Моральні цінності, що стверджуються у творі М. Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»

Зарубіжна література

Для кого: 6 Клас

12.08.2021

124

0

0

Опис документу:
Познайомити учнів із сучасним німецьким писменником Міхаелем Енде та допомогти усвідомити ідейно — художні особливості повісті — казки «Джим-Ґудзик і машиніст Лукас», прочитаної самостійно: спонукати до зацікавленого читання творів писменника; розвивати навички самостійного читання художньої літератури; розширювати кругозір учнів, уміння виділяти головне, робити висновки; прищеплювати любов до книги, загальнолюдських цінностей, які утверджуються у творах світової літератури.ю
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Моральні цінності, що стверджуються у творі М. Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» Одинадцяте травня Класна робота
Слайд № 1

Моральні цінності, що стверджуються у творі М. Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» Одинадцяте травня Класна робота

Ставлення до дітей — міра духовної гідності людини. Янка Бриль
Слайд № 2

Ставлення до дітей — міра духовної гідності людини. Янка Бриль

Хто зображений на портреті? Що ви про нього знаєте?
Слайд № 3

Хто зображений на портреті? Що ви про нього знаєте?

Віртуальна подорож до Недогадії На її теренах умістилися б хіба що наші дві кімнати… лежала на острові, а сам острівець губився поміж океанських пр...
Слайд № 4

Віртуальна подорож до Недогадії На її теренах умістилися б хіба що наші дві кімнати… лежала на острові, а сам острівець губився поміж океанських просторів…на весь край здіймалася одна гора з двома вершечками… навколо гори звивалися різні дороги з маленькими мостами…так забудована, що й голки не встромиш…два будинки, залізнична станція, королівський замок… була зміяста залізниця

Назвіть персонажів твору – мешканців країни Недогадії. Чи однакові вони між собою за характерами, родом занять, захопленнями? Якими були стосунки м...
Слайд № 5

Назвіть персонажів твору – мешканців країни Недогадії. Чи однакові вони між собою за характерами, родом занять, захопленнями? Якими були стосунки між персонажами і як це впливало на життя в країні? Чи мали можливість жителі Недогадії спілкуватись з іншими людьми? Чи приїздили до Недогадії туристи чи гості з інших країн та островів? Яку особливість розмірів Недогадії підкреслює автор? Яку роль грає ця риса у взаємовідносинах недогадців ?

Визначте узагальнену назву для понять дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини і дізнаєтесь, якою буде сьогодні тема уроку
Слайд № 6

Визначте узагальнену назву для понять дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини і дізнаєтесь, якою буде сьогодні тема уроку

Аналітичне дослідження тексту Повернемося до експозиції твору. Яким є світ країни Недогадії реальним чи казково-фантастичним? Які асоціації з іншим...
Слайд № 7

Аналітичне дослідження тексту Повернемося до експозиції твору. Яким є світ країни Недогадії реальним чи казково-фантастичним? Які асоціації з іншим вивченим твором виникають у вас при з знайомстві з описами Недогадії? Що вона вам нагадує? Що відрізняє Недогадію від планети Маленького принца? Визначимо щоденний рід занять кожного мешканця. Що порушило звичний стиль життя мешканців? Яким сюжетним елементом твору є цей епізод? Зачитайте, яке враження справило дитя на кожного мешканця. Як відношення до чужої дитини характеризує персонажів твору. Чи згодні ви з епіграфом до уроку? Чи збентежив жителів Недогадії колір шкіри хлопчика? Якими почуттям вони керуються? Чи властиве їм почуття толерантності? У чому це проявляється?

Словникова робота Толерантність – терпимість до поглядів і думок інших людей,повага права іншого бути таким як він є. Притча про аксакала Помирає в...
Слайд № 8

Словникова робота Толерантність – терпимість до поглядів і думок інших людей,повага права іншого бути таким як він є. Притча про аксакала Помирає в одному поселенні старий аксакал. Прийшли до нього люди попрощатися, та й говорять: «Скажи нам, мудрий старий, як вдалося тобі створити такий порядок у сім’ї, що усі сини й невістки, дочки й зяті жили разом у мирі й злагоді». Не може вже говорити аксакал  — подають йому папір і олівець, і він довго пише. І коли випадає з рук вмираючого аркуш, Не здогадуєтесь яке?

Яке значення в житті людини має уміння бути толерантним? Чи можна толерантність віднести до моральних цінностей людини? Чому твір називається «Джим...
Слайд № 9

Яке значення в житті людини має уміння бути толерантним? Чи можна толерантність віднести до моральних цінностей людини? Чому твір називається «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»? Хто з них головний герой твору? За що Джим отримав прізвисько Ґудзик? Як живеться йому в Недогадії ? Чому найкращим другом Джима став саме Лукас? Яка мрія з'явилася у Джима? Чому? Перед яким моральним вибором постали мешканці Недогадії? Яким чином король намагається розв’язати це складне питання? Як реагують на це рішення ісландці?

«Займи позицію» Чи можна вважати Емму героєм твору? Чому Джим не залишився в Недогадії, яку він так полюбив? Як поводить себе Джим? Підтвердіть сво...
Слайд № 10

«Займи позицію» Чи можна вважати Емму героєм твору? Чому Джим не залишився в Недогадії, яку він так полюбив? Як поводить себе Джим? Підтвердіть свої відповіді текстом. Чому Джим відчуває себе і щасливим і нещасним водночас? З якими почуттями герої покидають Недогадію? Що хотів показати М.Енде вчинками Джима Гудзика і Лукаса?

Яка трансформація відбулася з Еммою? Чи можна назвати це перетворення фантастичним? Що хотів показати автор цим епізодом? В яку незвичайну країну п...
Слайд № 11

Яка трансформація відбулася з Еммою? Чи можна назвати це перетворення фантастичним? Що хотів показати автор цим епізодом? В яку незвичайну країну потрапили наші герої? З якою метою автор так детально описує їх враження від побаченого? Як це характеризує Джима і Лукаса? Чи сподобалося героям в Мандалії? Як вони відносяться до традицій і культури чужої країни? Який ще урок життєвої мудрості демонструє нам автор, показуючи їх відношення до культури іншої країни?

Про яку проблему дізналися друзі в Мандалії? Яке рішення вони приймають? Як це їх характеризує? Хто цей персонаж, і яку загрозу становить він для м...
Слайд № 12

Про яку проблему дізналися друзі в Мандалії? Яке рішення вони приймають? Як це їх характеризує? Хто цей персонаж, і яку загрозу становить він для мандрівних героїв? Як поводяться герої в надзвичайній ситуації? Зачитайте, про що вони думають. Про які моральні цінності говорить в цих епізодах автор? В яких художніх творах ми вже зустрічалися з мотивом відповідальності за долю інших? Чому перед небезпечним завданням друзі вирішили написати листа до Недогадії? В яких епізодах ще звучить мотив ностальгії за рідним краєм? Зачитайте, як зображує ці почуття М.Енде. Яке враження справив цей епізод на вас?

Як характеризує Джима і Лукаса це особливе хвилювання зі сльозами на очах? Які моральні цінності зрозуміли мандрівники? Якої життєвої мудрості навч...
Слайд № 13

Як характеризує Джима і Лукаса це особливе хвилювання зі сльозами на очах? Які моральні цінності зрозуміли мандрівники? Якої життєвої мудрості навчились Джим і Лукас, познайомившись із ніби-велетнем Ци Банем? Які уроки отримали Джим і Лукас в Лісі Тисячі чудес, зустрівши двоголових змій? Яку роль у формуванні характеру хлопчика Джима зіграла дружба з Машиністом Лукасом? Чому король Мандалії дозволяє своїй доньці заручитись з Джимом? Як цей вичнок характеризує короля? Чи згодні ви з твердженням, що характер Лукаса (та і всіх інших персонажів) автор розкриває саме через ставлення до хлопчика Джима? Яким чином вислів Янки Бриля (з епіграфу до уроку) перегукується з задумами М.Енде?

«Коло думок» Хочу подякувати автору (героям твору) за те …
Слайд № 14

«Коло думок» Хочу подякувати автору (героям твору) за те …

Домашнє завдання Підготувати повідомлення про життя та творчість К. Нестлінгер. Прочитати «Конрад, або Дитина з бляшанки».
Слайд № 15

Домашнє завдання Підготувати повідомлення про життя та творчість К. Нестлінгер. Прочитати «Конрад, або Дитина з бляшанки».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.