і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Мовознавчий турнір

Перегляд
матеріалу
Отримати код

 

Мовознавчий турнір

Дві команди – «Диво слово» і «Словограй»

Епіграф (написано на плакаті)

Я мислю, отже, існую.

Р. Декарт

І. Етап. «Розминка»

Запитання для першої команди.

  1. Які словники ви знаєте?

  2. Які розділові знаки вживаються при звертанні?

  3. Як пишеться префікс роз-, без- в українській мові?

  4. Чи завжди слово земля пишеться з малої букви?

Запитання для другої команди.

  1. Яка роль орфографічного словника?

  2. Які розділові знаки вживаються при вставних словах?

  3. Коли вживається префікс з-, с-.

  4. Чи завжди слово місяць пишеться з малої літери?

ІІ. Етап. «Змійка»

Дошку ділимо на дві частини. Члени команд по черзі виходять і на своїй половині дошки записують по одному слову та підкреслюють орфограму.

Проїзний, пестливий, директор, кишеня, грядка, молотьба, різьба, просьба, Велика Ведмедиця, Запорізька Січ, Покрова, Біблія, шістнадцять, мільярд.

ІІІ. Етап. «Швидше! Швидше! Швидше!»

За одну хвилину кожна команда повинна дати відповідь на якомога більшу кількість запитань

Запитання для першої команди:

  1. Перекласти українською мовою слово «Хрустальный»

  2. Чи ставиться апостроф у слові тьмяний.

  3. Скільки дефісів пишемо у прислівнику раз у раз?

  4. Яка орфограма у слові хтозна-скільки?

  5. Скільки букв в алфавіті?

Запитання для другої команди:

1. Перекласти українською мовою «бегущий ручей»?

2. чи ставиться апостроф у слові комп’ютер?

3. Як напишемо слово на добраніч?

4. Яка орфограма у слові зроду-віку?

5. скільки звуків в українській мові?

Весела перерва

( з учнівських творів)

«Пам’ятник стоїть на п’єдесталі, який дивиться в далечінь»

«За селом багато ставків, щедрих на гриби та ягоди»

«Вона ледь летіла на крилах, легко махаючи крилом»

«Василько сміливо втік від вовків»

ІV.Етап. «Поєдинок капітанів»

Капітани команд за 2 хвилини мають записати якомога більше слів з орфограмою «Не з дієсловами»

V. Етап. «Редактор»

Відредагувати речення та словосполучення.

Не сиди на полу

Самий кращий малюнок

Хрустальний світильник

Я не получаю газет

Земельний участок

Грошовий перевод

Тут немає печаті

VІ.»Етап. «Домашнє завдання».

Розповісти власну казку на мовознавчу тему про апостроф.

VІІ. Етап. «Словограй». Кожній команді пропонуються картки з написаними словами. Завдання: з-поміж карток вибрати ті, на яких слова написано правильно.

Слова для карток: проїзний, їжжу, сузір’я, будь-коли, незнайдений, вчора, нескошений, будь-у-кого, тьмяний, раз у раз, теривені, пліч-о-пліч, пів години, пів яблука, вічливість, дит’ясла, Вінниччина, по-київськи, секрет, апильсин, священник, левада, пісьня, козьба.

VІІ. Етап. «Загадки» (Хто швидше)

  1. Чого багато має болото, менше озеро, ще менше –море, а річка зовсім намає. (букви о)

  2. Яке трискладове слово об’єднує 33 букви? (Алфавіт)

  3. Що мають дуб, бук, бузок, яблуня, груша, але не мають ні граб, ні ясен, ні клен, ні слива? (букву у)

  4. З [ к ] дерева захищає

І на них вона завжди;

З [ н ] звірятко заховає,

Коли треба від біди. (кора-нора)

  1. Яку річку можна переломити? (Прут)

  2. Який самий наймолодший правописний знак? (апостроф)

VІІІ. Етап. «Числівники»

Кожній команді видаються таблички з цифрами (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0). На картках ведучий показує фразеологізми. Замість крапок гравці вставляють у них числівник, який показують одночасно за допомогою табличок.

Сидіти на . . . стільцях, грати . . . скрипку, в . . . дуги зігнутися, без . . . клепки в голові, . . . шкури дерти, . . . колесо до воза, . . . п’ятниць на тиждень, бути на . . . небі, під . . . гребінку стригти, . . . дорогою обійти, . . . разів відміряй, у . . . няньок дитина плаче, . . . одного не ждуть.

ІХ. Мовні задачі-шаради

Кожна команда отримує конверт із мовними задачами-шарадами

Три хлопці

Два учні, Василь та Мишко, зустріли свого старшого друга Андрія, якого давно не бачили: Андрій закінчив школу два роки тому і пішов працювати на завод. Василь запитав Андрія: «Як ти вчишся?» А Мишко запитав так:»Як, ти вчишся?»

Хто з двох учнів не знав, що Андрій не лише працює, а й вчиться? Який може бути граматичний доказ відповіді на цю задачу?

Як одного разу пішак сам грав у шахи

Один учень написав своєму другу, як він грав у шахи із сестрою. В цьому листі було таке речення: «Роблячи останній хід, з дошки упав на підлогу пішак». Відповідаючи на цей лист, друг відповів: «Вперше чую, - писав він, - що дерев’яний пішак сам вміє грати в шахи!»

Чому друг мав змогу так пожартувати?

Як повинен був написати другові учень про те, що трапилося?

Яке граматичне рішення цієї задачі-жарту?

Коли троянди і соняшники можуть стати деревами?

Один учень написав у листі своєму другові: «У нас у селі багато дерев: троянд, соняшників». А друг не зрозумів речення і в своїй відповіді обвинуватив автора листа в неуцтві.

Яка граматична (пунктуаційна) основа цього жарту «неука»?

Як треба було правильно написати це речення

Хто що вивчає?

«Всі речовини доводять: вчені складаються з атомів», – таке речення написав учень.

Як треба правильно поставити розділові знаки в цьому реченні, щоб вчені займались вивченням речовин, а не навпаки?

Х. «Знайди зайве»

Кожній команді по черзі показують три картки. Серед них треба вибрати ту, на якій записане слово, речення чи мовознавчий термін випадає з тематичного ряду.

Вставне слово. Звертання. Узагальнююче слово.

Підмет. Присудок. Означення.

Глека побити. Раки пекти. Вимити підлогу.

Півогірка. Півдороги. Пів-Києва.

Сполучник і. Сполучник але. Сполучник що.

Великий. Чарівний. Осінь.

Іде осінь. Іде хлопчик. Іде дощ.

Речення. словосполучення. Слово.

Питальне речення. Спонукальне речення. Окличне речення.

Знак питання. Кома. Крапка.

ХІ. Сходи

Дібрати слова

о

о

о

о

о

о

о

********************************************************

 

 

5

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
"Мовознавчий турнір" - виховний захід, який можна провести в рамках тижня української мови
  • Додано
    13.08.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    107
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    WU686991
  • Вподобань
    0
Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
390 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь