і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Множення. Переставна властивість множення

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №GL704980
За публікацію цієї методичної розробки Синьоок Володимир Андрійович отримав(ла) свідоцтво №GL704980
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

5 клас Математика

Тема: Множення. Переставна властивість множення

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про зміст дії множення натуральних чисел, про переставну властивість множення; властивості нуля і одиниці під час множення; формувати навички множення багатоцифрових чисел; розвивати пам’ять, увагу, мислення; виховувати наполегливість, старанність, акуратність під час виконання записів у зошитах.

Обладнання: таблиці, картки.

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

1. Привітання. „Вибір настрою” для роботи на уроці (за картками)

2. Бесіда:

- Який зараз рік?

-Скільки пір року має кожен рік? Назвіть їх.

- Яка зараз пора року?

- Скільки місяців має кожна пора року?

- Назвіть осінні місяці. Який зараз місяць?

-Скільки днів може бути в місяці? Скільки днів у листопаді? А скільки повних тижнів? Скільки днів має один тиждень? Назвіть їх.

- Який сьогодні день тижня?

- А яке сьогодні число? То яка сьогодні дата?

3. Запис дати в зошити.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Повідомлення теми, мети уроку

1. Розгадування кросворду

Вчитель:

- А щоб дізнатися над якою темою ми будемо сьогодні працювати, розгадайте кросворд.

Завдання до кросворду:

1. Сума довжин усіх сторін многокутника ( периметр).

2. П’ять відняти п’ять ( нуль).

3. Чотирикутник, у якого всі кути прямі ( прямокутник)

4. Кожен відрізок має певну ...( довжину)

5. Добуток чисел 15 і 4 ( шістдесят)

6. Один помножити на один (один).

7. Сімнадцять помножити на один ( сімнадцять).

8. Збільшіть 25 у 2 рази (п’ятдесят).

2. Бесіда. Запис теми з зошити

- Яке ж слово зашифроване по вертикалі ( Множення).

- Які властивості множення вам відомі? ( Переставна, сполучна, розподільна).

- Сьогодні на уроці ми працюємо над темою „Множення. Переставна властивість множення”. Тему записуємо в зошити.

- Якщо ви звернули увагу, то ми вже множили, коли розгадували кросворд, а значить ця тема не є для вас новою. Тож сьогодні ми тільки узагальнюємо та систематизовуємо ваші знання про зміст дії множення натуральних чисел, про переставну властивість множення, повторимо, що є добутком будь-якого числа і одиниці та нуля і будь-якого числа, удосконалюватимемо навички множення багатоцифрових чисел. Тож починаємо роботу.

ІІІ. Повторення, систематизація та закріплення знань учнів

  1. Робота за рисунком (на дошці). Пояснення з елементами бесіди.

Бесіда:

  • Скільки квадратів зображено на рисунку? (15)

  • Як ви про це дізнались (порахували)

Легко збагнути, що шукане число квадратів дорівнює 5 + 5+5=15. Пригадайте, як можна замінити суму однакових доданків?, тобто 5 ∙ 3=5

  • Як називають числа 5 і 3 ? (множниками)

  • Як називають вираз 5∙ 3? (добутком)

Аналогічно 3∙ 5 = 3+3+3+3+3+3;

7∙7+7+7+7;

1∙ 3= 1+1+1;

0∙ 5=0+0+0+0+0

У буквеному вигляді записують так:

а∙ в= а+а+а+а+а+...+а.

І кажуть:

- Добутком числа а на натуральне число в, яке не дорівнює 1, називають суму, що складається з в доданків, кожний з яких дорівнює а.

2. Робота за підручником. Опрацювання правила, с. 106 (Читання, повторення вголос).

3. Продовження бесіди:

- А якщо кількість доданків, тобто в, дорівнює 1. Доведеться розглядати суму, яка складається з одного доданка. Це в математиці не прийнято. Чому ж дорівнює добуток будь-якого числа і одиниці? (тому самому числу)

- А якщо якесь число помножимо на нуль, то яке число отримаємо в добутку

(нуль).

  • Отже, можна зробити висновки:

1. Якщо один із двох множників дорівнює 1, то добуток дорівнює іншому множнику.

2. Якщо один з множників дорівнює нулю, то добуток дорівнює нулю.

  • Звернемось знову до нашого прямокутника, адже квадрати в ньому можна було порахувати і по-іншому ( 3+3+3+3+3=15 або 3∙5 = 15). Взагалі, від перестановки множників....( добуток не змінюється).

4. Усні вправи. Гра „Мовчанка”

3 ∙ 1 = 1 ∙ 17 = 45 ∙ 0 = 0 ∙ 134 = 0 ∙ 0 =

15 ∙ 2 = 25 ∙ 4 = 32∙516= 418 ∙ 46 =

5. Гра „Знайди помилку”. Повторення правил письмового множення

- Пропоную вам перевірити приклади, в яких, можливо, є помилки (учні розглядають, знаходять помилки, при цьому повторюють правила правильного оформлення прикладів, при множенні в стовпчик)

ІV. Фізкультхвилинка

6. Письмові вправи:

а) два учні одночасно працюють біля дошки, розв’язуючи приклади, в яких допущені помилки;

б) № 397 (3-6) – чотири учні працюють одночасно біля дошки.

в) Операція взаємодопомога. Робота в парах. - № 397 (7-9).

7. Робота за підручником. Усні вправи – №403 (1- 3), письмово – №403 (4-6)

8. Гра „Хто швидше?”

Повторення порядку виконання дій у виразах, які містять дії І і ІІ ступеня. Виконання завдання № 399 (1) – хлопці; № 399 (2) – дівчата.

9. Робота над задачею - №405. Розв’язання учні записують самостійно.

V. Підсумок уроку

1. Бесіда. „Вибір настрою” в кінці уроку (за картками)

2. Хвилинка цікавинка*. Випереджувальне завдання

(* за наявності вільного часу)

„З історії виникнення знаків множення”, „Таблиця множення на пальцях”

VІ. Домашнє завдання

п.15, № 395( усно); №№398;400

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Урок має на меті узагальнити і систематизувати знання учнів про зміст дії множення натуральних чисел, про переставну властивість множення; властивості нуля і одиниці під час множення; формувати навички множення багатоцифрових чисел; розвивати пам’ять, увагу, мислення; виховувати наполегливість, старанність, акуратність під час виконання записів у зошитах
  • Додано
    24.02.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    5628
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    GL704980
  • Вподобань
    0
Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №GL704980
За публікацію цієї методичної розробки Синьоок Володимир Андрійович отримав(ла) свідоцтво №GL704980
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти