На допомогу молодому вчителю: Орієнтовна схема самоаналізу уроку

Опис документу:
Урок можна вважати ефективним, якщо на ньому забезпечується оптимальний зв'язок усього комплексу навчально-виховних цілей, якщо увага і мислення учнів концентруються на основних, провідних ідеях і поняттях теми, що вивчається, пробуджуються і розвиваються навчальні процеси, формуються потреби учнів у знаннях. Майстерність учителя багато в чому залежить від уміння аналізувати свої та чужі помилки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ОРІЄНТОВНА СХЕМА САМОАНАЛІЗУ УРОКУ

  1. Чи відповідає мій урок програмі?

  2. Чи правильно мною були визначені і розв'язані на уроці навчальні, виховні і розвиваючі завдання?

  3. Чи оптимально було визначено зміст уроку, чи відповідає він завданням?

  4. Що було основним, найсуттєвішим на уроці? Чи зумів я акцентувати увагу учнів на його вивченні?

  5. Чи вдало визначена структура уроку? Чи була організована на уроці робота із формування основних умінь, навичок, інтересів учнів? Як здійснювались внутріпредметний і міжпредметний зв'язки?

  6. Які методи і засоби навчання були використані на уроці? Чи були вдалими вибір і поєднання?

  7. Які форми навчання (масові, групові, індивідуальні) домінували на уроці? Чи були вдалими їх вибір і поєднання?

  8. Чи об'єктивно і відповідно до норм оцінені мною знання учнів?

  9. Чи правильно здійснювався на уроці інструктаж, визначалися обсяг і складність домашнього завдання? Чи було воно диференційованим?

  10. Що було зайвим у моїй діяльності і в діях учнів?

Схема самоаналізу уроку вчителем повністю відповідає вимогам особистісно орієнтованої педагогічної парадигми:

  1. Обґрунтування структури уроку.

  2. Взаємозв’язок навчального матеріалу з наступним і попереднім. Методи досягнення цілісності знань, здобутих учнями на уроці.

  3. Урахування індивідуальних особливостей і можливостей учнів певного класу.

  4. Мотивація навчання.

  5. Інформаційна насиченість уроку; яку додаткову літературу використано.

  6. Способи усунення перевантаження учнів.

  7. Раціональність методів навчання, які використовувались.

  8. Забезпечення диференціації на уроці.

  9. Ефективність роботи з розвитку розумових здібностей учнів, формування світогляду, моральних якостей особистості.

  10. Рівень культури розумової праці учнів на уроці.

  11. Способи формування навчальних умінь і навичок.

  12. Методика оцінювання й обліку навчальних досягнень учнів, шляхи її вдосконалення.

  13. У чому проявляється формування почуття відповідальності учнів за навчальну працю.

  14. Що сприяло розвитку самоосвіти учнів; роль їхньої самостійної роботи у процесі проведення уроку.

  15. Рівень навчальних досягнень учнів. Якість засвоєння нового матеріалу. Продуктивність праці учнів на уроці.

  16. Дотримання педагогічного такту і вимогливості до учнів.

  17. У чому полягають недоліки й помилки у проведенні уроку. Шляхи їх подолання.

АНАЛІЗ УРОКУ З ПОЗИЦІЙ ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ

  1. Мета (щодо оволодіння вміннями).

  2. Структура (співвідношення частин).

  3. Інструктування (орієнтовна основа дій).

  4. Постановка мети.

  5. Пояснення теоретичного блоку.

  6. Перевірка готовності.

  7. Практична робота.

  8. Організація початку і кінця.

  9. Диференційований та індивідуальний підходи.

  10. Самостійність.

  11. Поточний контроль і самоконтроль.

  12. Робоче місце.

  13. Підготовка результатів.

  14. Аналіз результатів.

  15. Ступінь виконання роботи.

  16. Підсумковий контроль (аналіз роботи).

  17. Дотримання нормативних умов.

  18. Узагальнення, підбиття підсумків.

СОЦІОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ УРОКУ

  1. Які форми співпраці вчитель використовує на уроці.

  2. Які стосунки між педагогом і учнями на уроці (доброзичливі, натягнуті, напружені, врівноважені, штучні, стримані, непевні, агресивні, депресивні тощо).

  3. Як виконують учні доручення або вказівки вчителя (нервово, спокійно, щиро, насильно, байдуже, ввічливо-коректно).

  4. Як спілкуються діти між собою на уроці. Чи допомагають один одному. Чи захищають один одного.

  5. Хто з дітей займається випереджувальним навчанням. Що вивчив наперед. Яку мету під час цього прагне досягти.

  6. Що особливо сподобалось учням на уроці. Яку б вони поставили йому оцінку, якби оцінювали за 10-бальною системою.

  7. Чи дістали діти задоволення від уроку. А від чого вони із задоволенням відмовилися б.

  8. Який педагогічний такт учителя. Чи завжди педагог на уроці ввічливий, тактовний, доброзичливий. Якщо не завжди, то чому.

  9. Як інакше хотіли б учні побудувати урок і стосунки з учителем.

  10. Які скарги має вчитель на учнів. Що хотів би змінити у стосунках із дітьми.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
8
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!