і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

«Ми за чисту планету»

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Виховна година

«Ми за чисту планету»

Мета: формувати активну соціальну позицію; виховувати екологічну культуру особистості, почуття особистої відповідальності за охоро­ну довкілля, любові до рідного краю.

ХІД ЗАХОДУ

Звучить мелодія. До класу вибігає дівчинка з підня­тим над головою глобусом.

Дівчинка

Зупиніться! Подивіться! Що принесла сюди я, Це ж бо наша найрідніша, найгарніша Земля.

1-й учень Ось вона — наша планета.

2 - й учень Ось вона — сонцем зігріта.

3-й учень Ось вона — дощами вмита.

4-й учень Морями оперезана.

5-й учень Ріками помережана.

1-й учень Це наша планета Земля!

2-й учень Поки жити планета ця буде,

3-й учень Поки світ ще в полоні краси,

4-й учень Бережіть же красу її, люди,

5-й учень Сонцем сяє хай крапля роси!

1-й учень Доля планети у наших руках.

2-й учень. Ми — майбутнє України!

3-й учень. Нас цікавить життя степу й лісу.

4-й учень. Нас зворушує схід сонця і спів птахів.

5-й учень. Нас турбує стан повітря, яким ми дихаємо.

1-й учень. Вода, яку ми п'ємо.

2-й учень. Земля, на якій ми живемо.

3-й учень. Нас об'єднує

4-й учень. Віра в те, що ми здатні зробити

5-й учень Нашу Землю прекрасною!

Хлопчик

Ще назва є, а річки вже немає.

Усохли верби, вижовкли рови,

І дика качка тоскно обминає

Рудиментарні залишки багви.

І тільки степ, і тільки спека, спека,

І озеревин проблиски скупі,

І той у небі зморений лелека,

І те гніздо лелече на стовпі.

Куди ти ділась, річечко? Воскресни!

У берегів потріскались вуста.

Барвистих лук не знають твої весни,

І світить спека ребрами моста.

Дівчинка Щоб до життя нам повернути річку,

Трудитись треба всім чимало.

Не лити бруд їдкий в водичку

І не кидати, що попало,

Розчистити дзвінкі джерельця,

Навкруг дерева посадити.

Прийняти біль ріки до серця...

Тепер вже треба це робити!

Вчитель. А як почувається річка у нашій міс­цевості? Як їй допомогти?

А тепер для вас завдання.

Задача. Радіус землі дорівнює 6 400км . Знайдіть довжину екватора. ( 4 019 2 км)

Задача. Запаси прісної води на Землі складають 35 000 000 км3. населення Землі складає 7 000 000 000 ( 7 млрд.). Кожен день людина витрачає від 3 до 700 літрів води .Давайте підрахуємо на скільки днів вистачить людині запасів води .

ГРА «ЯК ЗБЕРЕГТИ ПРИРОДУ»

Учитель. Робіть те, що я скажу.

Якщо ти не нариваєш великих букетів польо­вих квітів, то сплесни у долоні над головою. . Якщо ти ніколи не залишаєш сміття у лісі, то тупни ногою.

Якщо ти не ламаєш гілочок дерев, то під­стрибни.

Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти, дерева, кущі, то підніми руку.

Якщо тобі подобаються квіти — посміхнись. Якщо до твоєї кімнати залетів джміль або інша комаха і ти намагаєшся випустити її на волю, то змахни руками.

Якщо ти підібрав приблудне кошеня, собаку, то простягни руки вперед. Якщо болить душа, коли бачите понівечене дерево, зрубану ялинку, забруднену річку, — покладіть руку на серце.

Якщо ти переконаний, що треба кожній люди­ні піклуватися про природу, про все живе, — простягни руки своїм сусідам і візьми їх за руки.

Давайте ось так як ви дружно взялись за руки, ми будемо єдині у прагненні зберегти нашу матінку-природу!

Хлопчик

У березневий день її зрубали,

Вона, немов лебідонька, стояла,

Стан обвивали шовковисті коси,

Була нам мила в спеку і в морози.

У березневий день її зрубали,

Від болю затремтіла, застогнала.

Мов скошена, упала при дорозі,

Весняним соком пролилися сльози.

Той сік цілющий, а вона вже мертва.

Рука не заніміла, не затерпла!

Яке жорстоке серце треба мати,

Щоб ту красу навіки зруйнувати.

Стікали додолу ще живі сльозинки.

А небо чисте — жодної хмаринки.

Весна ішла — життя всім дарувала,

А на землі берізка помирала.

Вчитель. Ми бачимо в рослині беззахисне по­кірне створіння і часто забуваємо, що їй боляче, коли її топчуть, ламають, трощать.

СЦЕНКА

Продавець повітря. Чисте, цілюще повітря! Купуйте для всіх і для кожного!

Продавець води. Питна вода! Жива вода! Ку­пуйте!

Продавець повітря. Купуйте протигази від смогу! Парасольки від кислотних дощів! Тільки у нас! Останні зразки!

Учень. Усе це нісенітниці. Це якісь казки!

Продавець води. Не казки це, молоді люди. Це сумна реальність. Ще трохи — і на Землі не знайдеться ні краплини справжньої питної води, яку й називають «живою».

Продавець повітря. А за один подих свіжо­го повітря доведеться платити таку ціну!..

Учень. Яку ж?

Продавець повітря. Навіть страшно вимо­вити... Ціною всьому може стати людське життя! Ваше і ваших дітей!

Учень

Повітря забруднюють дим і заводи,

І це завдає всім великої шкоди,

Бо гинуть дерева, травичка і квіти,

Хворіють частенько дорослі і діти.

Та й листя, й гілляччя... Не треба губити!

Завісу із диму не можна робити.

Бо цим ви природі приносите шкоду.

Ще й шкода від диму легеням народу.

Сценка: «Шкільне подвір'я»

Двоє учнів сидять за комп'ютером і розглядають план шкільного подвір'я.

— І як його тут прибирати?

І що його тут садити? (Думають.) Заходять ще два учні.

Дівчатка, що це ви робите?

Та ось, вчитель природознавства запропонувала розробити план участі в проекті «Прибери планету». От і ду­маємо, як навести порядок на шкільній території. Що краще посадити на шкільному подвір'ї? Що ми можемо зробити власними силами?

А що, якби біля нашого ставочка прибрати (по­казує на план) та посадити бамбуковий гай, і рос­те швидко, і красивий — вудочки з нього зробити та й ловити рибку.

Та що бамбук! Ех, посадити б ананаси, фініко­ві й кокосові пальми. Уявляєте (робить мрійливе обличчя), приходили б у шкільну їдальню, а там подають тобі кокосове молоко, фініки, ананаси. Ніхто б не відмовився.

— А ось тут, за школою, я б посадив манго, ли­мони, мандарини й апельсини. Восени на пере­рву вибіжиш, а вони висять на гілках жовтога­рячі, красиві, смачні.

— Друзі! Ну про що ви говорите, географію та бі­ологію вивчаєте і повинні розуміти, що ці рослини не можуть рости у нашій місцевості, адже тут не субтропіки.

А що ти пропонуєш? Тополі вирощувати, липи, берези, яблуні? Це не цікаво. Ми їх кожен день бачимо. Про них вже все відомо. (Усі схиляють­ся над столом.)

Відкриваються двері, заходить Чобіт і Сміття. Ви­гляд у них незалежний, руки в кишенях, щось насви­стують.

Чобіт. Як вас багато! Чому це всі тут зібра­лися?

У ч є н ь. А ви хто такі?

Чобіт. Я Чобіт насаджень.

гроза клумб, газонів і зелених

Сміття. А я Сміття — гроза чистоти і порядку.

Учень. Вам тут робити нічого. Ми обговорює­мо глобальні проблеми: як планету прибрати, як зробити територію школи красивою, де посадити рослини. А від вас — одні неприємності.

Сміття. Значить, прибиранням вирішили зай­нятись? Нічого у вас не вийде. Щоб не прибира­ли — все одно засмічу.

все одно витопчу.

Чобіт. І щоб не посадили І тут, і тут, і ось тут!

Учень. Ідіть звідси геть!

Учень

Людина жива, як і дерево, й квітка,

Як білка, їжак і маленька чечітка.

Вона без повітря не може прожити,

їй хочеться спати, і їсти, і пити...

Людина — це витвір живої природи,

Як пташці, солодкий їй запах свободи.

І щоб у довкіллі здоровому жити.

Людині потрібно природу любити.

Вчитель . Яке ж добро ви принесете природі?

Учень. Ми посадимо липи і клени — буде все місто зелене.

Учень. Ми посадимо в полі тополі, хай вони зростають у поволі.

Учень. Ми обсадимо школу бузками, при­красимо клумбу квітками.

Учень. Хай ростуть дерева і квіти, хай бу­дуть здоровими діти!

Учень. Дерева зростатимуть з нами, ше­лестітимуть тихо гілками. Хай же шумить топо­лина.

Всі. Хай цвіте, розквіта Україна!

Учень

Нам би хотілось намалювати мрію

Кольором чистим, синім-синім!

Щоб веселка з неба нам завжди всміхалась,

Щоб метелики в полі з вітерцем танцювали!

Та щоб квітів було на планеті багато,

Щоб лелеки повертались до рідної хати!

Щоб повітря було ніби край неозорий!

Щоб нам сонечко сяяло й не згасло ніколи!

Та щоб згодом матінка-Земля більш розквітала,

Щоб для неї, для рідної, чиста ера настала!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: формувати активну соціальну позицію; виховувати екологічну культуру особистості, почуття особистої відповідальності за охоро¬ну довкілля, любові до рідного краю.
  • Додано
    02.03.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    5 Клас, 6 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    166
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    XJ112316
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання