Міні-проект "Виявлення пилу в повітрі та встановлення джерел його забруднення"

Опис документу:
Міні-проект "Виявлення пилу в повітрі та встановлення джерел його забруднення". Може бути проведений на уроках природознавства у межах вивчення теми "Повітря". Або як виховна година. Мета:  формувати в учнів інтерес до експериментальної і дослідницької роботи;  розвивати вміння працювати в групах;  виховувати бажання бережливо ставитися до природи, її багатств.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Міні-проект.

Виявлення пилу в повітрі та встановлення джерел його забруднення

Мета:

  • формувати в учнів інтерес до експериментальної і дослідницької роботи;

  • розвивати вміння працювати в групах;

  • виховувати бажання бережливо ставитися до природи, її багатств.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

— Які чинники забруднюють повітря?

— Що забруднює повітря у твоєму населеному пункті?

— Поясніть, чому так важливо на перерві провітрювати класну кімнату.

— Поміркуйте, як ви і члени вашої сім’ї можуть вплинути на збереження повітря чистим.

— Що поглинають під час дихання живі організми з повітря?

— Що живі організми виділяють під час дихання у повітря?

— Які речовини забруднюють повітря?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про джерела забруднення повітря.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Презентація результатів роботи над проектом

Проект присвячений проблемі впливу забрудненого повітря на життя всього живого на Землі.

Опрацювавши додаткову літературу, ознайомившись із статистикою, учні дійшли висновку, що викиди промислових підприємств, вихлопні гази автомобільного транспорту, дим від вогнищ забруднюють атмосферу. Через загазованість і забрудненість повітря значно зменшується кількість надходження сонячного світла і тепла. Унаслідок цього зменшується кількість сонячних днів, зростає чисельність людей, які хворіють на астму, бронхіт, рак легенів. Забруднене повітря порушує розвиток росту тварин і рослин, руйнує неживу природу.

Під час виконання проекту учні проводять дослідження повітря. Дослідивши, виявляють джерела забруднення повітря та визначають способи його очищення. Для виявлення джерел забруднення учні проводять таку роботу: наносять на чистий аркуш паперу рослинну олію, розміщують його у різних місцях на території школи, наприклад, біля пришкільної дороги, біля навчального корпусу, на спортивному майданчику, біля свого класу, а також у кожного вдома. Попередньо учасники проекту проводять серед учнів школи прогнозуюче опитування про те, чи повітря на території школи чисте і чи є на прилеглій території місця із забрудненим повітрям. Припущення учнів будуть різноманітними. Менші учні зазвичай упевнені, що повітря у школі чисте, а старші — припускають можливість незначного забруднення, адже біля школи проходить дорога, на якій спостерігається пожвавлений рух транспорту. Результати опитування оформлюють у вигляді таблиці.

Через певний час, дослідивши білі аркуші паперу за допомогою звичайної лупи, дізнаються, що найбрудніше повітря, наприклад, біля дороги, менш забруднене — біля їхнього класу, найчистіше — біля спортивного майданчику. Коли учні принесуть аркуші, які висіли у них удома, і дослідять їх, то дійдуть висновку, що більш забрудненими були ті, де будинки розміщені недалеко від дороги, якою часто їздить транспорт. Найчистішим буде аркуш в учня, будинок якого, наприклад, знаходиться недалеко від лісового масиву і транспортні засоби цією вулицею їздять дуже рідко, а у дворі посаджено багато фруктових дерев. З результатами можна ознайомити й інших дітей, що надасть змогу кожному із них побачити на власні очі, де найзабрудненіше повітря, а де — найчистіше. Дітям буде цікаво розглядати аркуші і знаходити на них місця з рештками попелу, пилу, сажі. Учні будуть приголомшені, коли побачать аркуш, який висів біля дороги, вони мабуть, і не замислювалися, що там повітря може бути настільки перенасичене забруднюючими часточками.

Запропонуйте учням знайти у різних джерелах інформацію про значення повітря для природи і для людей та зробити висновки, що потрібно бережливо ставитися до повітряних ресурсів України. Результатом роботи у проекті може бути насаджування дерев на території школи та біля дороги, вирощування квітів, декоративних кущів.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Гра «Збережемо повітря чистим»

— Визначте, що добре для повітря, а що — погано. Якщо це добре для повітря, не забруднює його, кажіть «так», якщо погано — «ні».

- Використовуємо газове пальне. (Так)

- Будуємо хімічний завод без фільтрів на трубах. (Ні)

- Установлюємо пиловловлювачі на підприємствах. (Так)

- Насаджуємо дерева і кущі. (Так)

- Продовжуємо випускати паровози. (Ні)

- Спалюємо листя з дерев і кущів восени. (Ні)

- Підпалюємо сухі трави на луках. (Ні)

- Оберігаємо ліси від пожеж. (Так)

2. Тест «Повітря і його охорона»

1. Повітря прозоре.

а) Так; б) ні.

2. Повітря має колір.

а) Так; б) ні.

3. Повітря має запах.

а) Так; б) ні.

4. Що відбувається з повітрям при нагріванні?

а) Розширюється; б) стискається.

5. Що відбувається з повітрям при охолодженні?

а) Розширюється; б) стискається.

6. Який газ поглинають при диханні людина, тварини і рослини?

а) Азот; б) кисень; в) вуглекислий газ.

7. Який газ виділяють при диханні людина, тварини і рослини?

а) Азот; б) кисень; в) вуглекислий газ.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що вам запам’яталося за темою уроку?

— Яке повітря потрібно для дихання?

— А звідки в повітрі беруться шкідливі речовини?

— Як живі організми допомагають очищувати повітря?

— Що повинні робити ми, люди, для охорони повітря?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!