Музичними сходинками до веселки

Опис документу:
Музичними сходинками до веселки Конспект заняття з музики Надія Камша методист художньо-естетичного напрямку Золотоніського РБДЮТ, керівник зразкового вокального гуртка Тема: Основи музичної грамоти . Мета:створення за допомогою музичних ігор створювати дітям позитивний настрій, передавати його оточуючим, виховувати відчуття задоволення від власного співу та акторської майстерності в колективі; формування компетентностей особистості у процесі вивчення засобів музичної в

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Музичними сходинками до веселки

Конспект заняття з музики

Надія Камша

методист художньо-естетичного напрямку

Золотоніського РБДЮТ,

керівник зразкового вокального гуртка

Тема: Основи музичної грамоти .

Мета:створення за допомогою музичних ігор створювати дітям позитивний настрій, передавати його оточуючим, виховувати відчуття задоволення від власного співу та акторської майстерності в колективі; формування компетентностей особистості у процесі вивчення засобів музичної виразності.

Основн завдання заняття полягають у формуванні таких компетентностей:

пізнавальна – забезпечення оволодіння елементарними засобами музичної виразності засобами дитячих ігор, основами музичної грамоти;

практична – оволодіння навичками виконання музичних творів,індивідуального та групового вокалу;

творча – забезпечення розвитку виконавської майстерності, вирішення творчихзавдань; формуванням узичних, ритмічних, вокальних та акторських

здібностей, музично-естетичного смаку;

соціальна – виховання любові до вокально-хорового мистецтва; розвиток громадсько-патріотичних почуттів.

Завдання:

  • розвивати відчуття ритму, дрібну моторику рук, пластику рухів;

  • формувати у дітей естетичні почуття, викликати позитивні емоції;

  • чути елементарні засоби музичної виразності, визначати темп звучання музики, динаміку, регістр;

  • продовжувати розвивати емоційну чутливість на музичний образ, виражати його основними образно-пантомімічними рухами;

  • розвиватиуяву, увагу, мислення;

  • виховувати вміння цілісно сприймати музику і рух, реагувати ігровими діями на музичний супровід.

Обладнання:

  • Костюм грибка-боровичка;

  • Бубни, сопілка, брязкальця;

  • Інтерактивна дошка;

  • Малюнок веселки та нотного стану;

  • Добірка дитячих музичних творів.

Хід заняття

1.Привітання, оголошення теми і мети заняття.

2. Актуалізація опорних знань.

2.Розвиток дійства.

3. Вивчення нового матеріалу.

4.Закріплення вивченого.

5.Рефлексія.

6. Домашнє завдання.

1. Музичне привітання, оголошення теми і мети заняття

Музичний керівник: Добрий день, діти!

Діти: Доброго здоров’я!

Розпочнемо нашу подорож пісенькою-вітанням і радісно привітаємо один одного:

Добрий день, добрий день

птахи й пташенята,

добрий день, добрий день,

звірі та звірята,

У країну казок ми йдемо завзято

І запрошуєм вас

Хлопчики й дівчата..

Музичний керівник: Діти, сьогодні ми з вами вирушимо у цікаву подорож на пошуки яскравої кольорової веселки. Під час подорожі ми з вами обов’язково ознайомимось з новими музичними іграми та розвагами завдяки моториці ручок, навчимося визначати темп та ритм звучання музики, розвиватимемо вашу увагу, уяву, мислення. А ще навчимося швидко і чітко реагувати ігровими діями на музичний супровід.

2. Актуалізація опорних знань

Музичний керівник:а щоб вирушити в подорож згадаємо разом, що ми вже вміємо? Які пісні ми з вами вивчили? (діти відповідають) «Ой є в лісі калина», «Катерина і Василь», «Сонечко». А ще вивчили ритмічний український танок , рухи з якого нам сьогодні будуть в нагоді.

3. Вивчення нового матеріалу.

Музичний керівник: перш ніж вирушити в казкову подорож, хочу вас попередити, що на шляху нам можуть зустрітися різні звірятка та казкові герої, нас чекають надзвичайні випробування, які потребують уваги, спритності, мудрості та справжньої дружби.

Вихователь: наше заняття буде пов'язане з музикою. А що теке Музика – це мистецтво. Вона робить наше життя гарнішим.

А що можна робити під музику? (Відповіді дітей: співати, танцювати, сумувати, мріяти, веселитись….)

Вихователь: діти, а якою буває музика? (Відповіді дітей: сумною, веселою, гучною, танцювальною, приємною, мелодійною, повільною, жвавою, бадьорою, гарною …)

На фоні музики «Тройний танок»

(http://deti.e-papa.com.ua/dytyachi-pisni/9/

Музичний керівник: колись давним-давно, жили-були братик Андрійко і сестричка Галинка. От одного разу вони побігли погуляти на затишну лісову поляну. Світило яскраве сонечко і ніжно гладило малят по голівці, блакитне небо не віщувало дощику, діти весело гралися на квітучому лужку в шовковій травичці……

І так, весело відпочиваючи, діти заблукали….

Довго блукали вони по лісових хащах і ось зустріли Грибка-боровичка.

(Під музику «Гарний настрій»(http://deti.e-papa.com.ua/dytyachi-pisni/9/) визирає із-під шапочки грибок-боровичок)

Грибок- боровичок: не бійтеся Андрійко і Галинка, я вам у пригоді стану, а дорогу додому вам обов’язково покаже барвиста веселка.

Але щоб це дійсно сталося, вам треба виконати мої завдання, а діти вам обов’язково допоможуть. Правда діти?

Грибок- боровичок: завдання перше!

Шановні діти, перш за все ви повинні подружитися із явищами природи та лісовими мешканцями. Прошу всіх стати в коло і всі разом згадаємо повадки лісових мешканців за допомогою рухів:

Музичний керівник: підмузику «Дитячий козачок»

(http://deti.e-papa.com.ua/dytyachi-pisni/9/

весело йдемо по колу, піднімаємо ручки до жовтого сонечка, щоб знайти барвисту веселку: (виконують вправу йдучи по колу під музику і піднімають ручки).

Музичний керівник: а тепер уявимо, що на нашому шляху будуть різні перепони, а щоб їх подолати в густій зеленій траві ми пройдемо по колу високо піднімаючи ніжки (виконують вправу).

Музичний керівник: і ось нам по дорозі зустрічається сіренький зайчик і ми з ним разом долаємо частинку нашого шляху ( діти рухами зображують зайчика).

Музичний керівник: а ось із-за кущиків з’являється хитра жовто-гаряча лисичка, але нам треба з нею подружитися (діти рухами зображують лисичку).

Музичний керівник: і, не дай Боже, на нашому шляху зустрінеться справжній ведмедик, але ми своїми посмішками обов’язково розтопимо його сердечко (діти зображують рухи ведмедика).

Грибок - боровичок: молодці діти, тепер нам зовсім не страшно вирушати на пошуки веселки. МИ вже зрозуміли, які ви спритні, і я впевнений, що ви здатні подолати різні перешкоди.

Музичний керівник: діти, а з якими кольорами веселки ви уявно зустрілися? (блакитне небо, жовте сонечко, зелена травичка, сірий зайчик, жовто-гаряча лисичка,коричневий ведмедик…) А яка музика звучала на різниъ лісових мешканців?

Грибок – боровичок: молодці діти, а от для вас друге завдання. Час перевірити які ви мудрі, а перевіримо ми це за допомогою загадок.

ЗАГАДКИ:http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-veselku/

Дощ пройшов через ставок
Перекинувся в місток.
Кольорів у ньому сім,
Він подобається всім!
(Веселка)

Понад річкою місток

Виріс із семи стрічок.

Та по ньому не піду

Бо ще в воду упаду

(Веселка)

Розфарбоване коромисло

Через річку повисло. (Веселка)

Вийшла звідкись гарна дівка,

На ній стрічка-семицвітка;

А де з річки воду брала,

Там коромисло зламала (Веселка)

Тільки дощик прошумів

За лужком,за лісом,

Хтось у небі рушничок

Вишитий повісив.

Хто вгадає з діточок

Що воно за рушничок? (Веселка)

Хтось у лузі біля річки

Загубив барвисті стрічки

Дощик вгледів, підібрав

Небеса підперезав. (Веселка)

Музичний керівник: молодці діти, ви добре підготувалися до незвичайної подорожі, а хто відповість де знаходиться веселка? (відповіді дітей)……

Музичний керівник: чудово, веселка знаходиться в небесах понад річкою чи ставочком.

А хто із вас знає скільки кольорів має барвиста веселка? (відповіді)

Грибок – боровичок: а ось для вас і третє завдання.

На екрані з’являється ліва частинка веселки і діти за кольорами правильно розміщують веселку.

ЧорноОкий Журавель З’їв Без Солі Форель

Чом Овес Жують Зайці? 
Бо Старанні Фахівці.

Музичний керівник: молодці діти, ви достойно справились із наступним завданням. А після якого природного явища з’являється барвиста веселка? (після дощику).

А тепер діти пропоную пограти у гру, яка пов’язана із справжнім дощиком.

Дитяча гра:

Пропоную своїми ручками створити справжню грозу.

Плещемо одним пальчиком по долоньці – маленькі крапельки дощику;

Двома пальчиками – дощик посилюється;

Трьома пальчиками – рясний дощик;

Чотирьма пальчиками – ливень;

Хлопаєм в долоньки – гроза;

Тупаємо ніжками – гроза із громом;

Хлопаєм в долоньки – грім пройшов, але продовжується гроза;

Чотирьма пальчиками – закінчилась гроза, лишився ливень;

Трьома пальчиками – рясний дощик;

Двома пальчиками – дощик стихає;

Один пальчик – маленькі крапельки дощику.

Музичний керівник: ось і подолали четверту вже водну перепону.

Музичний керівник: діти, я маю до вас кілька запитань:

Скільки кольорів має веселка? (сім)

Скільки днів у тижні? (сім)

Скільки ми знаємо ноток? (сім)

Музичний керівник: а скажіть мені будь-ласка, що поєднує барвисту веселку та нотний стан?

Правильно цифра сім. Хочу зазначити, що ви дуже уважні.

На екрані з’являється ліва частина веселки, по середині нотний стан і права частина кольорової веселки.

Грибок-боровичок:

Сім маленьких ластів’ят

На лінійочках сидять,

Гарні пісеньки співають,

Бо мелодії всі знають,

І не має в них турбот -

Це є сім веселих ____________ (нот).

Як зустрілись До і Ре – кожна ротика дере.
Тут прийшло маленьке Мі: “Чом співаємо самі?”
Тут спішать Фа, Соль, Ля, Сі – “Заспіваймо разом всі!”
До – горобчика гніздо.
Ре – пташки серед дерев.
Мі – так весело мені.
Фа – для пісеньки слова.
Соль – співає дітвора.
Ля – розквітла вся земля.
Сі – зроби добро усім.
І вернімось знову в До.

Музичнийкерівник: А, щоб нам дістатися барвистої веселки, прошу вас заспівати всі нотки, які ви вивчили, піднімаючись по кольорах веселки:

(Діти співають гаму до-мажор).

А тепер спробуємо кожну нотку зафарбувати в певний колір веселки.

Музичний керівник: грибок-боровичок працює біля дошки а ми виконуємо п’яте завдання.

До – червоний колір

Ре-жовто-гарячий

Мі-жовтий

Фа- зелений

Соль- блакитний

Ля-синій

Сі- фіолетовий.

Музичний керівник: а тепер я хочу вам запропонувати прослухати музику і кожний з вас висловить свою думку, яка мелодія, на ваш погляд, більш детальніше підходить за музичним змістом нашій веселці.

В.А.Моцарт DieLeyerer, K. 611https://deti-online.com/pesni/muzyka-mocarta/dlya-igr/

В.А.Моцарт GermanDanceNo. 4, K. 602

//deti-online.com/pesni/muzyka-mocarta/dlya-igr/

Грибок-боровичок: дорогі мої малята, ви дуже добре справилися з незвичайними завданнями, я думаю що Андрійко і Галинка вчасно потраплять додому. А, щоб частинки веселки об’єдналися, нам всім разом треба виконати веселу дитячу пісеньку. І щоб все вдалося, я приніс вам торбинку …..де знаходяться шумові інструменти.

(Грибок-боровичок роздає дітям бубни, сопілки, брязкальця, при цьому запитує як називається даний інструмент).

Діти виконують пісню :

Слова О.Вратарьова ,музика О. Злотника

«Барви рідної землі»

http://muznew.me/?mp3=%C1%E0%F0%E2%E8+%F0%B3%E4%ED%EE%BF+%E7%E5%EC%EB%B3

озвучуючи супровід своїми шумовими музичними інструментами.

На екрані з’являється велика барвиста веселка( з анімацією).

Андрійко і Галинка ( під веселу музику) танцюють по залі.

4. Закріплення вивченого.

Музичний керівник: Діти, які вимолодці, все гарно робили, все у вас виходило. Нущо ж, настав час повертатися з нашої подорожі, тож поаплодуємо Андрійку та Галинці за цікаві пригоди. А для того ,щоб повернутися з казкового лісу, ми пограємо у гру «Пташиний хор».

Музичний керівник:яких птахів ви знаєте? (наприклад: зозуля, горобець,ворона). Керівник ділить діток на команди: зозуля, горобець, ворона).

А якими звуками розмовляють ці птахи?

Зозуля – «ку-ку».

Горобець – «цвірінь- цвірінь».

Ворона – «кар-кар».

На мелодію пісні «В траве сидел кузнечик» по руці музичного керівника команди по черзі виконують пісню за допомогою звуків, які відповідають їхній команді, і так декілька раз. На закінчення твору всі команди разом співають пісню, але своїм текстом. (Виконання твору).

5. Рефлексія.

Музичний керівник. Ось ми вже повернулися із казкової прогулянки.  Діти вам сподобалось? А що найбільше запам’яталось? (відповіді дітей). А які пригоди вас ще цікавлять?

КУБИК: а тепер ми з вами пограємо у гру для розвитку критичного мислення: назви, придумай,поясни, поділись,запропонуй, чому…

До нових зустрічей у казковій країні. На фоні музики «Гарний настрій»

(http://deti.e-papa.com.ua/dytyachi-pisni/9/

6. Домашнє завдання.

Музичний керівник: діти, ми сьогодні гарно попрацювали, навчились нового, цікавого. Та, щоб закріпити наші нові знання, я попрошу вас вдома, з допомогою батьків придумати слова, які починаються з назви кожної нотки. Наприклад:

«до» - дорога, «соль»- солянка, «сі» - сім’я….

Дякую за увагу!!!

Використана література:

1.Дитячий танець «Тройний танок» [Електронний ресурс] Режим доступу: http://deti.e-papa.com.ua/dytyachi-pisni/9/

2. Дитяча пісенька «Гарнийнастрій» [Електронний ресурс]Режим доступу http://deti.e-papa.com.ua/dytyachi-pisni/9/

3.Дитячий танок «Дитячий козачок» [Електронний ресурс]Режим доступу:http://deti.e-papa.com.ua/dytyachi-pisni/9/

4. Слова О. Вратарьова,музика О. Злотника «Барви рідної землі [Електронний ресурс] Режимдоступу:http://muznew.me/?mp3=%C1%E0%F0%E2%E8+%F0%B3%E4%ED%EE%BF+%E7%E5%EC%EB%B3

5.Дитячі загадки [Електронний ресурс] Режим доступу:http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-veselku/

6.В.А.Моцарт Die Leyerer, K. 611 [Електронний ресурс] Режим доступу

https://deti-online.com/pesni/muzyka-mocarta/dlya-igr/

7.В.А.Моцарт GermanDanceNo. 4, K. 602[Електронний ресурс] Режим доступу://deti-online.com/pesni/muzyka-mocarta/dlya-igr/

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
3
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!