Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Написання прислівників разом, окремо та через дефіс

Українська мова

Для кого: 7 Клас

15.03.2020

717

5

0

Опис документу:
Пропонований посібник містить різноманітні методи і прийоми для опрацювання теми «Прислівник» у 7 класі. Завдання об’єднані використанням казкових елементів з метою виховання позитивних рис школярів. Посібник стане у пригоді вчителям загальноосвітніх шкіл та студентам педагогічних навчальних закладів.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Відділ освіти

Сарненської районної державної адміністрації

Сарненський районний методичний кабінет

Ясногірська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Навчально – методичний посібник

Приклади використання стратегій розвитку критичного мислення на уроках української мови

Номінація: «Українська мова та література»

Автор

Бубкіна Тетяна Михайлівна

вчитель української мови літератури

Ясногірської ЗОШ І – ІІІ ступенів

2020

Методичний посібник схвалено на засіданні методичної

ради №3 від 17.01.2020 р.

Пропонований посібник містить різноманітні методи і прийоми для опрацювання теми «Прислівник» у 7 класі.

Завдання об’єднані використанням казкових елементів з метою виховання позитивних рис школярів.

Посібник стане у пригоді вчителям загальноосвітніх шкіл та студентам педагогічних навчальних закладів.

Упорядник: вчитель української мови та літератури Ясногірської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Бубкіна Т. М.

НАПИСАННЯ ПРИСЛІВНИКІВ ТА ПРИСЛІВНИКОВИХ
СПОЛУЧЕНЬ

КАЗКА ПРО БЕЗВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Сьогодні у Сергійка тяжкий день. Зранку, поспішаючи до школи , він перечепився і розрізав рукав куртки. Потім у переповненій маршрутці наступив на ногу старенькій бабусі, оскільки не вибачився , то почув на свою адресу не досить привітні слова. Що ж… А потім у школі… Краще не згадувати. Тепер на уроці мови Сергійко сховався за останньою партою біля вікна. Тільки чудо могло врятувати його сьогодні від двійки. От якби землетрус, пожежа, сонячне затемнення!

Раптом щось затулило світло за вікном. Сірі гуси, розтягнувшись вервечкою, летіли повз школи. «О такій порі? - дивувався Сергійко. – Вони ж уже мусять бути у вирії!» І тут хлопця осінило. Розплющивши носа об шибку, він пошепки заблагав:

  • Гуси-гуси-гусенята, візьміть мене на крилята!

У відповідь почулося: «А чому ми? Хай середні візьмуть…»

ВИБІРКОВИЙ РОЗПОДІЛЬНИЙ ДИКТАНТ

Виписати у два стовпчики прислівники, що пишуться через дефіс та разом

Коли вгорі з'явився ще один ключ, Сергійко виголосив цілу промову:

- Вельмишановні гуси! Якщо ви коли-небудь чули народну казку, то

маєте знати, що вам слід узяти з собою хлопчика. По-моєму, цей хлопчик я. Несіть мене швидко- швидко, вперед чи назад, але забирайте якнайшвидше,бо зараз мене викличуть …

Зверху донеслось:

-Занадто ти розумний… Казок начитався… Чого це ми?Нехай задні візьмуть…

Сергійко гірко-прегірко зітхнув . Де вже ті задні! Нарешті почувся шурхіт крил. Дивлячись спідлоба на одного єдиного-останнього миршавенького гусачка, хлопець заблагав:

-Гусе – гусе - гусенятко...

-А чого це я?- здивовано сказав гусачок і швидко-швидко замахав крильцями.

-Ніякої тобі відповідальності! – обурився Сергійко. – Якщо не ти , то хто ж?

-Моя хата скраю! – відрубав миршавенький… і тільки його й бачили.

Зрозумівши, що чекати допомоги ні від кого, Сергійко заходився писати разом з учнями.

ЦИФРОВИЙ ДИКТАНТ

Прислівник пишеться :

1-разом

2-окремо

3-через дефіс

З року в рік, спогорда, на чолі, на зло, по-хазяйськи, пліч-о-пліч, безліч, будь-де, до побачення, без сумніву, безсумнівно, день у день, з краю в край, кінець кінцем, щоразу, навздогін, навкулачки, залюбки, врозтіч, по-українськи, сполохано, невдовзі, навзаводи.

Та раптом якісь неясні звуки вирвались у сполоханого Сергійка. Він відчув дивну полегкість у всьому тілі . Через секунду побачив, як все тіло обгорнув сірий кожушок. І йому нічого не залишилось, як змахнути крилами і вилетіти у відчинену квартирку. Наздогнати гусиний ключ виявилось неважко. Сергійко скромно прилаштувався ззаду.

Летіли над лісом. Раптом вожак знизився і сів на сосну. Інші гуси, здивовані і розгублені, і собі почали гупати важкими тілами на колючі засніжені гілки. Почулися зойки.

  • Навіщо ти посадив нас на ліс? – зашуміли гуси до ватажка.- Ми ж не горобці, щоб по деревах скакати…

  • А при чім тут я? – здивувався той.- Я сів, де захотів, вас ніхто й не запрошував… Моя хата скраю.

ДОСЛІДЖЕННЯ – АНАЛІЗ

І. Записати пари слів. Дослідити , як вони повязані між собою. Вказати на правописні особливості даних слів.

Ліворуч – праворуч, щедро – скупо , зранку – звечора , попідтинню – попідвіконню, по- новому – по- старому, вкупі – врозтіч , натхненно – абияк, коли-небудь – завжди.

ІІ. Назвати пари слів, що утворені одним способом.

ІІІ. До слова натхненно дібрати синоніми. Визначити в якому стилі використовуються такі слова.

-Це ти у всьому винна! – сварилися на товсту сіру гуску. – Замість теплого вирію скерувала нас до зимової Ясногірки! Ми змерзли , ми голодні…

-А при чім тут я? – роздратовано мовила гуска. – Я собі лечу, куди хочу, а ви за мною попленталися.

Обурений Сергійко хотів і собі сказати , що так чинити негарно, та згадав, що «При чім тут я ?» його улюблена фраза. Як часто відповідає нею він на прохання допомогти. Стомлені, голодні , виснажені гуси здійнялися в повітря. Довго не могли вишикуватись у звичному порядку – ніхто не хотів летіти на чолі ключа. «Чому я?» та «До чого тут я?» лунало в повітрі…

Сергійко зіщулився, притулився до соснової гілки. Як же йому було соромно! Адже питаннями «Чому я? Мені що – більше за всіх треба?»він відповідав і на мамині прохання вчитися гарно, не байдикувати в школі.

ДИКТАНТ З КОМЕНТУВАННЯМ

Від тварин та птахів людина відрізняється здатністю мислити. І, по щирості, немає для людського розуму нічого страшнішого за незнання й лінощі. Людина ледача, на жаль, поступово втрачає природні здібності , в духовному розумінні щодалі пустішає, як горіхова шкарлупа. Живи так , щоб тобі було добре, а іншим ще ліпше.

Дочекавшись, доки бідолашні гуси безладною зграєю відлетіли геть , гусачок Сергійко поспішав назад до школи. І прибув якраз вчасно, тільки встиг обскубти із себе сіреньке пір’ячко, як вчителька пояснила наступне завдання.

ТВОРЧЕ КОНСТРУЮВАННЯ

Скласти невеличкий текст, увівши у нього слова:

Змолоду, по-перше, по-друге, день у день, натхненно.

ДОСЛІДЖЕННЯ – ЗІСТАВЛЕННЯ

Варіант І

Прийшов в\ друге – заглянула в \ друге відро. Навчатися з\ ранку – студія запису О. Пономарьова «З\ ранку до ночі». З\ верху на коні – перестрибувати з\верху на верх. Зустрічатися в\ останнє – заїхали в\ останнє село.

Варіант ІІ

Глянути в\ бік машини – нахилити голову в\ бік. Шлях з\ гори – вказівка з\ гори. Піднятися на\ гору –піднятися на гору круту. Іти на\ зустріч бабусі – спізнитися на\ зустріч із другом.

ДИКТАНТ «Я знаю, що я знаю»

Під час словникового диктанту учні записують слова у три колонки відповідно до власної зорієнтованості щодо правопису їх:

  1. знаю; 2) не знаю; 3) вагаюсь.

По-нашому, силоміць, абихто, де-не-де, хтозна-куди, якось-то, рік у рік, дещо, коли-не-коли, кінець кінцем, віч-на-віч, підтюпцем, повсюди, позавчора, напровесні, навздогін, водносталь, натщесерце, уплав, попідтинню, усмак, наосліп, у стократ, з краю в край, по-латині.

ДОСЛІДЖЕННЯ – АНАЛІЗ

Назвати орфографічне правило для кожної з поданих груп слів.

  1. З боку на бік, рік у рік, кінець кінцем, з ранку до ночі, честь честю.

  2. По-друге, по нашому, по-чесному, по-латині, по-доброму, по-українськи.

  3. Видимо-невидимо, віч-на-віч, хоч-не-хоч, пліч-о-пліч, з давніх-давен, коли-не-коли.

  4. Насміх, згори, зсередини, змолоду, сповна, назавжди, вперше.

  5. Куди-небудь, хтозна-коли, якось-то, казна-де, будь-як.

  6. Без мети , з розгону, у вічі, до смаку, на диво.

ОРФОГРАФІЧНИЙ ПРАКТИКУМ

Із поданих груп слів вибрати правильне судження. Обгрунтувати його.

Надвечір – над вечір, по-третє – потретє, будь де – будь-де, рік-у-рік – рік у рік, устократ – у стократ, на видноті –навидноті, по-новому – по новому, більш-менш – більш-меньш, аби як – абияк, уп’ятьох – у п’ятьох, нарізно – на різно, якнайбільше – як найбільше, мимохідь – мимо хідь, по-німецьки – по німецьки,знов-таки – знов таки.

РОБОТА В ПАРАХ

Скласти речення, в яких би сполучення в останнє, у трьох, в край, до волі, на віки писалися разом та окремо.

ДИКТАНТ – ДУБЛЬ

Продублювати слова, записавши іншу частину мови із частками аби-, ані-, де-, що-, як-, утворюючи складні прислівники.

Зразок: абикуди – абияк.

Аніскільки, деінде, щовечора, щонайдовше, якнайдужче, абиде.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.