Методичні матеріали "Колективні та індивідуальні види роботи над текстом"

Опис документу:
Немає жодної навчальної дисци­пліни, яка б не вимагала навичок читання, переказу, уміння аналізу­вати, висловлювати та відстоювати власні думки. Найбільше уваги формуванню основ цих умінь та навичок у почат­ковій школі приділяється на уроках читання. Пропонується перелік ви­дів роботи над текстом на уроках читання, що сприятимуть покращенню техніки читання, умін­ню свідомо сприймати прочитаний матеріал.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Колективні та індивідуальні види роботи над текстом

Під шелест сторінок потрапимо...

Хто багато читає, той багато знає.

Як краплин у Дніпрі,

як зірок угорі,

як листків на гіллі-

стільки книг на Землі.

Хай до тебе із сторінки

прийдуть твори таємничі-

і веселі смішинки,

і пригоди фантастичні.

Сторінки книги- це потужні крила,

Читайте, летить на горду висоту.

Розкрили книгу - значить,

ви відкрили

нову країну, мрію золоту.

Колективні та індивідуальні види роботи над текстом.

  1. Читання тексту вчителем.

  2. Читання учнями вголос.

  3. Мовчазне читання.

  4. Напівголосне читання.Напівголосне читання сусіду по парті, взаємоконтроль.

  5. Вибіркове читання.

  6. Вибіркове читання за малюнками.

  7. Вибіркове читання за запитаннями.

  8. Читання в особах. Читання в ролях, без слів автора.

  9. Читання “ланцюжком”.

  10. Читання “буксиром” (за вчителем, в парі з сусідом по парті)

  11. Читання “луною” (за вчителем, за сильнішим учнем).

  12. Читання на одній ноті.

  13. Чергування голосного і мовчазного читання.

  14. Читання зі зміною темпу.

  15. Читання- гудіння.

  16. Читання із скороченням тексту. Діти не читають тих слів, які можна випустити.

  17. Конкурсне читання.

  18. Інтонаційне читання.

  19. Читання виду “Пташиний базар”.

  20. Читання тексту з поміткою незрозумілих слів. Читання з поясненням незрозумілих слів.

  21. Читання з пропущеними словами (буквами).

  22. Читання за смужкою.

  23. Виразне читання.

  24. Читання з лінійкою (напівприкриваючи букви).

  25. Читання хором (по варіантах).

  26. Читання з передбаченням.

  27. Читання під музику.

  28. Читання в темпі скоромовки.

  29. Читання абзацами.

  30. Читання з допомогою жестів, міміки.

  31. Дати повні відповіді на питання до тексту, зачитати їх.

  32. Доповнення до тексту розповіддю.

  33. Скласти кінцівку до даного початку.

  34. Скласти початок розповіді за даною кінцівкою.

  35. Складання плану до тексту (робота в групах чи парах)

  36. Поділ тексту на частини і подбір заголовків.

  37. Складання до окремих частин тексту.

  38. Читання частини тексту, що найбільше сподобалось.

  39. Читання уривка, що викликає сум, радість, співчуття.

  40. Читання опису.

  41. Читання характеристики героїв.

  42. Зачитати рядки, де виражається ставлення автора до героя.

  43. Зачитати питальні (окличні) речення.

  44. Відшукування рядків та їх читання за даним планом.

  45. Читання рядків, де виражена головна думка твору.

  46. Читання диалогів.

  47. Читання образних слів та виразів.

  48. Читання тексту з відривом від книги.

  49. Скласти уявлювану картину за прочитаним.

  50. Прочитати і поставити до певної частини тексту запитання.

  51. Прочитати текст і розмістити готові заголовки до поділеного на частини тексту.

  52. Відшукати частини тексту за деформованим планом.

  53. Прочитати і дібрати до кожної частини прислівя.

  54. Підготувати переказ за планом.

  55. Підготувати переказ (за планом) від імені дійової особи

  56. Порівняти вчинки героїв твору, виділивши при цьому істотні риси їх характерів.

  57. Прочитати вірші (уривки, описи) і подумати, чим вони подібні (відрізняються) між собою.

  58. Прочитати твір і подумати, чому він так називається. Дати свою назву.

  59. Знайти речення, які стали прислівями.

  60. Встановити, що правдиве, а що- вигадане.

  61. Переказ тексту (диференційовано)

1 група

2 група

  1. Відтворення тексту за запитаннями.

  2. Складання плану (диференційовано)

1 група Скласти план оповідання

2 група Скласти цитатний план оповідання

  1. Докладний переказ за планом. Слабшим учням учитель пропонує опорні речення на картці. Наприклад: А книжка- бух... І сниться Василькові ...

  2. Творча робота.

  • складання твору за аналогією

  • придумати кінець оповідання

  • домислити події, які могли б передувати зображуваним

  • складання творів- мініатюр (за опорними словами)

  • складання казок

  • складання творів- описів за власними спостережннями

  • скласти загадки за прочитаним

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн