Мистецтво шкільного самоврядування

Опис документу:
про шкільне самоврядування

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Мистецтво шкільного самоврядування”

Зміст:

  1. Про учнівське самоврядування.

  2. Підготовчий етап.

  3. Процес проведення виборів.

  4. Структура самоврядування.

  5. Функції Президентської ради.

  6. Задачі педагогічного колективу.

  7. Додатки

    • Сценарій вечора, присвяченому Дню самоврядування в школі;

    • Сценарій – презентація шкільного самоврядування;

  8. Список літератури.

І. Про учнівське самоврядування в школі.

Школа – це мікромодель майбутнього суспільства. Сучасному випускникові потрібна не абсолютна сума знань, а вміння їх здобувати, аналізувати та застосовувати у конкретній ситуації. Завдання педагога - організувати навчально – виховний процес таким чином, аби він сприяв розвиткові, самовдосконаленню, здобуттю власного досвіду. Школярі потребують практичних навичок управлінської діяльності, і саме вчителі це забезпечують.

Про учнівське самоврядування сьогодні говорять усі, однак розуміють це по-різному. Дехто з педагогів вважає, що самоврядування –це своєрідна гра дітей “у дорослих”. Що з цього виходить? А те, що діти привчаються робити все, “як дорослі”: проводять засідання, виступають з доповідями, організовують заходи...Від дорослих їх відрізняє лише одне—все, що вони роблять, придумане та заздалегідь вирішене не ними , а дорослими. Скажімо прямо: це не самоврядування. Школярі, виявляючи “самостійність” за таким сценарієм, не набувають досвіду необхідного для їхньої участі в керуванні, та не звикають до реальної відповідальності за свої дії. Вони нагромаджують інший “досвід”: звикають до того, що можна називатися “відповідальними”, але фактично ні за що не відповідати. Справжнє ж самоврядування передбачає, що його органи мають реальні права, а не лише обов”язки, і реально відповідають за свою роботу.

Головне завдання шкільного самоврядування, на мою думку, полягає в тому, щоб через розвиток соціальної активності виховувати в них почуття власної гідності, надати їм можливість виявити себе не ділі, ознайомлювати з історією, славними традиціями України, об”єднувати зусилля для добрих і корисних справ, розвивати власні здібності і таланти, виховувати бережливсть у всьому, повагу й любов до своєї родини. Девізом роботи нашого шкільного самоврядування є заклик: “ Пропонуй! Плануй! Організовуй! Виконуй!”

В нашій школі ми створили маленьку президентську республіку, яка об”єднує в собі найактивніших учнів-старшокласників.

ІІ. Підготовчий етап.

Процес обрання Президентської ради школи та Президента шкільного самоврядування в нашій школі—це цілий процес, до якого не байдужі не тільки учні, але й усі вчителі нашої школи.

В перших числах вересня кожного навчального року по школі розвішуються оголошення, в яких повідомляється про дату виборів до Президентської шкільної ради. Ще діюче поперднє самоврядування зустрічаються з учнями 8-11 класів і проводять роз”яснювальну роботу, щодо майбутніх виборів. Іноді, деякі учні вважають, що бути вибраним в шкільне самоврядування—це привід для поваги з боку багатьох вчителів, однолітків, та не враховують того, що ця справа дуже відповідальна і потребує від обранців не аби яких зусиль, прояву багатьох позитивних якостей, вміння проявляти ініціативу, вміти організувати інших, бути постійним лідером, намагаючись вести за собою. Всі претенденти, які пропонують свої кандидатури до шкільного самоврядування , випускають предвиборні листівки, в яких вони повідомляють про себе, висувають свої пропозиції щодо покращення шкільного життя учнів. Протягом декількох тижнів кожен з кандидатів може зусрітися із своїми виборцями. На цій зустрічі учні задають кандидатам запитання, які їх цікавлять і мають на них відповіді.

Головним в роботі самоврядування є самостійно організована школярами їхня діяльність (планування, усвідомлення мети, виконання, оцінка результатів). Якщо ми не бачимо цих ознак, то ми чітко розуміємо, що робота шкільного самоврядування перетворюється на ще одну додаткову ланку стосунків між учнями та педагогами. Ми всіляко намагаємось досягати, щоб такого не сталося.

ІІІ. Проведення виборів.

І ось приходить день виборів Президентської ради. Вибори проходять майже по-справжньому: справжня виборча урна, справжні виборчі бюлетні, справжня виборча комісія, справжні виборчі протоколи... Діти наші навіть іноді шуткують, що у нас самі “прозорі” вибори в світі...

Після того, як Президентська рада обрана, вона збирається за “круглим столом” і кожен розповідає про себе, свої можливості. В цьому колі обирається Президент школи (таємним голосуванням) та розподіляються всі інші обов”язки, відповідно до побажань і можливостей дітей.

ІV .Структура самоврядування.

Президентську раду школи очолює Президент школи та його замісник—Прем”єр-міністр. Також обираються Міністри, які очолюють такі міністерства:

  • Міністерство соціальної служби;

  • Міністерство культури;

  • Міністерство освіти;

  • Міністерство спорту;

  • Міністерство інформації;

У кожного Міністра є група помічників—координатори даних Міністерсв, які обирабться теж серед членів Президентської ради.

V. Функції Президентської ради.

Які ж функції виконує та які обов”язки має кожне з Міністерств?

1. В обов”язки Міністерства соціальної служби входить:

  • Захист прав та інтересів учнів, розв”язання конфліктних ситуацій;

  • Організація шефської допомоги молодшим школярам, дітям-сиротам, ветеранам, проведення доброчинних заходів;

  • Контроль за дісциплиною, органзація чергування;

  • Контроль за відвідуванням уроків, зовнішнім виглядом учнів;

  • Контроль за збереженням шкільного майна, підручників;

2. В обов”язки Міністерства культури входить:

  • Організація та проведення змістовного дозвілля учнів (свята, вечори-зустрічі, вікторини, конкурси, екскурсії,дискотеки);

  • Допомога в організації та проведенні мистецьких фестивалей та конкурсів;

3. В обов”язки Міністерства освіти входить:

  • Контроль за успішністю;

  • Робота з обдарованими учнями;

  • Допомога у проведенні олімпіад, предметних тижнів;

  • Організація шефської роботи з учнями початкової школи;

4. В обов”язки Міністерства спорту та охорони здоров”я

входить:

  • Пропаганда здорового способу життя;

  • Організація зустрічей з лікарями та спортсменами;

  • Відвідуваня уроків фізичного виховання;

  • Організація та проведення спортивних змагань, екскурсій, туристичних походів;

  • Організація і проведення Дня здоров”я;

5. В обов”язки Міністерства інформації входить:

  • Інформаційна та просвітницька діяльність;

  • Соціологічні дослідження;

  • Координація роботи усіх художніх редакторів школи;

  • Підтримка виходу шкільної газети “School life”;

  • Випуск “Інформаційного вісника Президентської ради”, тематичних стіннівок, листівок-блискавок “Вітаємо переможців!”

Всі члени Президентської ради звітуються перед шкільною громадкісьтю про виконану роботу за рік.

Президент школи також керує старостатом школи, збираючи їх на засідання кожного тижня.

VІ. Задачі педагогічного колективу.

Учнівсьек самоврядування—це не наглядова структура, а спосіб організації життя колективу, і саме педагоги покликані:

  • об”єднати свої зусилля і зусилля школярів навколо цікавої справи;

  • створити умови для спільної діяльності громадських організацій, об”єднань, учнівського самоврядування;

  • уміло поєднати розподіл доручень виконавчого характеру з дорученнями організаторського характеру та залучення кожного до управлінської діяльності;

  • виявляти і розставляти організаторів та виконавців на основі знань індивідуальних особливостей та потенційних можливостей кожного учня;

Шкільне життя повиннобути цікавим. Аце залежить від усіх учасників навчально-виховного процесу. Однією із можливостей зробити його таким є довіра дітям, залучення їх до спільного управління всіма шкільними справами.

VІІ. Додатки.

VІІІ. Список літератури.

  1. „Мистецтво шкільного самоврядування”. Бібліотека „Шкільного світу”, Київ, 2004 рік;

  2. „Учнівське самоврядування: досвід, тенденції, пропозиції”, Тернопіль, „Астон”, 2001 рік;

  3. „Дитячі об”єднання України”, „Шкільний світ”, 2004 рік;

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
4
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!