• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • НУШ
  • Методична стаття "Структура та способи впровадження в навчальний процес ранкових зустрічей"

Методична стаття "Структура та способи впровадження в навчальний процес ранкових зустрічей"

Опис документу:
Нині методика вимогає розпочинати навчальний день з ранкової зустрічі. Значення ранкової зустрічі надзвичайно велике і суттєве. Ранкова зустріч сприяє психологічному налаштуванні дитини до навчання, об'єднує дітей, і що дуже важливо створює позитивний настрій учнів. Стаття знайомить з поняттям "ранові зустрічі", їх структурою та особливостями проведення в початковій школі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

9

Структура та способи впровадження в навчальний процес ранкових зустрічей

У проекті Державного стандарту початкової загальної освіти зазначено,що філософія Нової української школи закладає фундамент для успіху та самореалізації особистості, «формування цілісної особистості з увагою до інтелектуального, духовного, емоційного, соціального та фізичного розвитку, що є передумовою життєвого успіху дитини» ,її щастя. Якщо ми хочемо , щоб наші учні зростали позитивно зорієнтованими, нам необхідно розвивати, формувати в них соціальні та емоційні навички, приділяючи цим питанням таку ж саму увагу , як і традиційним академічним навичкам. У вирішенні цих питань провідну роль відіграють «Ранкові зустрічі»

Ранкова зустріч ( або Ранкове коло) – це зустріч на початку навчального дня класу зі своїм учителем. Це запланована , структурована зустріч, вона посідає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу , де панує атмосфера піклування, відповідальності. На сьогодні визначено особливу роль «Ранкової зустрічі» в житті класу і присвячується їй 20-25 хвилин на початку дня з метою створення позитивної атмосфери на весь навчальний день.

Значення «Ранкової зустрічі» :

  • створення спільноти класу;

  • формування соціальної та громадянської компетентностей;

  • створення позитивного настрою в класі;

  • формування успішної, цілісної, усебічно розвиненої особистості школяра.

За рекомендаціями МОН України визначено 4 етапи проведення «Ранкової зустрічі»:

  1. привітання;

  2. обмін інформацією;

  3. групова робота;

  4. щоденні новини.

Саме тому метою авторської роботи є: розробити тематичні, інформаційні ранкові зустрічі, які допоможуть задовольнити різноманітні інтереси дітей, створити атмосферу для співпраці, сформувати певні моральні якості, потрібні особистості у спілкуванні.

Ранкова зустріч 1. Я –успішний! Я- успішна!

1.Привітання (зустріч відбувається на шкільному подвірї)

Доброго дня ,вам мої соколята,

Хлопчики милі мої і дівчата.

Щирою посмішкою я вас вітаю,

Доброго настрою всім нам бажаю.

Вліво, вправо поверніться,

В очі друзів подивіться,

Долоньками доторкніться

І сусідам посміхніться.

2.Групова робота

Гра « Пять кроків до успіху»

Крок 1. Відчуйте, чого вам хочеться цієї хвилини.

Крок 2. Налаштуйте розум і почуття на позитивну хвилю

Крок 3 Навчіться виглядати успішним .

Крок 4. Навчіться не лінуватися.

Крок 5. Дійте!

Учитель звертається до дітей , говорячи, що правила існують не тільки шкільні, а й у грі. Тому, щоб гра була вдалою, а учасники успішними, потрібно навчитися дотримуватися і життєвих правил.

Учитель пояснює правила гри, які полягають у здійсненні «кроків до успіху». Діти стоять на майданчику в рядок. Учитель називає «крок», а діти здійснюють рух уперед, уявляючи промовлене вчителем стосовно себе самого(можна кроки супроводжувати якимись діями, а також промовляти вголос- за бажанням –свої думки та відчуття). Після здійснення останнього кроку можна вихлюпнути емоції стрибками, вигуками тощо. На такій позитивній ноті діти разом з учителем заходять до класу.

3.Обмін інформацією.

Учні розміщуються у класі по колу і вчитель пропонує їм продовжити речення «Я успішний( успішна), тому що найкраще вмію…»

4.Щоденні новини

1)Визначення дати(дані позначаються на дошці)

2)Назва місяця

3)День тижня

4)Заповнення календаря природи.

5)Знайомство з планом на день

Ранкова зустріч 2. Щасливо там жити, де вміють дружити

1.Привітання

Руку другові подай,

Милу посмішку додай,

Ранкову зустріч починай!

Вправа «Хвиля»

Учні першої парти кожного ряду повертаються до учнів другої парти , торкаючись долоньками долонь учнів, що сидять за ними, промовляють таке ж ранкове привітання, обовязково промовляючи імя однокласника та додаючи комплімент .Хвиля поширюється по ряду.Заінчують учні останньої парти кожного ряду, торкаючись долонь вчителя.

2.Групова робота.

Гра «Фортеця дружби»

На партах у дітей заздалегідь розкладені цеглинки Lego. Учитель пропонує побудувати з них фортецю дружби, щоб дружби в класі зруйнувати ніхто не зміг! Кожній дитині пропонується зробити свій внесок у будівництво (покласти свою цеглинку). Діти одне за одним викладають цеглинки й утворюють фортецю. Після завершення будівництва пропонуємо скріпити будівлю гаслом Дружби, завчасно записаним на дошці. (Д-довіра, Р-радість, У-успіх, Ж- жвавість, Б-бадьорість, А-активність).

3.Обмін інформацією.

Вправа «Мої друзі»

Вчитель пропонує учням на папірці обвести свою руку, і на кожному пальчику написати імя своїх друзів серед однокласників.На завершення вправи всі діти встають в коло, беруться за руки та співають «Пісню про дружбу» (муз. О. Янушкевич, сл. М. Ясакової)

4.Щоденні новини.

1)Визначення дати(дані позначаються на дошці)

2)Назва місяця

3)День тижня

4)Заповнення календаря природи.

5)Знайомство з планом на день.

Ранкова зустріч 3. Як звірі готуються до зими

1. Привітання.

а)Ранкове вітання:

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

б)Коло вітань:

Вчитель: - Діти, а ви любите тварин? Тоді будемо вітатися таким чином.

Діти вітаються:

-Я, Софійка, моя улюблена тваринка тому, що…. А твоя? (і так далі по колу)

2. Обмін інформацією

а) Вчитель питає в дітей: - Діти, а де живуть всі ці тварини?

- Як називають тварин, які живуть вдома і за ними доглядають

люди?

А як називають тварин, що живуть у лісі?

- Зовсім скоро настане зима. Засипе все навкруги білим пухнастим снігом.

Стане холодно від лютих морозів. Важко буде і тваринам в лісі. Тому звірі

вже зараз починають готуватися до зими. Давайте подивимося, як вони це

роблять.

Перегляд відеоролика «Як звірі готуються до зими»

3. Групове заняття

а) Логічна вправа «Тварини восени».

Вчитель пропонує учням описати свою улюблену тварину, не називаючи її,

щоб інші могли її розпізнати.

б) Музична вправа під пісню «Чому ведмідь взимку спить»

(https://www.youtube.com/watch?v=qHmzks5xgcY)

4. Щоденні новини

-Заповнення календаря.

-Знайомство з планом на день .

Ранкова зустріч 4. Вчимося робити добро

1.Привітання.

«Доброго ранку!» - щиро вітаюся.

«Доброго ранку! »- я до всіх посміхаюся. «Доброго ранку! Доброго дня! Бажаю всім щастя я і добра!» - Дітки, а де живе добро? Вчитель пропонує дітям піднести руки до сердечка і послухати, як воно б’ється, передаючи ритм ніжності, любові і добра. Потім передають по колу один одному невеличке скляне сердечко, при цьому вітаючись одне з одним.

2.Обмін інформацією. Вправа «Магніт» - Які слова «притягує» до себе слово «добро»? (Дружба, добрі справи, взаємодопомога, радість, милосердя, любов, чуйність, повага…) Вправа « Я у дзеркальце дивлюся»

Вчитель передає по колу дзеркальце і пропонує кожному учню, дивлячись в нього, сказати собі комплімент.

3. Групова робота

І група «Добро і зло»- розкладають запропоновані вчителем слова на групи «Добро ізло».

ІІ група «Стежка доброти»-

На відбитках своїх ніжок, намальованих на листках паперу, пишуть добрі справи, які робили і утворюють ними «стежку доброти».

ІІІ група «Збери прислів’я»

Де є добро радістю.

Доброта кінчається там зникає зло.

Від доброго слова не роби зла.

Перший крок до добра світ радіє.

4.Щоденні новини.

1)Визначення дати(дані позначаються на дошці)

2)Назва місяця

3)День тижня

4)Заповнення календаря природи.

5)Знайомство з планом на день.

Ранкова зустріч 5. Осінь в гості завітала

1.Привітання

Вчитель звертається до учнів:

-Щоб наша робота сьогодні була успішною, маю для вас сюрприз. Відгадайте, що лежить у мене в долоні? Це є в кожного. Це нічого не коштує, але дає нам так багато. Це те, без чого вихована людина не може обійтися. Вона приносить щастя, від неї стає всім тепліше, її не можна купити, взяти в борг чи вкрасти. Вона забирає у нас лише одну мить. Але залишається в пам’яті назавжди. Це … (усмішка).

- Тож усміхнемося: це принесе щастя, удачу. Усмішка зігріє нас своїм теплом.

Подивіться, який гарний букет з листя у мене є. Зараз, вітаючись, будемо передавати цей букет один одному, залишаючи по одному листочку собі. Не забувайте дивитися в очі і дарувати посмішку.

(Наприклад: - Доброго дня, Сергійку! Бажаю тобі гарного настрою!)

2. Обмін інформацією.

Гра «Так-ні»

Вчитель говорить фразу, якщо це правильно, учні плескають в долоні і говорять «так», якщо неправильно – кивають головою і кажуть «ні».

- Що буває восени: Ночі короткі, а дні довгі. (Ні)

Жовтіє листя. (Так) З дерев опадає листя. (Так)

Збираємо вишні. (Ні) Можна купатися у річці. (Ні)

Збираємо яблука. (Так) Збираємо гриби. (Так)

Часто йдуть дощі. (Так) Птахи відлітають у теплі краї. (Так)

3. Групова робота

Гра «Дарунки для Осені»

Учні обєднані в групи за назвами місяців. Кожна група отримує малюнок – портрет Осені.Учитель пропонує зробити дарунок для Осені,тобто прикрасити портрет своїми листочками.

4.Щоденні новини.

1)Визначення дати(дані позначаються на дошці)

2)Назва місяця

3)День тижня

4)Заповнення календаря природи.

5)Знайомство з планом на день.

Висновки

Під час ранкової зустрічі вчитель моделює поведінку, очікувану від дітей: як слід розмовляти з людьми, як слухати їх, як дивитись один одному в очі, як читати повідомлення, як обмінюватись думками, правильно відповідати тощо. Ранкові зустрічі дають можливість показати дітям, що вони є колективом і водночас часткою більшої спільноти. Розроблені ранкові зустрічі дають змогу розвивати соціальні та навчальні навички, поєднуючи соціальний, емоційний і інтелектуальний розвиток кожної дитини.

Список використаних джерел:

1.Державний стандарт початкової освіти від 21.02.2018р.

2. Цікаві ранкові зустрічі: дидактичний матеріал (вірші, загадки, ігри)/ Н.Тріщ – Тернопіль: Підручники і посібники, 2018. – 96с.

3. Ігри на всі випадки життя / Упоряд. Н.Ф.Юрченко –Х.: Вид.група «Основа», 2010. – 271с.

Електронні ресурси:

1. https://vseosvita.ua/library/posibnik-tematicni-rankovi-zustrici-84300.html

2. https://nus.org.ua/articles/rankova-zustrich-shho-tse-i-navishho/

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!