і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Написання н і нн у прикметниках

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Написання - н- і - нн - у прикметниках

Мета: повторити відомості про творення прикметників, пояснити написання -н- та -нн- у прикметниках; формувати вміння позначати відповідну орфограму та обґрунтовувати написання; розвивати здатність аналізувати, порівнювати; удосконалювати усне та писемне мовлення; виховувати найкращі риси людського характеру: благородство, чесність, порядність.

Очікувані результати: учні правильно пишуть -н- та -нн- у прикметниках, аргументують свій вибір; уміють аналізувати, порівнювати, узагальнювати навчальний матеріал.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, картки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент

Доброго ранку, діти! Сьогодні девіз нашого уроку такий: «Зібратися разом – це початок, триматися разом – це прогрес, працювати разом – це успіх». А це, звичайно, означає, що лише дружно і організовано ми зможемо вивчити нову тему, засвоїти правила, відчути надійну підтримку одне одного. Тож продовжимо працювати над вивченням самостійної частини мови – прикметником, будемо засвоювати з вами навички правильного написання слів з -н- і -нн-, моделювати, зіставляти, знаходити і виправляти помилки.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1) Перевірка домашнього завдання(фронтально) Впр. 397 (І, ІІ)

2) Словниковий диктант за вивченою орфограмою попереднього уроку «Не» з прикметниками

Неозорий,негайний, невисокий, не дорогий, а дешевий, невеликий, не веселий, а сумний, неймовірний, не хвастливий, а правдивий, недоварений, невтомний, невдоволений.

3) Гра «Так – Ні» з самоперевіркою

- Прикметник означає дію або стан предмета? (ні)

- Прикметник відповідає на питання який? чий? (так)

- Прикметник у реченні найчастіше виступає додатком? (ні)

- Прикметник має три групи за значенням? (так)

- Ступені порівняння прикметників мають 3 форми? (ні)

- Прикметник змінюється за родами і числами? (так)

- Прикметник невгамовний пишеться окремо? (ні)

- До твердої групи належать прикметники з основою на твердий приголосний? (так)

- Прикметник безхмарний утворено префіксальним способом? (ні)

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку

Протягом уроку ми повинні вивчити, коли в прикметниках пишеться -н- та -нн-, а також повторити розбір слова за будовою.

ІV. Опрацювання навчального матеріалу

1. Пояснення вчителем нового матеріалу (Метод «ґронування»)

2. Опрацювання теоретичного матеріалу з використанням підручника ст. 151-152

3. Виконання вправ 400 (усно), 401 (письмово)

4. Фізкультхвилинка (1 хв.)

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться,

За прожитий день весняний

Всі до сонця потягніться,

Веретенцем покрутіться.

Руки вбоки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Ще раз веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте,

І за парти тихо сядьте.

5.Словотворча робота (біля дошки й у зошитах)

Утворіть і запишіть прикметники за допомогою суфіксів.

Оса, здоровий, осінь, солома, честь, родина, рано, лимон, день, вогонь, туман.

6. Робота з картками.

КАРТКА № 1

Від слів, що в дужках, утворіть прикметники. Складіть і запишіть кілька речень із цими словосполученнями.

(Ячмінь) колос, (стіна) годинник, (туман) ранок, (картина) галерея, (чавун) колесо, (весна) день, (зоря) небо.

КАРТКА № 2

Спишіть, вставляючи потрібні букви. Поставте наголос. Складіть з кількома прикметниками речення (на вибір).

Незрівня(н, нн)ий, невблага(н, нн)ий, несказа(н, нн)ий, незліче(н, нн)ий, нездола(н, нн)ий.

КАРТКА № 3

Вставте пропущені літери, підкресліть орфограму.

Полотня..ий, нездола..ий, орли..ий, стара..ий, ненаста..ий, солом’я..ий, сумлі..ий, водя..ий, вогня..ий, шале..ий, ці..ий, зліс..ий.

КАРТКА № 4

Спишіть слова, вставляючи потрібні букви.

Греча(н, нн)ий, корі(н, нн)ий, букве(н, нн)ий, борошня(н, нн)ий, трав’я(н, нн), пі(н, нн)ий, оборо(н, нн)ий, бето(н, нн)ий, здорове(н, нн)ий, годи(н, нн)ий.

7. Розподільний диктант.

Запишіть прикметники у два стовпчики: 1 – з однією буквою н; 2 – з двома.

Орлиний, солов’їний, кінний, лимонний, блакитний, осінній, цінний, несказанний, незліченний, олов’яний, свячений, денний, шалений.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Від іменників, написаних на окремих листочках, ланцюжком усно утворюємо прикметники за допомогою -н- і -нн-, якщо допущено помилки, то сусід за партою виправляє і пояснює орфограму (зміна, без імені, пісок, стіна, глина, камінь, сокіл, лебідь, день, вечір, скло, весна, зоря).

VI. Підбиття підсумків уроку

- Що ми вивчили на уроці?

- Коли пишеться -н- і -нн- у прикметниках? Наведіть приклади.

- Що було для вас найважчим?

VII. Домашнє завдання

1. Опрацювати теоретичний матеріал п. 48.

2. Виконати впр. 404 (І, ІІ)

4

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти