Методичний матеріал «ПРОЕКТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПОЗАКЛАСНІЙ РОБОТІ З МАТЕМАТИКИ»

Опис документу:
Автор: вчителька математики ДЕНИСЕНКО НАТАЛЯ ОЛЕКСАНДРІВНА, Павлівська СЗШ Дніпропетровської області Васильківського району. Поданий матеріал включає питання з організації проектної діяльності учнів у школі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Міністерство освіти і науки України

Головне управління освіти і науки

Дніпропетровської обласної державної адміністрації

Відділ освіти Васильківської районної державної адміністрації

Павлівська середня загальноосвітня школа

«ПРОЕКТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПОЗАКЛАСНІЙ РОБОТІ З МАТЕМАТИКИ»

Вчитель математики

ДЕНИСЕНКО НАТАЛЯ ОЛЕКСАНДРІВНА

Павлівка

ПЛАН ГУРТКА

ШКОЛА ПРОЕКТІВ”

Програма гуртка передбачає впровадження в освітню практику «метода проектів» і спрямована на розвиток в учнів навичок ХХІ сторіччя: формулювання соціально значущої задачі (проблеми), планування дій щодо розв’язання проблеми, пошук та обробка інформації.

Заняття включають питання з організації проектної діяльності учнів у школі: що таке проектний метод, які основні вимоги до проекту, як правильно спланувати проектну діяльність при вивченні математики.

Проект
сукупність певних дій, документів, текстів, призначених для створення реального об’єкта, предмета або теоретичного продукту.

  • Засновником педагогічного методу проектів вважають американського філософа, психолога та педагога Дж.Дьюї (1859 – 1952).

Основна теза сучасного розуміння методу проектів:

  • «Все, що я пізнаю, я знаю, навіщо це мені потрібно, де і як я можу ці знання застосувати».

Тому робота над проектом починається з постановки соціально значущої задачі (проблеми) –

    • дослідницької;

    • інформаційної;

    • практичної.

Звичайно, усі перелічені цільові напрями діяльності учнів-проектантів реалізуються в кожному проекті. У цьому розумінні будь-який проект – дослідницький, творчий+ рольовий, практико-орієнтований та іформаційний. Тому, говорячи про проект, треба підкреслити домінуючу спрямованість діяльності його учасників.

Будь-який проект будь-якої тематики, незалежно від типу (довгострокового чи короткострокового, групового чи індивідуального), має практично однакову структуру.

Розглянемо детальніше організацію проектної діяльності на кожному етапі.

Ключове питання проекту (проблема) було визначено в учительській презентації.

УЧИТЕЛЬСЬКА ПРЕЗЕНТАЦІЯ

Паспорт проектної діяльності.

  1. Назва проекту: «Чи можна прожити без математики?»

  2. Керівник проекту: ДЕНИСЕНКО НАТАЛЯ ОЛЕКСАНДРІВНА.

  3. Консультанти проекту: МАКСИМОВИЧ ТЕТЯНА ІВАНІВНА.

  4. Навчальний предмет, у рамках якого проводиться робота за проектом: математика.

  5. Навчальні дисципліни, близькі до теми проекту: українська мова і література, зарубіжна література, історія, інформатика.

  6. Вік учнів, на який розрахований проект: 10 – 14 р.р.

  7. Склад проектної групи ( прізвище, ім’я учня, клас): Гусак Надія, 6 клас; Денисенко Олександр, 6 клас.

  8. Тип проекту (реферативний, інформаційний, дослідницький, творчий, практико-орієнтований, рольовий)

  9. Замовник проекту: Денисенко Н. О.

  10. Мета проекту (практична і педагогічна цілі):

  • розвиток пізнавальної активності та позитивної мотивації навчання засобами проектної технології;

  • розвиток умінь самостійно конструювати свої знання;

  • розвиток умінь самостійно орієнтуватися в інформаційному просторі;

  • розвиток критичного мислення;

  • формування уявлення про роль математики у пізнанні дійсності;

  • формування уміння працювати в групах.

12. Питання проекту (3-4 найважливіших проблемних питань по темі проекту, на які необхідно відповісти учасникам в ході його виконання):

  • Чи можна уявити собі ту чи іншу галузь науки без участі в ній математики і чисел?

  • Як математика повязана з майбутньою професією?

13. Необхідне обладнання:цифровий фотоапарат, принтер, програвач DVD-дисків, засоби для звязку з Iнтернетом, лазерний диск, проектор, сканер, телевізор, компютер, обладнання для проведення відеоконференцій.

14. Анотація (актуальність проекту, значущість на рівні школи і соціуму, особистісна орієнтація, виховний аспект, коротко – зміст ):

Ознайомлення з шифрами та методами їх розкриття – хороша школа для тих, хто прагне стати детективом.

Працюючи над проектом, учні демонструють знання з теорії рівнянь, історії математики, аналізують роль математики в людських професіях.

Школярі беруть участь у створенні та обговоренні мультимедійної презентації, випуску інформаційного бюлетеня, інтерактивних сайтів.

15. Передбачувані продукти проекту: мультимедійна презентація, публікація, веб-сайт.

16. Етапи роботи над проектом (для кожного етапу вказати форму, тривалість і місце роботи учнів, зміст роботи, вихід етапу): Для виконання проекту пропонуються наступні етапи діяльності учнів:

1-й етап

Постановка проблеми.

Висування гіпотез – шляхів розвязання проблеми. «Мозкова атака».

Вибір партнерів для виконання проекту.

2-й етап

Обрання теми із списку, запропонованого вчителем і однокласниками під час мозкової атаки, або власної теми (назви тем не повинні повторюватися).

Планування діяльності щодо реалізації проекту.

Вибір виду продукту (відеофільм, відеокліп, web-сайт, довідник, публікація тощо) та форми презентації (демонстрація відеофільму – продукту, виконаного на основі інформаційних технологій; ілюстроване співставлення фактів, документів, подій; наукова конференція; реклама, рольова гра тощо) .

3-й етап

Збирання та структурування інформації.

Виготовлення та оформлення продукту.

Підготовка презентації.

Заключний етап

Презентація кінцевого продукту (на виступ відводиться до 5 хвилин).

Самоаналіз та аналіз. Самооцінка та оцінка.

17. Розподіл ролей у проектній групі:

Гусак Надія – відповідає за фотографії, малюнки; підбір науково-популярної літератури, створення слайдів, проведення анкетування, створення таблиці за результатами анкетування.

Денисенко Олександр – підбір художньої літератури, підбір енциклопедичної літератури, створення діаграми за результатами анкетування.

Даний проект – довготривалий, термін виконання – протягом двох місяців.

Це – монопроект. Він проводився переважно в рамках одного предмета – математики. Хоча в ньому була використана інформація з інших областей знань і діяльності.

Доречі, матеріал може бути використаний не тільки, як позакласний. Була розкрита тема “Рівняння” ( у класі цей проект демонструвався під час повторення навчального матеріалу). Частково проект може бути представлений на уроках історії, української та зарубіжної літератури, англійської мови.

Таким чином, проект – це “пять П”:

  • ПРОБЛЕМА – ПРОЕКТУВАННЯ (ПЛАНУВАННЯ) – ПОШУК ІНФОРМАЦІЇ – ПРОДУКТ – ПРЕЗЕНТАЦІЯ.

Шосте “П” проекту – його Портфоліо, тобто папка, у якій зібрані усі робочі матеріали проекту, в тому числі чернетки, щоденні плани і звіти.

Проект – це метод навчання, який може бути використаний як на уроках, так і у позакласній роботі. Він орієнтований на досягнення цілей самих учнів, і тому він унікальний. Він формує неймовірно велику кількість компетенцій, умінь, навичок, і тому він ефективний. Він формує досвід діяльності, і тому він незамінимий.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00