Бібліотека

Методична стаття "Особливості дистанційної роботи керівника гуртка закладу позашкільної освіти під час карантинного періоду" (Полтавський ОЦЕВУМ)

Опис документу:
Запропонована стаття розроблена на допомогу керівникам гуртків закладів позашкільної освіти. Стаття сприятиме педагогам у пошуку і розробці власного інструментарію у структурі дистанційного навчання на час карантинного періоду. В публікації запропоновані різні дистанційні форми проведення занять у гуртку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Особливості дистанційної роботи керівника гуртка
закладу позашкільної освіти під час карантинного періоду

У час потужної інформатизації та діджиталізації дуже багато напрямків діяльності переноситься в мережевий формат, інтернет-технології стали піковим переломним моментом людства. Не обійшов стороною цей процес і освітян. Період вимушеного карантину, протягом якого працюють педагоги та навчаються діти України та світу, - період змін, нововведень, перезавантаження поглядів, ідей, теорій. Тому топовою темою, головно, стало дистанційне навчання.

Дистанцiйне навчання — це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунiкацiйних технологiй, якi забезпечують iнтерактивну взаємодiю педагогів та учнів/вихованців на рiзних етапах навчання i самостiйну роботу з матерiалами iнформацiйної мережi.

Безумовно, наразі більшість закладів освіти не готові та не мають досвіду роботи за дистанційною формою. Тому під час вимушеного карантину педагоги шукають нові способи роботи з дітьми. Оскільки позашкільна освіта перебуває у стадії потужного розвитку, саме керівники гуртків допомагають вихованцям проводити дозвілля творчо, продуктивно, змістовно та цікаво.

Важливі завдання для сучасного педагога – це медіаграмотність, навички роботи з технологіями, креативність та, безперечно, бажання працювати. Бо саме від бажання залежить продуктивність роботи з дітьми на відстані, баланс часу та розподіл завдань, впровадження нових ідей.

Звичайно, виконання домашніх завдань, які щоденно надходять в онлайн-режимі, вимагає самостійності, посидючості, відповідальності та витрат енергії, емоцій і часу. Тому керівники гуртків закладів позашкільної освіти мають за мету розвантажити дітей, зацікавити у новому форматі, дати можливість пофантазувати і попрацювати творчо, при цьому не виходячи за межі освітнього процесу, - дотримуючись всіх вимог, планів, графіків.

Для позашкілля дистанційне навчання є інновацією, бо це не лише абсолютні зміни у подачі інформації, що унеможливлює проводити групові заняття в колективах естетичного напряму, приміром, для гуртків хореографії чи то циркових студій, вокальних ансамблів чи хорів, це і нововведення, які переносять усі попередні форми роботи педагога з дітьми в онлайн-режим. І тому від того як саме педагог вибудує схему діяльності з вихованцями (тотожно з планом та графіком роботи), залежить продуктивна робота колективу гуртка.

Не дивлячись на вимушений формат роботи, дистанційне навчання все ж має свої переваги:

  • актуальність (період карантину);

  • гнучкість (можливість викладення матеріалу з урахуванням здібностей дітей);

  • інтерактивність (активне спілкування педагога з дітьми у незвичному форматі посилює мотивацію до навчання, поліпшує засвоєння матеріалу, підвищує якість навчання за рахунок застосування сучасних засобів);

  • можливість одночасного використання великого обсягу навчального матеріалу будь-чкою кількістю вихованців;

  • Створення єдиного освітнього середовища (особливо актуально для групової форми навчання - проведення колективних дискусій, чатів); відсутність психологічних бар’єрів.

Дистанційне навчання, що здійснюється за допомогою цифрових технологій, має наступні форми занять:

  1. чат-заняття (здійснюються з використанням чат-технологій, проводяться синхронно, тобто всі учасники мають одночасний доступ до чату);

  2. веб-заняття – дистанційні заняття, конференції, семінари, ділові ігри, практикуми, проведені за допомогою засобів телекомунікацій та інших можливостей Інтернету.

Дистанційне навчання у закладі позашкільної освіти включає сукупність наступних заходів:

  • засоби надання освітніх матеріалів для вихованців гуртка;

  • засоби контролю виконання завдань;

  • засоби інтерактивної співпраці керівника гуртка та вихованців;

  • можливість швидкого доповнення курсу новою інформацією.

Найдоступнішими та найлегшими засобами зв’язку з вихованцями гуртків та проведення онлайн-занять залишаються:

  • месенджери (чат, групу, спільноту можна організувати на платформі Facebook);

  • Телеграм (створення групи для переписки та обміну файлами, голосові повідомлення);

  • Інстаграм (бесіда для переписки (фото не зберігається, лише створення скріншотів), запис голосових повідомлень та включення педагога у прямий ефір (в режимі онлайн діти можуть задавати запитання);

  • Вайбер (чат для переписки та обміну файлами, можливе підключення понад 20 осіб, але без відеозвязку);

  • Skype (можливість підключити в бесіду зі зв’язком хорошої якості до 30 осіб );

  • You Tube-канали (можливість через посилання надавати доступ до відео-занять або ж поширювати вже змонтовані освітні ролики згідно обраної теми).

Наразі існує багато пропозицій для впровадження освітнього процесу, найпоширенішими платформами вважаються:

  • платформи Kahoot, Quzizz, IDroo, Miro (допоможуть педагогам швидко підібрати чи розробити власні завдання для своїх вихованців на самостійне опрацювання);

  • використання платформ для онлайн-конференцій (zoom.us, hangouts.google.com, www.webex.com);

  • система ClassTime (безкоштовний сервіс, де педагог може використати 9 абсолютно різних і нестандартних типів запитань з можливістю надання доступу дітям),

  • віртуальний клас ClassDojo (працює на ноутбуках, ПК, планшетах, смартфонах). Педагог, зареєструвавшись на платформі, додає вихованців та створює публікації, прикріплюючи фотографії, скріншоти, посилання на веб-ресурси, PDF-файли. Також перевагою платформи є можливість ставити запитання, коментувати. У кожного завдання є свій дедлайн.

  • додаткові інструменти взаємодії з дітьми (classroom.google.com, padlet.com).

Підтвердженням дистанційної роботи педагога-позашкільника в умовах навчання під час карантину є дописи, публікації, пости в соціальних мережах з результатами роботи дітей (малюнки, тексти, власноруч виконані роботи з декоративно-прикладного мистецтва, відео, селфі тощо), а також публікації на освітніх платформах розробок занять, майстер-класів, сценаріїв, по можливості – відео-занять.

Не треба забувати і про можливості дистанційного навчання - професійного зростання для педагогів-позашкільників – це, перш за все, реєстрація та поширення матеріалів з власного досвіду на популярних освітніх платформах – «Всеосвіта», «На урок», «Педрада», «Освіторія», участь в освітніх проектах, перегляд вебінарів, онлайн-семінарів, а також отримання сертифікатів.

Нині кожна сучасна освічена людина має володіти чималим багажем знань та вмінь, постійно оновлюючи та впроваджуючи нові ідеї. Тому дистанційне навчання – це можливість спробувати свої сили у новому амплуа, можливість «перезавантажити» власну систему поглядів на освітній процес та залишатись «конкурентноспроможним» педагогом.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.