• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Основи здоров'я
  • На допомогу вчителям "Основ здоров'я" для закріплення і перевірки знань учнів 7 класу під час вивчення окремих тем, семестрових зрізів знань, а також - як варіант для використання матеріалу у грі "Класний рятівник"

На допомогу вчителям "Основ здоров'я" для закріплення і перевірки знань учнів 7 класу під час вивчення окремих тем, семестрових зрізів знань, а також - як варіант для використання матеріалу у грі "Класний рятівник"

Опис документу:
На допомогу вчителям "Основ здоров'я" для закріплення і перевірки знань учнів 7 класу під час вивчення окремих тем, семестрових зрізів знань, а також - як варіант для використання матеріалу у грі "Класний рятівник"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТЕСТ 1. ПРИНЦИПИ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ЛЮДИНИ.

ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ. ПРАВИЛА Й ВИБІР ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ

1. Чинниками ризику, що належать до природного середовища, є:
а) сонячна активність;
б) постійна нервова напруга;

в) нераціональне харчування; г) низький рівень культури.

2. Геронтологія — це наука, яка вивчає:

а) підлітковий вік; б) процеси старіння;

в) механізми пам'яті; г) ембріональний розвиток.

3. Якщо підліток сидить за комп'ютером по 5-6 годин на день, то це:

а) ніяк не позначається на його здоров'ї;

б) корисно для його здоров'я;

в) потрібно для успішного навчання;

г) шкідливо для здоров'я й негативно впливає на процес навчання.

4. Обери правильне твердження.

а) У транспорті корисно читати книги та газети.

б) Вночі можна читати з ліхтариком під ковдрою.

в) Читати треба тільки при хорошому та правильному освітленні.

г) Читання ніколи не приносить підліткам користі.

5. До біологічних складових здорового способу життя належать:

а) мораль;

б) рухова активність;

в) воля;

г) естетичність.

6. Гіподинамія — це порушення функцій організму внаслідок:

а) обмеження рухової активності;

б) надмірної рухової активності;

в) надмірної сонячної активності;

г) переохолодження організму.

ТЕСТ 2. БЕЗПЕКА НА ДОРОГАХ. БЕЗПЕКА ПАСАЖИРА

1. Безпека на дорогах залежить:

а) тільки від міліції; б) тільки від водіїв;

в) тільки від пішоходів; г) від усіх учасників дорожнього руху.

2. Пасажиру автотранспорту забороняється:

а) тихо розмовляти з попутниками;

б) мати із собою валізу або сумку;

в) висовуватись у вікна або щось у них викидати;

г) поступатися місцем інвалідам та людям похилого віку.

3. Недотримання правил дорожнього руху:

а) цілком припустиме; б) припустиме інколи;

в) припустиме для деяких учасників дорожнього руху;

г) найчастіше призводить до трагічних наслідків.

4. Водій транспортного засобу обов'язково має:

а) уважно стежити за ситуацією на дорозі;

б) слухати радіо;

в) розмовляти з пасажирами;

г) бути тепло вдягненим.

5. До ДТП належать:

а) зіткнення пішоходів один з одним;

б) наїзд автомобіля на перешкоду;

в) удар блискавки в придорожній стовп;

г) руйнування покриття доріг, спричинене зливами.

6. Висадку пасажира з легкового автомобіля можна проводити:

а) будь-коли;

б) під час повільного руху транспорту;

в) лише після повної зупинки транспорту й тільки з посадочного майданчика,
тротуару чи узбіччя;

г) у будь-якому місці дороги.

ТЕСТ 3. ТЕХНОГЕННА БЕЗПЕКА. ПОЖЕЖА В ГРОМАДСЬКОМУ

ПРИМІЩЕННІ. ПОПЕРЕДЖЕННЯ ЗАХВОРЮВАНЬ

1. Під час евакуації при пожежі треба:

а) бігти світ за очі;

б) покидати приміщення без паніки, керуючись планом евакуації людей у разі пожежі;

в) кричати «Пожежа! Пожежа!»;

г) піклуватися тільки про себе.

2. До НС техногенного характеру належать:
а) повені; б) тайфуни;

в) снігові замети г) аварії на залізничному транспорті.

3. Якщо людина відчуває запах газу, їй не можна:
а) розмовляти;
б) співати;

в) жувати жуйку; г) курити й запалювати сірники.

4. До засобів пожежогасіння не належать:

а) вогнегасники;

б) ящики з піском;

в) план евакуації при пожежі;

г) внутрішні пожежні крани.

5. «Культури кашлю» слід дотримуватись задля того, щоб:

а) зменшити розповсюдження хворобо­творних бактерій, захистити інших людей від зараження;

б) знизити температуру тіла;

в) знешкоджувати інфекційних агентів;

г) швидше одужати.

6. Імунітет — це несприйнятливість організму:

а) до високої температури;

б) низької температури;

в) хвороботворних факторів;

г) деяких речовин.

ТЕСТ 4. ПІЗНАЙ СЕБЕ. ФАКТОРИ РИЗИКУ ІНДИВІДУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ

1. Гормони — це:

а) речовини, що регулюють різноманітні процеси життєдіяльності організму;

б) речовини, які прискорюють швидкість хімічних реакцій;

в) речовини, що уповільнюють швидкість хімічних реакцій;

г) поживні речовини.

2. До факторів ризику індивідуального фізичного розвитку підлітка належать:

а) невміння спілкуватися з дорослими людьми;

б) переїдання;

в) раціональне харчування;

г) катання на ковзанах.

3. Фактори ризику — це фактори, які:

а) не впливають на здоров'я;

б) позитивно впливають на здоров'я й можуть його зміцнити;

в) не пов'язані зі здоров'ям;

г) негативно впливають на здоров'я й можуть істотно його погіршити.

4. Фактором ризику для соціального здоров'я людини є:
а) загартування; б) агресивність;

в) доброзичливість; г) порушення правил харчування.

5. Для точної оцінки рівня індивідуального розвитку та здоров'я рекомендують звертатися до лікаря:

а) двічі на рік; б) один раз на п'ять років;

в) один раз на тиждень; г) один раз на десять років.

6. Лікарі стежать за індивідуальними показниками фізичного роз­витку підлітків:

а) тому що їм потрібно знати, чи відповідають показники росту й ваги певному віку;

б) хочуть подивитися, як підлітки поводяться під час огляду;

в) їх попрохали про це батьки;

г) їм цікаво.

ТЕСТ 5. КОСМЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ ПІДЛІТКІВ. КОСМЕТИКА ТА ЗДОРОВ'Я

1. Лікарі розрізняють:

а) два типи шкіри; б) три;

в) чотири; г) п'ять.

2. Майже у 80 % підлітків шкіра:

а) тільки суха;

б) тільки жирна;

в) нормальна;

г) жирна або комбінована.

3. Якщо в підлітка з'явились проблеми зі шкірою, то йому слід:

а) частіше вмиватися;

б) використовувати маскувальну косметику;

в) звернутися до дерматолога;

г) звернутися до отоларинголога.

4. Міцний повноцінний сон:

а) не впливає на шкіру;

б) є джерелом молодості та краси шкіри;

в) негативно впливає на шкіру;

г) жодним чином не пов'язаний з особливостями шкіри.

5. Після тривалого перебування під прямим сонячним промінням шкіра:

а) втрачає еластичність, стає шорсткою;

б) стає гладенькою;

в) набрякає;

г) блідне.

6. Під час вибору косметики підліток:

а) не має враховувати свій вік та тип шкіри;

б) може купувати все, що йому подоба­ється;

в) має враховувати свій вік і тип шкіри;

г) не повинен звертати уваги на поради лікаря.

ТЕСТ 6. СОЦІАЛЬНІ ФАКТОРИ ЗДОРОВ'Я ПІДЛІТКІВ. ПОПЕРЕДЖЕННЯ ВЖИВАННЯ НАРКОТИКІВ ПІДЛІТКАМИ

1. До соціальних чинників здоров'я підлітків не належить:

а) рівень культури суспільства;

б) рівень розвитку освіти;

в) спадкові захворювання;

г) психологічний мікроклімат.

2. Що ти зробиш, якщо хтось спробує примусити тебе зробити поганий вчинок?

а) Розкажеш дорослим; б) промовчиш;

в) ровесникам; г) погодишся.

3. Наркотична залежність:

а) легко виникає та легко лікується;

б) легко виникає, але дуже важко лікується;

в) довго виникає, але легко лікується;

г) рідко виникає та дуже важко лікується.

4. Унаслідок уживання наркотиків формується:

а) тільки психологічна залежність від наркотику;

б) тільки фізіологічна залежність від наркотику;

в) психологічна та фізіологічна залежність від наркотику;

г) блювотний рефлекс.

5. Обери правильне твердження.

а) Вживання наркотиків не впливає на нервову систему.

б) Вживання наркотиків не впливає на систему травлення.

в) Вживання наркотиків не впливає на систему дихання.

г) Майже не існує фізіологічних систем, на які б наркотики не справляли негативного впливу.

6. Людина, яка пропонує тобі наркотики:

а) піклується про твоє здоров'я;

б) хоче поліпшити тебе настрій;

в) завдає шкоди твоєму здоров'ю;

г) допомагає тобі розв'язати твої проблеми.

ТЕСТ 7. НАРКОТИЧНА ЗАЛЕЖНІСТЬ. НАРКОМАНІЯ ТА ВІЛ-ІНФ1КУВАННЯ. КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА РОЗПОВСЮДЖЕННЯ НАРКОТИЧНИХ РЕЧОВИН

1. Залежність — це:

а) несвобода від будь-якого фактора або внутрішнього бажання;

б) свобода від будь-якого фактора або внутрішнього бажання;

в) уміння прийняти власне рішення;

г) уміння нести відповідальність за свої рішення.

2. Люди, котрі вживають і поширюють наркотики:

а) порушують закон і несуть б) не стикаються з право-

за це відповідальність; охоронними органами;

в) не порушують закону; г) дотримуються законів.

3. При отруєнні наркотиками:

а) постраждалому потрібно дати спокій;

б) постраждалому вже ніхто не зможе допомогти;

в) треба відвезти постраждалого до наркодиспансера;

г) не треба викликати « Швидкої допомоги».

4. ВІЛ — це:

а) вірус, який розмножується

в організмі людини в крові, \ у клітинах імунної системи;

б) у клітинах слизової оболонки рота;

в) у клітинах рослин;

г) у бактеріях.

5. СНІД — це:

а) глибоке ураження імунної системи, спричинене ВІЛ;

б) ураження нервової системи, спричинене вірусами;

в) ураження системи травлення, спричинене бактеріями;

г) ураження дихальної системи, спричинене бактеріями.

6. Найчастіше люди заражаються ВІЛ:

а) при переливанні крові;

б) при вживанні наркотиків, що вводяться спільним шприцом;

в) при пересадці органів;

г) від ВІЛ-інфікованої матері при вагіт­ності й годуванні грудьми.

ТЕСТ 8. ТУБЕРКУЛЬОЗ — НЕБЕЗПЕЧНЕ ІНФЕКЦІЙНЕ

ЗАХВОРЮВАННЯ. ПРОФІЛАКТИКА ТУБЕРКУЛЬОЗУ

ї. Слово «туберкульоз» походить від латинського слова ілдЬегсиііші, що визначає:

а) хвороба; б) горбик;

в) ямка; г) паличка.

2. Всесвітній день боротьби з туберкульозом святкують:

а) 24 березня;

б) 8 листопада;

в) 5 грудня;

г) 5 липня.

3. Збудниками туберкульозу є:

а) бацили; б) коки;

в) спірили; г) вібріони.

4. Флюорографію, що забезпечує ранню діагностику туберкульозу, рекомендують проходити:

а) один раз на місяць; б) один раз на рік;

в) один раз на три роки; г) один раз у п'ять років.

5. Більшість людей, котрі мають у своєму організмі збудника туберкульозу,
лишаються здоровими завдяки:

а) своєму природженому або набутому імунітету;

б) регулярному вживанню ліків;

в) щепленню АКДС;

г) дії гормонів.

6. Якщо підліток кашляє впродовж міся­ця, то:

а) це нормальне явище;

б) це причина для відвідин лікаря;

в) йому не загрожує туберкульоз;

г) якщо при цьому немає температури —він здоровий.

ТЕСТ 9. ХВОРОБИ ЦИВІЛІЗАЦІЇ. КУРІННЯ ТА ЗДОРОВ'Я

1. Гіподинамія — це:

а) зниження м'язової діяльності людини;

б) підвищення м'язової діяльності людини;

в) висока рухливість;

г) збереження тонусу м'язів.

2. До хвороб цивілізації не належать:

а) гіподинамія; б) ожиріння;

в) алергія; г) чума.

3. Комп'ютерна хвороба рук:

а) не належить до хвороб цивілізації;

б) належить до хвороб цивілізації;

в) не пов'язана з комп'ютером;

г) не завдає неприємностей.

4. Унаслідок вживання нікотину формується:

а) тільки психологічна залежність від нікотину;

б) тільки фізіологічна залежність від нікотину;

в) психологічна й фізіологічна залежність від нікотину;

г) блювотний рефлекс.

5. Виробники сигарет виробляють їх, тому що:

а) піклуються про ваше задоволення;

б) піклуються про те, як ви проводите час

в) хочуть отримати прибуток;

г) курять самі.

6. При курінні виділяється велика кількість шкідливих речовин. Учені налічують їх близько:
а) двохсот; б) сорока;

в) восьмидесяти; г) ста п'ятдесяти.

ТЕСТ 10. ОСОБЛИВОСТІ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ. ПСИХОЛОГІЧНИЙ

РОЗВИТОК ПІДЛІТКІВ. РОЗВИТОК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ

1. Обери правильне твердження.

а) Основним психологічним підсумком підліткового віку вважають досягнення нового рівня самосвідомості.

б) Дорослішаючи, підліток не змінюється психологічно.

в) Дорослішаючи, людина не набуває нових пізнавальних можливостей, не вчиться керувати собою.

г) Не існує певних психологічних характеристик підліткового віку.

2. Для інтелектуального розвитку людини корисно:

а) годинами говорити по телефону;

б) гуляти на свіжому повітрі;

в) регулярно прибирати у квартирі;

г) розв'язувати логічні задачі.

3. Пам'ять — це:

а) здатність людини думати;

б) здатність зберігати й відтворювати інформацію;

в) спрямованість органів відчуттів на когось або на щось;

г) здатність особистості створювати нове.

4. Увага виникає:

а) завжди; б) якщо людині цікаво;

в) тільки в дитинстві; г) тільки в підлітків.

5. Інтелектуально розвинена людина:

а) повільно оцінює ситуацію;

б) часто приймає неправильні рішення;

в) розуміє та сприймає думки інших людей;

г) мало читає.

6. Психологічний розвиток підлітків:

а) не пов'язаний з їхнім фізичним розвитком;

б) не пов'язаний з їхнім соціальним розвитком;

в) не пов'язаний з їхнім соціальним оточенням;

г) пов'язаний з їхнім соціальним оточенням.

ТЕСТ 11. ВІДЧУТТЯ, ЕМОЦІЇ, ПОЧУТТЯ. ВИХОВАННЯ

КУЛЬТУРИ ПОЧУТТІВ. ПСИХОЛОГІЧНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ ПІДЛІТКІВ

1. Емоції — це:

а) психічні переживання, душевні хвилювання;

б) уміння оцінювати свої здібності, вчинки, поведінку;

в) рідкісне для підлітків явище;

г) абсолютно даремні реакції організму.

2. Страх — це:

а) відчуття обурення, стан негативного збудження;

б) зосередження всіх сил людини на предметі пристрасті;

в) стан сильної тривоги, неспокою, душевного хвилювання;

г) уміння оцінювати свої здібності, вчинки, поведінку.

3. Емоційні переживання:

а) абсолютно не потрібні; б) шкідливі;

в) не впливають на людину; г) необхідні для повноцінного розвитку особистості.

4. Емоційна культура особистості:

а) розвивається сама по собі;

б) не змінюється залежно від інтересів та особистісних настанов;

в) передбачає вміння виявляти позитивні й стримувати негативні емоції;

г) не впливає на стосунки з іншими людьми.

5. Людина, що не володіє своїми емоціями:

а) рідко вступає в конфлікти;

б) часто вступає в конфлікти;

в) легко спілкується з іншими людьми;

г) не відчуває проблем у спілкуванні.

6. Психологічно неблагонадійний підліток:

а) уміє конструктивно розв'язувати конфлікти;

б) володіє високою емоційною культурою;

в) не вміє конструктивно розв'язувати конфлікти;

г) має багато друзів.

ТЕСТ 12. КОНФЛІКТИ ТА ЗДОРОВ'Я. СПОСОБИ ВІДНОВЛЕННЯ

Й ПІДТРИМКИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ РІВНОВАГИ. СТРЕС І ЗДОРОВ'Я

1. Обери правильне твердження.

а) Сильний стрес забезпечує ефективне виконання роботи.

б) Помірний стрес сприяє розвиткові людини.

в) Людина може прожити без стресів.

г) Стійкість до стресів є природженою.

2. Різні стадії конфлікту протікають у такому порядку:

а) початок, усвідомлення конфлікту, протистояння й обстоювання власних інтересів, ескалація, завершення;

б) усвідомлення конфлікту, початок, протистояння й обстоювання власних інтересів, ескалація, завершення;

в) протистояння й обстоювання власних інтересів, ескалація, усві­домлення конфлікту, початок, завершення;

г) ескалація, початок, усвідомлення конфлікту, протистояння й обстоювання власних інтересів, завершення.

3. Тип поведінки під час конфліктів, при якому виявляється прагнення задовольнити власні інтереси, завдавши шкоди іншій людині, називають:

а) пристосуванням; б) конкуренцією;

в) компромісом; г) співпрацею.

4. Дистрес:

а) є шкідливим стресом;

б) виснажує захисні сили організму;
в) підвищує захисні сили організму;
г) є нейтральною реакцією організму.

5. До ознак стресу не належать:

а) головний біль; б) поганий настрій;

в) гарний настрій; г) швидка стомлюваність.

6. Оскільки іспит для школяра — це завжди стрес, то слід:

а) відмінити всі іспити;

б) перед іспитом пити заспокійливі ліки;

в) регулярно складати іспити, аби виробити стійкість до стресу, який вони викликають;

г) уникати іспитів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Схожі матеріали