! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

"Мій рідний край"

Опис документу:
Свято " Мій рідний край" в 3 класі

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Пісківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Метод проектів у початковій школі.

Презентація проекту:

« Мій рідний край»

Вчитель-методист

початкових класів

вищої категорії

Пісківської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Новопсковського району

Луганської області

Мордовцева Тетяна Володимирівна

2016 р.

1. Назва проекту: « Мій рідний край.», присвячений 85-річчю утворення Новопсковського району

2. Учасники проекту: вчитель, учні.

3. База реалізації проекту: Пісківська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Новопсковського району Луганської області

4. Обґрунтування вибору проблеми:

Узагальнення знань учнів по історії рідного краю, виховання почуття патріотизму, гордості за свій народ . Розвиток пізнавальної активності учнів, вміння захищати свою проектну діяльність.

Провідна проблема: дослідження рідного краю, його багатств, традицій українського народу, збереження рідного краю, його історичного минулого.

Спосіб розв’язання проблеми: пошук літературного матеріалу; цікаві енциклопедичні дані; освоєння різних практичних технологій.

5. Мета та завдання проекту:

формування в учнів практичних навичок організації власної діяльності, планування часу і виконання завдань за графіком;

виховання відповідальності, почуття патріотизму, гордості за великих українців, здатності до самоорганізації, самодисципліни;

розширення знань про народні, історичні та культурні символи українського народу, світогляду;

поглиблення впливу різних напрямків виховання;

здійснення інтелектуального розвитку, розвиток ініціативи, творчості, активності, самодіяльності;

створення, презентації і захисту власних знахідок і думок;

сприяти формуванню національної свідомості, осмисленню себе як частини великого українського народу;

розвивати пізнавальний інтерес і спонукати до творчої та пошукової діяльності;

збагачувати знання учнів про рідний край, а також активний словниковий запас учнів;

пробудити інтерес до вивчення рідного краю;

6. Характеристика проекту:

за кінцевим результатомсвято , презентації, відео проект,
альбом «Мій рідний край.»

за змістомміжпредметний ( інтегрований)

за кількістю учасників – колективний

за тривалістюдовготривалий

за ступенем самостійності творчий, пізнавальний, частково-
пошуковий

за характером контактів –внутрішній, серед дітей різновікової
групи

7. Термін реалізації проекту: 2 місяці

8. Прогнозований результат:

Для учнів

  • Розвиток пізнавальної активності учнів, системного мислення.

  • Формування комунікативних, дослідницьких вмінь, навичок проектування способів досягнення поставлених цілей.

  • Набуття досвіду життєтворчості у ході проектної діяльності.

Для вчителя

  • Сформованість професійних навичок на систематизацію власного досвіду, його технологізацію на основі впроваджуваної інновації, зростання готовності до впровадження методу проектів у виховній роботі.

10. Потреби: доступ до принтера, ксероксний папір.

11. Ресурси:

людські: наявність кваліфікованих вчителів;

матеріально-технологічні: комп’ютер, ксерокс, папір, фотоапарат;

інформаційні: доступ до Інтернету, відвідування бібліотек.

12. Предмети, що інтегруються: Природознавство, українська мова , літературне читання, образотворче мистецтво, трудове навчання.

Презентація проекту: «Мій рідний край!»

СЦЕНАРІЙ СВЯТА « МІЙ РІДНИЙ КРАЙ»

/Ведучі тримають коровай на рушнику. Звучить українська мелодія./

1. Гостей дорогих

Ми вітаємо щиро,

Стрічаємо з хлібом,

Любов’ю і миром.

2. Для людей відкрита наша хата біла,

Щоби жодна кривда в неї не забігла.

1.. Хліб ясниться в хаті,

Сяють очі щирі,

Щоб жилось по правді,

Щоб жилось у мирі.

2Добрий день вам, добрі люди.

Хай вам щастя й доля буде.

Не на день і не на рік,

А на довгий, довгий вік!

Вчитель : Шановні батьки, гості, діти!Ми запрошуємо вас на хліб, на сіль, на слово щире, на мову мудру, на свято « Мій рідний край», присвячений 85- річчю утворення Новопсковського району.

ПІСНЯ « БІЛА ПАЛЯНИЧКА»

Біла паляничка, це вам не дрібничка.

Де немає хліба- там нема обіда.

Де хороший пекар – не потрібен лікар.

Кожен день, як свято, і пісень багато.

:

ПРИСПІВ

Добрі люди, в Україну, завітайте у гостину!

Всіх запрошуєм до столу, в добрий день і в добрий час.

А духмяна паляниця серед столу, як годиться,

На квітчастім рушникові щоби все було гаразд.

ІІ Де працює пекар- навіть взимку спека.

В тих містах і селах дітлахи веселі.

В них румяні лиця, наче паляниця.

Голова у всьому хліб у кожнім домі!

ПРИСПІВ

Вчитель : У житті кожної людини є найбільші цінності, якими вона дорожить і яким ніколи не зраджує. Для нас це - рідна Новопсковська земля , наш дім, куди повертаєшся з радістю, по яких би далеких дорогах не завела доля.Цього року нашому району виповнюється 85 років.Наша історія багата і цікава, найважливіші її віхи свято зберігаються і передаються із покоління в покоління.

Сьогодні ми повинні знати і думати про свої корені, про те, без чого, не мислиться кожен народ: народні звичаї, традиції, рідну мову, мамину пісню, бабусину казку. Про нашу Берегиню, обереги на рушниках, про наші добрі і давні символи.

Учитель : А що таке Берегиня?

Ведуча 1. Берегиня – це наша оселя, усе, що в ній є, що люди нажили, що отримали у спадок від своїх батьків, чим збагатилися і освятилися: хатнім пожитком, дітьми, піснею, злагодою чи суперечкою, добрим словом, спогадом у хаті.

Це і є наші обереги.

Вчитель. Головною берегинею родини була і є мати,

Її називають святою, Тарас Шевченко писав:

У нашім раї на землі

Нічого кращого немає,

Як тая мати молодая

З своїм дитяточком малим.

Вчитель. І сьогодні на святі ми вдячні нашим матусям, бабусям за мудрість, доброту, ніжність і любов..

/Виходить хлопчик в українському одязі//Діалог між хлопчиком та учителем./

  • Учитель:Хто ти, хлопчику маленький?

  • Учень :Син я України- неньки

Українцем я зовуся, тою назвою горжуся.

-Учитель:А по чим тебе впізнаєм?

Учень:-Українському звичаю.

В мене вдача щира й сміла

І відвага духа й тіла.

І душа моя здорова, українська в мене мова.

/Виходить дівчинка в українському вбранні./

  • Учитель : Хто ти, дівчинка маленька?

  • Учениця: Доня України- неньки. Українкою зовуся, Україною горжуся.

  • Учитель : А скажи, де край твій рідний?

  • Учениця : Там,де небо є погідне, там, де сонце світить ясно

І вкраїнські діти ясні.

Учитель: Хто ви, хлопчики й дівчата?

Діти : Українці ми, малята.

Вмієм гарно ми співати, Україну прославляти.

ПІСНЯ « А У НАС НА УКРАЇНІ»

.

Учитель : Окрасою Новопсковського району є наші ліси й степи, родючі грунти та цілющі джерела і , звичайно, красень Айдар.

2 ведуча . Зачарований зоряним небом посміхається місяць вгорі.

Колосяться поля пишним хлібом, сплять зелені сади і гаї.

Стає святом життя в ріднім краї, коли сходить ранкова зоря.

Я милішого краю не знаю, це моя Новопсковська земля./Т.Яковенко/

Учитель : Славна ново псковська земля, прекрасна та самобутня, що стелиться долиною Айдару та його притоків, ніби увібрала в себе всі принади української природи. Розкішний слобожанський степ. Тут знаходиться чимало заповідних, на диво, цікавих місць. В теплу пору року можна почути, як співає жайворонок, побачити, як цвіте один з рослинних символів нашого краю- воронець, зображений на Гербі району.А ще – помилуватися срібними переливами ковили, вдихнути аромат унікальних квітів та рідкісних степових трав, що занесені до Червоної книги України.

1 ведучий У кожної людини в житті є щось таке сокровенне,найрідніше . без чого вона не може навіть уявити свого життя. Це рідний батьківський край , де вперше дитиною побачила світ, ясне сонечко, дрібні сльозинки дощу на віконному склі, чисту зелену травичку і тисячі різних квітів, які радують серце своїм розмаїттям.

2 ведучий: Одна Батьківщина і двох не буває,

Місця, де родилися. , завжди святі.

Хто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде в житті.

Учень : У рідному краї і серце співає,

Лелеки здалека нам весни несуть.

У рідному краї і небо безкрає,

Потоки, потоки, мов струни, течуть.

Учениця: Тут мамина пісня лунає і нині,

Її підхопили поля і гаї.

Її вечорами по всій Українї

Співають в садах соловї.

ПІСНЯ « СТО ВІДСОТКІВ ЩАСТЯ»

Вчитель. Майже в усіх народів є улюблені рослини-символи. І коли ми говоримо про нашу Україну, то не уявляємо її без верби і калини.

Учень 4. У народі кажуть: «Там де росте Верба, житиме й річка. Нема верби – річка міліє, замулюється і пропадає.»

З верби в Україні здавна робили музичні інструменти: кобзи, бандури. З вербового стовбура видовбували човни. З вербових гілочок виплітали кошики, робили стіни хат і хлівів, а потім обмазували глиною.

Гілкою верби вітають зі святом Вербної неділі. На вербній неділі, вербу освячують, а потім додому несуть і б’ють нею хатніх, а в першу чергу тих, котрі не сплять, б’ють і примовляють:

Не я бю, верба б’є

За тиждень Великдень,

Будь великий, як верба,

А здоровим, як вода,

А багатий, як земля.

Свячену вербу зразу ж садили на городі. Вважали, що коли виросте дерево, то буде воно рятівним для людини на схилі віку.

Правду каже прислів’я: «Без верби і калини нема України!».

З давніх-давен народ опоетизував кущ калини. Калина – це символ дівочої вроди, вірності, чистоти. Дуже любив цей кущ Тарас Григорович Шевченко.

Є багато віршів про калину, складених цією геніальною людиною. Ось один із них.

Вірш Шевченка « Зацвіла в долині…»

Зацвіла в долині

Червона калина,

Ніби засміялась

Дівчина-дитина.

Любо, любо стало,

Пташечка зраділа

І защебетала….

Учень . Любіть Україну у сні й наяву

Вишневу свою Україну,

Красу її вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

Учень . Найбільше й найдорожче добро в кожного народу – це його мова жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ вкладає і своє життя і свої сподівання, розум і почуття.

Учень 7. Мово рідна, слово рідне,

Хто вас забуває,

Той у грудях не серденько

Тільки камінь має.

Вчитель:-Землю засіваєм і вірші складаєм

Про ліси і гори і про синє море.

Про людей і квіти, то скажіть же, діти,

Що це за країна ?

ДІТИ: НАША СЛАВНА Україна!

Мудрість народна – то наш скарб. Українські гуморески, жарти, прислів’я вмістили в собі розум, спостережливість і дотепність народу.

Гуморески.

Виправдався
Як вернувсь Івась додому:
не шапка – а клоччя.
Батько поглядом відміряв:
- Знов утворив, хлопче!...

Мне в руках подерту шапку,
не підводить чола.
- То не я, то хлопці, - каже, -
грали у футбола.

Батько: Ну, а ти дивився,
роззявивши рота?
- Ні! – Підскочив аж Івасик. –
Стояв на воротах!
Йосип Струцюк

Не встиг
Став Микола на порозі:
- Я ішов од бабці
і посередині рову
посковзнувсь на кладці…
- Як? У рів та в нових штанях? -
До Миколи мати.
- Мамцю, сталось все так швидко -
Я й не встиг їх зняти.
Йосип Струцюк

Дивний школяр

Двох онуків дід старий

Посадив на руки

Та й розказує казки,

Слухають онуки.

Раптом менший запитав:

— А скажіть, дідусю,

Ви ходили в перший клас?

— Та ходив, Павлусю.

— От був номер! — малюки

Сміхом залилися,

— Як до школи ви прийшли
З бородою й лисі.

Найкраща мова

Йде синок до школи вперше.

Пита батька мати:

- Якій мові ми синочка

Будемо навчати -

Українській чи російській?

Обидві ж хороші.

- Хай вивчає ту, якою

Печатають гроші.

Дитячі жарти.

Учитель сказав своїм учням, що ставитиме запитання. Хто відповість на перше запитання, на друге відповідати не буде.
- Перше запитання: скільки волосин у пуделя?
Один учень підняв руку і сказав:
- Двадцять сім тисяч чотириста дев'яносто сім.
- Звідки ти це знаєш?
- Це вже друге запитання, на яке я відповідати не повинен.

* * *
Учителька питає учня:
- Послухай, Сергійку, якщо я скажу: "Я красива" - який це час?
- Минулий, Валентино Василівно.

* * *
Учитель на уроці фізики розказує про механізми. В кінці уроку питає:
- Ну як називається те, що починається на букву "M" і піднімає різні вантажі?
- Мама! - хором відповіли учні.

* * *
- У твоєму віці Наполеон був найкращим учнем у класі, - докоряє батько синові.
- А в твоєму він вже був імператором!- відповів син.

Прислів’я.

- Друга у скруті пізнають.

- В лиху годину пізнаєм вірну людину.

- Скарб – не друг, а друг – скарб.

- Друг – боягуз гірший лютого ворога.

- Дружба та братство – найбільше багатство.

- Скажи мені, хто твій друг, і я скажу тобі, хто ти.

Вчитель. Розвеселили нас гуморески, байки, а під гарний настрій завжди хочеться співати.

ПІСНЯ « РОЗПРЯГАЙТЕ, ХЛОПЦІ, КОНЕЙ»

Ведуча 1. Від сивої давнини і до наших днів у радості і горі з нами український рушник – невід’ємна частина нашого побуту. Його можна порівняти з піснею.


Ведуча 2. Без рушника, як і без пісні, неможливі одруження, народження немовляти, зустріч гостей. В Україні поширений звичай хлібом і сіллю на рушнику зустрічати гостей.

Мама 1. Хата без рушників, казали в народі, що родина без дітей.

Мама 2. На рушник розшитий

Хліб кладемо з сіллю,

Щоб легкі дороги

Славили країну

Щоб у нашій праці

І в гучнім весіллі

Шанували в світі

Над усе людинку.

Ведуча 1. Коли син вирушав у далеку дорогу, мати дарувала йому рушник, як оберіг від лиха. Він і нині символізує чистоту почуттів, глибину любові до своїх дітей. Хай символ цей завжди буде в нашій хаті, як ознака великої любові і незрадливості.

Український народ дуже талановитий. Він завжди славився не тільки рукоділлям та майстерністю, але й українськими народними піснями.

УКРАЇНСЬКА НАРОДНА ПІСНЯ « ПО ДОРОЗІ ЖУК».

Вчитель : Гарно співали, а де ж Грицька ви подівали?

  • Дівчата, погукаємо Грицька!

/Виходить Грицько/

Грицько : Тут так святково, гарно, любо та чудово!

Вчитель : А у нас сьогодні свято, гостей прийшло до нас багато.

Що в тебе нового?

Грицько: Мені Одарка грошей дала, піти на базар пиріжків купити.

Вчитель : Це добре.

Грицько : Добре, та не дуже. Я їх загубив.

Вчитель : То погано.

Грицько : Погано, та не дуже. Я їх знайшов та товару купив.

Вчитель : То добре.

Грицько: Добре, та не дуже. Я не пиріжків купив, а бубликів.

Вчитель : А де ж ті бублики?

Грицько: Я встиг їх загубити.

Вчитель : А Одарці що понесеш?

Грицько : Дірку од бублика!

ПІСНЯ « ГРИЦЮ, ГРИЦЮ, ДО РОБОТИ»

Дівчинка: Зробила я віночок із квітів та стрічок,

Піду в нім танцювати веселий гопачок.

КАЗКОВИЙ ГОПАК

Ведуча 1. Українці завжди піклуються, щоб виростити хороший врожай хліба. Навіть колядники на весь рік бажають

Учень 8. Хай вам буде щастя й доля,

Урожай дорідний в полі,

Щоб у вашій світлій хаті

Ви завжди були багаті.

Вчитель. А коли хліба багато, то й радощів повна хата.

Ведуча 1. Українське село з давніх-давен було берегом, джерелом духовності народу, його традицій, звичаїв, вірувань, поетичності. У селі людина найтонше відчуває свій нерозривний зв'язок з природою, землею.

Ведуча 2. Адже недаремно село дало українській культурі, мистецтву, літературі багато талановитих письменників, поетів, художників, музикантів, акторів

Учень : Село моє рідне – ліси і поля,

Моя Україна – Пісківська земля!

І шепіт колосся і спів солов’я,

І пісня лунає, людей прославля.

Учень : А люди завзяті, робочі, міцні.

Є й знамениті у нас трударі –

Трактористи, дярки, є й вчителі,

Пишаюсь я вами, любі мої!. Прямоугольник 3

Учень . Скільки б не співали,

А кінчати час.

Кращі побажання

Ви прийміть від нас.

Учень . І в вас, і в нас хай все буде гаразд!

Щоб ви і ми щасливі були!

Учень . А ще бажаємо сили,

Щоб ніколи ви не хворіли,

Щоб люди вас поважали,

Щоб діти вас шанували.

Учень . Добро хай панує у Вашому домі

І мир нехай буде завжди

Здоров’я міцного і щедрої долі

Бажаємо на довгі роки.

Учень : А ми будемо зростати

І край свій прославляти!

ВЕСЕЛКОВА ПІСНЯ

Про калину пісня лине, до неба злітає.

Гей, родино, Україна, веселкою грає.

Синє небо обіймає золоті роздоли.

Нас чекає, зустрічає веселкова доля.

ПРИСПІВ

Хай у кожному серці, наче сонячна мрія,

Заспіває веселка на добро і надію!

Поанд світом – дивоцвітом веселка іскриться.

Будем дбати, шанувати прадавні криниці.

Ярославові поради, кобзареве слово.

Честь козацької громади, соловїну мову.

ПРИСПІВ

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн
590 грн
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись