКА. СЛОВА, ЯКІ ВИКОРИСТОВУВАЛИСЬ В ПРЕЗЕНТАЦІЇ

8. Самостійна робота. Запис тексту в «Зошит для

писемного мовлення».

V. Підсумок уроку

Заслухати окремі твори учнів.

З’ясувати, який був найбільш вдалим.

V1. СЛАЙДИ 9,10,11

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
7
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!