До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
5
міс.
2
2
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Мініпроєкт «Свідомий вибір мандрівки родиною

Опис документу:
Команда активних вчителів розробила всешкільний урок з "Розв’язування компетентнісних задач" Автори: Кобзарєва Т.Е., Тімофєєва Т.В., Орлянська К.І., Зайцева Е.О. Робота складається з декілька модулів, щоб націлити учнів на творче завдання для сім'ї в літку. Для роботи влітку для учнів та їх батьків надані матеріали: 1. Ментальна карта складу уроку для вчителя 2. Сайт - дидактичний матеріал на урок учням 3. Матеріали до уроку вчителю

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Мініпроект «Свідомий вибір мандрівки родиною»

Автори: Кобзарєва Т.Е., Тімофєєва Т.В., Орлянська К.І., Зайцева Е.О.

Команда «Звитяжні»

М О Д Е Л Ь

компетентнісно-зорієнтованого уроку

Тема: Розв’язування компетентнісних задач

Очікувані результати:

  • визначати й формулювати у різноманітних життєвих ситуаціях задачі, для розв’язання яких можна залучити цифрові пристрої та інформаційні технології;

  • знаходити, подавати, перетворювати, аналізувати, узагальнювати та систематизувати дані, необхідні для розв’язання життєвих задач;

  • застосовувати алгоритмічний та системний підходи, створювати та аналізувати інформаційні моделі для ефективного розв’язання задач, що постають у житті, навчальній та професійній діяльності;

  • вільно, відповідально й безпечно використовувати сучасні інформаційні технології та цифрові пристрої, а також самостійно опановувати нові;

  • створювати інформаційні продукти, працюючи індивідуально або в команді;

  • критично оцінювати інформацію та її вплив на людину і суспільство, переваги та ризики використання ІТ для себе, суспільства й довкілля;

  • усвідомлювати етичні, суспільні, культурні та правові норми й дотримуватися їх під час роботи з інформацією та використання інформаційних технологій.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: ПК, програмне забезпечення: Windows 7, Microsoft Office 2007, інструкція з ОП.

Тривалість уроку: 90 хвилин (пара)

Хід уроку

План урока

  1. Організаційний момент 2 хв.

  2. Актуалізація опорних знань. (Фронтальне опитування та перевірка домашнього завдання). 15 хв.

  3. Теорія 15 хв.

  4. Інструктаж з ТБ. 2 хв.

  5. Удосконалення знань та вмінь. 40 хв.

  6. Фізкультхвилинка. 2 хв. (двічі)

  7. Підсумок уроку. 5 хв.

  8. Тест. 5хв.

  9. Підготовка до ДЗ. 5 хв.

БЛОК «ВХІД» - МОБІЛІЗУЮЧИЙ ЕТАП УРОКУ

  1. Навчальний елемент «Створення сприятливої атмосфери»

Креативність – це просто створення зв'язків між речами. Коли творчих людей питають, як вони щось зробили, вони відчувають себе трохи винуватими, тому що вони не зробили нічого насправді, а просто помітили. Це стає їм зрозуміло з часом. Вони змогли зв'язати різні шматочки свого досвіду і синтезувати щось нове. Це відбувається тому, що вони пережили й побачили більше, ніж інші, або тому, що вони більше про це думають.

Стів Джобс

В основі ейнштейнівської креативності лежить здатність цієї людини порушувати правила, перебудовувати свій мозок на нестандартне мислення. Креативність - це інтелект, що вміє пожартувати.

А. Енштейн

  1. Актуалізація опорних знань:

Завдання 1: (на визначення компетентнісної задачі).

З якою метою людина планує свою діяльність? У всіх однаково!? А від чого залежить, чому різне?

Завдання 2: (визначити компетентнісний зміст).

Як можна вирішувати проблему, яка виникає у житті людини?

Який алгоритм розв’язування компетентнісної задачі?

Завдання 3: (визначити програми та пристрої для роботи, ІКТ-компетентність).

Який ви обрали підсумковий документ для опрацьованих даних компетентнісних задач, розглянутих на минулому уроці? А чому саме його?

Завдання 4. (призначення та побудова інформаційної моделі, пошук інформаційних матеріалів, подавання результатів - предметна компетентність)

У чому полягає розробка стратегії пошуку інформаційних матеріалів?

Яким чином можна подати результати виконаної роботи?

Завдання 5. (критичне оцінювання обраної інформації). Обізнаність та самовираження у сфері культури – компетентність) На чому ви ґрунтувалися, щоб обрати саме такі матеріали й саме так його викласти.

БЛОК «КОНТРОЛЬ»

  1. Самоперевірка та самоконтроль під час представлення результатів.

  2. Взаємоопитування в групах за завданням.

  3. Навчальне повідомлення біля дошки (з розгорнутим рецензуванням однокласникам).

Задача «Смайлик» І група.

Задача «Периферійні пристрої» ІІ групи.

Форма виступу за інформаційною карткою:

  • Етапи розв’язання завдання.

  • Принципи вибору способу подання результатів.

  1. Навчальний елемент «Мотивація»

Зазвичай ми шукаємо інформацію в бібліотеці, а спочатку в енциклопедії. Колись Вікіпедія започаткувала гру Чимборасо. Це гра - подорож по он-лайн енциклопедії Вікіпедія в пошуках цікавих фактів, про які ви (і бажано ніхто з оточуючих) ніколи не чули. Придумав цю просту, але дуже корисну гру англійський поет і письменник Рівз. Він пропонує прості правила гри в цьому відео, де все детально зображується і розповідається. Але наша вітчизняна гра «Подорож у слово» за словниками те ж цікава. А ми з’єднаємо їх, а енциклопедія в нас - світ Інтернету!

Примітка: Оновлений інтерфейс в Google Книгах оголошено було не влітку, але розгортання відбувалося поступово.

https://books.google.com/

Також новий вигляд та кнопки має й Google Play Books.

Рекомендації в Google Play Books запропонують нові історії на основі того, що ви читаєте в Google Книгах. Окрім того пропонуватимуться книги, згадані у відео, які ви дивитесь, в іншому місці програми - у новому розділі "Щотижнева інформація".

У розділі Discover з'являться найважливіші новини, огляди та відео тижня, а інший новий розділ під назвою «Google Play Editorial» привертає увагу читачів до інших оригінальних матеріалів, окрім книг, включаючи інтерв'ю з авторами, есе від авторів, інші книги, уривки з книги рецензентів і критиків.

Можливість поєднувати покупки та утворювати спільноти для читання книг - це велика мета в оновленні Google Книг. Ідея полягає в тому, щоб зробити електронний книжковий додаток не просто простою утилітою для споживання вмісту на мобільному пристрої, а й спосіб підключення людей до ширшої літературної спільноти, ну й, звичайно, потенційно підвищити продаж книг.

Google Books пропонує сьогодні більше 5 мільйонів книг.

Завдання: знайти визначення компетентностей, що ми опановуємо!

Підказка

  1. Навчальний елемент «Цілепокладання»

  • формулювання мети і проміжних цілей уроку;

  • прогнозування змісту та результатів роботи.

Предметна компетентність відповідно до навчальної програми:

Після цього уроку ви навчитесь виділяти у будь-який проблемі, у проекті, у задачі компетентнісні завдання, які ви вже вмієте розв’язувати.

Емоційно-ціннісна складова компетентності:

Після цього уроку ви навчитесь: особисто формулювати компетентнісну задачу, визначати для себе її цінність, оцінювати її розв’язок, з власної позиції висловлювати ставлення до проблеми компетентнісної задачі, визначати загальнолюдські, національні, громадянські цінності в її контексті.

Соціальна:

  • Після сьогоднішнього уроку ви отримаєте досвід: виконання типових соціальних ролей: громадянина, члена сім’ї, споживача.

  • Навчитесь визначати власне місце в суспільстві, групі, колективі.

  • Планувати, розробляти й реалізовувати власні (індивідуальні проекти), колективні проекти;

  • Набудете вміння визначати й реалізовувати мету комунікації в залежності від ситуації;

Загальнокультурна:

  • Навчитесь аналізувати й оцінювати досягнення національної, європейської та світової культури;

  • Опануєте моделі толерантної поведінки під час вирішення завдань;

  • Визначати умови конструктивної співпраці в умовах культурних, мовних відмінностей;

Здоров’язберігаюча компетентність:

  • Опануєте способами фізичного самовдосконалення, емоційної саморегуляції, само підтримки та самоконтролю;

  • Оволодієте елементами психологічної грамотності;

  • Фізіологічної грамотності (гігієна, харчування, турбота про власне здоров’я).

  • Організації безпечної праці з ІКТ.

ІКТ компетентність (компетентність щодо інформаційних і комунікативних технологій):

Отримаєте навички використання джерел інформації, навички раціонально використовувати комп’ютер для пошуку, опрацювання інформації.

ЕТАП ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЇ

Обов’язкова складова уроку - створення здоров’язбережувальних умов

  1. Конкретизована загальна мета (цілі) уроку через предметні та ключові компетентності до уроку.

  2. Поділ змісту вивченої теми на навчальні ситуації в залежності від його структури – теоретичні знання, знання способів діяльності, знання в дії або вміння тощо.

  3. Формулювання цільового завдання йде через цілі кожної навчальної ситуації:

Мета:

  • Визначити рівень попередньої підготовленості учнів, що стосується теми.

  • Актуалізувати знання з компетентнісних завдань, що потрібні для введення нового матеріалу.

  • Активізувати мислення учнів.

МОДУЛЬ СПОСТЕРЕЖЕННЯ ТА ДІАГНОСТИКИ

Проводить вчитель під час самостійної роботи груп.

Мета:

  • Організувати і підтримати безперервний зворотний зв’язок.

  • Одержати своєчасну інформацію про успішність просування у навчанні всіх учнів.

  • Спостерігати за процесом засвоєння та застосування знань, умінь і навичок.

  • Здійснювати моніторинг навчальних досягнень учнів.

  • Формувати на кожного учня «досьє» (залучаючи комп’ютер), до якого тільки він та вчитель мають доступ.

Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, загальнокультурну.

БЛОК «ТЕОРІЯ»

  1. Підготовка до сприйняття нового матеріалу.

Ви вже знаєте етапи розв’язування компетентнісних задач 3 5-го класу, нагадаємо їх програмне забезпечення, що може бути використано на кожному з них:

Як ви вже знаєте, проектна діяльність учнів полягає в самостійному пошуку та опрацюванні відомостей, потрібних для розв’язування деякої проблемної задачі, підготовці звіту про виконану роботу та захисті результатів пошукової роботи. Особливістю виконання проектів є їх колективний характер. Під час реалізації колективного (групового) проекту й реалізуються ваш досвід, формуються компетентності.

Згадаємо етапи реалізації проектів:

Але важливіше те, що треба поділити надану проблемну задачу на частини, які можна назвати компетентнісними задачами, які можна вирішувати з точки зору  різних боків проблеми. Як ми розглядали модель квітки або будови з точок зору різних спеціалістів. Розгляньте проектну діяльність як процес вирішення проблеми за допомогою ІКТ

  1. Введення нового матеріалу.

Розглянемо міні-проект «Розробка дитячої кімнати». Умови: та ж кімната, але вже потребує ремонту, бо діти вже стали учнями старшої ланки. Ідея батьків. А що потрібно вам?

  1. Закріплення знань

Пропоную закріпити обговорення на завданнях у блоці «Практика», але кому сподобала це завдання можуть продовжити його. Зробити презентацію до своєї обновленої кімнати.

Мета:

  • Допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї.

  • Забезпечити якість вивчення нового матеріалу.

  • Формувати вміння виділяти головне, актуалізувати, конспектувати, порівнювати, зіставляти.

  • Забезпечити диференційований підхід.

  • Встановити зв'язки між засвоєними та новими знаннями.

Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися.

БЛОК «ПРАКТИКА»

Інструктаж з ТБ.

Колективна робота за мініпроектами по вибору.

Удосконалення знань і умінь

Задача 1. «Екскурсія по місту»

Ваш клас збирається відвідати учень по обміну з іншого міста. Потрібно провести одноденну екскурсію свого міста. Мета екскурсії - ознайомитися з історичними пам’ятками.

Для зручності виконання завдання вам потрібна супутникова карта Запоріжжя та фотокартки історичних пам'яток міста.

Складіть маршрут вашої екскурсії по місту. До відвіданих міст додайте фотокартки пам’яток.

Результат оформить у вигляді медіапродукта на вибір: публікація, презентація, відео, сайт, блог або інші можливості інтернет-ресурсів.

Задача 2. «Подорож Україною»

Створи презентацію обраного місця подорожі, в якій цікаво обґрунтуй свій вибір. Прокладіть маршрут і визначити відстань від місця проживання до обраного пункту можна за допомогою онлайн-карти. Для здійснення подорожі розрахуй її кошторис в ЕТ Excel для свого класу.

Основні компоненти колективної роботи:

  1. Етапи роботи:

  • складання алгоритму дій,

  • визначення послідовності виконання завдань,

  • формулювання запитань на осмислення змісту матеріалу компетентнісного завдання,

  • інтерактивні завдання до екскурсії.

  1. Розподілення ролей у міні-проекті за розділом його на компетентності завдання.

  2. Презентація результатів виконання завдань.

Мета:

  • Формувати вміння практичного застосування знань, умінь і навичок.

  • Формувати й удосконалювати вміння й навички у стандартах прямого й успішного руху до накресленої мети.

  • Забезпечити ситуацію вибору.

  • Формувати вміння розв’язувати типові завдання, формувати творчі вміння.

  • Переносити знання і способи діяльності, життєвого досвіду в нову ситуацію.

Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися.

БЛОК «КОНТРОЛЬ»

  1. Самоперевірка та самоконтроль під час роботи над завданням.

  2. Взаємокорекція та координація роботи в групі.

  3. Взаємоопитування в групах за завданням, взаємоконтроль виконання етапів.

Фізхвилинка.

Очі швидко обертаємо,

Головою не хитаємо.

Вліво раз, два, три, чотири.

Вправо стільки ж повторили.

По колу очі обертаємо

І все навколо розглядаємо.

Раз коло, два і три, чотири.

Щільніше очі ми закрили.

На п’ять і шість їх потримали

І потім знову закружляли.

БЛОК «РЕФЛЕКСІЯ»

  1. Підбиття підсумків

Наскільки корисним є вивчений матеріал? Де можна застосувати на практиці?

  1. Власне рефлексія усна, прийом «Мікрофон»:

  • мені було незрозуміло…;

  • у мене виникли такі запитання…;

  • я не впорався з такими завданням…;

  • мені сподобалось і я буду використовувати…

  1. Рефлексій емоційна за вибором:

Підбиття підсумків

Під час нього вчитель висвітлює зміст виконаної роботи, підводить підсумок набутих знань, що повинні бути засвоєні, встановлюється зв'язок між уже вивченим і тим, що може знадобитися учням у майбутньому.

МОДУЛЬ ДОМАШНЬОЇ РОБОТИ

Мета:

  • Удосконалити, узагальнити, систематизувати знання, вміння та навички.

  • Розвивати самостійність та творче мислення.

  • Формувати вміння самостійно засвоювати окремі питання навчального матеріалу.

Формувати групи компетентностей: інформаційну, уміння вчитися, соціально-трудову.

Кожна дитина має право на сімейний відпочинок.

Умова задачі.

В задачі № 1 учень працює в програмному середовищі табличного процесора, редактора презентацій та публікацій.

Задача 1. Родина із трьох чоловік — батьки та дитина 12 років — планує подорожувати до різних міст України. Потрібно визначити:

  • шлях родини (зробити для батьків рекламу-публікацію мандрівки);

  • визначити подорож яким транспортом буде дешевшою — потягом, автобусом чи автомобілем, обґрунтувати вибір транспорту й маршруту. (Наприклад, дані знайти в Інтернеті для маршрутів: Хмельницький — Київ, Хмельницький — Львів, Хмельницький — Одеса, та моделі машини, наприклад Toyota Prius 1.8. Побудувати діаграму, на якій відобразити вартості поїздки до вказаних міст автомобілем і потягом.)

  • Прокласти кращий шлях по карті.

  • Зробити висновки (рекомендації) щодо подорожей.

  • Створити презентацію із результатами досліджень та висновками.

Задача 2. Реалізувати подорож та порівняти ваше планування з реальними краєвидами та враженнями, вартістю мандрівки з кошторисом планувань. Зробити звіт з вашої мандрівки з фотоальбомом вражень. Сплануйте цю компетентністню задачу самостійно.

Матеріали на допомогу:

Приклад. Підручник 7 класу Підручник 8 класу Сайт Сайт Довідка за картами Відкривай Україну Вони реалізували свій проект в вигляді посту

МОДУЛЬ УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЇ

Мета:

  • Узагальнити і систематизувати знання, уміння і навички.

  • Установити загальні зв’язки в матеріалі, що дозволяє побачити учням тему (розділ) в цілому.

  • Формувати вміння застосовувати набуті знання під час розв’язування задач різного рівня складності.

  • Формувати потребу до постійної самоосвіти, продуктивної творчої діяльності.

Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, загальнокультурну.

МОДУЛЬ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ

Проводить вчитель під час самостійної роботи груп.

Мета:

  • Врахувати психофізіологічні особливості учнів. Розвивати пізнавальні процеси (пам'ять, увагу, сприймання, мислення, мовлення, уяву тощо) та математичні здібності учнів. Формувати пізнавальний інтерес.

  • Створити позитивно-емоційний настрій і психологічно комфортні умови.

  • Сприяти позитивному відношенню учнів до навчання.

Джерела:

  1. Великоберезнянський районний методичний кабінет, Методичний інструментарій, Режим доступу до ресурсу: Компетентнісно-орієнтований урок – шлях до набуття школярами життєвих компетентностей, формування в них творчої особистості

  2. Комбарова А. О. клас 7 Урок №27 Розвʼязування компетентнісних задач, Режим доступу до ресурсу: Презентація

Додатки:

  1. Ментальна карта складу уроку для вчителя

  2. Сайт - дидактичний матеріал на урок учням

  3. Матеріали до уроку вчителю

  • 08.08.2019
  • Інформатика
  • 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас, 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас
  • Конспект
  • 113
  • 0
  • 8
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток цифрового інтелекту учителя: путівник по цифрових інструментах в ефективній організації і проведенні освітнього процесу»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн