МОНІТОРИНГ з української мови у 9 класі

Опис документу:
Питання з української мови для річного моніторингу у 9 класі з трьома варіантами відповідей. Один варіант правильний. Набір питань, які компонуються програмою для кодування . Матерали допоможуть виявити рівень знань за 9 класів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

МОНІТОРИНГ

з української мови у 9 класі

!! – питання

%= - правильна відповідь

%* - неправильна відповідь

!! Вкажіть, з яких частин складається складнопідрядне речення:

%= головного та підрядного (або кількох підрядних);

%* двох чи більше рівноправних;

%* двох чи більше незалежних;

!! Вкажіть, від якої частини складнопідрядного речення ставиться питання?

%* підрядної;

%* граматичної основи;

%= головної.

!! Вкажіть рядок із сполучними словами:

%* але, проте, для того щоб, або, чи;

%= який, чий, що, звідки,скільки;

%* що, як, бо, мов, наче.

!! Вкажіть складне речення, в якому всі прості частини зєднані за допомогою сполучника:

%* У слові рідному велика сила є, що розбива граніт і золото кує.

%= Розум без книжки, як птах без крил.

%* Пахне хлібом земля, що дала мені сонце й крила.

!! Знайдіть складнопідрядне речення, в якому підрядна частина стоїть перед головною:

%* Надворі стало ясно, хоч голки збирай.

%* Лунає гомін людських голосів, бо і вночі тут не припиняється робота.

%= Як тільки сонце перестало пекти, взялися дівчата за руки і стали співать пісень.

!! Знайдіть складнопідрядне речення, в якому підрядна частина стоїть після головної:

%= Сонце вже сховалось за гори, хоч було ще не пізно.

%* Якщо добре працюватимеш, честь і славу матимеш.

%* Де люди ходять, там трава не росте.

!! Знайдіть складнопідрядне речення, в якому підрядна частина стоїть всередині головної:

%* Благословен, хто викопав криницю.

%= Все, що в світі минає, бачить дзеркало дня.

%* Мене ліси здоровям напували, коли бродив у їхній гущині…

!! Із поданих речень випишіть складнопідрядне:

%* Не шукай краси, а шукай доброти.

%* Добре говорить, та зле творить.

%= Хто мовчить, той двох навчить.

!! Вкажіть складнопідрядне речення з підрядним означальним:

%= Дзвенить кришталеве джерело, що вийшло з глибини земної.

%* І вже чув композитор, як народжується пісня.

%* Де є життя, там є надія.

!! Вкажіть складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним:

%* Є такі гірські вершини, що сягають аж під зорі.

%* Старайся прожити в світі так, щоб залишити добру пам'ять.

%= Не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні.

!! Вкажіть складнопідрядне речення з підрядним обставинним:

%* Уклін чолом народу, що рідну мову нам зберіг.

%= А навкруги так гарно, як буває напровесні в полі.

%* Нам не можна прожити без того, щоб не мріяти і не творить!

!! Знайдіть складнопідрядне речення:

%= В таку добу під горою, біля того гаю, що чорніє над водою, щось біле блукає.

%* Обрій почала огортати все густіша і густіша темрява, і небо стало схожим на

синьку, густо розведену в воді.

%* Подихав свіжий вітерець; по ставку плигали маленькі хвильки і сріблом блищали на сонці.

!! Знайдіть речення, в якому підрядна частина стоїть на початку:

%* Стояла така тиша, що чути було шепіт сніжинок із пожовклим листям.

%= Де обрії гойдалися вітрами, осінній ранок барви розливав.

%* Мені ввижається, що з тих іскорок встають водограї.

!! Знайдіть речення, в якому підрядна частина стоїть в середині:

%* Де праця, там і пісня.

%= Найбільш суворим і об’єктивним суддею, чий вирок вирішує долю будь – якої теорії, є всесильний час.

%* Ріка в бігу аж до самісінького моря прозора вся, хоч з берегів і каламуть.

!! Знайдіть речення, в якому підрядна частина стоїть в кінці:

%* Де мало слів, там більше правди.

%* Що вище піднімались, то ставало холодніше.

%= А я люблю, як у вечірній час сопілка заспіває переливна.

!! Знайдіть речення з підрядним означальним:

%= Бліде небо мигтить зірами до блакиті, що оповила степову далечінь.

%* Люблю слухати, як гудуть бджоли.

%* Коли в людини є народ, тоді вона уже людина.

!! Знайдіть речення з підрядним з’ясувальним:

%* Як не буде птахів, то і людське серце стане черствим.

%* Де щастя упало, там і приятелів мало.

%= І неначе ще й досі я чув, як в акаціях вітер шумить.

!! Знайдіть речення з підрядним обставинним:

%* Я вірю в те, що вернеться тепло.

%= Звідки птах випурхнув, там і гніздо знайдеш.

%* Те, що було нам співучим, ясним, хай ще дужче рясніє другим, ранком

співається, днем наливається, в добрім здоровї, в науках кохається.

!! Знайдіть речення з підрядним порівняльним:

%*Андрієві було тільки дев'ятнадцять років, хоча через свій зріст він видавався вже дорослим парубком.

%*Там, де рідні кожна стежка і стеблина, бродять мої думи і пісні мої.

%= Над голубими вітряками плив журавлиний караван, неначе кликав у дорогу.

!! Знайдіть речення з підрядним причини:

%* На дні повільно хмари темно – сині повзуть, немов підводні кораблі.

%= І не треба нести мені квітку надії, бо давно уже ти увійшла в мої мрії.

%*Чайка скиглить літаючи, мов за дітьми плаче.

!! Знайдіть речення з підрядним мети:

%=Закінчували свій трудовий день з тим, щоб завтра новий день продовжувати з новим завзяттям.

%* А сонечко встане, як перше вставало.

%* Як дбаєш, так і маєш.

!! Знайдіть речення з підрядним наслідку:

%*Скільки не дивись на море, воно ніколи не набридне.

%=Чим далі заглиблювалися вони в гори, тим тихішим ставав відгомін бою.

%*Це було, як співав соловей над рікою.

!! Знайдіть речення з підрядним місця:

%= За гречками, в долині, де ніжним плетивом ткався сивий туман, – показалось

село.

%* Часом можна висловить пейзажем те, для чого слів нема людських.

%* Чим більше темніло, тим вітер здавалося дужчав.

!! Знайдіть речення з підрядним часу:

%= Коли поспіє виноград – додолу гнуться ніжні віти.

%*Ми знали велике озеро, де щороку гуси зупинялися й жили тижнів зо два, а то й більше.

%* Не плюй у криницю, бо з неї ще будеш пити водицю.

!! Знайдіть речення з підрядним допустовим:

%* Туман низинний пливе кошлатий, щоб на озимих заночувати.

%* Якщо ви любите пісні, запрошуйте у гості птаство.

%= Хоч була рання весна, але надворі було вже гаряче.

!!Складнопідрядними називаються речення, що складається з двох…

%= нерівноправних частин, зєднаних сполучником або сполучним словом;

%* рівноправних частин;

%* рівноправних або нерівноправних частин, зєднаних інтонаційно.

!! Підрядна частина у СПР може стояти:

%* лише на початку речення;

%* лише після головної частини;

%= перед, після, у середині головної частини.

!! За значенням і будовою СПР поділяються на такі види:

%* означальні, зясувальні, обставинні місця;

%* означальні, обставинні часу, наслідкові;

%= означальні, зясувальні, обставинні.

!! Підрядна частина у СПР:

%* не повязана з головною частиною ні за змістом, ні граматично;

%= пояснює всю головну частину в цілому або один якийсь її член;

%* пояснює присудок у головній частині.

!! Сполучники від сполучних слів відрізняються тим, що:

%= лише зєднують підрядні частини з головною, але не є членами речення і не відповідають на питання;

%* сполучники приєднують головну частину до підрядної, а сполучні слова приєднують підрядну частину до головної;

%* сполучники вживаються у складі підрядної частини, а сполучні слова – у складі головної частини.

!! Підрядна частина від головної може відділятись:

%* комою або тире;

%= лише комою;

%* лише двокрапкою або тире.

!! Знайдіть СПР з підрядним означальним.

%* Слався той, хто в піснях оспівати зумів джерело і вогонь – два великих начала ( Р. Гамзатов).

%* На землі блажен навіки той, хто не тліє, а горить ( В. Сосюра).

%= А ця рука, що тільки не торка, дає усьому руху, льоту, росту ( В. Бичко).

!! Виберіть складносурядне речення.
%* На світі вже давно ведеться, що вищий перед нижчим гнеться (Л. Глібов).
%* Дерева в саду хитає вітер, жовтий лист летить до ніг мені (В. Сосюра).
%* Праця садівника неспокійна, але почесна і самою своєю суттю мирна (О. Гончар).
%= Не лише сльози проливала Леся, а й заклик був у віршах до борні (В. Гуртовенко).

!! Виберіть речення, що відповідає схемі [ ] і [ ]. (розділові знаки пропущено).
%* Дунув вітер понад ставом і сліду не стало (Т. Шевченко).
%* У кожного чоло життя і жаль порили
і в оці кожного горить любові жар (І. Франко).
%* Місяць зійшов над морем і скелі ближчими стали (М. Коцюбинський).
%= В очереті кахкала дика качка і сплескувала велика риба (Ю. Мушкетик).

!!Розділ науки про мову, який вивчає будову та значення словосполучень і речень називається:

%* Морфологія;

%* Лексикологія ;

%=Синтаксис;

%* Пунктуація.

!! Грамматично та інтонаційно оформлене висловлювання, що є засобом формування, вираження й повідомлення думки, називається:

%* Слово;

%* Словосполучення ;

%* Звук;

%= Речення.

!! Які сполучники відносяться до розділових?

%* А, але, та (=але), проте, зате, однак;

%= Або, чи, то … то, чи то … чи то, не то … не то, або … або, чи … чи, хоч … хоч;

%* І(й), та (=і), і … і, ні … ні, ані … ані, не тільки, … але й.

!! Укажіть ознаки складного речення.

%* Має одну граматичну основу.

%= Може мати сурядний, підрядний, безсполучниковий зв’язки.

%* Частини завжди залежать одна від одної.

%* Рівноправні частини не існують на рівні підрядного зв’язку.

!! Позначте складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним.

%= І ніяк ми не вгадаєм, що зробилось з нашим краєм.

%* Та перед смертю дітям повтори ту казку, що лишилася, як спомин.

%* Я син твій, син, що йшов за тебе на смерть.

%* Аж власний світ у ній почне рости, у якому будуть теж сонця і зорі.

!! Укажіть види речень за емоційним забарвленням.

%= окличні й неокличні;

%* поширені й непоширені;

%* питальні, спонукальні, розповідні;

%* повні й неповні.

!! Однорідні члени речення — це…

%= члени речення, які відповідають на те саме питання, поставлене від того ж слова в реченні;

%* слова в реченні, що вказують на ставлення мовця до висловленої думки;

%* слова, що називають особу чи предмет, до якого звернена мова;

%* уточнювальні члени речення.

!! За наявністю другорядних членів речення є:

%* повні й неповні;

%* окличні й неокличні;

%= поширені й непоширені;

%* прості й складні.

!! За метою висловлювання речення поділяються на:

%* повні і неповні;

%* поширені і непоширені;

%= розповідні, питальні, спонукальні;

%* окличні і неокличні.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.