Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Моря України. Чорне та Азовське моря.

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №AQ987584
За публікацію цієї методичної розробки Волошина Оксана Іванівна отримав(ла) свідоцтво №AQ987584
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема : Моря України. Чорне та Азовське моря

Мета проекту: Створити умови для осмислення нової і вже відомої інформації, продовжувати формувати уявлення про кліматичні умови, рослинний і тваринний світ Чорного та Азовського морів; формувати уявлення про своєрідність природи цієї зони; продовжити роботу з навчання учнів вміння відбирати головне використовуючи різні джерела інформації оформляти творчий звіт, публічно захищати результат творчої діяльності; залучати учнів до пошуку і дослідницької діяльності, розвивати спостережливість, уяву, мислення.

Тип проекту: Інформаційно–творчий

Учасники проекту: учні 1 класу (поділені на 2 групи)

Час роботи над проектом: два тижні.

Матеріально-технічне і навчально-методичне забезпечення:

- навчальна, навчально-методична; краєзнавча, довідниково-інформаційна література;

- оргтехніка: ноутбук

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Емоційна та психологічна настанова

Урок природознавства

Розпочинаємо з вами.

А займемося сьогодні

Серйозними ділами.

Розкриємо віконце

В чудовий світ природи.

Тож часу не втрачаємо,

Зручненько сідаємо

І швидко до роботи.

  • Сьогодні до нас на урок завітали гості

  • Ми вам раді, люди добрі, і вітаєм щиро вас,

Всіх вас просимо ласкаво на урок у 1 клас.

2. Аутотренінг

Щоб урок нам розпочати,

Треба разом промовляти:

« Я уважний і серйозний,

Хоч іще малого зросту.

Зараз з силами зберусь,

Я нічого не боюсь.

Впевнений, кмітливий я,

Хочу отримати знання».

3. Фенологічні спостереження

- Слово нашому синоптику

1) Бюро погоди

- Сьогодні 18 квітня. Четвер.

Похмуре сіре небо.

Синоптики передбачали ….. градусів тепла.

Слабкий вітер.

На опади не очікуємо.

Вчитель:

2) Астрологи радять у цей день старанно працювати. А зірки кажуть, що він буде надзвичайно сприятливим для набуття учнями 1 класу нових знань.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вчитель: На попередньому уроці ми з вами говорили … а про що саме згадаємо, відгадавши загадки.

Відгадування загадок

Без ніг, а біжить,

Без рук, а рукава має. (Річка)

***

Стоїть корито води налито. (Ставок)

***

Із – під гірки, з – під крутої

Прокрадається порою

Тай до моря утіка

Через лози по ярах. (Джерело)

***

Посеред поля лежить дзеркало:

Рама зелена, поле блакитне. (Озеро)

***

Не вода і не суша,

на човні не перепливеш

і ногами не підеш. (Болото)

  1. Бесіда:

  • Як назвати одним словом відгадки? (Водойми).

  • Які ще водойми знаєте? (Моря й океани).

  • Які з цих водойм прісні? (Річка, ставок, джерело, озеро, болото).

  • А які солоні? (Море, океан).

  • Назвіть прісні водойми нашого краю? (Річка, ставок, джерело, болото).

  • Чому їх так називають? (У прісних водоймах вода несолона, а в морях і океанах – солона).

Народна притча

Погнав чоловік волів до моря напувати. Та не п’ють вони. Дивується чоловік: «Чого це воли не п’ють? Ану ж сам нап’юся». Ковтнув, а вода на смак солона й гірка. «Е – каже чоловік – тим же й так багато її, що ніхто не п’є!»

  • Отже, як ви вже зрозуміли, воду морів і океанів не можна пити і використовувати в харчовій промисловості.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.

Наш урок буде супроводжувати Капітошка, як ви думаєте, а чому саме він?. (Тому, що Капітошка утворений з крапельок води.). Отже, діти, у кожного з вас на парті лежать його крапельки, а в кінці уроку на цих крапельках ви відобразите свій настрій і подаруєте його Капітошці.

Зараз, діти, ми з вами пограємо у гру «Дешифрувальники»

- коли виконаєте вправу «Дешифрувальник» ви дізнаєтеся тему сьогоднішнього уроку

М

Ч

Н

Р

О

Е

Р

О

Е

6

1

4

8

2

5

3

7

9

І група – Чорне море

В

З

М

Р

А

Е

О

Ь

С

Е

К

О

4

2

9

11

1

8

3

6

5

12

7

10

ІІ група – Азовське море

( виставити таблички із назвами команд)

Отже, тема над якою ми будемо з вами працювати – це Чорне і Азовське моря.

Завдання: на сьогоднішньому уроці ми з вами діти всю інформацію яку ви готували на урок, мультимедійну презентацію, малюнки, які ви підготували на канікулах використаємо для того, щоб створити міні- проекти «Чорне море» і «Азовське море» і поповнимо нашу Скриньку-цікавинку.

В ці весняні холодні дні хочеться тепла …

Вирушаймо всі до моря, відпочинем, дітвора!

  • Діти, а хто з вас був на морі?

  • Щоб ви сказали про море дітям, які ще не були на ньому?

(Асоціативний кущ)

( вибрати із слів, які на вашу думку підходять до моря – вибирають ті діти, які були на морі)

Море – літо, сонце, тепло, медузи, відпочинок, дельфіни, пісок, зима, завірюха, листопад, сніг, мороз, вода, соняшник

ІУ. Робота над новим матеріалом

Слайд Море – це частина океану, яка заходить в сушу.)

Вчитель: Море – це частина океану, яка заходить в сушу.

Діти, а чим море відрізняється від інших водойм?

(1. Так, моря значно більші за розмірами, ніж річки та озера.

2. Якщо людина знаходиться на березі моря, то протилежного берега вона не бачить)

Вчитель:

Слайд Наша країна морська держава. Вона має вихід до Чорного й
Азовського морів.

Діти, ми уже знайомі із картою України і ви бачили, яку форму мають моря.

Слайд Карта Чорного і Азовського моря.

Діти, ви зараз складете пазли Чорного та Азовського морів.

(Діти складають пазли і виставляють їх)

А скажіть ці моря якого океану? Атлантичного.

Слайд Чорне море омиває береги не тільки України, а й Росії, Грузії, Туреччини, Болгарії та Румунії.

Вчитель:

Чорне море велике і глибоке. Воно мілке біля берегів. Береги у багатьох місцях вкриті піском.

Деяку інформацію про Чорне море підготував географ цього моря.

Виступ географа Ч.М.

Я читала у енциклопедії, що Чорне море глибоке й тепле. Його середня глибина 1256 метрів, а найбільша - 2245 метрів. Улітку температура води становить +22…+25 С, а взимку +6….+8 С.

Вчитель

Азовське море набагато менше, ніж Чорне. Це море мілке і добре прогрівається сонячними променями.

Слово географу Азовського моря

Виступ географа А.М.

Мені розповідала мама, що Азовське море мілке, найбільша глибина 15 метрів, вода влітку нагрівається до +30 С., але взимку Азовське море замерзає.

Вчитель: Мабуть багатьох цікавить, звідки ці моря взяли свої назви. Припущень,діти, дуже багато. Давайте послухаємо, які ви підготували.

Виступ Історика Ч.М.

Чорне море полюбили греки, назвали його Море Гостинне. Проте згодом один моряк зауважив:

  • Це неправильна назва! Погляньте на якір: кілька днів на глибині понад 150 метрів – і він під дією сірководню стає чорним, немов мазут!

  • Це – Чорне море!

Виступ Історика А.М.

Назва Азовського моря походить, можливо, від арабського Бахр-ель-Азов, тобто «синє море». Можливо,від міста Азова, що було розташоване на його узбережжі. Азовське море красою не вражає. Давні греки називали його Меотійським болотом. Вода в ньому каламутна, тьмяна, зеленкувато-бурого кольору.

Вчитель: А ще, діти, верхній шар води Чорного моря є багатим на рибу

( 181 вид), море також називають морем молюсків. У поверхневих водах багато медуз. На берегах селиться багато птахів: мартинів, пеліканів.

Із тваринним та рослинним світом нас познайомлять зоолог та біолог Чорного моря

Виступ зоолога Ч.М.

Слайди

  • Більша частина риб Чорного моря переселилася сюди з Середземного моря ( акула, скат, ставрида, скумбрія, камбала та інші).

  • У Чорному морі водяться й осетрові риби – севрюга, осетер, білуга. Найбільша з осетрових – білуга трапляється масою понад тонну.

  • Багато в Чорному морі водиться непромислової риби. Із молюсків у Чорному морі поширені рапани, мідії, устриці. Серед заростей морської трави зустрічаються риба-голка, морський коник.

  • На берегах моря селиться багато птахів ( баклан, пелікан, мартин). Багато видів гусей, чайок, куликів зимують на берегах Чорного моря.

  • У поверхневих водах Чорного моря багато медуз ( аурелія, коренерот, ціанея) . Коренерот і аурелія мають отруйні залози.

Виступ біолога Ч.М.

Слайд Рослинний світ складається з водоростей і кількох видів трав. Морська трава тостера багата на колонії риб.

Вчитель:

Слайд Азовське море унікальне тим, що в ньому живе дуже багато риби.

Це своєрідний рибний розплідник, природне відгодівельне господарство. Одна з найбагатших і найпродуктивніших водойм світу. У північній частині моря дуже багато солі. Тут добувають харчову сіль. На узбережжі Азовського моря є поклади залізних руд, нафти і газу.

  • Більш детально нам розкажуть зоолог та біолог цього моря.

Виступ зоолога А.М.

Слайди

  • Тваринний світ нараховує близько 400 видів – від найпростіших до риб і ссавців.

  • У Азовському морі водиться багато видів риб. Найбільше значення мають хамса, осетер, севрюга,кефаль, судак, тюлька, бички, оселедець, камбала та інші.

  • Для відтворення і розширення видового складу рибних багатств, особливо осетрових, створюються штучні нерестовища й рибоводні заводи.

  • Із ссавців у Азовському морі водяться дельфіни-азовки.

Виступ біолога А.М.

Слайд

  • Для узбережжя Азовського моря характерні довгі вузькі піщані коси. Вони утворилися з піску та черепашок.

  • Серед рослин переважають діатомові водорості, бурі, червоні, зелені водорості, морська трава, мікроводорості.

Вчитель: Для багатьох художників море було одною із темою для картин, також багато поетів писали вірші про моря, а композитори в свою чергу писали музику до віршів.

Наші художники оформили виставку малюнків « Море в моєму житті »

І я хочу, щоб дехто розповів, що ж саме ви зобразили на своїх малюнках.

( виступи дітей)

У. Фізкультхвилинка

А от наші фольклористи підібрали і вивчили пісню «Капітошка» , під яку ми й відпочинемо.

«Капітошка»

УІ. Продовження роботи над проектом

Вчитель: Хто живе у синім морі –

У бурхливім, неозорім?

Хто між хвиль, серед блакиті,

Робить трюки знамениті?

Щоб підводний світ збагнуть,

Нумо, з нами, друже, в путь!

Зараз ми наші моря заселемо жителями.

(Метод- перевтілення)

(Діти розповідають вірші і прикріплюють свою тваринку на море, в якому вона живе)

        1. Краб

Ображати люблять краба:

  • От, мовляв, диви, незграба,

Ледве повзає по дну…

Але ж рибку, й не одну,

Ловко схоплю я клешнею,

Щоб поласувати нею.

  1. Креветка

На шатро з коралів-гілок

Дві креветки поряд сіли.

Перекинулися словом –

Щось не клеїться розмова.

Панцир в нас – немов броня,

Тож бракує лиш коня!

  1. Дельфін-білобочка

У дельфіна-білобочки

Білосніжна є сорочка.

Поверх неї, просто так,

Одягну я чорний фрак.

Тож тепер мене дельфіна

Можна звати й чорно спином.

  1. Морський коник

Ген мигтить, неначе вогник,

Поміж водоростей коник.

Я морський, а не простий,

У попонці золотій.

Ще б у бричку запрягти –

Міг би й рибок повезти.

  1. Камбала

Ген на дно, як прач, лягла

Плоскобока камбала.

І, маскуючи луску,

Причаїлась на піску –

Й не помітиш, хоч широка,

Тільки блимає два ока.

  1. Медуза

Я і море – давні друзі,

Й оддавен бояться медузи:

Хоча на вид я і красива,

Та жалюча, мов кропива…

Вільно плаваю у морі

Парашутиком прозорим.

  1. Риба – голка

Славна рибка я така –

І висока, і струнка.

Народилась я худою –

Й не помітиш під водою:

Замаскуюсь за хвилинку

Під танцюючу билинку.

  1. Скат

Поміж хвиль гасають скати,

Наче планери крилаті,

І на всіх, хто є в морях,

Наганяють скати жах.

Та чіпать мене не здумай,

Щоб, бува, не вразив струмом.

  1. Акула

Я – розбійниця відома.

Не сидиться мені вдома.

Я моторна – не ледащо,

Всюдисуща моя паща.

Та коли плавці зімкну,

То миттєво потону.

  1. Морський їжак

Наїжачений такий

Цей хижак – їжак морський.

Краще злючку обминути,

Бо в колючках є отрута.

Маскуватись я мастак

чи під айстру чи будяк.

  1. Морська зірка

Є зірки у вишині,

Є і на морському дні:

Дивовижні, променисті,

У яскравому намисті…

Я на дно морське пірну,

Щоб спіймати хоч одну.

Вчитель:

Заплющіть на хвилиночку очі

(вчитель прикріплює на дошку між морями фігурку людини).

Можна розплющити очі і подивіться на дошку. Ви побачили, що на дошці зявилася фігура людини і я хочу поставити запитання до екологів.

  • Давайте складемо «екологічний прогноз». Які дії людей можуть зашкодити морям?

Слайд

Виступ еколога Ч.М.

Господарська діяльність людини значно погіршила природний стан моря.

  • Великої шкоди завдають викиди в моря відходів із промислових підприємств, міських каналізаційних мереж, тваринницьких комплексів, змиті з полів мінеральні добрива та отрутохімікати .

Виступ еколога А.М.

  • Викидання побутового сміття у воду.

  • Це призводить до скорочення різноманітності тварин морів, а також поширення бактерій, які викликають захворювання у людей.

  • Наприкінці ХХ ст. в Азовському морі розповсюдилася хижа чорноморська медуза. Вона пожирає планктон, а після відмирання її отруйні рештки нагромаджуються на дні. Це призвело до утворення в морі мертвих зон, в яких спочатку зникли рачки, а потім і промислові риби.

Слайд

Вчитель:

Так от, діти, все це призвело до того, що багато видів рослинного та тваринного світу морів вимирає, і деяких зовсім залишилося мало. Для цього їх занесли у Червону книгу, щоб охороняти і зберегти від знищення.

Вчитель:

  • Як змінилися ваші моря під впливом активної діяльності людини?

Виступ працівника центру облаштування

Слайд

Моря зміцнюють і поліпшують здоров'я людей. Тепле і лагідне море, яскраве і ніжне сонце, напоєне пахощами трав і морською вологою повітря, унікальні лікувальні грязі заохочують сюди щороку тисячі людей. Багато баз відпочинку та санаторіїв є на Азовському узбережжі та на Чорному морі.

Вчитель:

  • Кожна з груп підготували цікаві завдання для своїх товаришів.

Але, так як у підготовці до сьогоднішнього уроку, вам допомагали батьки, тому завдання ви виконаєте із батьками. Я, думаю їм буде цікаво продовжити роботу у нашому проекті .

Кросворд «Азовське море»

Оселедець (3), шпрот(1), севрюга (2), кілька(4), судак(5), короп(8), осетер(10), хамса (7), тараня (9), кефаль(6).

Криптограма «Чорне море»

Користуючись порядковою нумерацією букв в алфавіті, розв’яжіть криптограми

ІV. Підсумок уроку.

Скринька – цікавинка - Ми з вами багато нового й цікавого зібрали про Чорне та Азовське моря. Все це ми склали в нашу скриньку - цікавинку. І надалі будемо її поповнювати.

  1. А зараз уявіть, що ви письменники і складіть сенкан по темі сьогоднішнього уроку.

Море

Лагідне, тепле, бурхливе, глибоке, спокійне

Шумить, виблискує, танцює, радіє, лякає

Влітку я поїду на море. Я мрію про відпочинок на морі.

Водойма

- А тепер відобразіть свій настрій на крапельці і подаруйте Капітошці.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Урок-проект залучає дітей до пошуку і дослідницької діяльності. Створює умови для осмислення нової і вже відомої інформації.
  • Додано
    27.02.2018
  • Розділ
    Природознавство
  • Клас
    1 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    439
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    AQ987584
  • Вподобань
    0
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №AQ987584
За публікацію цієї методичної розробки Волошина Оксана Іванівна отримав(ла) свідоцтво №AQ987584
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти