Ми Шевченка славить будем… Конкурс знавців у 6 класі.

Опис документу:
Метою конкурсу є узагальнення знань учнів про життя видатного сина українського народу - Т.Г.Шевченка ; розвивати творчі здібності учнів, спонукати їх до власної творчості; виховувати любов і повагу до традицій нашого народу, патріотизм.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Ми Шевченка славить будем…
Конкурс знавців у 6 класі.

Ведуча: Щовесни, коли тануть сніги
І на рясті просяє веселка,

Повні сил і живої снаги

Ми вшановуєм пам'ять Шевченка.

За давнім українським звичаєм, у Шевченківські дні до Тарасової могили кладуть квіти, вінки. Хай наш сьогоднішній КВК-тест буде своєрідною стрічкою у вінку шани поетові.

Вихід команд учнів 6 класу.

- Запрошую до участі в конкурсі команду «Кобзарики». Капітан команди ____.

- Представляю ваших суперників команду «Букварики». Капітан команди____.

- Судитиме сьогоднішню гру висококваліфіковане журі...

Жеребкування команд.

- Прошу капітанів визначити послідовність команд у кожному конкурсі.

1.Представлення команд.

- А тепер я хочу познайомитись з командами і познайомити з ними всіх присутніх.

«Кобзарики», скажіть, будь ласка, під яким дивізом виступатиме ваша команда!

Команда разом: Шевченків «Кобзар»-це великий дар.

- Чому вас восьмеро у команді?

Капітан: Бо 8 творів увійшло до першого «Кобзаря».

- Цікаво, коли ж вийшла у світ ця книга?

Капітан: У 1840 р.

- Чому ви зветеся «Кобзарики»?

Команда разом: Якщо «Кобзаря» читає школярик,

То зветься він просто-кобзарик.

- Але ж ці твори написані так давно, хіба вони сучасні?

Капітан: Ще й які! Ось послухайте.

1уч. Думи мої, думи мої,

Квіти мої, діти.

2уч. Перебендя старий, сліпий

Носив вас по світі.

3уч. Чорнобрива Катерина

Знайшла бо шукала.

4уч. Серед степу дівчинонька

Тополею стала.

5уч. Тяжко-важко в світі жити

Тобі, небораче.

6уч. Обідрана Україна

Понад Дніпром плаче.

7уч. Було колись-запорожці

Вміли панувати.

8уч. Тую славу козацькую

Будем пам’ятати.

- Ви такі серйозні…

Капітан: Бо й книга серйозна. «Кобзар»-це не «Буквар».

- Але щоб виграти в КВК, треба хоч раз посміхнутись.

Капітан: Знаємо добре:

Разом: Щоб перемогу здобути,

Деколи треба й серйозному бути.

- Зрозуміло, дякую вам, «Кобзарики» за спілкування. Приємно було познайомитись.

- «Букварики», а який девіз вашої команди?

Команда разом: Ми Шевченка славить будемо

І ніколи не забудемо!

- Що означають ці літери з «Букваря»

Ш - шануємо

Е - егеж! (всі разом)

В - великого

Ч - чоловіка

Е - егеж! (всі разом)

Н - нашого

К - Кобзаря

О - ой, ля! (всі разом). Який видав «Южно руського Букваря».

- Коли ж це було?

Капітан: У 1861 р.

- Цікаво скільки ж коштував один буквар?

1уч. Всього 3 копійки-міг купити кожен школяр.

2уч. О! Та тепер така книжка коштувала б три мільйони.

3уч. Бідний сучасний школяр-

Не кожен зможе купити «Буквар».

4уч. Все починається в житті з малого:

З зернини-хліб, з промінчика-зоря.

І треба кожному почать свою дорогу

З Шевченкового «Букваря»

5уч. Нам дуже сподобалися такі прислів’я:

«Або ти, тату йди по дрова,

А я буду дома;

Або ж я буду дома,

А ти йди по дрова.»

6уч. «Гості першого дня-золото;

Другого-срібло,

А третього-мідь,

Хоч додому їдь.

7уч. З багатими не судіться,

А з дужими,- такими, як ми,-

Не боріться!

  • Дякую вам, «Букварики». От ми й познайомились.

2. Розминка

Яка команда дасть швидше відповідь на кожне із запитань?

А) Перед вами дві галочки: назва однієї дуже часто зустрічається в «Кобзарі», а другу гілочку Т. Шевченко, за переказами взяв із собою на заслання і посадив.

Увага! Запитання: з якого дерева і куща обидві гілки?

(з верби й калини, бо «без верби і калини нема України»)

Б) Оскільки в наш час інколи вимикають світло, то цей предмет ви впізнали напевне відразу – це свічка. Назвіть вірш Тараса Шевченка, в якому згадується про те, що мати поетова, «на свічку Богу заробляла»

(«І виріс я на чужині…»)

3. Конкурс капітанів

- Прочитати напам’ять один із віршів: «Якби ви знали, паничі», «І виріс я на чужині», «Заповіт» (назви написані на аркушах паперу, капітани читають той вірш, який виберуть)

4. Відтворити по пам’яті строфу за римами

Кожна команда вибирає завдання:

А)_______ _______ думи мої,

_______ _______ з вами.

_______ _______ на папері

_______ рядами?

Б) _______ _______ вечірняя,

_______ _______ горою,

_______ тихесенько

_______ _______ з тобою.

5. Музична пауза

Звучить запис пісні «Реве та стогне Дніпр широкий»

  • Цією піснею починається балада Т. Шевченка «Причинна»

Увага! Запитання: порадьте, як знайти цей твір у «Кобзарі», не користуючись змістом в кінці книги? Відповідь – письмова.

Слово журі: підбиваються підсумки проведених конкурсів.

6. Конкурс кмітливих «Хто швидше?»

- Скласти із окремих слів речення (завдання однакове для обох команд, тобто речення те саме). Ви знаєте, що Тарас часто писав у бур’янах на клаптиках паперу. Я випадково знайшла окремі аркуші і хочу, щоб ви якнайшвидше побудували з них речення і ми всі змогли прочитати, що ж написав Т. Шевченко.

(Зацвіла в долині червона калина,

Ніби засміялась дівчина-дитина.

Любо, любо стало,

Пташечка зраділа і защебетала…)

7. Впізнай малюнок

- До якого вірша Т. Шевченка ці ілюстрації? Кожній команді дається по одному малюнку на вибір: «Сон» («На панщині пшеницю жала»), «Мені тринадцятий минало…».

8. Поетична пауза

- Учень читає для вас вірш «Мені тринадцятий минало…»

9. Домашнє завдання

«Сучасна розмова Тарасика й Оксанки Коваленко»

  • Першими виступатимуть «Кобзарики»

«Сучасна Оксанка і давній Тарасик»

Тарас сидить і пише, поряд – Оксанка.

  • Привіт, чувак!

  • Добридень, пані!

  • А хто ти?

  • А хіба не впізнаєш?

  • Постривай. Щось ніби знайоме (придивляється до нього).

  • А тебе як звуть?

  • Оксана.

  • Невже Коваленкова?

  • Так, вгадав.

  • А чого ж у тебе так почорніли очі?

  • Це, мабуть, від французької туші.

  • А коси твої де, що то стирчить як мичка?

  • Були, та загули. Тепер коси не в моді.

  • Зрозумів. А чому ти одяглася в чорне, як на похорон?

  • Щоб бути привабливою, щоб тебе підчепити.

  • А мені ти більше подобалась у вишитій сорочці.

  • Ну й відсталий ти, Тарасе. І з бур’янів ні світу, ні овець не бачиш.

  • Ой! А де ж це й справді мої вівці? Побіжу шукати! (побіг, загубив аркуш паперу)

  • Ну й мужик: я до нього і так, і сяк, а він – ніяк. (побачила аркуш) Якийсь папірець валяється (читає спочатку мовчки, а потім вголос):

Ми в купочці колись росли,

Маленькими собі…

Це про нас (тулить листок до грудей). О, цього хлопця можна легко захомутати, як ніхто кращий мені не підвернеться. Піду наводити марафет.

  • А зараз прошу на сцену команду «Букварики».

«Сучасний Тарасик і давня Оксанка»

Тарасик в навушниках, похитується під музику і розглядає якийсь модний журнал чи книгу, щось мугикає, ніби плаче…

  • Тарасику! (не чує). Тарасе!..

  • Що за кадра? (витріщує очі) Чого ореш? (знімає навушники)

  • Я не орю, а почула, що ти плачеш та й прибігла.

  • Раз прибігла – то цілуй, а плакати я не маю чого.

  • Тоді я йду геть.

  • Куди ж ти, Оксанко?

  • Йду плоскінь вибирати.

  • Краще сідай тут коло мене і будемо разом малюнки дивитися.

  • Фу!.. Який сором! Ти краще прочитай мені свої вірші.

  • Які можуть бути вірші?

  • Ти ж раніше писав багато.

  • Писав, хай тепер читають, хто вміє, а я трохи відпочину.

  • Ти нічого не робитимеш?

  • Буду сидіти в бур’яні і думати про тебе. Хіба це не робота?

  • А я думала, що ти вівці пасеш.

  • Пасу, аякже. Ще вранці їх бачив.

  • То, може, це твоя отара пасеться в горосі приватної агрофірми?

  • Не може бути! Ти коли це бачила?

  • Теж вранці.

  • Та голова як приїде, то буде мені куца година.

  • Біжімо виганяти, може, ще не пізно?

  • Біжімо. А поцілуєш? (вдягає навушники)

  • Що з того, що я відповім, ти через ті галагони й так нічого не почуєш. Доганяй!..

(Тарасик побіг за Оксанкою)

Журі підводе підсумки. Нагороджує команду-переможницю дипломами.

Ведуча: Наша зустріч в клубі веселих і кмітливих добігає кінця. Шановні друзі, продовжуйте славити дорогого Шевченка, слова вкраїнського не цурайтесь, звичаїв наших не забувайте.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
2
4
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!