Міні-конспект уроку «Австрійська та Російська імперії. Росія у першій половині XIX ст.» (Всесвітня історія, 9 клас)

Опис документу:
Базові матеріали до кожного уроку всесвітньої історії в 9 класі. Складено відповідно до нової навчальної програми із курсу всесвітньої історії для закладів загальної середньої освіти, затвердженої Міністерством освіти і науки України, з урахуванням особливостей структури підручника зі всесвітньої історії для 9 класу (автори О. В. Гісем, О. О. Мартинюк). Для вчителів та вчительок історії. © Охредько О. Е., 2017

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 11. Австрійська та Російська імперії.

Росія у першій половині XIX ст.

Мета: сформувати в учнів уявлення про Австрійську та Російську імперії у пер-
шій половині XIX ст.; аналізувати національні рухи в Австрійській імперії та
суспільно-політичні рухи в Росії у першій половині XIX ст.; розглянути причи-
ни виникнення та поразки руху декабристів; визначати причини й наслідки
Кримської війни; охарактеризувати ідеї діячів національного відродження в Ав-
стрійській імперії; порівняти різні суспільно-політичні рухи Російської імперії;
розвивати вміння оцінювати діяльність представників різних суспільно-полі-
тичних рухів Австрійської та Російської імперій; висловлювати власну думку
щодо впливу ідей декабристів на майбутнє Росії.

Обладнання: підручник, карти світу, Європи, Австрійської та Російської імперій.
Тип уроку: комбінований.

Поняття та назви: Австрійська імперія, передберезневий період, «будителі», дека-
бристи, Південне товариство, Північне товариство, «теорія офіційної народності».

Основні дати та події: 14 грудня 1825 р. — виступ декабристів у Петербурзі,
1853—1856 рр. — Кримська війна.

Історичні постаті: Франц I, Фердінанд I, К. Меттерніх, І. Сечені, М. Поп-Лучкай,

Д. Зубрицький, Олександр I, Микола I, П. Пестель, М. Муравйов, К. Рилєєв.

Очікувані результати: учні навчаться: тлумачити, співвідносити та застосовувати
поняття й терміни; характеризувати ідеї діячів національного відродження
в Австрійській імперії; аналізувати рухи в Австрійській імперії та суспільно-
політичні рухи в Росії у першій половині XIX ст.; порівнювати різні суспільно-
політичні рухи Російської імперії; визначати причини й наслідки Кримської ві-
йни; давати оцінку діяльності представників різних суспільно-політичних рухів
Австрійської та Російської імперій; висловлювати судження.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  2. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Пояснити тему уроку, його план, мету, завдання, форми роботи.

  1. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдань підручника. 2. Опитування. 3. Виконання тесто-
вих завдань.

М ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Поставити перед класом проблемне запитання.

Вивчення нового матеріалу за планом

1. Особливості політичного, суспільного та економічного життя Ав-
стрійської імперії.

2. Передберезневий період.

3. Національне відроджен-ня слов'янських народів Австрійської імперії.

4. Особливості політичного, суспільного та економічного життя Російської імперії.

5. Рух декабристів.

6. Суспільний рух у 30—40-х рр. XIX ст. в Російській імперії.

7. Кримська війна.

Розповісти про особливості політичного, суспільного та економічного
життя Австрійської імперії, звернувши увагу на діяльність К. Меттерніха.

Обговорити причини виникнення так званого «передберезневого періоду».
Розглянути національне відродження слов'янських народів Австрій-
ської імперії, приділивши увагу «будителям».

Розповісти про особливості політичного, суспільного та економічного
життя Російської імперії.

Пояснити причини виникнення руху декабристів та обговорити пере-
біг подій декабристського руху.

Охарактеризувати суспільний рух у 30—40-х рр. XIX ст. в Російській
імперії, звернувши увагу на течії та ідеологів.

Пояснити причини, перебіг подій та результати Кримської війни.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виконання завдань підручника. 2. Робота з візуальними джерела-
ми (ілюстрації підручника). 3. Робота з історичною картою.

VI ПІДСУМКИ УРОКУ

Вибірково перевірити виконання завдань, зупинитися на типових по-
милках. Підсумовуючи урок, повернутися до проблемного запитання.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте матеріал § 10. 2. Виконайте завдання підручника. 3. Твор-
че завдання: напишіть твір за темою «Розвиток Російської імперії у разі
перемоги декабристів».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Особливі діти в закладі освіти: характеристика нозологій, педагогічні підходи»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.