і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Національно -визвольна війна українського народу середини ХVІІ ст. від польського панування

Національно -визвольна війна українського народу середини ХVІІ ст. від польського панування

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №HF112042
За публікацію цієї методичної розробки Приходько Ірина Володимирівна отримав(ла) свідоцтво №HF112042
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Історія України 8 клас

Тема: «Національн -визвольна війна українського народу середини ХVІІ ст. від польського панування»

Мета: повторити й узагальнити вивчений матеріал з даної теми, а саме причини, хід та результати Національно-визвольної війни українського народу середини ХVІІ ст., а також утворення Української козацької держави; розвивати в учнів уміння аналізувати й систематизувати матеріал, робити висновки, вміти виділяти головне та другорядне, висловлювати свою точку зору, працювати з джерелами інформації.

Основні поняття: «Національно-визвольна війна», «Українська гетьманська держава».

Обладнання: підручник ,робочі зошити, картки з документами та кросвордами, портрети історичних діячів, історична карта.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Епіграф: Борітеся-поборите, вам Бог помагає…

(Т.Г.Шевченко)

Хід уроку

Емоційний настрій.

Вчитель: Доброго дня, шановні діти.

І перше ніж скажу «Сідайте»,

Свого сусіда по парті привітайте,

На партах порядок? Всі на місцях? Все у строк?

Чудово! Розпочинаймо наш урок.

Хай у нагоді стануть нам слова англійського винахідника Генрі Форда

Зібратися разом – це початок,

Триматися разом – це прогрес,

Працювати разом – це успіх,

Тож бажаю вам успіху!

І. Активізація пізнавальної діяльності

Вчитель: Вступна бесіда. Давайте пригадаємо:

1. Вивчення якої теми ми завершили? (Учні відповідають НВВ під проводом Б.Хмельницького)

2. Які головні доленосні події відбулися за період , що ми вивчали? (Жовтоводська битва, Корсунська, Пилявецька. Битви під Збаражем і Зборовом, Переяславська рада. Створення Гетьманщини)

(Оголошення теми, мети уроку).

Вчитель: Волелюбний український народ не один раз піднімався на повстання , але вони завжди були жорстоко придушені. Потрібна була іскра , щоб спалахнула пожежа Національно-визвольної війни. Очікуваним лідером став Б.Хмельницький. Ось такий слід в історії залишила ця людина. Кожна людина бажає вона того чи ні, залишає сліди в історії. Хтось менш помітні, а хтось надовго залишається в памяті людей. Я сподіваюся,що кожен з вас сьогодні намагатиметься прославитись знанням історії. За кожну правильну відповідь ви отримуватимете сліди, а наприкінці уроку ми побачимо, чий слід найбільш визначний на нашій історичній карті.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Притча

Одного разу жінці наснилось що за прилавком стояв Господь Бог!

  • Господи! Це Ти! – радо вигукнула вона.

  • Так, це Я, - відповів Бог.

  • А що в тебе можна купити? – запитала жінка.

  • У мене можна купити все, - почула у відповідь.

  • Тоді дай мені будь ласка , здоровя, щастя, любові, успіху і багато грошей.

  • Бог доброзичливо посміхнувся й поспішив у підсобне приміщення за замовленим товаром. Через деякий час Він повернувся з маленькою паперовою коробочкою.

  • І це все ?! - перепитала жінка.

  • Так, це все,- відповів Бог і додав:

  • А хіба ти не знала , що в моєму магазині продається тільки насіння?

Вчитель: Кожен з вас отримав насіння – завдання. А що виросло з того насіння , ми побачимо сьогодні на уроці.

ІІІ. Головна частина

Вчитель: Щоб вибороти незалежність українському народові був потрібен керівник. Пропоную зараз вашій увазі уривок із книги Оксани Іваненко.

У полудень ударили в литаври, зараз розпочнеться козацька Рада. Завжди збирали її на Січовому майдані, та зібралося стільки народу, що кошовий та отаман вирішили перенести Раду за фортецю, на головний майдан.

Кошовий оголосив про бажання Хмельницького виступити проти польської шляхти. Слава і честь Хмельницькому! – закричали всі. Ми, як табун без пастуха , нехай Хмельницький буде нашим керівником.

  • До булави потрібна голова! – звучить козацьке прислівя. На очах всього козацтва клейноди вручаються Богдану Хмельницькому і оголошують його гетьманом війська Запорозького…

Вчитель: Що ви уявляли, слухаючи цей уривок?

Уявні відповіді учнів:

  • Сучасний майдан і революцію гідності, коли український народ показав свою силу, свою жагу до волі і незалежності. Український народ прагне того, щоб наша держава була єдиною і нероздільною – саме ці ідеї відстоювали наші предки.

Даний урок проведемо у вигляді гри-подорожі, яка складається з завдань. Досягти результату можна за умови, якщо всі учасники знають правила гри і їх дотримуються:

1. За кожну правильну відповідь нараховуються бали, також можна отримати додаткові бали за доповнення.

2. Всі учні мають працювати.

За ці завдання ви будете отримувати бали та заносити результати до карток відповіді, які лежать перед вами у кожного на парті.

Вчитель: Шановні діти, скажіть, будь ласка , як називається невеличкий козацький корабель?

(Учень відповідає: Чайка - човен у вигляді величезної видовбаної колоди( з верби або липи),по бортах обшитої дошками. Потім ззовні по обох боках прив’язували снопи очерету, які не дозволяли човну затонути навіть тоді,коли він наповнювався водою. Вони також охороняли екіпаж від куль. У чайці могли розміститись до 50 козаків)

Вчитель: Ми з вами будемо подорожувати на човні, який називається «Чайка» і вирушаємо вниз за течією по Дніпру для виконання важливих бойових завдань.

Завдання №1. «Логічний ланцюжок» (за це завдання можна набрати 2 бали, якщо все буде виконано правильно, якщо помилка то 1 бал)

Працюємо в парах

Вчитель: Одними з найважливіших характеристик історичних подій є їхні причини. Національно-визвольна війна укр.. народу проти іноземного панування була обумовлена низкою причин і передумов,що склалися напередодні 1648року.

Вчитель роздає учням заготовки зі схемою.

(Учні працюють).

(За правильні відповіді учні отримують кітку червоного кольору)

Вчитель: Розсікаючи дніпровські води, чайка летить , мов на крилах, наближаючись до наступного завдання.

Усі важливі питання козаки вирішували на козацькій раді. А наступне завдання буде «Кубування».

Завдання 2. «Кубування»

(Правильна відповідь – 2 бали, помилка 1 бал, якщо все неправильно 0 балів)

На гранях куба написані дати значних подій Національно-визвольної війни. Кожному учню пропонується по 3 запитання, які передбачають знання дат і понять Національно-визвольної війни. Учні дають точні короткі відповіді. За правильні відповіді нараховується 1 бал.

(За правильні відповіді учні отримують кітку червоного кольору)

Вчитель: Піднявся вітерець, понадимав на чайках вітрила і погнав нас уперед до виконання наступного завдання.

Завдання №3. «Із глибини віків»

Робота в групах

Працюємо з історичними документами. Пригадаємо, що таке історичний документ?

1-а група. Документ 1. Зі скарги волинської шляхти на сеймі

2-а група. Документ 2.Зі скарги Б.Хмельницького до польського короля

(За правильні відповіді учні отримують кітку жовтого кольору)

Вчитель: Наша швидкохідна та маневрена чайка розсікає хвилі і наближає нас до наступного завдання

Завдання №4. «Упізнай героя»

Вчитель: М.Грушевський говорив,що історичні портрети є продуктом епохи і середовища. Зараз у вас є можливість отримати додатковий бал. Давайте дамо історичну характеристику великому гетьману Б.Хмельницькому.

(Учень дає характеристику Б.Хмельницькому)

(Вчитель роздає портрети історичних діячів)

Вчитель: Здібності Б.Хмельницького як політика виявилися в тому числі і в його вмінні згуртувати навколо ідеї національного визволення своїх соратників. Діти,перед вами портрети сподвижників великого гетьмана. Вам потрібно сказати, хто зображений на портреті, і визначити місце кожного діяча в перебігу Національно-визвольної війни. Максимально за цей конкурс можна набрати 1 бал.

(Учні виконують завдання)

(За правильні відповіді учні отримують кітку жовтого кольору)

Вчитель: Значне місце в житті козаків посідали воєнні марші. В Українській державі існували прекрасні марші, які вели козаків в бій, надихали на подвиги в імя Батьківщини. Я пропоную вам прослухати марш запорозьких козаків для того, щоб набратися сил перед наступним завданням і зарядитися козацькою енергією.

(На компютері звучить запис «Козацький марш»)

Вчитель: Наш морський похід Дніпром триває, але є невеличка перепона на нашому шляху,яку ми маємо здолати.

Завдання №5. «Розгадай кросворд»

Розв’яжи кросворд і відшукай ключове слово. За правильно виконане завдання отримаєте 2 бали.

(За правильні відповіді учні отримують кітку зеленого кольору)

Фізкультхвилинка

Вчитель: ми подолали випробування у вигляді виконаних завдань і човен призупиняється для виконання індивідуальних вправ.

Завдання №6. Тести ( перевіряються взаємоперевіркою,обмінюючись зошитами). За правильно виконане завдання отримаєте 1 бал.

(За правильні відповіді учні отримують кітку жовтого кольору)

Вчитель: екіпажеві нашої Чайки притаманна однодумність щодо виконання бойового завдання , взаємопорозуміння, колективність дій та організованість.

Завдання №7. «Історичне лото» (учні співвідносять імена історичних осіб з подіями, прізвиськами й угодами). Максимальна кількість балів за виконане правильно завдання 2 бали.

(Виконавши завдання, діти мають змогу звірити свої відповіді на моніторі комп’ютера)

(За правильні відповіді учні отримують кітку синього кольору)

Вчитель: наш невеличкий бойовий корабель пришвартовується до берега для виконання поставленої мети.

Завдання №8. Історична карта

Вивчати історію допомагає історична карта, що містить історичну інформацію. Тек , на історичній карті позначено кордони держав та населені пункти, а також найважливіші події, наприклад, битви, революції, війни, що відбувалися у різні часи. За правильно виконане завдання отримаєте 1 бал.

(Учні виконують завдання з історичною картою)

ІV. Підведення підсумків уроку.

Вчитель: Давня мудрість каже: історія є вчителькою життя. Творцями історії є її народ , який очолюють лідери, які розуміють прагнення і бажання цього народу, вміють його об’єднати навколо певної ідеї.

Національно-визвольна війна українського народу під проводом Б.Хмельницького 1648-1654р.р. та події 21 листопада 2013-22 лютого 2014 р. революція Гідності стали етапом прояву українцями неабиякої сили , мужності, віри та міцності духу. Ці визначні події є прикладом для наступних поколінь , взірець мужності, героїзму й самопожертви в ім.”я створення незалежної єдиної Української держави. І ми, сьогоднішнє покоління, повинні брати приклад з наших мужніх та відважних предків.

V. Рефлексія

Вчитель: Я впевнена, що кожен із вас отримав позитивні враження від нашого уроку узагальнення,дехто отримані знання використає на практиці, у декого виникли якісь запитання, а хтось, хоче ати пораду.

Учні дають відповіді.

Оцінювання учнів. Учні підраховують бали. Виставлення оцінок.

За 1-2 правильні відповіді учні отримують квітку червоного кольору;

За 3-4 правильні відповіді учні отримують квітку жовтого кольору;

За 5-6 правильні відповіді учні отримують квітку зеленого кольору;

За 7-8 правильні відповіді учні отримують квітку синього кольору;

Вчитель: Повернімося до кольорів на виготовленій з вами карті. Наша карта прикрашена різними яскравими кольорами, що символізують піднесення, задоволення, спокій. Ось такий різнокольоровий слід ви залишили від нашого уроку. Побажаємо нашій державі всіх благ, стабільності, могутності, і щоб ніякі небезпеки війни, розділ держави на західну і східну ніколи не загрожували.

VІ. Домашнє завдання.

Підготувати повідомлення на тему: «Історія рідного краю», а саме «Олешківська Січ», «Історія створення села Дем’янівка».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
повторити й узагальнити вивчений матеріал з даної теми, а саме причини, хід та результати Національно-визвольної війни українського народу середини ХVІІ ст., а також утворення Української козацької держави; розвивати в учнів уміння аналізувати й систематизувати матеріал, робити висновки, вміти виділяти головне та другорядне, висловлювати свою точку зору, працювати з джерелами інформації.
  • Додано
    26.02.2018
  • Розділ
    Історія України
  • Клас
    8 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    607
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    HF112042
  • Вподобань
    0
Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
800 грн
240 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №HF112042
За публікацію цієї методичної розробки Приходько Ірина Володимирівна отримав(ла) свідоцтво №HF112042
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти