Написання слів іншомовного походження. Словник іншомовних слів.

Українська мова

Для кого: 5 Клас

25.02.2020

1294

5

0

Опис документу:
Формувати вміння розпізнавати орфограми, вміння відрізняти іншомовні слова від власне українських, формувати навички грамотного письма, розвивати логічну пам’ять, увагу, виховувати інтерес до навколишнього світу...
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Українська мова 5 клас
Тема: Написання слів,іншомовного походження. Словник іншомовних слів.

Мета: Поглибити й систематизувати знання учнів про написання слів іншомовного походження, формувати вміння розпізнавати орфограми, вміння відрізняти іншомовні слова від власне українських, формувати навички грамотного письма, розвивати логічну пам’ять, увагу, виховувати інтерес до навколишнього світу.

Внутрішньопредметні зв’язки: орфоепія, лексикологія, мова і мовлення.

Міжпредметні зв’язки: географія.

Обладнання: ІКТ, ноутбук, сигнальні картки, чарівні мішечки.

Хід уроку


І. Організація класу.

Привітання вчителя.

Слова, слова.... Вони такі всі різні...

Свої й чужі, мудрі й смішні,

Потрібні й зайві...

Які з них мої...


Слово вчителя:
Ми всі живемо в світі слів, вибираємо ті, які допомагають порозумітися, збільшити коло доброзичливого спілкування. 
І тому: добрий день, здравствуйте, салют, бонжур, хелло, добридень.

Перш ніж почати наш урок пропоную вам переглянути відео… Учні, як ви думаєте про що піде мова? 
Рада вітати всіх на нашому надзвичайному уроці, тема якого “Написання слів іншомовного походження”.

ІІ. Оголошення теми, мети уроку.

Орфоепічно-каліграфічна хвилинка ( слова записані на дошці).

Прочитайте,правильно їх наголошуючи, запишіть в зошит.

Фольга, шофер, бюлетень, диспансер, кілометр, абзац.

Щоб сформулювати мету, використовуємо технологію “Незакінчені речення” 

Сьогодні на уроці ми повинні:

  • Дізнатися....

  • Повторити….

  • Навчитися….

Ми сьогодні будемо мандрувати країнами світу 
Нам необхідно вибрати серед запозичених слів ті, що називають види транспорту, якими ми можемо скористатися на маршруті. Тому усно складаємо тематичний словник
Автомобіль, експрес, ракета, метро, авіалайнер, автобус, трамвай, гелікоптер, космоплан.

ІІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь та навичок.

Сьогодні у нас незвичайний урок. Урок-подорож

Увага, до нас наближається міжнародний енциклопедичний експрес!
Ми подорожуватимемо всіма країнами світу,задопомогою слів запозичених з інших мов.

Учні підготували повідомлення про лексичний склад мови.

IV. Перша наша зупинка – “Теоретична”
Технологія “Мозковий штурм”

То які ж слова називаються запозиченими?

Назвіть основні ознаки запозичених слів, складіть асоціативний кущ 

(два учні біля дошки – «хто швидше ?»)

Робота біля дошки.

V. Друга зупинка «Перекладацька»

Інформація, лінгвістика, орфографія, аплодисменти, евфонія, корекція.

Третя зупинка «Вилучи зайве»

Інтерв’ю, відомість, фінанси, велосипед, краса, гладіолус, мова, інвентар, пенальті.

Самостійна робота

З поданима словами іншомовного походження скласти речення.

VI. Четверта зупинка « Мовна скарбниця»

Учні ви знаєте, що мова кожного народу- це його скарбниця. Знайдемо лексичне значення слова.

Запишіть почутий вислів одним словом (встановити відповідність між лексичним значенням та словом)

Зараз ми перевіримо, як вам це вдається. 
Прослухайте два речення і доповніть його необхідним власне українським чи запозиченим словом. 
Перша пара слів: 

Відстань – дистанція

Спортсмен встановив рекорд на ... 100 метрів. 

... між містами становить 100 кілометрів.
Недоліки – дефекти 

Під час перевірки у творі були виявлені ... . 

У роботі приладу знайшли ... . 

П’ята зупинка « Спортивна»


Гра « Орфографічний баскетбол»…

Шоста зупинка «Парна»

Учні поєднують слова відповідники

Сьома зупинка – “Нарешті вдома”.

VII. Підсумок уроку. Метод Мікрофон. 

II. Завдання додому.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.