і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в педагогічній практиці. Емоційний розвиток особистості засобами арт-терапії
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Міжнародні відносини у ХVI – першій половині ХVII ст.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Міжнародні відносини у ХVIпершій половині ХVII ст.

Мета: Сформувати уявлення в учнів про характер міжнародних відносин у ХVI – першій половині ХVII ст.; створити умови для розуміння причин Тридцятилітньої війни; розвивати вміння порівнювати позиції країн на міжнародній арені; виховати інтерес до історії європейських держав

Обладнання: атласи «Всесвітня історія 8 клас», карта світу, Європи, підручник Гісем О.В., О. О. Мартинюк «Всесвітня історія 8 клас».

Тип уроку: комбінований

Основні поняття: Експансія, Тридцятилітня війна, Вестфальський мир

Основні дати: 1608 р. – Євангелічна унія; 1609 – Католицька ліга; 1618-1648 рр. – Тридцятилітня війна; 24 жовтня 1648 р. – Вестфальський мир.

Учні навчяться: давати загальну характеристику міжнародним відносинам у ХVIпершій половині ХVII ст.; пояснювати причини Тридцятилітньої війни; володіти основними поняттями та термінами, та хронологією основних подій даного періоду; показувати на карті держави, які взяли участь у Тридцятилітній війні.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання у вигляді гри «Попасти в ціль».

Перед учнями на дошці таблиця з цифрами, учні називають цифру і відповідають на питання, яке зашифроване під цим номером.

1

2

3

4

5

6

7

  1. Назвіть напрямки політики Карла V;

  2. Хто такі кортеси?

  3. Охарактеризуйте правління Філіпа ІІ;

  4. Назвіть причини початку національно-визвольної війни в Нідерландах;

  5. Дайте характеристику політики Альби;

  6. Що ви знаєте про утворення Об’єднаних провінцій Нідерландів?

  7. Назвіть наслідки національно-визвольної війни в Нідерландах.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель знайомить учнів з планом уроку.

План уроку

1.Міжнародні відносини наприкінці ХVI ст. на початку ХVIІ ст.

2. Початок Тридцятилітньої війни

3. Періоди війни

4. Вестфальський мирний договір

1.Міжнародні відносини наприкінці ХVI ст. на початку ХVIІ ст.

Учитель: У міжнародних відносинах Європи диби раннього Нового часу продовжували відігравати династичні принципи, проте новим чинником міждержавних відносин став розкол Європи за релігійною ознакою внаслідок Реформації. Вирішальну роль у відносинах між країнами Європи цього періоду відігравали іспанські та австрійські Габсбурги, Англія та Франція. Наприкінці ХVI ст. важливу роль стала відігравати Швеція, яка підпорядкувавши Норвегію та Фінляндію, намагалися поширити вплив на данські, польські та прибалтійські землі.

Вагомим чинником міжнародних відносин в ХVI ст. була боротьба з проникненням у Європу Османської імперії. Турецька загроза примушувала європейців спільно виступати проти агресора.

Робота з історичною схемою

Вчитель розповідає матеріал і разом на дошці малює схему, учні записують у зошит. Європейські держави вчитель показує на карті

Напрямки суперечностей між європейськими державами

на початку ХVIІ ст.

Іспанська та об’єднують зусилля за встановлення

АСтрелка вправо 1Стрелка вверх 3встрійська гілки свого панування в Європі.

Династії Габсбургів

ФСтрелка вправо 2ранція Прагнула не допустити цього

й надавала підтримку протестантам у

Німеччині.

Бажала утвердити свою владу в Італії тож

була невдоволена тут посиленням впливу

Іспанських Габсбургів.

Стрелка вправо 4

Англія З одного боку, не хотіла збільшення

впливу католицьких Габсбургів у

Нідерландах і в Німеччині.

З іншого боку - посилення Франції не

відповідало її торгівельним інтересам.

ДСтрелка вправо 5анія Не бажала зміцнення в Німеччині

Габсбургів.

ШСтрелка вправо 6веція та Данія Намагалися посилити вплив своєї країни

на північних морських шляхах , експансія

Іспанії заважала їм.

Робота з поняттями:

Учні записують поняття в зошит

Експансія – розширення сфер панування держави, прагнення до захоплення і поневолення.

2. Початок Тридцятилітньої війни

Розповідь вчителя

В цей час на більшості території Європи спостерігається падіння авторитету католицької церкви. В одних країнах перемогу здобули прихильники Реформації, в інших – Контрреформації. Обидві сторони не бажали домовлятися. Наслідком загострення цех суперечностей стала Тридцятилітня війна (1618-1648рр.).

Робота з поняттями:

Учні записують поняття в зошит.

Тридцятилітня війна – перша загальноєвропейська війна між двома великими угрупуваннями: габсбурзьким союзом (іспанські та австро-німецькі Габсбурги, католицькі князі Німеччини, Річ Посполита) та анти габсбурзькою коаліцією (Франція, Швеція, Данія, протистанські князі Німеччини та інші).

Робота з підручником:

А зараз будь – ласка відкрийте свій підручник на ст. 130 і ознайомтеся з таблицею «Тридцятилітня війна 1618 – 1648 рр.».

Учні працюють з таблицею, а потім відповідають на питання вчителя у формі бесіди:

1. Які були причини війни?

2. Який мала характер війна?

3. Хто були противниками у війні?

3. Періоди Тридцятилітньої війни

Робота в групах:

Вчитель ділить учнів на групки, кожній з якій дається опрацювати в підручнику окремий період війни. Група №1 – Чеський період, група №2 – Данський період, група№3- Шведський період група №4 –Французький період.

Після виступу учнів вчитель разом з учнями заповнює таблицю:

Період війни

Дата

Основні події

4. Вестфальський мир

Розповідь вчителя:

Преговори про перемир’я між країнами Європи тривали дуже довго. Із 1644р. в Мюнстері –між послами імператора та французьким урядом, із 1645 р. в Оснабрюку – між послами імператора та делегацією шведського уряду й німецьких протестанських князів.

Лише 24 жовтня 1648 року було оголошено про підписання Вестфальського миру. Після підписання миру:

Переможці здобули значні території: Швеція отримала Східну та Західну Померанію;

Франція – землі Ельзасу та права на Лотарингію;

Німеччина фактично припинила своє існування – закріплено політичну роздробленість;

Визнано незалежність Швейцарії та Нідерландів.

ІV. Закріплення знань уроку

Бесіда із запитаннями:

1)Які країни відігравали вирішальну роль у міжнародних відносинах Європи даного періоду?

2)Коли відбулася Тридцятилітня війна?

3)Які події стали приводом до початку війни?

4)Назвіть періоди війни?

5)Коли був підписаний Вестфальський мирний договір

6)Як змінилися позиції провідних європейських держав на міжнародній арені після підписання мирного договору.

V Підсумки уроку

У міжнародних відносинах Європи ХVI ст. сформувалася система європейського балансу й водночас утворилося угрупування держав, що ворогували між собою внаслідок віросповідних відмінностей.

Тридцятилітня війна 1618-1648 рр. спричинила значні зміну Європі. Унаслідок війни вплив династії Габсбургів суттєво послабився.

VІ Домашнє завдання

Опрацювати § 17 у підручнику

Скласти в зошиті таблицю «Тридцятилітня війна»

Країна – учасниця війни

Яких цілей намагалася досягти

Якими були для неї наслідки війни

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Міжнародні відносини у ХVI – першій половині ХVII ст.
Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь