Бібліотека

М.Коцюбинський " Тіні забутих предків"

Опис документу:
В презентації представлено матеріал , який можна використати під час вивчення повісті М. Коцюбинського " Тіні забутих предків"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
М. Коцюбинський «Тіні забутих предків». Поетичне змалювання в повісті кохання Марічки та Івана, невмирущості їхніх почуттів та трагічної долі як на...
Слайд № 1

М. Коцюбинський «Тіні забутих предків». Поетичне змалювання в повісті кохання Марічки та Івана, невмирущості їхніх почуттів та трагічної долі як наслідок суперечності між мрією та дійсністю

Епіграф уроку: «Весь світ був як казка, повна чудес, таємнича, цікава й страшна»
Слайд № 2

Епіграф уроку: «Весь світ був як казка, повна чудес, таємнича, цікава й страшна»

Тема сьогоднішнього уроку: Поетичне змалювання в повісті кохання Марічки та Івана, невмирущості їхніх почуттів та трагічної долі як наслідок супере...
Слайд № 3

Тема сьогоднішнього уроку: Поетичне змалювання в повісті кохання Марічки та Івана, невмирущості їхніх почуттів та трагічної долі як наслідок суперечності між мрією та дійсністю. Метою уроку буде дослідження трагічної історії кохання гуцулів Івана та Марійки, яке виникло всупереч ненависті, що супроводжувала життя їх сімей, засоби оспівування духовної краси людини, чистого й вірного почуття, розкрити сутність повної гармонії та взаємопорозуміння між закоханими душами, спробуємо довести або спростувати думку про те, що що повість «Тіні забутих предків» — гімн великому людському коханню.

Завдання для учнів: Чому змінювалась назва повісті? Визначити основну проблему та ідею твору Чому називають Івана і Марічку карпатськими Ромео і Дж...
Слайд № 4

Завдання для учнів: Чому змінювалась назва повісті? Визначити основну проблему та ідею твору Чому називають Івана і Марічку карпатськими Ромео і Джульєттою Що стояло на заваді щастю Івана і Марічки? Що символізують образи Юри і Палагни? Які життєві уроки повісті? Фінал твору песимістичний чи оптимістичний? Що сподобалось на уроці? (Учні висловлюють свою думку).  

Словник гуцульських діалектизмів Плай – гірська стежка Полонина – рівнина між горами, поросла травою, без лісу Маржина – худоба Флояра – дудка Трем...
Слайд № 5

Словник гуцульських діалектизмів Плай – гірська стежка Полонина – рівнина між горами, поросла травою, без лісу Маржина – худоба Флояра – дудка Трембіта – довга сурма з дерева і з кори Крисаня – капелюх, бриль Бартка – топірець, сокирка Острива – суха смерека з галузками, на якій сушиться сіно Спузар – казкар, знавець і оповідач казок, легенд, переказів Кичері – безлісні гори Легінь – парубок Черес – широкий, шкіряний пояс Нявка – мавка, русалка лісова Чугайстир – добрий лісовий дух Шезник – злий дух, лісовик Арідник – злий дух, нечистий Мольфар – чаклун Ватра – вогнище, багаття Царинка – обгороджений сінокіс Недії – верхівки гір Гец – водоспад Габа – хвиля Вориння – огорожа з дерев’яних лат Денцівка – сопілка Гачі – штани

  Жанр: повість – притча Головне в сюжеті твору – короткочасне, як весна, щастя а трагедія Івана та Марічки, яких називають карпатськими Ромео і Дж...
Слайд № 6

  Жанр: повість – притча Головне в сюжеті твору – короткочасне, як весна, щастя а трагедія Івана та Марічки, яких називають карпатськими Ромео і Джульєттою.   Тема повісті: зображення життя гуцулів, їхніх звичаїв, побуту, фольклору, показ єдності людини і світу природи.   Ідея: гімн природи, чистоті людських взаємин і почуттів, засудження бездуховного життя, обмеженого дрібними потребами й інтересами.   Проблеми: гармонія між людиною та світом природи; життя і смерть, добро і зло, проблема зради; сила кохання і неможливість існування без нього; вплив мистецтва на людину; роль праці в житті людей; стосунки батьків та дітей; язичество і християнство.

Ілюстрації О. Кульчицької
Слайд № 7

Ілюстрації О. Кульчицької

Слайд № 8

Ілюстрації Е.Іоффе, Л.Карташова Леонардо да Вінчі: „ Живопис- це поезія, яку бачать, а поезія-це живопис, який чують”.
Слайд № 9

Ілюстрації Е.Іоффе, Л.Карташова Леонардо да Вінчі: „ Живопис- це поезія, яку бачать, а поезія-це живопис, який чують”.

Ілюстрації Е.Іоффе, Л.Карташова  
Слайд № 10

Ілюстрації Е.Іоффе, Л.Карташова  

Увага: проблемне запитання. Серед інших оцінок повісті М.Коцюбинського є і та, що належить видатному українському письменнику, вченому, громадськом...
Слайд № 11

Увага: проблемне запитання. Серед інших оцінок повісті М.Коцюбинського є і та, що належить видатному українському письменнику, вченому, громадському діячу і другу М.Коцюбинського- Г.Хоткевичу. Слова Г.Хоткевича – під портретом письменника Відкриваються слова, записані на дошці: „Тіні забутих предків”- „ це не тільки найслабший, але попросту ганебний твір М.Коцюбинського”. За 7 хвилин ваша група має або підтвердити, або спростувати думку Г.Хоткевича. 1.Чи погоджуєтесь ви із думкою групи? 2.Чи достатньо вона аргументована? 3.Які з аргументів видалися вам найбільш вдалими, переконливими? 4Які доповнення маєте ви? 5.Що ви можете сказати про володіння навичками ведення дискусії членами групи?

С.Параджанов Фільм відзнятий у 1964 році на кіностудії «Київська кіностудія художніх фільмів ім. О. Довженка
Слайд № 12

С.Параджанов Фільм відзнятий у 1964 році на кіностудії «Київська кіностудія художніх фільмів ім. О. Довженка

Уривок фільму С.Параджанова “ Тіні забутих предків ”
Слайд № 13

Уривок фільму С.Параджанова “ Тіні забутих предків ”

Кохання — це бажання жити. (Максим Горький) Кохання — це безмежне щастя... на обмежений час. Стас Янковський Завжди кохай. Епікур. Кохання не має м...
Слайд № 14

Кохання — це бажання жити. (Максим Горький) Кохання — це безмежне щастя... на обмежений час. Стас Янковський Завжди кохай. Епікур. Кохання не має меж. Сайкаку. Для людини, що кохає, весь всесвіт зливається в коханій істоті. Берне. Кохання – поезія і сонце життя. Бєлінський. Кохання сильніше смерті і страху смерті. – Тільки ним, тільки коханням тримається і рухається життя. Тургенєв. Кохання – найсильніше з усіх пристрастей, тому що воно одночасно опановує головою, серцем і тілом. Вольтер.

Слайд № 15

Дякую за урок!
Слайд № 16

Дякую за урок!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.