"Моя Батьківщина - Україна"

Опис документу:
Конспект відкритого уроку з предмету "Я досліджую світ" , проведений з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку 2 - го класу. Комбінований урок, де були використані такі інструменти , як квест, асоціації, подорож. Основна мета уроку - зацікавити дітей, прищеплювати любов до Батьківщини та до її історії. Вчитись спостерігати, досліджувати, давати відповіді повними реченнями. До цього конспекту спеціально розроблена презентація на цю ж тему.("Моя Батьківщина - Україна")- див № слайдів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Комунальний заклад

«Черкаський навчально-реабілітаційний центр

Черкаської обласної ради»

Відкритий урок з інтегрованого предмету «Я досліджую світ»

на тему : «Моя Батьківщина - Україна»

Підготувала:

вчитель початкових класів

спеціаліст

першої кваліфікаційної категорії

Різник О.С.

Тема: Моя Батьківщина – Україна

Мета: формування компетентностей: вміння вчитися – розширити знання учнів про Україну – свою Батьківщину, про про її природні багатства, про державні символи ; поглибити знання про столицю України - Київ; самоорганізовуватися до різних видів діяльності у взаємодії з дітьми та вчителем; використовувати необхідні знання та вміння; активізувати та стимулювати пізнавальну діяльність дітей.

соціально - трудова – продуктивно співпрацювати в парах , групах, проявляти ініціативу;

громадянська та соціальна закріпити з дітьми поняття «Батьківщина», «держава»; вчитися ідентифікувати себе, як громадянина України, розвивати інтерес до історичного минулого нашого народу; сприяти розвитку спостережливості, мислення, уяви, пам’яті , активності, дрібної моторики,

зв’язного мовлення; сприяти духовному розвитку учнів;

виховувати патріотичні почуття, прищеплювати любов до рідного краю,закріпляти знання учнів про свою державу.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: карта України, демонстраційний матеріал «Моя країна - Україна», портрет Кобзаря, малюнок із зображенням музичного інструменту – кобзи, презентація : «Моя Батьківщина – Україна»; роздатковий матеріал: шість кубиків «Лего», танграм (прапор, герб), кубики із зображенням літер і цифр, розмальовки віночка,кольорові олівці та стрічки, паперові квіти, музичне оформлення (гімн України, пісня І.Федишин «Лише у нас на Україні»), ноутбук, проектор.

Хід уроку

І. Організація учнів.

- Ранкова зустріч:

Добрий день,добрий день!

Дзвонить дзвоник: Дзень-дзелень!

Кличе школярів до класу,

Щоб урок почався вчасно.

Швидко клас свій відшукаєм –

Смайлик двері прикрашає –

Нам він посміхається,

Щоб ми здогадалися!

  • Повторення ранкових правил.

Слайд 2 (заставка на екран)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Сьогодні до нас на урок завітає незвичайний гість. Він нам багато про що розповість, і сказав він мені по секрету, що ще й приготував для нас завдання .

Але спершу послухайте уважно вірш і разом зробимо висновок,про що ж нам буде розповідати наш поки ще невідомий гість? .

У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.

  • Діти, який край ми називаємо рідним?

  • Як називається наша країна?

  • Ми живемо в Україні, то хто ми ? .

  • Як називається столиця України?

  • Як називається наше рідне місто?

(відповіді дітей повними реченнями)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Отже, діти, давайте разом зробимо висновок, про що ми сьогодні будемо говорити на уроці? (Діти відповідають : «Про Україну»). - Слайди 2,3,4.

Слайд 5 . А допомагати мандрувати Україною буде нам Шановний пан Кобзар. (Вчитель виставляє на дошці картинку із зображенням Кобзаря, діти разом з учителем згадують, хто такі Кобзарі, - це українські співці, які були творцями і хранителями героїчних пісень і дум, свій спів супроводжували грою на кобзі — виставляється картинка із зображенням музичного інструменту) .

Якщо ви уважні , діти, то скажіть, чи є у нас в класі карта нашої держави ? Давайте підійдемо до неї і покажемо територію України.(діти показують)

- А ще де у нас є карта України? (шукають очима, підходять до карти)

  • Хто може показати на карті столицю України?

  • А наше місто Черкаси хто знайде і покаже?

  • Які моря омивають нашу державу? - (відповіді дітей – Азовське, Чорне).

  • А які найвідоміші гори України? - (Карпати).

Молодці!

Отже, вирушаємо у подорож нашою Батьківщиною. І найперше, що ми повинні знати - це державні символи України.

Слайд 6.

Давайте їх нагадаємо. - ( Відповіді дітей – прапор, герб, гімн – звучить у запису).

Щоб краще їх запамʼятати, пропоную виконати 2 завдання:

1) викласти прапор із шести цеглинок «Лего» ;

2) «Танграм» - викласти ціле із частин (прапор, герб);

Які ж ви у мене розумники! Із завданнями впоралися.

Ми народилися на чудовій, мальовничій землі, яка зветься Україною.

Україна – це наша держава, цю землю ми ще називаємо Батьківщиною, рідним краєм, маленькою батьківщиною, вітчизною, материнським серцем, домівкою,отчою землею…

Наш Кобзар знає, що український народ славиться своєю доброзичливістю, щирістю та гостинністю. – Слайди 7-9.

Любов до Батьківщини починається з любові до батьківської хати, до українських звичаїв і традицій.

Слайд 10.

А чи знаєте ви, діти, звідки пішла назва нашої країни? Ні? Я вам розповім те, що повідав мені наш Кобзар. - Слайд 11.

За давньою легендою, коли війська хана Батия прийшли на українську землю, разом з ханом був і його син . Коли скакали вони на конях полем, син раптом побачив красуню -дівчину, зупинився і вигукнув: «Укра-юина», що на його мові означало «дівчина молода». Та й забрав ту дівчину з собою на чужину.

Мати цієї дівчини, дізнавшись від людей, що її доньку взяли в полон, називаючи Украюиною, стала благати Бога захисту для своєї єдиної дитини.

Пішла вона плачучи по землі шукати свою доньку. А в пам’яті лишилося одне – Україна, Україна. З очей падали сльози. І там, де на землю падали сльозинки, проростали квіти волошки. Мати йшла боса, колола ноги, і де на землю падала крапля крові, виростали маки. Багато обходила мати землі, розпитуючи людей,чи не зустрічали вони дівчину-красуню,чи не бачили, куди її повіз син хана, але так її і не знайшла. З тих пір земля, яку обходила мати дівчини, і стала зватись Україною.

  • Чи сподобалась вам легенда?

А зараз Кобзар хоче запропонувати вам гру «Плутанка», щоб переконатися, що ви знаєте букви і цифри і вмієте читати. (Виставляються цифри в довільному порядку , під ними – букви. Діти мають правильно викласти цифри і букви, що стоять під ними і прочитати слово)

ІV.Фізкультхвилинка

Україна (розводять руки в сторони)

Рідний край (піднімають руки вгору)

Поле, річка (повороти тулуба вправо — вліво)

Синій гай (пританцьовують)

Любо стежкою іти (імітують ходьбу)

Тут живемо я і ти (вказують руками на себе і на однокласників)

Гра «Слідочок – кружечок».

Діти, зараз я буду називати різні слова. Якщо ви почуєте назву міста – стаєте на кружечок чи слідочок зеленого кольору;

якщо інші слова – червоного кольору.( Київ, яблуня,Львів, вовк, парта, Черкаси , книжка, Сміла, огірок, Херсон,квітка,Одеса)

Великих і славних міст в Україні багато, а як називається головне місто України ?(відповідь учнів) - Слайд 12.

Київ – столиця України. а що означає столиця? ( це головне місто держави)

  • Чим славиться Київ?(своїми знаменними каштанами, соборами)

  • А чому саме так називається це місто нам знову ж таки розкаже Кобзар,

бо багато легенд та оповідок знає. - Слайд 13.

Ось яку легенду мені розповів:

« Було три брати: один на ім’я Кий, другий – Щек, третій – Хорив. І була в них сестра – Либідь. Вони побудували місто і назвали його Києвом, на честь старшого брата Кия. Він був мудрим і справедливим правителем.

Вчитель зачитує вірш про Київ — Слайд 13.

  • То на честь кого назвали місто Київ?

(відповіді учнів)

І на красоту природи багата наша земля рідна! Заповідники, різноманіття рослинного та тваринного світу.

Слайди 14 -28 (Асканія Нова; Софіївка стара і нова)

Буковина — Слайди 29, 30).

І ось тепер отримуємо 1 завдання від Кобзаря -(Слайди 31,32).

Перше завдання Кобзаря ми виконали. Молодці!

Тож пора перепочити.

V. Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися.

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Сіли, встали, встали, сіли,

Бачте,як розвеселили?

Стало сонце танцювати,

Нас до танцю припрошати.

Нумо, разом, нумо, всі

Потанцюймо по росі.

2-е завдання від Кобзаря — Слайд 33.

Розгляньте, діти, уважно тваринну карту України.

(демонстраційний матеріал)

Відповіді дітей (білка, ведмідь, вовк, лисиця, дикий кабан тощо).

Мої трудівники, і з цим завданням впоралися.

Багато ми вже довідалися про нашу Батьківщину цікавого , так?

Але не говорили про те, що у кожного народу є народні символи – обереги.

- Які народні символи є в Україні?

(Відповіді учнів – це квіти,дерева,кущі,предмети побуту)

Дуже шанували вербу та калину наші пращури. Бо знали, що велика сила в них живе, яка від усякого лиха оберігає.

  • Не було хати, біля якої б не росла калина. Калина – це символ дівочої краси. Не було в народній медицині кращих ліків від застуди, кашлю, серцевих захворюваннях ніж калиновий чай з медом.

3- є завдання від Кобзаря

Що ж, зараз Кобзар перевірить, чи ми запам`ятали обереги українського народу?(Слайд 34)

Підказки для відповідей — слайди 35, 36.

V1. Закріплення вивченого матеріалу

І це завдання Кобзаря ми виконали. Отже, знаємо про Україну немало. А

щоб довести свої вміння, нам належить виконати ще одне завданням, про яке

Кобзар мене навіть не попередив. Тому нам треба зараз зібратися, згадати все, що ми знаємо, щоб довести Кобзареві, що ви хоч і діти, але вже справжні

патріоти своєї Батьківщини.

Кобзар не повірив мені, що ви знаєте, з яких квітів – оберегів україночки плетуть вінки. А ми знаємо, правда? Давайте назвемо ці квіти.

(відповіді дітей – маки, ромашки,волошки, соняхи).

Так от нам тепер треба знайти ці квіти, які сховав від нас мудрий Кобзар.

Хоч сховав, та залишив нам підказки у вигляді стрілочок, а ці стрілочки ще й колір мають тих квітів, які ми повинні знайти.

Давайте зараз розділимося на 2 команди, кожна з якої буде шукати квіти за кольорами:

1-ша команда шукає квіти білого та блакитного кольору;

  1. га – жовтого та червоного.

Отже, вперед на пошуки квітів!

Діти знаходять усі квіти.

Молодці! А тепер, діти, викладемо віночок із квітів на дошці (учитель роздає квіти). Але дайте мені відповідь:

  • яку форму має віночок? –

(відповідь дітей: форму кола) - викладання віночка.

От і віночок наш готовий , але щось йому ніби не вистачає? Правда? Хто мені підкаже? – (відповіді дітей : стрічок).

Вчитель роздає дітям різнокольорові стрічки. Давайте доведемо нашому мудрому Кобзареві, що ми дійсно діти своєї Вітчизни, і традиції українські ми знаємо. Так? Прикріпимо зараз стрічки, щоб наш вінок став справжнім оберегом нашого класу, а прикріплюючи, скажемо, яка наша Україна для кожного з нас (прикріплення стрічок) – рідна, дорога , квітуча, мальовнича, співуча, багата, калинова, найдорожча. І віночок у нас вийшов прекрасний! - разом працювати ще цікавіше. Так?

VII. Підсумок уроку.

(Слайд 39)

- Діти, чи сподобався вам урок?

- Який у вас настрій ? Покажіть. - (Гра «Емоції») – діти підходять до смайлика, який відповідає їх настрою ( один - з посмішкою, другий - невеселий).

- Що найбільше сподобалося?

- Сподобалася вам наш гість - Кобзар?

Так, він нам багато розповів, та цікавих картинок показав,а тепер, діти, наша черга зробити для нього щось приємне.

Ви всі чудово працювали протягом уроку, молодці!

Але і ми хочемо Кобзаря віддячити – у кожного з вас на столі лежить листочок – розмальовка, тож сідайте всі зручно, візьміть кольорові олівці і розфарбуйте яскравими кольорами український віночок в подарунок Кобзареві. - (Звучить пісня І.Федишин «Лише у нас на Україні»).

8

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»