«Митькозавр з Юрківки, або ХиЯ. Стельмах. Химера лісового озера». Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків – головних героїв.

Опис документу:
Ознайомити учнів з кульмінацією та розвязкою пригодницького твору

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

«Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків – головних героїв.

Мета: ознайомити учнів з кульмінацією та розвязкою пригодницького твору, спонукати до читання інших творів письменника; розвивати навички характеризування героїв, висловлювання власних думок про прочитане, виразного читання, переказу, виділення ключових епізодів; допомагати учням усвідомити значення романтичності, життєлюбства в житті людини; виховувати кращі якості характеру.

Обладнання: портрет письменника, збірки його творів, ілюстрації до них.

Хід уроку

І. Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Перевірка домашнього завдання.

  1. Виразне читання, переказування.

Учні зачитують, переказують епізоди, які запам’яталися їм найбільше.

  1. Робота над характеристикою героїв.

Учні характеризують героїв, розповідають про те, які риси персонажів розкриваються в VІ - VІІ розділах повісті.

  1. Огляд ілюстрацій.

  1. Поетична хвилинка.

Буває, хочеться пригоди…

Буває,  хочеться  пригоди
(Натхненню  вкрай  потрібні  допінги),
Втекти  до  дикої  природи,
Відвідати  місцеві  тропіки.

Знайти  незаймане  містечко,
В  траві  цнотливій  примоститися,
Як  пташенятко  у  гніздечку,
Й  на  хмари,  мружачись,  дивитися.

Впізнати  в  них  якусь  тваринку:
Собачку,  зайчика  чи  слоника.
Насмоктувать  собі  стеблинку
І  слухати  сюрчання  коника.

Наталка Кольоровісни

  1. Розв’язування ситуативних завдань.

  1. Уявіть, що ви зробили вдома якусь шкоду, признаватися вам не хочеться, але вас викрили. Як ви будете діяти і чому саме так?

  2. Уявіть, що ви з другом ( подругою) придумали якусь гру й посварилися з-за розподілу ролей. Вам, як завжди, випала гірша роль. Як ви вчините і чому саме так?

  3. Вам здалося, що в домі завівся «барабашка». Вас лякає якийсь шурхіт, скрипіння. Що ви будете робити – не звертатимете уваги, поскаржитесь батькам, намагатиметесь знайти про це явище якусь інформацію у книгах, перевірите всі дверцята ( чи то не вони утворюють шум?) чому ви зробите саме так?

ІV. Закріплення й застосування знань, умінь і навичок.

  1. Виразне читання.

Учитель або учні виразно читають фінал повісті «Митькозавр з Юрківки…» - розділ ІХ «Таємниця лісового озера».

  1. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів).

  1. Евристична бесіда.

  1. Чи таким ви уявляли собі розвиток подій та історію химери лісового озера?

  2. Чому Митько вперше назвав свою вчительку ботаніки не ботанічкою, а Іриною Семенівною?

  3. Як повелися хлопці у складних ситуаціях (коли по озеру пливла голова химери, коли впізнали голос Васі, коли дізналися, що їх розігрували, хотіли налякати)?

  4. Який момент у повісті ви б назвали кульмінаційним, чому саме?

  5. За що Митько дякував Васі? А як би ви повелися в подібній ситуації?

  6. Характери хлопчиків Сергія та Митька схожі. А чи не помітили ви між ними якоїсь різниці?

  7. Що найбільше привабило вас у повісті, у героях, чому саме?

  8. З ким із героїв вивчених раніше творів української і зарубіжної літератури могли б, на вашу думку, подружитися Сергій і Митько, чому саме?

  1. Фізкультхвилинка.

  2. Складання по памяті плану повісті.

(Учням треба виділити основні епізоди повісті).

О р і є н т о в н и й п л а н

  1. Завдання із зоології.

  2. Як дістати дозвіл батьків на поїздку в село.

  3. Перша зустріч із Васею-велосипедистом.

  4. Гостинна і добра бабуся та її сусіди.

  5. Відпочинок біля озера.

  6. Бурштин із комахою.

  7. Чергування біля озера.

  8. Пошук відповіді у книжках.

  9. Приманювання звіра і провал заходу.

  10. Розвінчання химери.

  11. Вдячність хлопців за науку.

V. Оцінювання.

VІ. Підсумок.

  1. Гра «Мікрофон».

VІІ. Домашнє завдання.

Повторити про Я. Стельмаха та його творчість, скласти памятку для членів клубу романтиків*, підготуватися до контрольної роботи за темою «Пригоди і романтика».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!