Молодша група тема: "Я сам". "Я – диво!! " Я в люстерку"

Опис документу:
Пропонується додаток молодша група тема: Я сам. Я – диво! Я в люстерку; матеріал: тематичний словник, пояснення значення слів, художня література, дидактичні ігри, ігри – забавлянки, рухливі та спортивні ігри, психогімнастика. Рекомендовано вихователям ДНЗ.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема:

Я сам. Я – диво!

Я в люстерку.

Молодша група

СЛОВНИК

Іменники: тіло, голова, тулуб, кінцівки, волосся, очі, рот, вуха, пальці, долоні, ліки, лікар, медична сестра, дитина, юнак.

Прикметники: моє, чистий, охайний, красивий, хворий, здоровий, дорослий.

Дієслова: ходжу, сиджу, бігаю, виконую, лікувати, жаліти, радіти, сумувати

П'ять братів

Г. Малик

В кулачку живуть брати

Чи знайомий з ними ти?

Перший братик - Показальчик.

Другий братик - Помагальчик.

Третій братик - Всегуляйчик.

А четвертий - Заважальчик.

П'ятий братик - Прихваляйчик,

В кулачкові - Захищайчик.

Де мій пальчик?

Н. Саконська

Рукавичку я наділа.

- Ой, куди ж це пальчик діла?

Загубився десь, пропав,

В свою хатку не попав.

Рукавичку я зняла:

- Гляньте, пальчика знайшла!

Пошукаєш - то й знайдеш.

Здрастуй, пальчик, як живеш?

Десять пальців.

Г. Грайко

Десять пальців, десять братців

Є у мене.

Поливають із відерця

Разом клени.

Прибирають у кімнаті

Та на ґанку,

Миють щоки, ніс та вуха

На світанку.

І взувають вранці разом

Черевички.

Разом граються в пісочку

Біля річки.

А коли мороз на дворі -

Не змерзають.

Разом в теплі рукавички залізають.

Органи чуття.

Н. Карпенко

Око бачить, вухо чує,

Носик запахи пильнує.

Язичок відчує смак

Якщо в страві щось не так.

Має шкіра гарний дар:

Знає дотик, холод, жар.

Ніжки.

І. Січовик

Вранці часу я не гаю,

На зарядку вибігаю,

Марширую, присідаю,

Легко повзаю, стрибаю

І не стомлююсь нітрішки,

Бо я дужі маю ніжки.

Ручки.

І. Січовик

У дітей та їх батьків

Кілька є помічників.

Все вони робити вміють:

Поливають, косять, шиють,

Підіймають, носять, грають,

В'яжуть, миють, прибирають

У дворі, в садочку, в домі...

Ви давно уже знайомі

З обома помічниками

З працьовитими руками!

Зубки.

І. Січовик

В пилки дуже гострі зуби

Розпиляти може дуба.

У грабель і вил зубці

Працьовиті молодці!

В мене зубки теж міцні –

Груші я гризу смачні.

Очки.

І. Січовик

Має очі кішечка,

Має очі песик,

Має очі Віточка,

Має очі Лесик.

Бачить кішка - мишку,

Бачить песик - кішку,

Бачить Лесик Віточку,

Що тримає квіточку.

Пальчики.

І. Січовик

Пальчику, пальчику,

Де ти бував?

Пальчику, пальчику,

Що ти чував?

- З меншеньким братом

Я кашу варив,

Із безіменним

Я кашу поїв,

Із середульшим

У лісі гуляв,

А із найбільшим

Пісню співав.

Добре руки помила.

Г. Чорнобицька

Доню! Ручок не помила,

А вже коржика вломила?

І до столу хочеш сісти.

Як ти будеш кашку їсти?

В тебе ж пальчики й долоні

Від пісочку аж червоні.

Доня руки мила, мила,

Білу піну з мила збила

І водички не жаліла.

Як помила, аж зраділа.

Поспіша до столу сісти

Полуниці й кашу їсти.

Хвалилася дівчина.

О. Олесь

Хвалилася дівчина:

"В мене коса до пояса.

В мене личко, як яблучко.

В мене очки,як терночок.

В мене брівки, як шнурочок".

Для чого руки потрібні?

Є. Пермяк

Петрусь з дідусем великими друзями були. Про все розповідали один одному. Якось дідусь запитав онука:

- А для чого, Петрику, людям руки потрібні?

- Щоб у м'яча грати, - відповів Петрусь.

- А ще для чого? - запитав дідусь.

- Щоб ложку тримати.

- А ще?

- Щоб кицьку гладити.

- А ще?

- Щоб камінчики в річку кидати...

Довго відповідав Петрусь дідусеві. І ніби правильно відповідав. А про головне так і не сказав.

Десять робітників.

М. Коцюбинський

Зайшов я колись до одної жінки в хату - Одаркою звали жінку. Дивлюсь, а у неї в хаті так чисто, гарно так: діти умиті, чисто одягнені, обід зварений.

- Як ви встигаєте все поробити? - питаю я в Одарки. А вона каже:

- Як же мені не встигнути! У мене служить аж десять добрих робітників. Вони мене слухають: що не скажу - зроблять, один одному допомагають!

- Які ж то у вас робітники?

- А ось вони! - засміялась Одарка і поклала на стіл своїх десять пальців.

Загадки.

Кругла , наче м'ячик,

Усе знає, чує й бачить. (Голова)

Є горбочок невеличкий

Посередині обличчя. (Ніс)

Все вони бачать,

Як сумно, то плачуть,

А як закриваються,

То сон починається. (Очі)

Він говорить і співає,

І тепленьку хатку має. (Язик)

Біле намисто

Помагає кашу їсти. (3уби)

Є у мене дві хапа'лки

І дві довгі постриба'лки. (Руки і ноги)

Дидактичні ігри.

«Водичко, водичко, умий моє личко».

Мета: закріпити звички, пов'язані з чистотою й охайністю, викли­кати в дитини бажання вмиватись і дружити з водою. Обладнання: лялька, іграшкова умивальна кімната, предмети ту­алету: мило, рушничок, гребінець.

Хід гри

До початку гри разом із вихованцями обладнати лялькову їдальню й накрити стіл. Запропонувати ситуацію: лялька, по­вернувшись із прогулянки (або вставши після сну), бачить стіл і поспішає сісти за нього. Діти самі (або з допомогою дорослих) виправляють поведінку ляльки. Виховуючи культурно-гігієнічні навички в неї, вони вправляються в дотриманні гігієни, засвою­ють правило: неохайними, незачесаними, невмитими, з брудними руками за стіл не сідають.

Лялька не знає, як треба митися, зачісуватися. Діти про­понують відвести її до умивальної кімнати, розглядають усе, що там є, показують, як користуватися милом, рушником, гре­бінцем.

Закріплення набутих умінь відбувається в ігрових діях із лялькою й у щоденному вправлянні.

"Лялька захворіла".

Мета: ознайомиити дітей з різними станнами організму: станом здоров'я і хвороби. Виховуватти уважжне ставлення до хворих людей.

Матеріали: марлеві пов'язки, лялька-"лікар", лялька-"хворий".

Хід гри.

1. Прихід ляльки-"лікаря" Пігулкіна. Пояснити дітям, як за самопочуттям розпізнати, з чого по­чинається хвороба: морозить - піднімається температура, болить горло, голова, неприємне відчуття між лопатками, при деяких хворо­бах на тілі з'являються висипи.

2. Для того щоб не заразитися від хворого, необхідно одягати марлеву пов'язку, пити лише зі своєї склянки, не цілувати хворого.

Бесіда "Як поводитися під час хвороби".

1. Дати дітям поняття про те, що під час хвороби необхідно лежати в ліжку, виконувати всі призначення лікаря.

2. Пояснити, що пити дуже багато рідини необхідно для того, щоб "вимити" інфекцію.

Валеохвилинка "Зелені лікарі" (фітотерапія).

Запропонувати дітям пригадати, чим лікує їх мама, крім таб­леток. Розширити уявлення про "зелених лікарів" і використання їх

• коли з'являються симптоми хвороби, можна зробити написи з чищеного часника і повісити його на шию чи на край ліжка, і Таким чином будуть вбиватися хвороботворні мікроби. Понюхати, як пахне часник;

• відвар ромашки має протизапальну дію;

• якщо дитина кашляє, можна випити відвар мальви, липового цвіту. Розглянути лікарські рослини.

Вправа «Стань веселим, стань серйозним».

За вказівкою вихователя діти, змінюючи вираз очей, міміки, зображують веселу, сумну, розлючену, вередливу людину.

«Чарівний промінчик».

Мета: виховувати взаємодопомогу, оптимізм.

ХІД ГРИ

Запропонуйте дітям уявити, що одного разу сонечко надіслало на землю добрий чарівний промінчик.

Діти повинні придумати, чим і як чарівний промінчик допоможе лю­дям у різних ситуаціях.

1. Хтось заблукав у лісі.

2. Хтось посварився зі своїм товаришем.

3. Хтось отримав зауваження.

4. У когось захворіла мама.

5. Хтось запізнився на потяг, тощо.

Наприклад, людині, що запізнилась на потяг, промінчик подарує квиток на сонячний потяг. На ньому людина доїде до сонечка, яке по­частує її сонячним обідом, а потім промінчик миттєво віднесе її в те місце на землі, куди вона хоче потрапити.

Попросіть дітей намалювати, як чарівний промінчик допомагає лю­дям у різних ситуаціях. Із дитячих малюнків створюється виставка «Доб­рий чарівний промінчик».

«Що бачать очі та розум?».

Мета: розвивати спостережливість, позитивні ес­тетичні почуття, емоції.

ХІД ГРИ

Запропонуйте дітям подивитися навкруги і перерахувати те, що вони побачили. Наприклад, небо, хмари, дерево, будинок, сонце, зірочка тощо. Все перераховане дітьми замальовується, схематично зображується, за­писується на дошці.

Потім попросіть дітей подумати і розповісти, чого можуть навчити людину ті чи інші об'єкти.

Наприклад, сонце може навчити людину бути світлою, дарувати тепло; небо роздумам про прекрасне, високим прагненням; дерево стійкості, силі, витримці тощо.

«Зарядка для язичка».

Сядьте напроти дитини і, вимовляючи відповідні слова, виконуйте описані дії. Малюк спочатку дивиться, потім намагається повторити.

Язичок гулять зібрався. (Відкрити рот.)

Він умився, (Кінчиком язика швидко провести по верхніх зубах.)

Причесався, (Кілька разів провести язиком між верхніми і нижніми зубами, висунути вперед і назад сховати.)

На перехожих озирнувся, (Провести язиком по губах «облизнутися».)

Вправо, вліво повернувся, (Повернути язиком у зазначену сторону.)

Униз упав, наверх подався, (Опустити мову вниз і підняти нагору.)

Раз і в ротику сховався. (Сховати язик у роті.)

Не забувайте, що малюк сприймає Ваші дії дзеркально, тому, вимо­вляючи «вліво», Вам доведеться повернути язик вправо, і навпаки. Мож­на записати текст на магнітофон, тоді Ви зможете повністю зосередитися на виконанні вправи разом із малюком.

Можна придумати і власну казку про язичок з подібними рухами («солодке варення»; «грибок»— язик упирається у верхнє піднебіння, при цьому нижня щелепа опускається, — так розтягується вуздечка язика; «поштовхи в стінку» — язик упирається в щоку зсередини. Ви дещо давите на «шишечку», що утворилася на щічці зовні).

«Вчимося піклуватися».

Мета: формувати поняття про турботливість, пі­клування, пов'язувати їх прояв із життє­вими ситуаціями.

ХІД ГРИ

Розділити дітей на групи, запропонувати їм подумати, яку турботу можна виявити до рідних людей у наступних ситуаціях:

мама захворіла;

у бабусі день народження;

молодший братик вередує;

тато прийшов із роботи втомлений.

Наприклад, коли тато приходить із роботи втомлений, потрібно йому всміхнутися, допомогти роздягтися.

«Упізнай за смаком».

Мета: вправляти дітей у визначенні смаку овочів і фруктів (солодкий, кислий, солоний, гіркий); активізувати мову; розвивати пам'ять, зосередженість, витримку.

ХІД ГРИ

На столі у вихователя, на таці, лежать фрукти та овочі, знайомі ді­тям: огірок (свіжий, солоний), морква, капуста, яблуко, груша, слива. На другій таці такі ж овочі й фрукти, розрізані на невеликі шматочки з розрахунку на кожну дитину. Там саме знаходяться паперові серветки. Вихователь із тацею обходить усіх гравців. До кого підійде, тому пропо­нує заплющити очі, кладе на серветку один шматочок овочу чи фрукта і просить покуштувати. Дитина, не розплющуючи очей, вгадує за запа­хом і смаком, який це овоч чи фрукт, а потім знаходить його на столі. Вихователь залучає до гри всіх дітей. Гра закінчується перерахуванням запропонованих овочів і фруктів, визначенням смакових якостей кожно­го з них.

Організовуючи гру, слід пам'ятати про гігієнічні вимоги: не можна з однієї виделки давати всім дітям куштувати овочі і фрукти; використані серветки слід класти на окрему тацю.

«Одягнемо ляльок».

Мета: формувати уявлення про розмір предметів шляхом зіставляння та порівняння. Закріпити послідовність одягання.

ХІД ГРИ

Дати дитині велику і маленьку ляльку і два комплекти одягу. Дитина не повинна знати, якій із ляльок належить той чи інший одяг. Поясни­ти, що лялькам холодно і вони хочуть одягнутися, але переплутали свій одяг. Запропонуйте малюку допомогти лялькам. Звертайте увагу, що одяг малий для великої ляльки або великий для маленької. Коли дитина кожній ляльці підбере відповідні їй речі, схваліть. Якщо немає ляльок із набором одягу, можна вирізати з картону. Для ускладнення завдання можна підібрати 3-4 ляльки з одягом різного розміру.

«Склади чоловічка».

Мета: уточнити назви окремих частин тіла.

Хід гри.

Запропонувати дітям скласти зображення людини, використовуючи різні геометричні фігури.

«Що потрібно для вмивання».

Мета: формувати культурно – гігієнічні навички. Учити відповідати на запитання. Вправляти у вживанні дієслів теперішнього, майбутнього часу.

Матеріал. Лялька, ванночка, рушник, мило, вода.

Хід заняття.

Вихователь: «Наша лялька повер­нулась з прогулянки, забруднила обличчя й руки. Ось у мене ванночка, вода, мило, рушник. Що спо­чатку потрібно зробити? (Налити у ванночку води.) Що я роблю? Що потрібно зробити тепер? (Намочи­ти руки, взяти мило, намилити руки.) Що я роблю? Що я зробила? Що тепер потрібно зробити?» Вихо­ватель миє ляльку, супроводжуючи свої дії словами з вірша Г. Демченко «Водичка»:

Наберу в криниці

Свіжої водиці,

Буду умивати,

Буду примовляти:

Водичко, водичко,

Умий Олі личко,

Рожеве та біле,

Як яблуко спіле!

«Частини тіла»

Мета: уточнити назви окремих частин тіла.

Хід гри.

Діти складають ляльку, пояснюючи свої дії й підкреслюючи важливість кожної частини тіла.

«Я умію одягатись».

Мета: познайомити дітей з предметами одягу й засвоїти послідовність дій при одяганні.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь. Діти, послухайте, якась пісенька лунає. А співає її лялька Настуся. Вона вирішила йти на прогулянку і збирає свої речі, але не знає, які саме треба одягати восени. Допоможемо їй?

Вихователь виставляє на дошку картинки із зображенням одягу.

Назвіть і принесіть ляльці одяг, який треба одягати на прогулян­ку восени.

Діти по черзі називають: пальто, шапка, чобітки, рукавички і т. ін.

— Діти, Настуся переплутала всі картинки, а тепер їх треба розстави­ти по порядку: що одягають спочатку, а що потім.

Діти по черзі виконують завдання.

Тепер і Настусю можна одягнути.

Діти одягають ляльку, а в цей час чується плач за дверима, і з'являється лялька-хлопчик.

Діти, цього хлопчика звати Миколка. Він теж одягнувся на прогулянку. Але мама його не пускає. Чому? (Тому що він одягнений неправильно.)

Розкажіть Миколці, який на ньому одяг, якого кольору. Діти називають елементи одягу.

Психогімнастика "Я - сонце"

- Я - маленьке сонце. Я прокидаюся, вмиваюся. Я розчісую свої промені й підіймаюся вільно й урочис­то. Я - велика куля. В мені багато тепла і світла. Я - велике сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаринкам, річкам, полям, людям. Я видихаю тепло. Я перетворююся на тоненький со­нячний промінець. Я лечу на землю і пірнаю в м'яке зелене листя, я купаюся в голубих хвилях моря, я граюся у білій піні. Я посміхаю­ся від щастя дарувати світло.

Під час виконання вправи діти сідають навпочіпки, повільно піднімаються, імітують умивання, причісування, описують двома руками біля себе велике коло.

Ігри – забавлянки.

П'ять братів

Г. Малик

В кулачку живуть брати

Чи знайомий з ними ти?

Перший братик - Показальчик.

Другий братик - Помагальчик.

Третій братик - Всегуляйчик.

А четвертий - Заважальчик.

П'ятий братик - Прихваляйчик,

В кулачкові - Захищайчик.

****

Оцей пальчик – тато,

Оцей пальчик – мама,

Оцей пальчик – наш дідусь,

Оцей пальчик – бабуся…

А цей пальчик – хлопчик наш (дівчинка наша),

І його ім’я – (…).

****

Пальчик-пальчик, де ти був?

Я з цим братом в ліс ходив,

А з цим братом борщ варив.

З цим я кашки скуштував,

А з найбільшим заспівав.

Рухливі ігри.

Злови комара!

Завдання гри. Стрибки на місці. Виховання уваги, спо­стережливості, уміння узгоджувати свої рухи з зоровим сигналом.

Хід гри. Діти стоять у колі, на відстані витягнутих в сторони рук, обличчям до центра. Вихователь у середині кола. Він держить в руках прутик (завдовжки 1 м) з прив'язаним на шнурку (довжиною 1 м) картонним ко­маром. Вихователь піднімає комара вище голови дітей і обводить прутиком навколо. Коли комар крутиться, ле­тить над головами, діти підстрибують, намагаючись пій­мати його.

Виграє той, хто доторкнувся до комара, він говорить: «Я зловив». Гра повторюється доти, поки комара не зло­вить певна кількість дітей.

Правила гри. Ловити комара тільки обома руками, підстрибуючи на обох ногах, на місці.

Вказівки до гри. Прутик з комаром треба швидко пе­ресувати по колу та піднімати і опускати комара залеж­но від зросту дітей, щоб діти, підстрибуючи, могли до нього доторкнутися. Вихователь стежить, щоб коло було рівне і не звужувалось.

Діти в лісі

Завдання гри. Ходьба. Біг у певному напрямі. Вправ­ляння м'язів плечового пояса, спини і живота. Вихован­ня уваги, уміння всім разом своєчасно виконувати завдан­ня вихователя.

Хід гри. Діти сидять на стільчиках, поставлених з од­нієї сторони майданчика. На слова вихователя:

Діти по лісочку гуляють,

Листячко жовте збирають,

У пучечки гарно складають,

Догори високо піднімають

діти розходяться по всій кімнаті і роблять відповідні ру­хи. На слова «На свої місця!» діти біжать до своїх стіль­ців і сідають на них. Виграє дитина, яка ні разу не по­милилась.

Правила гри. Збирати листя, квіти, каштани то пра­вою, то лівою рукою. Піднімати догори обидві руки.

Вказівки до гри. Можна посередині кімнати чи май­данчика на стільцях розкласти по два листочки різного кольору. Діти спочатку ходять, бігають, обминають стіль­ці, а на відповідні слова підходять до стільців, вибира­ють листя заданого кольору, стоячи на місці, піднімають його догори. Вихователь стежить, щоб діти, нахиляючись або присідаючи, одночасно торкалися підлоги або стіль­чика обома руками, або правою, лівою рукою (вправля­ли рівномірно м'язи спини і живота). Залежно від сезону можна давати різне завдання: «Каштани круглі збира­ють», «Дубове листя збирають», «Червоні квіти у руках міцно тримають» і т. д.

Дожени

Завдання гри. Ходьба зграйкою, біг урозтіч. Вихован­ня витриманості, сміливості, орієнтації у просторі.

Хід гри. З однієї сторони кімнат стоять діти з вихо­вателем. Посередині сидить на стільчику старша дитина. Діти підходять до неї і промовляють:

Ми дівчата і хлоп'ята,

Любим бігати завзято,

Ось попробуй, дожени!

Раз, два, три лови!

Діти біжать, а визначена дитина їх ловить. Спійманий сідає на стілець. Гра продовжується.

Правила гри. Бігти після слів: «Лови!».

Вказівки до гри. Вихователь стежить, щоб усі діти близько підходили до стільчика, де сидить дитина, яка ловить. Вона спочатку не ловить, а удає, що ловить. Ко­ли діти зорієнтуються і не будуть боятися, можна їх ло­вити.

Попади в коло!(обручик)

Завдання гри. Кидання у горизонтальну ціль однією рукою. Розвиток окоміру. Виховання уваги, кмітливості.

Хід гри. Діти сидять на стільчиках з однієї сторони кімнати. Посередині кімнати намальоване коло (діам. 100 см), в середині кола покладено обруч (діам. 60— 40 см). На відстані 11/2—2 м від кола намальоване біль­ше коло. На межі цього кола покладено в різних місцях різнокольорові мішечки з піском (вагою 50—100—190 г.). Вихователь викликає на межу стількох дітей, скільки там покладено мішечків. На слово вихователя: «Приготуй­тесь», діти нахиляються і піднімають мішечок визначеною рукою (правою або лівою). На сигнал вихователя «Раз» всі діти, що стоять на межі кола, кидають мішечки в ма­леньке коло. Вихователь відзначає дитину, яка ближче влучила до обруча. Потім діти нахиляються, беруть мі­шечки у другу руку і за сигналом кидають у маленьке коло. Вихователь знову відзначає дитину, що влучно ки­нула. Далі діти піднімають свої мішечки, кладуть на ме­жу великого кола і повертаються на своє місце. На їх міс­це виходять інші діти.

Правила гри. Кидати правою або лівою рукою знизу за вказівкою вихователя.

Вказівки гри. Вихователь спочатку показує, як ки­дати в горизонтальну ціль. На кожну дитину заготовити по два мішечки. Віддаль від цілі поступово збільшувати. На майданчику можна намалювати лінії, кожну лінію ви­значити різнокольоровим прапорцем. Кидати можна каш­тани, шишки, сніжки.

З купини на купину

Мета: удосконалювати вміння стрибати в довжи­ну на обох ногах. Розвивати спритність.

Хід гри. Діти стоять по один бік майданчика (залу). Вихователь розкладає на землі (підлозі) об­ручі або кружечки з картону на відстані 20—ЗО см одне від одного. За сигналом вихователя «Стрибаємо з купини на купину» діти стрибають, відштовхуючись обома ногами з обруча в обруч (4—5 стрибків).

Вказівки до гри. Стежити, щоб діти енергій­но відштовхувалися обома ногами і приземлювались у середину обруча (кружечка)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Google-сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
390 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.