Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Сучасні підходи до соціалізації дошкільника
»
Взяти участь Всі події

Моя мова кольорова, барвінкова, калинова

Виховна робота

Для кого: 6 Клас

23.03.2020

239

1

0

Опис документу:
Мовна гра-конкурс має на меті сприяти розвитку пізнавальних здібностей учнів, вчити діяти в нестандартних ситуаціях, здобувати додаткові знання, розвивати уяву, слухову та зорову пам`ять, мовлення, логічно-образне мислення, прищеплювати любов до рідної мови.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ТЕМА: літературний брейн-ринг ``Моя мова кольорова, солов`їна, барвінкова``

МЕТА: сприяти розвитку пізнавальних здібностей учнів, вчити діяти в нестандартних ситуаціях, здобувати додаткові знання, розвивати уяву, слухову та зорову пам`ять, мовлення, логічно-образне мислення, прищеплювати любов до рідної мови.

ОБЛАДНАННЯ: картки із завданнями, папір, ручки, фломастери, повітряні кульки для конкурсів.

ВЕДУЧА. ``Брейн-ринг``- в перекладі з англійської мови означає ``розумові змагання`` на ігровому майданчику. Пропоную вам випробувати себе і впевнитись у власній ерудиції. Свою гру почнемо з розподілу на команди і вибору капітанів.

А тепер починаємо збирати бали для своїх команд. Оголошується конкурс декламаторів. Журі, ваші оцінки.

Розпочинаємо нашу гру з вікторини ``Чарівний кошик``У кошику знаходяться предмети, які вказують на ту, чи іншу казку. Ваше завдання полягає в тому, щоб впізнати цю річ і пригадати з якої вона казки.

1. Ключ

2. Дзеркало

3. Черевичок

4. Горошина

5. Рукавичка

6. Горщик для меду

7. Повітряна кулька

Наступний конкурс ``Хто більше?`` Нагадую, що кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Вам потрібно передати одним словом значення фразеологічних зворотів.

1 команда. Кури не клюють (багато), ведмідь на вухо наступив (глухий), запахло смаленим (небезпека), допекти до живого (схвилювати), до розуму довести (виховати), з відкритим серцем (відверто), з одного маху (миттю).

2 команда. На сміх брати( кепкувати), наче муха в окропі( метушитись), скорчитись в три погибелі ( згорбитись), слізьми вмиватися (плакати), ставити на карту (ризикувати), втоптати в болото (принизити), хоч око вийми (темно).

Конкурс називається ``Навчитись римувати – поетом стати`` Всі члени команди добирають слова, які римуються із заданим словом. Основне правило гри – не повторюватись! Слова для римування: Україна, пшениця, калина, коровай, свято, ліс, верба, дитина. (Музична пауза)

Третій конкурс називається ``Добери епітет`` до заданих слів: осінь, мати, Батьківщина, руки, дівчина, козак, пісня, небо.

Четвертий конкурс називається ``Буриме``Бажаючі стати поетом за 5 хвилин зачитають нам свої твори. Кількість учасників не обмежена.

Пропоновані рими: тіні – сині заспівав – привітав

зжата – жнива почата – ожива

П`ятий конкурс називається `` Пантоміма``. Найартистичнішому учаснику команди пропонується показати казкового героя так, щоб його упізнали , або назвати цю казку.

Шостий конкурс називається ``Загадка- до мудрості кладка`, в якому учасники складають загадки на свій розсуд і на будь-яку тему. Час на підготовку – 10 хвилин.

А зараз настав час для наймолодших. Пропоную вам цікаву гру, яка називається ``Розплутай казку``. Всі готові? Хтось навмисне переплутав всі казки. Але ж ви допоможете їх розплутати? Тож слухайте уважно.

  1. Сидить півник на печі, їсть смачненькі калачі. Тут ведмедик прибігає, мерщій півника хапає. Біжить мишка рятувати, півня у Мишка забрати.

  2. Вигнав дід вівцю із хати, та й пішла вона блукати. В лиски хатку відібрала. Всі вівцю ту виганяли. Краб вівцю ту ущипнув, лисці хату повернув.

  3. Знайшли мишенята у дворі пшеничний колосок, змололи борошна мішок. В гості півня запросили, заспівати попросили. Як подаси голосок – подаруєм пиріжок.

  4. Дід на славу працював: і полов і поливав. І вродив гарбуз нівроку, так і світить жовтим боком. Став дід звірів всіх просити гарбуза перекотити. Обіцяв їм каші дати, як закінчать працювати.

А зараз оголошується конкурс капітанів. Перевіримо їх знання частин мови. Одна правильна відповідь – 1 бал. Готові?

(Музична пауза)

  1. Коли рахуєш ти роки, чи в магазині копійки

Мене завжди ти пам`ятаєш і повсякденно називаєш.

  1. Це слово ні хвилини, повір, без дії не живе.

Працює, вчить, співає, лине, читає, грається, пливе.

  1. Усе він вміє рахувати і, зауваж, не лиш ворон,

Щоб знав ти – мало чи багато, один, чи кілька, чи мільйон.

  1. Розібратись як детально – має значення загальне.

Це найперш ознака дії: швидко їде, тихо мріє.

Чи ознака це ознаки: дуже добре, надто м`яко

А чи ознака предмета, це по-київськи котлета.

Я скажу вам тут дослівно – називаюсь я ________.

  1. Я антонім слова літо, в мене біла тепла свита.

Хоч мороз люблю сама, називаюсь я зима.

  1. Я антонім шуму, стуку. Уночі без мене мука.

Для спочинку наймиліша. Відгадаєш хто я? ________

  1. Кольорового стовпця застругали ми з кінця,

Як побіг він до сторінки – зразу кинувся в танок.

І у зошиті Маринки виріс песик і садок _________.

  1. Норовисті коні в Льоні – не їдять нічого коні.

По землі не йдуть – і край! Лід, будь ласка, їм давай. _______

  1. Неначе лицарі казкові вірно служать рідній мові –

Так слова єднати вміють, що усі їх розуміють.___________

  1. Маленька, менша від мачини, ні з ким не стану на борню.

А при читанні, коли треба, й людини мову зупиню. ________.

  1. Префікс в слові ЗАСПІВАЙ, корінь в слові ВІДГАДАЙ,

Суфікс в слові НІЧКА, закінчення – в КРИНИЧКА (загадка)

  1. Префікс в слові ЗАВІТАЙ, корінь в слові НАПИСАТИ,

А закінчення і суфікс в слові КАЗКА пошукати.

Настав час надати слово нашому журі.

На цьому наш брейн-ринг підійшов до кінця. Вітаємо переможців гучними оплесками.

Звучить пісня ``Десь по світу``

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.