Модель уроку української літератури у 7 класі

Опис документу:
Тема. Образ чутливого до краси Михайлика із повісті «Гуси-лебеді летять». Запропонована модель особистісно зорієнтованого уроку із застосуванням таких ефективних прийомів, як «Незакінчене речення», «Асоціативний ланцюжок», «Коло думок», «Ґронування», «Лебедята», сенкан, «Похвальний лист».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Модель уроку української літератури у 7 класі

Умовні позначення:

КК – ключова компетентність,

НЛ – наскрізна лінія

Тема. Образ чутливого до краси Михайлика із повісті «Гуси-лебеді летять».

Мета. Закріпити зміст прочитаних епізодів повісті. Формувати вміння характеризувати образ літературного персонажа і засоби його розкриття. Удосконалювати вміння працювати в групах. Формувати ключові компетентності: інформаційно-цифрову, самоменеджмент, ініціативність і підприємливість, технологічну, соціальну та громадянську. Розвивати критичне мислення, уяву. Виховувати шанобливе ставлення до старших, до природи.

Цілі. Після цього уроку

учні знатимуть чинники, що вплинули на формування характеру головного героя повісті; зміст основних подій твору;

учні вмітимуть встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між людьми та явищами; характеризувати образ Михайлика; складати сенкан.

Тип уроку. Особистісно зорієнтований урок (за Фасолею А.М.).

Обладнання. Медіаресурс «Буктрейлер «Гуси-лебеді летять», «Картки самоконтролю», інформаційне ґроно «Михайлик», малюнок неба (формат А-2), паперові лебеді, стікери, схема написання сенкану, Похвальні листи.

Методи, прийоми, види роботи: наочно-практичний, бесіда, «Незакінчене речення», «Асоціативний ланцюжок», «Коло думок», «Ґронування», «Лебедята», сенкан, «Похвальний лист».

Форми роботи: індивідуальна, робота в домашніх групах, фронтальна.

Хід уроку

І. Мотиваційний етап.

1.Забезпечення емоційної готовності учнів («Незакінчене речення»).

- Відкрийте секрет, діти, що означає для вас урок літератури?

- Який урок сьогодні ви очікуєте?

- Що потрібно зробити, аби досягнути щойно сказаного?

Вправу можна візуалізувати на дошці.

Закінчіть речення: «Урок літератури для мене

що? (іменник)…

який? (прикметник)…

що потрібно зробити? (дієслово)…».

- Я ж зичу вам позитивних емоцій на уроці і досягнення бажаного.

2. Актуалізація опорних знань (перегляд буктрейлера) (КК – інформаційно-цифрова. НЛ–4:«Підприємливість і фінансова грамотність»).

- А щоб успішно налаштуватися на урок, пригадати основні події із повісті, пропоную перегляд буктрейлера, створеного нашою ученицею.

3. Актуалізація суб’єктного досвіду («Асоціативний ланцюжок»).

- Яке ж було дитинство головного героя Михайлика? Створіть асоціативний ланцюжок: ключове слово – дитинство.

- А яке дитинство у вас?

ІІ. Етап цілевизначення та планування.

1. Оголошення теми.

- Дитинство – це, власне, та пора, коли формується особистість людини. А що ж впливає на те, якою виросте ця людина? Про це ми і поговоримо сьогодні на уроці. Отож «Образ чутливого до краси Михайлика із повісті «Гуси-лебеді летять» є темою нашого уроку.Запишемо в зошит.

2. Визначення власних цілей і узгодження їх із загальними.

- До уроку кожен із вас працював над проблемним завданням. А що ж ви очікуєте від уроку?

3. Планування роботи (КК – самоменеджмент).

- Упродовж уроку ви працюватимете із «Карткою самоконтролю», за якою визначите своє просування під час вивчення цієї теми.

Картка самоконтролю

К ритерії оцінювання

Так

2 бали

Частково

1 бал

Ні

0 балів

Самостійно виконую завдання, запропоновані вчителем.

Добираю переконливі аргументи на користь своєї думки.

Усвідомлюю можливість використання почутої інформації

для розв'язання певних життєвих проблем.

Знаю зміст прочитаного твору, використовую приклади із нього.

Мої відповіді відзначаються багатством слововживання, граматичною правильністю.

Активно працював(-ла) у групі.

ІІІ. Етап опрацювання навчального матеріалу.

1. Інтерактивна вправа «Коло думок».

- Що означає єдність?

- Підберіть синонім до слова гармонія.

- Чи можна сказати, що гармонія – це краса? Обґрунтуйте.

- А яка буває краса?

- Саме над питанням «Хто, що і як вплинуло на Михайлика-дитину, який виріс у талановиту особистість?» ви працювали у домашніх групах.

2. Презентація роботи домашніх груп. «Ґронування» (КК – ініціативність і підприємливість. НЛ–2: «Громадянська відповідальність»).

Кожна група досліджувала певний чинник:

1 група – вплив батьків та сім´ї,

2 група – вплив друзів, однолітків,

3 група – вплив природи,

4 група – вплив традицій, звичаїв.

У процесі виступу кожна група доповнює інформаційне ґроно «Михайлик», візуалізоване на дошці (додаток 8).

3. Компетентнісно зорієнтоване завдання (КК – компетентності у технологіях. НЛ–4: «Підприємливість і фінансова грамотність»).

Стимул. Але є ще один фактор, який суттєво позначився на характері Михайлика, – це книжки.

Задачне формулювання. Висловіть ваше ставлення до читання книг. Чи можуть сучасні електронні носії замінити книжку?

Джерело інформації. Для цього прочитайте уривок на стор.117 (Авраменко О. Українська література: підруч. для 7 класу загальноосвітн. навч. закл. / О. Авраменко – К.: Освіта, 2014, стор. 117): від слів : «Та є в мене, коли послухати одних...» до слів «...а інші туманили голову», зверніть увагу на останні слова.

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

1. Інтерактивна вправа «Лебедята».

- Уже дорослий автор М.Стельмах на сторінках повісті показав чимало життєвих уроків. Ви приблизно такого ж віку, як і головний герой. А якими б ви хотіли стати у дорослому житті? Напишіть на крилах лебедів свої мрії.

- Хто хоче поділитися сокровенним?

- Відпустимо лебедів у життєву дорогу? Нехай несуть ваші добрі думки.

Діти клеять лебедів стікерами на малюнку неба.

2. Сенкан.

- Чи вдалося вам відчути енергетику твору? Яка вона?

- А енергетика уроку? Складіть сенкан «Урок» (учитель складає теж !).

Орієнтовна робота

Урок

Цікавий, легкий

Навчив, переконав, здивував

Вразив стараннями моїх учнів

Задоволення

3. Оцінювання результатів. «Похвальний лист» (КК – соціальна та громадянська компетентності).

- Будь-яка праця потребує винагороди.Оцініть себе за критеріями, вказаними у картці.

- Хто бажає прокоментувати?

- Сьогодні у вас унікальна нагода – вручити Похвальний лист тому, хто, на ваш погляд, його заслуговує. Але є одна умова: необхідно точно вказати, за що ця людина його отримує.

4. Домашнє завдання.

- Наступного уроку ми закінчуємо роботу над повістю «Гуси-лебеді летять». Попередньо вам було запропоновано завдання – створити мініпроєкт «Звичаї, традиції українців у повісті М.Стельмаха» (ККЗагальнокультурна грамотність. НЛ-2: «Громадянська відповідальність» ). Отож ви готуєтеся представляти свої роботи.

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.