і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Музичний брейн-ринг для старшокласників

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Музичний брейн-ринг для старшокласників

Мета: формувати в учнів уміння застосовувати набуті знання, перевірити, закріпити та продемонструвати знання учнів із музичного мистецтва; розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, уяву, фантазію, образне, логічне та абстрактне мислення; збагачувати емоційно-естетичний досвід; сприяти самореалізації учнів у командній грі; виховувати любов до мистецтва, естетичний смак, допитливість.

Обладнання: ПК, проектор, записи класичних творів та відомих виконавців, портрети композиторів, картинки з зображенням музичних інструментів, картки з музичними термінами, таблиці оцінювання (для журі)

ХІД ЗАХОДУ

Звучить музика. Команди займають свої місця за столами.

Ведучий. Вітаємо учасників і шановних гостей на музичному брейн-рингу! Дозвольте представити команди, які змагатимуться сьогодні за звання «Кращі знавці музики». Це команди … ….

Ведучий. Смаки людей надзвичайно різняться: хтось обожнює класичну музику, хтось не уявляє свого життя без популярних пісень, у когось врівноважує душевний стан джазова музика, комусь поліпшує настрій реп. Сьогодні ми згадаємо різні жанри музики, музичні інструменти, видатних композиторів. Запрошуємо до світу музики!

Розминка

Ведучий. Команди повинні дати відповідь на запитання і записати цю відповідь протягом 30 секунд. Перша група питань стосується музичних інструментів.

Розминка «Музичні інструменти»:

  1. Назва якого інструменту складається з двох музичних термінів «тихо» та «голосно»?

Відповідь: фортепіано.

  1. Назва якого музичного інструменту в перекладі з французької означає «королівський»?

Відповідь: рояль.

  1. Який музичний інструмент є емблемою музичного мистецтва?

Відповідь: ліра.

  1. Як називається народний духовий інструмент, в основі якого розміщений шкіряний мішок та декілька трубок?

Відповідь: волинка.

  1. Який музичний інструмент використовують іспанські танцівниці, виконуючи танок «фламенко»?

Відповідь: кастаньєти.

  1. Яким музичним інструментом володів Садко, герой відомої казки?

Відповідь: гуслі.

  1. На чому грав папа Карло у відомій казці про Буратіно?

Відповідь: на шарманці.

  1. Який музичний інструмент поєднує в собі фортепіано та гармошку?

Відповідь: акордеон.

  1. На якому інструменті любив грати Шерлок Холмс, герой творів Конан Дойля?

Відповідь: на скрипці.

  1. Назвіть найпоширеніший російський народний інструмент, який можна знайти у будь-якій кухні?

Відповідь: ложки.

Ведучий. Ну що ж, команди впоралися з розминкою. Передайте свої відповіді журі і послухайте правильні відповіді.

Ведучий. Ми розпочинаємо перший тур змагань «Музичний водограй».

І ТУР «МУЗИЧНИЙ ВОДОГРАЙ»

Ведучий. Шановні учасники, ви маєте за звучанням розпізнати, який музичний інструмент звучить і написати назву цього інструменту. Час для обговорення – поки звучить музика. (звучать уривки музичних творів у виконанні органу, гітари, бандури, скрипки, саксофону, флейти, фортепіано, акордеону чи баяну, труби, арфи, віолончелі і т. д.)

Ведучий. Передайте свої відповіді журі і послухайте ще раз звучання різних музичних інструментів. (звучать музичні уривки і оголошується назва інструменту)

II ТУР «ВИДАТНІ КОМПОЗИТОРИ»

Ведучий. І ми переходимо до другого туру наших змагань. Зараз ви почуєте, можливо, не зовсім відомі факти із життя дуже відомих людей. Час для обговорення – 1 хвилина.

  1. У віці п'яти років він уже писав невеличкі п'єси, які грав батькові, а той їх записував на папір. Разом із родиною протягом трьох років гастролював по Європі, виступаючи як талановитий музикант-виконавець. У чотирнадцять років був удостоєний аудієнції папи римського Климента ХІV, від якого отримав одну з найвищих католицьких відзнак – Орден золотої шпори. Його називали вундеркіндом з абсолютним слухом та феноменальною пам’яттю. На його честь названий астероїд. Цей композитор створив понад 600 творів різних жанрів. Ми звикли його називати трьома іменами, але повне його ім’я складається із п’яти імен. Назвіть цього композитора.

Відповідь: Вóльфґанґ-Амадéй Мóцарт, повне ім'я Йоганн-Хризостом-Вольфґанґ-Теофіл Моцарт. 

  1. Цей композитор народився на Полтавщині і походив з козацько-старшинського роду. Закінчив 2 Харківську гімназію. У Харкові ще підлітком став популярним у місті піаністом, блискуче імпровізував на теми українських народних пісень. Закінчив з відзнакою Київський університет. Захистив дисертацію на тему «Розмноження нитчастих водоростей». Його вважають засновником української національної музики та автором перших дитячих опер. Його іменем названі провідні мистецькі установи України, серед яких музична академія, оперний театр, зал філармонії, музична школа, музичне училище. Українським музикантам щорічно присуджується Премія його імені. Періодично в Києві проводиться Міжнародний музичний конкурс його імені. Назвіть це ім’я.

Відповідь: Микола Віталійович Лисенко.

  1. Цей композитор був шостою дитиною в родині. У п'ять років він почав навчатися грі на скрипці. В родині композитора були флейтисти, сурмачі, органісти, скрипалі, капельмейстери. Їхнє музичне обдарування передавалося з покоління в покоління. Його вважають одним із найвидатніших композиторів світу, творцем світової музичної класики. Він узагальнив досягнення музичного мистецтва перехідного періоду від бароко до класицизму, а в майстерності поліфонії і контрапункту не мав собі рівних серед сучасників.. Творча спадщина цього композитора охоплює понад 1000 композицій. Він писав музику для клавесина, скрипки, оркестру, але найбільше любив орган. Він став батьком чотирьох композиторів, чиї твори до сьогодні звучать у концертних залах і записуються на компакт-диски. Назвіть його ім’я.

Відповідь: Йоганн Себастьян Бах.

  1. Народився цей композитор в одному із селищ Удмуртії. Вчився грі на фортепіано з ранніх років. У 14-річному віці залишився без матері, тому взяв на себе відповідальність за виховання молодших братів. Служив у міністерстві юстиції. Імпульсивно одружився на своїй прихильниці, яка надсилала композиторові листи і навіть погрожувала самогубством, якщо він відмовиться від зустрічі. Проте був розчарований у шлюбі й навіть сам збирався вчинити через це самогубство. Завдяки іншій своїй прихильниці мав змогу подорожувати, бо вона призначила композитору щорічну стипендію у розмірі 6000 рублів, за умови, однак, що вони ніколи не зустрінуться особисто. Спілкування композитора з прихильницею відбувалося винятково листовно. За 13 років листування було написано приблизно 1100 листів. З 24-х років почав щороку жити в Україні, зокрема, на Харківщині. Його вважають одним з найбільших симфоністів романтичної епохи. Композитор писав музику майже у всіх жанрах, хоча провідними сферами його творчості були опера та симфонія. На музику його балету створено чудовий дитячий мультфільм, а його твори для фортепіано слухають, починаючи з дитячого садка. Хто це?

Відповідь: Петро Ілліч Чайковський.

  1. Цей композитор є одним із трьох представників класичної віденської композиторської школи. Розпочав свою трудову діяльність у дуже юному віці – 12 років. Був висококультурною людиною, хоча з 11 років він, з певних причин, не відвідував школу. Свій світогляд розширював самоосвітою: вивчав французьку та італійську мови, латинь, класичну літературу, а також читав грецьких письменників, знав напам'ять багато творів Шекспіра. Пізніше до числа його захоплень додалася ще й перська поезія, в тому числі філософські вірші Омара Хаяма. Часто у розмовах з друзями засуджував політику, і тільки світова слава вберегла композитора від арешту. Підтримував постійні стосунки з дипломатом Андрієм Розумовським, якому присвятив 3 квартети, виступав у його салоні. Його музиці притаманна величезна енергетична напруга, збудженість почуттів, драматизм. Він був останнім композитором XIX ст., для якого природною формою музичного вислову був жанр «сонати». Назвіть цього композитора.

Відповідь: Людвіґ ван Бетховен.

  1. У 19 років цей талановитий композитор організував власний концертний ансамбль, що потім переріс в оркестр і незабаром приніс йому популярність. Він здобуває всесвітнє визнання як оперетний композитор. Хоча він написав близько 500 творів різної танцювальної музики, серед яких польки, мазурки, кадрилі, галопи, марші, його по праву вважають «королем вальсу». Хто цей композитор?

Відповідь: Йоганн Штраус

Після оголошення правильних відповідей командам пропонується наступне завдання.

Ведучий. Наступне завдання: вам потрібно розташувати цих композиторів в хронологічному порядку за датами їх народження, від давніших до сучасних. Це завдання ви маєте виконати за 3 хв. За правильну відповідь команда отримує 10 балів.

Відповідь:

  1. Бах (1685)

  2. Моцарт (1756)

  3. Бетховен (1770)

  4. Штраус (1825)

  5. Чайковський (1840)

  6. Лисенко (1842)

IIІ ТУР «МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП»

Ведучий. 3-й тур – бліцтурнір. Він складається з двох частин. Ви повинні протягом 10 секунд записати відповідь.

Перший блок:

  1. Який інструмент використовується як еталон висоти звуку при настроюванні музичних інструментів?

Відповідь: камертон.

  1. Який духовий клавішний інструмент є найбільшим?

Відповідь: орган.

  1. Яка геометрична фігура стала музичним інструментом?

Відповідь: трикутник.

  1. Який з деревяних духових інструментів найнижчий за звучанням?

Відповідь: фагот.

  1. Назвіть найбільший смичковий музичний інструмент?

Відповідь: контрабас.

  1. Який музичний інструмент застосовують для залякування ворога жителі Африки?

Відповідь: барабан.

  1. Твір якого композитора обов'язково слухають усі молодята?

Відповідь: марш Мендельсона.

  1. Хто з польських композиторів в 19 років був депутатом сейму, він - автор дуже відомого полонезу?

Відповідь: Огінський.

  1. Коли виник джаз?

Відповідь: наприкінці XIX— на початку XX ст.

  1. Де народилася рок-музика?

Відповідь: у Англії.

Другий блок:

  1. Цей танець виконували на кожному придворному балу. Відкриваючи бал, гості повинні були взяти участь в урочистій танцювальній ході, граційно присідаючи наприкінці фраз. Дами демонстрували свої зачіски та сукні.

Відповідь: полонез.

  1. Попередник цього танцю — австрійський народний танець лендлер, у якому партнери кружляють в обіймах одне одного. На початку XIX ст. діяла офіційна заборона виконувати його понад 10 хв. Танець називали «чуттєвим і непристойним». Його заборонив російський імператор Павло І. Сьогодні його називають «королем бальних танців».

Відповідь: вальс.

  1. Цей жанр музики з’явився на початку XX ст. Його характерними рисами є імпровізація, ритмічна свобода, вільне дихання мелодії.

Відповідь: джаз.

  1. Назвіть кількість струн, які мали відомі скрипки Страдиварі?

Відповідь: чотири.

  1. Яка польова квітка має дуже музичну назву?

Відповідь: колокольчик (дзвіночок).

  1. Пісня про яких тварин сприяла тому, що Юрій Нікулін став не лише відомим актором, але й естрадним співаком?

Відповідь: «Пісня про зайців». 

  1. Яку назву мала ліверпульська четвірка, що назавжди увійшла в історію світової рок-музики?

Відповідь: «Бітлз»

  1. Назвіть найвищий жіночий голос.

Відповідь: сопрано.

  1. Назвіть пташку, яка в Україні вважається символом співучості.

Відповідь: соловейко.

  1. Видатна французька співачка, яку називали «маленьким горобчиком».

Відповідь: Едіт Піаф.

IV ТУР «НІМЕ КІНО»

Ведучий. Умови наступного конкурсу: Капітан отримує картку з музичними термінами. Його завдання – без слів, за допомогою самих жестів чи будь-яких рухів показати ці терміни, а команда повинна їх назвати. Для показу надається 3 хвилини, якщо команда впорається із завданням раніше, вона отримає додаткові бали.

Картки:

1 №2 №3 №4

Тріо Хор Дует Квартет

Арія Опера Оперета Серенада

Тенор Диригент Бас Сопрано

Полька Рок-н-рол Гопак Танго

Скрипка Бандура Саксофон Сопілка

Ритм Мінор Нота Темп

Ведучий. Наш брейн-ринг завершився, слово для підсумків надається журі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Формувати в учнів уміння застосовувати набуті знання, перевірити, закріпити та продемонструвати знання учнів із музичного мистецтва
  • Додано
    24.03.2018
  • Розділ
    Музика
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    546
  • Коментарів
    1
  • Завантажень
    9
  • Номер матеріала
    AQ244920
  • Вподобань
    1
Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти