Методичні рекомендації за темою:"Народна іграшка в життєдіяльності дошкільнят"

Опис документу:
Методичні рекомендації допоможуть розкрити розвивальний, виховний та навчальний вплив народної іграшки на розвиток дитини. Базовий компонент наголошує на важливості реалізації таких завдань, як розширення уявлень дитини про природу і рукотворний світ, прилучення її засобами мистецтва до національної та світової культури.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Народна іграшка в життєдіяльності дошкільнят

Методичні рекомендації щодо використання народної іграшки

Базовий компонент наголошує на важливості реалізації таких завдань, як розширення уявлень дитини про природу і рукотворний світ; прилучення її засобами мистецтва до національної та світової культури; створення сприятливих умов для розширення, систематизації її знань про довкілля; збагачення внутрішнього світу позитивними емоціями та приємними враженнями. Використання в освітньому процесі народної іграшки забезпечує ефективне розв’язання цих завдань.

Народні іграшки завжди сприяли виробленню в дітей уміння сприймати конкретне через умовне, вчили розуміти мову символів та алегорій, збуджували інтерес до традицій, звичаїв, до національних культурних цінностей. Гра з народною іграшкою , візуальне й сенсорно-контактне ознайомлення з нею – один із шляхів прилучення дитини до своїх родових, етнонаціональних ціннісних основ. Так, разом з фольклорними творами (колисковими, казками, колядками, співанками, приказками, загадками тощо) закладається емоційно-культурний резерв, який стане у пригоді в її дорослому житі.

Розвивальний, виховний та навчальний вплив народної іграшки може реалізовуватися у різних видах дитячої діяльності: ігровій, пізнавальній, елементарній трудовій, художньо-естетичній, комунікативно-мовленнєвій.

Ігрова діяльність

Гра – основний вид діяльності дитини.

З малюками від народження до одного року традиційно використовують іграшки-брязкальця, що сприяють їхньому психофізичному розвитку, стимулюють рухи, активізують зір, слух.

Дітям, які вчаться ходити корисні іграшкові конячки, пташки, візочки на коліщатах, що сприяють розвитку ходьби,бігу.

З молодшого дошкільного віку у житті малят значну роль відіграє сюжетно-рольова гра: дитина урізноманітнює та ускладнює сюжети ігор, бере на себе нові ролі, вчиться підпорядковувати свою поведінку ігровим правилам. У старшому дошкільному віці гра набуває творчого характеру, виникають ігри-фантазії, режисерські ігри.. Дитина виявляє інтерес до ігор-драматизацій, інсценівок, театралізацій ігор з елементами праці та художньо-естетичної діяльності. Для розвитку ігрового сюжету молодшим і старшим дошкільнятам варто пропонувати іграшки із дерева, глини, тканини, соломи тощо.

Художньо-естетична діяльність

Діти не лише сприймають красу, відгукуються на неї, а й намагаються у межах своїх сил її створювати. Ознайомлення малюка з творами декоративно-прикладного мистецтва, регіональними особливостями української вишивки, кераміки, писанкарства пробуджує його інтерес до національного мистецтва.

Під час декоративного малювання (оздоблення іграшки) поглиблюються знання дошкільника про гаму кольорів та характер орнаментів свого регіону та інших областей України, формуються вміння симетрично розміщувати рослинні та геометричні елементи на різних формах.

Виготовляючи іграшковий посуд, дитина ознайомлюється з особливостями ліплення фігурного посуду, вчиться розрізняти види народної кераміки.

Для зацікавлення малят образотворчою діяльністю доцільно проводити з ними таку попередню роботу: розглядання, обстеження народних іграшок, бесіди про розмаїття їх форм, кольорів, маніпулювання з предметами на площині, у просторі, на фланелеграфі, демонстрації послідовності дій. У розділі «Дитина у світі культури» Базовий компонент передбачає введення дошкільника у світ практичної і духовної діяльності людини, що сприяє формуванню в нього потреби в реалізації своїх творчих здібностей.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!