До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
5
міс.
2
5
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

MS PowerPoint. Суть та призначення програми.

Опис документу:
Лекція №1 на тему " MS PowerPoint." Дана лекція пояснює суть та призначення програми. Даний матеріал допоможе вчителю інформатики у підготовці до уроку. Особливо актуально для тих хто вирішив опанувати цю програму самостійно.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Розмітка слайду

Розташування об'єктів на слайді визначається макетом. У макетах містяться рамки, що включають текст, і основний вміст слайду: таблиці, діаграми, малюнки, фігури і картинки. Для багатьох слайдів необхідна певна розмітка: маркірований список (bulleted list) для простого тексту, таблиця (table) — для табличної інформації, діаграма (graph) — для деяких видів діаграм.

У вікні Microsoft PowerPoint відображуватиметься область завдань Розмітка слайду (Slide Layout) (рис.12). Вибір макету виконується клацанням миші на його зображенні.

рис.12 розмітка слайду

Колірні схеми. Колірна схема пропонують колірну гамму, яка рекомендується .для фону, ліній тексту і так далі Вона забезпечує підвищення легкості для читання слайду. Колірна схема може використовуватися в слайдах, сторінках заміток і роздавальних матеріалах. Їх також можна використовувати в діаграмах, таблицях і для перефарбовування малюнків, доданих на слайди.

Кожен шаблон оформлення містить декілька колірних схем. Аби змінити схему, клацніть заслання Колірна схема (Color Schemes) в області завдань Дизайн слайду (Slide Design)а потім виберіть ту, що цікавить вас колірну схему.

Після вживання колірної схеми кольору стають доступними для всіх об'єктів презентації. Всі створювані об'єкти автоматично узгоджуються з останніми об'єктами презентації. Можна задати час появи об'єкту на екрані. При створенні слайдів на прозорій плівці для проекторів рекомендується використовувати світлі тони фону.

Зміна колірних схем. Інколи для виділення окремих фрагментів або слайдів презентації (таких, як слайди з новими пропозиціями або слайд повести дня) може потрібно використання іншої колірної схеми. Аби змінити кольори в колірній схемі (color scheme), клацніть заслання Змінити колірні схеми (Edit Color Schemes) у нижній частині області завдань Дизайн слайду (Slide Design) На вкладці Стандартна (Standard) виберіть колірну Схему і натискуйте кнопку Застосувати (Apply). При зміні кольору також змінюється у всіх об'єктах тих, що використовують його у складі колірної схеми. Аби зберегти зміни в новій схемі, на вкладці Спеціальна (Custom) натискуйте кнопку Додати як стандартну схему (Add As Standard Scheme) (рис.13).

рис.14 колірна схема

Схеми анімації. Схеми анімації (animation schemes) дозволяють наблизити показ слайдів до демонстрації фільму. Можна задати як рядки тексту, картинки і інші об'єкти з'являтимуться на слайді, використовуватимуть візуальні ефекти, наприклад, «влітання» в слайд маркірованих пунктів списку зліва по одному слову. Анімація створюється для будь-якого числа об'єктів слайду, у тому числі для елементів діаграми.

Для використання анімації виділите слайди, до яких буде застосований ефект. Виберіть в меню Формат (Format) команду Дизайн слайду (Slide Design). В області завдань Дизайн слайду (Slide Design) клацніть заслання Ефекти анімації (Animation schemes) а потім виберіть в списку відповідний варіант (рис.14). Для перегляду анімації в режимі Показ слайдів (Slide Show) натискуйте однойменну кнопку.

рис.14 Вибір схеми анімації

Слайди зразків оформлення. Допомогти користувачеві витримати презентацію в певному стилі допомагають слайди зразків оформлення: зразок слайдів ( Slide Master), зразок заголовків ( Title master), зразок видач ( Handout Master) і зразок заміток ( Slide Master). He слід застосовувати для кожного слайду свій шаблон. Це лише заплутає слухача. Для однієї презентації можна створити декілька зразків слайдів, наприклад, один для ввідної частини, другої, — для основної частини, третій для завершальної частини. В цьому випадку зміна шаблону допоможе в показі переходу до наступного розділу.

У PowerPoint існує слайд спеціального типа, званий зразком слайдів. Він визначає основні характеристики всіх слайдів вашої презентації. Всі параметри зразка слайду: колір фону, розміри і колір шрифту, деякі елементи оформлення (заливка і стиль маркерів), звані «текстом зразка» будуть перенесені на слайди вашої презентації. На зразку слайдів розміщені порожні рамки для заголовка, абзаців і колонтитулів (що включають дату, час і номер слайду). Зони розміщення заголовка і абзаців визначають формат тексту для слайду.

Зразок слайдів дозволяє вибрати гарнітуру, розмір і колір шрифту, колір фону і спеціальні ефекти. Якщо на кожному слайді має бути присутнім текст або малюнок (наприклад, емблема компанії), помістите його на зразок слайдів. На слайдах об'єкти з'являються на тих же місцях, що і на зразку. Використовуючи його, можна не вносити одні і ті ж зміни до всіх слайдів. Досить один раз внести їх до зразка слайдів, і вони автоматично відіб'ються на всіх наявних слайдах PowerPoint і на слайдах, які будуть додані пізніше.

Аби додати один і той же текст у всі слайди, додайте його на зразок слайдів, натискує кнопку Напис (Text Box) на панелі інструментів Малювання (Drawing). Для форматування зразка слайдів клацніть усередині відповідного поля, виділите фрагмент тексту і внесіть до нього необхідні зміни, вибравши необхідні команди в меню Формат (Format). Так, якщо змінити колір тексту в рамці на зелений, колір тексту на наявних і нових слайдах буде автоматично змінений на зелений.

При перегляді зразка слайдів на екрані видно панель інструментів Зразок (Slide Master View) Натискуйте кнопку Закрити представлення майстра (Close Master View) і ви повернетеся в режим праці до відкриття зразка.

Створення нового слайду. Новий слайд можна створити наступними способами:

  • вибрати команду Створити слайд (New Slide) у меню Вставка (Insert);

  • натискувати кнопку Новий слайд (New Slide) на панелі інструментів Форматування;

  • натискувати клавіші Ctrl+ь (Ctrl+M).

Аби додати новий слайд з тією ж розміткою, яку має поточний слайд, натискуйте кнопку Новий слайд (New Slide) на панелі інструментів Форматування, утримуючи такою, що натискує клавішу Shift. Якщо не виділити на новому слайді область для введення тексту, то новий текст буде поміщений в заголовку слайду.

Аби перетворити текстовий документ у форматі структури в слайд, виберіть команду З лайды із структури (Slides from Outline) у меню Вставка (Insert).

Додати у визначеному місці презентації слайд можна декількома способами:

  • встановите покажчик миші в області структури правіше за заголовок слайду і натискуйте клавішу Enter;

  • встановите покажчик миші в області структури на наступному рядку після заголовка лівіше за текст слайду і натискуйте кнопку Підвищити рівень (Promote) на панелі інструментів Структура (Outlining).

Так само можна розділити текст одного слайду два або об'єднати два слайди. Аби об'єднати два слайди, встановите покажчик миші в області структури в місці розриву і натискуйте клавішу Enter. Потім, не переміщаючи курсора, натискуйте кнопку Підвищити рівень (Outline Promote). На екрані відображуватиметься значок нового слайду

Ефект зміни слайдів. Зміну слайдів можна супроводжувати спеціальними ефектами. Виділите слайди, до яких ви хочете застосувати цей ефект, і виберіть в меню Показ слайду (Slide Show) команду Зміна слайду (Slide Transition) або натискуйте кнопку Зміна на панелі інструментів Сортувальник слайдів (Slide Sorter). На екрані відображуватиметься область завдань Зміна слайдів (Slide Transition) .

Відкриття і збереження презентації.

Всі слайди однієї презентації можна зберігати в одному слайді. При такому способі слайди презентації матимуть погоджений вигляд. Аби відкрити презентацію, виберіть в меню Файл (File) команду Відкрити або в області завдань Створення презентації (New Presentation) у розділі Відкриття презентацій клацніть необхідне заслання (рис.1). Закінчивши роботу над презентацією, виберіть в меню Файл (File) команду Зберегти (Save) і привласніть презентації ім'я. PowerPoint зберігає у файлі лише внесені зміни, що прискорює виконання, але збільшує розмір файлу. Для зменшення розміру файлу виберіть команду Параметри (Options) у меню Сервіс (Tools) відкрийте вкладку Збереження і зніміть прапорець Швидке збереження (Allow fast saves). Слайди зберігаються в двійковому форматі ppt або у вигляді веб-сторінки у форматі HTML .[11]

Отже, підсумуємо розглянуті питання:

При створенні презентації можна скористатися:

    • Майстром автозмісту, який запитує вид презентації, яку потрібно створити, радить включити в неї ті або інші елементи, а потім надає заздалегідь заданий шаблон оформлення і стилю;

    • Шаблон презентації – заздалегідь задані розмітки й оформлення презентацій, в які розробник вставляє свій матеріал.

  1. Вибір розмітки слайдів:

    • Меню «Формат»→ команда «Разметка слайда»

    • Кнопка «Разметка слайда» на панелі інструментів «Стандартная»

  2. Створення напису:

    • Меню «Вставка»→ команда «Надпись»

  3. Вставка малюнків із файла:

    • Меню «Вставка»→ команда «Рисунок» →Из файла

  4. Вставка малюнків, фотографій, звуків, відеороликів із колекції Clip Gallery:

    • Меню «Вставка»→ команда «Рисунок» →Картинки

    • Меню «Вставка»→ команда «Фильмы и звук» →Из файла

  5. Вставка автофігур:

    • Меню «Вставка»→ команда «Рисунок» →Автофигуры

  6. Вставка фігурного тексту:

    • Меню «Вставка»→ команда «Рисунок» →Обьект WordArt

  7. Вставка діаграми:

    • Меню «Вставка»→ команда «Диаграмма»

  8. Настроювання переходу слайдів:

    • Меню «Показ слайдов»→ команда «Смена слайдов»

  9. Застосування ефектів анімації до об’єктів слайда:

    • Меню «Показ слайдов»→ команда «Настройка анимации»

    • Кнопка «Эффекты анимации» панелі інструментів «Форматирование»

  10. Додавання відеоролика з колекції:

    • Меню «Вставка»→ команда «Фильмы и звук» → Звук из колекции картинок

  11. Додавання звукового супроводу із файла:

    • Меню «Вставка»→ команда «Фильмы и звук» → «Звук из файла»

  12. Додавання звукового супроводу із ком пакт-диска:

    • Меню «Вставка»→ команда «Фильмы и звук» → «Запись из ком пакт-диска»

  13. Запис звукового супроводу з мікрофона:

    • Меню «Вставка»→ команда «Фильмы и звук» → «Записать звук»

  14. Створення приміток:

    • Меню «Вставка»→ команда «Примечание»

  15. Створення кнопок управління:

    • Меню «Показ слайдов» → команда «Управляющие кнопки»

  16. Створення нотаток доповідача:

    • Введення нотаток здійснюється в області нотаток у звичайному режемі

  17. Параметри демонстрації слайдів:

    • Меню «Показ слайдов» → команда «Настройка презентации»

  18. Запуск демонстрації:

    • Меню «Показ слайдов» → команда «Начать показ»

    • Кнопка «Показ слайдов» на горизонтальній смузі прокрутки

  19. Приховання слайда:

    • Меню «Показ слайдов» → команда «Скрыть слайд»

  20. Запис дикторського тексту:

    • Меню «Показ слайдов» → команда «Звукозапись»

  21. Настроювання часу демонстрації:

    • Меню «Показ слайдов» → команда «Настройка времени»

  22. Використання екранного пера для записів під час демонстрації:

    • Контекстне меню → команда «Указатель»

  23. Друк документи:

    • Команда «Печать» на панелі інструментів «Стандартная»

    • Меню «Файл» → команда «Печать»

  24. Збереження документу:

    • Меню «Файл» → команда «Сохранить».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн