Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Шляхи формування української ідентичності в новій українській школі
»
Взяти участь Всі події

Моя родина, мій рід

Я і Україна

Для кого: 3 Клас

10.11.2020

384

10

0

Опис документу:
ознайомити учнів з поняттями: «сім’я», «рід», «родина», «родовідне дерево»; - засвоїти слова, словосполучення з теми; - розвивати активність, мислення, творчу думку, розширювати і збагачувати словниковий запас учнів; - виховувати в учнів шанобливе ставлення до всіх членів родини гордість за свій рід, повагу до історії, традицій свого народу.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Співпраця вчителя початкової школи та вчителя-логопеда Комунального закладу «Балаклійська спеціальна школа»

Харківської обласної ради

(з досвіду роботи вчителя-дефектолога, старшого вчителя Герасимець Вікторії Федорівни, вчителя-дефектолога, старшого вчителя Кайди Віти Вікторівни та вчителя-логопеда, старшого вчителя Витязь Любові Григорівни)

Тема: «Моя родина, мій рід»

(засвоєння слів та словосполучень з теми)

Тема: Моя родина, мій рід.

Мета: - ознайомити учнів з поняттями: «сім’я», «рід», «родина», «родовідне

дерево»;

  • засвоїти слова, словосполучення з теми;

  • розвивати активність, мислення, творчу думку, розширювати і збагачувати словниковий запас учнів;

  • виховувати в учнів шанобливе ставлення до всіх членів родини гордість за свій рід, повагу до історії, традицій свого народу.

Обладнання: фотографії, підручник, Буквар, малюнки, ілюстрації, картки, плакати «Прислів’я», «Доповни речення», дидактичний матеріал, «Родинне дерево», кросворд «Родина», фонограми пісень, тематичний словник школяра.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Учитель:

Добрий день Вам! Продзвенів уже дзвінок – починається урок.

Читання вчителем вірша Р. Завадовича «Наша Батьківщина».

Батько, мати, брат, сестричка

І всі інші члени роду –

Всі належать до одного

Українського народу.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Учитель: Отже, сьогодні мова буде йти про родину і темою нашого уроку буде «Моя родина, мій рід».

Ми познайомимося з такими поняттями, як «сім’я», «рід», «родина», «родовідне дерево». Навчимося цінувати все, що пов’язує нас із сім’єю, родиною, батьківською хатою.

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

  1. Розповідь учителя з елементами бесіди про сім’ю, рід, родину (демонстрація фотографій із зображенням членів сім’ї учнів, коментування).

  2. Читання оповідання «Наш рід, родина, рідня». Відповіді учнів на запитання (с. 36, «Світлиця», Василь Цимбалюк).

  3. Розгляньте малюнок «Твоя рідня». На ньому зображено велику родину. Хто в ній живе? В якій родині ти живеш? Як кого звати? Шануй своїх батьків, дідусів, бабусь, сестричок, братів.

  4. Робота з новими словами (діти читають із дошки слова, вчитель пояснює їх значення). Рід, родина, сім’я, рідня, народ, родичі, предки, родовід.

  5. Фізкультхвилинка.

Лічилка «Сім».

Мама, тато, дід, бабуся –

Всіх назву, не помилюся:

Старший братик і сестричка –

В нас сімейка невеличка.

Не спиняйте, бо зіб’юся:

Мама, тато, дід, бабуся…

Старший брат, сестра і я –

Отака у нас сім’я.

Нам лічилочку на «сім»

Повторити треба всім.

(В. Гринько).

- Чи сподобалась вам лічилка? Чим?

Вивчіть вірш напам’ять.

  1. Доповніть речення.

  • Група близьких родичів – це…

  • Як ще називають батька?

  • Перше слово, що його промовляє дитина, - … (родина, тато, мама).

  1. Робота з прислів’ями.

Прочитайте. Поясніть, як ви їх розумієте.

  • Шануй батька і неньку – буде тобі все гладенько.

  • Найдорожчий клад, як в родині лад.

Учні читають текст «Родинне дерево» (с. 62-63. Проскуратова Т.С. Стежинка. Рідне слово).

  • А яке коріння твого дерева?

(Демонстрація «Родинного дерева»).

Мовленнєве спілкування.

Це родинне дерево. Зафарбуй стільки «листочків», скільки членів своєї родини ти знаєш. Назви їх імена (учні працюють з «деревцем», називають членів своєї родини, їх імена).

Вчитель нагадує учням вірш «Деревце». Діти повторюють вірш.

  1. Музична фізкультхвилинка «Я, ти, він, вона».

ІV. Закріплення вивченого.

  1. Кросворд «Родина».

6

5

2

3

4

1

  1. Група близьких родичів. (Родина).

  2. Як іще називають батька? (Тато).

  3. Ким для тебе є мамин брат? (Дядько).

  4. Хлопчик для своїх батьків. (Син).

  5. Діти, які народилися в один день. (Близнюки).

  6. Маленький хлопчик або дівчинка. (Дитина).

  1. Гра «Утвори ім’я по батькові». (Учитель називає ім’я та кидає м’яч дитині. Учень ловить м’яч і утворює ім’я по батькові).

  2. Гра «Мікрофон». Розкажіть про свої сім’ї. Висловте своє міркування.

V. Підсумок уроку.

Учитель: Мені дуже сподобалось, як ви працювали. Молодці! Про що ви дізнались на уроці? Які нові слова вивчили? Як треба піклуватись про членів родини? А ще, як ми сьогодні попрацювали та які ми з вами, допоможуть взнати відповіді, які ви дасте на мої запитання до нашого уроку.

М – Що таке родина?

О – Що таке рідня?

Л – Що таке рід? Назвіть три роди, до яких ми відносимося?

О – родина

Д – село

Ц – рід України

І – Що таке берегиня?

VІ. Домашнє завдання.

Підготувати невеличку розповідь «Традиції моєї родини».

Використана література:

  1. Н. Бібік, Н.С. Коваль. Віконечко. Я і Україна. Київ, «А.С.К.», 2002.

  2. Л.С. Вавіна. Буквар. Київ, ІНКУНАБУЛА, 2013.

  3. Василь Скуратівський. Покуть. Пам’ять родоводу. Київ, «Фірма», 1992.

  4. Василь Цимбалюк. Світлиця. Навчальний посібник з українознавства. Київ, «Педагогічна думка», 2001.

  5. Навчальне видання. Читаю сам. «Я і моя сім’я». Вірші, оповідання. ТОВ «АВДІ», 2003.

  6. К.С. Прищепа, В.Г. Лукʼяненко. Тематичний словник школяра. Навчальний посібник для учнів початкових класів. Київ, «Форум», 2001.

  7. Проскуратова Т.С. Стежинка. Рідне слово. 3 клас. Інтегрований посібник з граматики, народознавства, природознавства. Київ, «Просвіта», 2005.

  8. Серія «Початкова школа. Мій конспект». Я і Україна. Громадянська освіта. № 4. Харків. Видавнича група «Основа», 2011.

  9. Українознавство. Програма. Перлини української культури. Українські традиції. Харків, «Фоліо», 2004.

  10. Хрестоматія сучасної української дитячої літератури. «Моє ім’я – то родина». Рекомендовано Міністерством освіти і науки України. Львів. Видавництво Старого Лева, 2018.

  11. Науково-методичний журнал «Дитина з особливими потребами». Інклюзивна освіта. Дефектологія. Корекційна педагогіка. № 3, Березень, 2020.

  12. Науково-методичний журнал «Класному керівнику». Усе для роботи. № 4, Квітень, 2020.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.