"Методична скарбничка":добірка ігор з логіко- математичного розвитку

Опис документу:
Вправляти дітей у вмінні розрізняти велику кількість предметів (багато) та окремі предмети (один), здійснювати просторовокількісний аналіз групової кімнати. Сприяти розвиткові мислення, пам'яті, сприймання, уваги. Виховувати уміння координувати свої дії з рухами і діями товаришів (одночасно розпочинати й закінчувати).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

КІЛЬКІСТЬ І ЛІЧБА

З а в д а н н я . Вчити розрізняти поняття «один» і «багато», знаходити,яких предметів багато, який — один.

Швидкий поїзд

X і д. В різних місцях групової кімнати (на поличках, столі, підвіконні,килимі) вихователь заздалегідь розміщує групи предметів та іграшок —однорідних і по одному (4 матрьошки й 1 машинку і т. д.). Обирають ведучого — «тепловоз», решта — «вагончики». За сигналом педагога«Поїзд рушив!» діти йдуть ланцюжком, роблячи колові рухи зігнутими в ліктях руками. За сигналом «Поїзд зупиняється!» діти уважно розглядають предмети, ш,о знаходяться на «станції», і називають, яких предметів багато, а який один. Далі поїзд рухається по кімнаті,зупиняючись на станціях «Стіл», «Вікно» і т. д.

О б л а д н а н н я : набори предметів та іграшок у співвідношенні «один– багато».

Чарівний мішечок

Х і д. На столі у вихователя багато іграшок (наприклад, зайчиків).

Вихователь говорить: «Як багато у нас зайчиків! Зараз вони заховаються в мішечок, а ми їх будемо діставати. Чи зуміємо ми звідти дістати їх?»

Він викликає по одній дитині, пропонує дістати одного зайчика. Запитує:

«Скільки дістав зайчиків? Покажи всім». Дитина з іграшкою сідає. «А зараз мішечок відкривається для всіх». Підносить мішечок дітям, кожна дитина бере по одній іграшці. «Зараз ми покатаємо зайчиків на машині».Провозить машину повз дітей, вони садять зайчиків.

Вихователь вибірково запитує: «Скільки ти садиш зайчиків? Скільки зайчиків у тебе залишилось? Скільки зайчиків у машині?» В кінці вихователь робить висновок: «У кожного було по одному зайчику, ви посадили їх у машину, в машині стало багато зайчиків, а у вас ні одного».

О б л а д н а н н я : однорідні іграшки по кількості дітей, мішечок,

машина.

Конячка

Х і д. Вихователь виставляє на фланелеграфі конячку і говорить:

«Конячка вийшла з лошатами на луг погуляти, пощипати свіжої травиці, а лошата розпустувались і розбіглися хто куди. Конячка кличе діток:«Іго-го», але вони не чують і не йдуть до неї. Давайте допоможемо конячці. Коли вона прокричить один раз, ми знайдемо і принесем їй одне лошатко». (Силуети лошат заздалегідь розкладені в різних місцях кімнат.) Гра продовжується, поки не будуть знайдені всі лошата. В кінці

вихователь запитує, скільки на лугу конячок, скільки лошат. Робить висновок: «Ми знаходили по одному лошаті і приносили його мамі-конячці, а тепер їх багато».

Доручення

Х і д. Вихователь заздалегідь розкладає в груповій кімнаті іграшки по одній і по декілька. Дає індивідуальні доручення: «Іванку, принеси один м'яч. Лідо, принеси багато кубиків». Коли дитина виконає доручення, вихователь запитує: «Скільки ти приніс м'ячів? Кубиків?» За умови правильного виконання доручення всі діти плескають в долоні, а дитина одержує в нагороду іграш-ку. В кінці діти граються з іграшками.

О б л а дна н н я: іграшки.

До нас прийшли гості

X і д. Діти сидять за столами. Вихователь ставить на кожний стіл машинку з матрьошкою. Запитує у кількох дітей, скільки матрьошок приїхало до них у гості. Наголошує, ш,о кожна матрьошка в гостях в однієї дитини. Пропонує дітям узяти по одній матрьошці, уточнює, по скільки їх у кожного, індивідуально уточнює розуміння слів «одна», «по одній». Запитує, що треба зробити, щоб не лишилося в. руках жодної

матрьошки. (Покласти В машинки.) Перевіряє розуміння дітьми понять «багато», «мало». Після цього всіх матрьошок складають в одну велику машину, вони від'їжджають: тепер їх знову стало багато.

О б л а д н а н н я : матрьошки, машинки, велика машина.

Збирання грибів

Х і д. Вихователь заздалегідь розкладає в різних місцях кімнати гриби(на столах, поличках, підвіконні, підлозі і т. д.). Всі діти беруть в руки кошики і йдуть з вихователем збирати гриби: кожний кладе в свій кошик по одному грибу. Вихователь говорить: «Оленка знайшла один гриб. Скільки грибів ти поклала в кошик? Василько також знайшов гриб.Скільки ти знайшов грибів?» Зібравши всі гриби, діти підходять до столу і викладають із своїх кошиків гриби у великий кошик. Вихователь запитує: «Скільки ти поклав грибів? Скільки залишилося в твоєму кошику? Скільки було в тебе грибів? Скільки грибів у великому кошику?» В кінці робить висновок: «У кожного було по одному грибу, у великому кошику стало багато».

О б л а д н а н н я : гриби, кошики по кількості дітей, великий кошик.

Гра може бути проведена з кульками, кільцями, шишками, квітами, різними іграшками.

Качка з каченятами

X і д. Діти тримають по одному каченяті. На столі — «озеро», на ньому плаває качка. Вона кличе каченят: «Кря-кря-кря». Діти ставлять на озеро каченят. Запитання до дітей: «Скільки ти ставиш каченят? Скільки було в тебе каченят? Скільки залишилось в тебе каченят? Скільки стало в озері каченят?» В кінці вихователь узагальнює: «В озері плаває одна качка-мама і багато її дітей-каченят. Ми всі поставили по

одному каченяті і їх стало багато».

О б л а д н а н н я : макет озера, іграшки (качка і каченята). Можна використати фланелеграф і силуетне зображення птахів.

Петрушчині гості

X і д. Вихователь виставляє на стіл іграшку і говорить: «Сьогодні, діти, у Петрушки день народження і до нього прийде багато друзів. Ось прибіг собака (ставить іграшку поряд із Петрушкою). Потім прискакав зайчик, прийшов півник, пізніше — ведмедик, лисичка, кішка».Виставляючи кожну іграшку, вихователь запитує: «Скільки прийшло

собачок?» і т. д. Коли всі гості зібралися, педагог узагальнює: «Всі гості приходили по одному, а скільки всього прийшло гостей? Петрушчині гості принесли йому подарунки (вихователь ставить на стіл коробку). Виймає одне яблуко і кладе на тарілку, далі діти беруть по одному яблуку чи одній цукерці і кладуть на тарілку перед

Петрушкою)».Вихователь кожного разу запитує:«Скільки ти поклав яблук (цукерок)?» В кінці показує порожню коробку і запитує, скільки подарунків у ній, скільки на столі.

Продовжуючи гру, можна сказати, що Петрушка пригощає своїх гостей яблуками і цукерками, і запропонувати дітям дати кожному гостю по одному яблуку чи цукерці. Запитання до дітей: скільки яблук ти дав собачці, котику і т. д.? Скільки всього подарунків?

О б л а д н а н н я ; Петрушка та інші іграшки, муляжі яблук, макети цукерок.

З а в д а н н я . Закріплювати уявлення про поняття «один», «багато», «більше», «менше», «порівну». Розвивати уміння порівнювати множини, не перелічуючи їх елементи.

Схвованка

X і д. В різних місцях групової кімнати вихователь розміщує невеликі групки іграшок, наприклад троє каченят і четверо курчат. Педагог виставляє на столі качку, потім курку і говорить: «Мама-качка і мама-квочка вийшли у двір гуляти зі своїми дітками. Стали гратися, і діти заховались від своїх мам. Давайте допоможемо мамі-качці знайти своїх діток». Діти шукають каченят і приносять їх. Вихователь запитує:

«Скільки дорослих качок? Скільки каченят?» Потім приносять курчат. Ставляться ті ж запитання. Вихователь пропонує поставити в два ряди каченят і курчат і сказати, кого більше, а кого менше.

О б л а д н а н н я : іграшки — качка, курка, каченята, курчата. Замість іграшок можна використати силуети на магнітній основі і дошку-аплікатор.

Подорож по кімнаті

X і д. У гості до дітей прийшов Петрушка (Незнайко чи ін.).Вихованці старшої групи дали йому завдання — подивитись, яких предметів у кімнаті багато, а яких по одному, яких більше, а яких менше. Але він сам не може цього зробити і просить допомогти.

Вихователь запитує: «Яких предметів у нас багато?» («Дитячих столів і стільчиків, іграшок» і т. д.), «Яких предметів по одному?» («Один великий стіл вихователя» і т. д.), «Чого більше — столів дитячих чи столів вихователя? Чого менше?», «Чого більше — великих столів чи великих стільців?» («їх порівну»). Діти по черзі відповідають. Якщо хтось не може, відповідає товариш.Петрушка дякує дітям за допомогу і обіцяє прийти в гості ще раз.

О б л а д н а н н я : Петрушка.

Рибалки (Нептун та рибки)

X і д. Вихователь роздає декільком дітям відерця і пропонує піти до «озера» (макет на столі або фланелеграф), де плаває багато рибок. Кожна дитина бере по одній рибці і кладе у відерце. В цей час всі діти можуть співати пісню про рибку. Рибалки повертаються; одна дитина викладає своїх рибок в один ряд, під ним викладає друга і т. д. Діти порівнюють, чий «улов» більший.

О б л а д н а н н я : макет озера, іграшки-рибки (або силуетнізображення), відерця (4—5).

П р о г р а м н і завд а н н я . Закріплювати уявлення про поняття «один», «багато». Формувати уміння розрізняти поняття «один» і «багато» на слух.

Бичок — білий бочок

X і д. На столі у вихователя — казковий будиночок. В ньому живуть жабка, мишка, кішка, півник, собачка. Вихователь розповідає: «Жили-були в теремку жабка -скрекотушка, мишка-тихоніжка, киця-білолиця, півник-золотий гребінець і собачка Бобик. Якось зібрались всі біля свого будиночка, аж бачать: іде бичок-білий бочок і реве: «Му-у. Заблукав я у лісі, не знайду дороги. Допоможіть мені». Мешканці хатинки сказали йому: «Ми допоможемо тобі, але спочатку виконай наше завдання». Жабка загадала: «Промукай стільки разів, скільки я квакну». А ви, діти, уважно слухайте, чи вірно бичок виконав завдання.Якщо правильно — плесніть у долоні. Жабка квакнула один раз — бичок відповів: «Му-у». Скільки разів квакнула жабка? Скільки разів промукав бичок?» Бичку дають завдання інші тварини. Якщо бичок

помиляється, діти виправляють помилки.

О б л а д н а н н я : казковий будиночок, іграшки — жабка, мишка,

кішка, півник, собачка, бичок (або силуетні зображення).

ВЕЛИЧИНА

З а в д а н н я . Вправляти дітей у розрізненні предметів за величиною, довжиною, висотою, шириною, товщиною.

Магазин

X і д. Вихователь пропонує дітям піти до магазину й уважно роздивитися, що там є. Діти оглядають прилавок із товарами, називають їх. Потім по черзі підходять до продавця (вихователя), вибирають потрібний товар («Я хочу купити великий червоний м'яч»). Якщо правильно характеризують, одержують покупку.

Об л а д н а н н я : полички, предмети та іграшки, контрастні за величиною, висотою, довжиною, шириною, товщиною.

Одягнемо ляльку на прогулянку

X і д. Діти сидять колом. Вихователь приносить ляльку Оленку і пропонує одягти її на прогулянку. Кільком дітям доручає принести одяг (плаття, пальтечко, шапочку, туфельки). Потрібно вибрати одяг відповідно до розміру. Одягнувши ляльку, діти разом з нею виходять на прогулянку. Можна проводити гру так: одягти дві ляльки — велику і маленьку.

О б л а д н а н н я : лялька, її одяг (платтячка, пальтечка, шапочки, туфельки двох розмірів, дві стрічки різної довжини).

Ганнусин день народження

X і д. Вихователь повідомляє, що у ляльки Ганнусі день народження. Своїх гостей вона буде частувати за двома столами: великим і маленьким. Дітям слід допомогти Ганнусі підготувати столи для гостей: поставити стільці і сервірувати (відповідно до розміру столів, а потім розсадити гостей за столи). До Ганнусі заходять гості — іграшки різного розміру (бажано попарно, наприклад зайчик великий і маленький),. Вони вітають іменинницю. Діти допомагають розсадити їх за столи, частують

печивом, цукерками, бубликами (також різного розміру).

О б л а д н а н н я : лялька Ганнуся, 2 столи — великий і маленький, по 4 стільці двох розмірів, посуд, цукерки різної величини, по 4 іграшки двох розмірів.

Яка кулька в мішечку?

X і д. Вихователь приносить в групу мішечок із кульками. Діти розглядають їх, називають колір, величину (декількох). Викликана дитина дістає з мішечка дві кульки, називає їх колір і порівнює за величиною «Це червона кулька, це — зелена. Червона кулька велика, а зелена — маленька».

О б л а д н а н н я : барвистий мішечок, кульки різного кольору і різної величини, по 2 кульки чотирьох кольорів.

Струмочок

X і д. На столах у дітей по дві смужки — це струмочки. Вихователь пропонує узнати, який з них довший, а який коротший (порівняти способом прикладання), пустити човник по довгому струмочку, потім по короткому, назвати, по якому струмочку човник плив довше.

О б л а д н а н н я на кожну дитину по 2 смужки картону блакитного кольору контрастної довжини, паперовий човник.

З а в д а н н я . Закріплювати вміння знаходити два предмети однакової величини шляхом накладання або порівняння на око.

Збирання яблук

X і д. Вихователь звертає увагу дітей, що яблука на «дереві» різного розміру — великі і малі. Роздає кожній дитині по одному яблуку-зразку і пропонує знайти на дереві таке саме (способом накладання). Зірвані яблука діти складають у два кошики — великий і маленький (відповідно до розміру яблука).

О б л а д н а н н я : макет дерева, яблука двох розмірів, яблука-зразки, два кошики — великий і малий.

Хто знайде таке саме кільце?

X і д. Вихователь знімає кільця зі стрижнів башточок і розкладає в різних місцях групової кімнати. Потім роздає дітям по одному кільцю: «Знайди таке саме велике кільце, таке саме маленьке кільце». Педагог спостерігає, як виконується завдання, допомагає в разі потреби.

О б л а д н а н н я : башточки з трьох і п'яти кілець.

З а в д а н н я . Закріплювати уміння порівнювати за величиною три предмети, використовувати це уміння при виконанні дій із предметами.

Збери матрьошку

X і д. Вихователь загадує загадку: «Ці подружки різні на зріст, але схожі між собою. Вони ховаються одна в одній, а всього — одна іграшка». Потім розбирає матрьошку, звертає увагу дітей на верхню і нижню частини, їх співвідношення, на розміри матрьошок, на порядок їх розміщення від найбільшої до найменшої. Збирає; далі діти повторюють його дії і, вкладаючи матрьошок, називають, яка більша, яка менша.

О б л а д н а н н я : матрьошка великого розміру у вихователя, тримісні матрьошки за кількістю дітей.

ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ

Завдання. Закріплювати знання дітей про геометричні фігури, про те, що форма не залежить від кольору, величини; вправляти в розрізненні і правильному називанні фігур та їх просторового розміщення.

Що змінилось?

Х і д. Вихователь виставляє на дошці (або фланелеграфі) три геометричні фігури. Діти запам'ятовують їх розміщення. За командою вихователя діти заплющують очі, а ведучий забирає одну фігуру або змінює їх розміщення. Розплющивши очі, діти повинні сказати, якої фігури не стало або що змінилось в їх розміщенні..

О б л а д н а н н я : дошка (або фланелеграф), геометричні фігури (квадрат, круг, трикутник).

Відгадай, що в мене у руці

Х і д. На столі у вихователя геометричні фігури: круг, трикутник, квадрат. Викликана дитина повинна назвати ці фігури, після чого педагог просить її заплющити очі, а сам у цей час затискує якусь із фігур у руці. Дитина повинна відгадати, що в руці.

О б л а д н а н н я : геометричні фігури невеликих розмірів (квадрат,трикутник, круг).

Знайди таку саму форму

X і д. Вихователь прикріплює на дошці три різні геометричні фігури. Потім роздає дітям по одній фігурі і пропонує розбігтися по груповій кімнаті. За сигналом вихованці повинні підбігти до своєї фігури і стати один за одним. Виграє та колона, в якій діти не допустили помилок. Діти обмінюються фігурами, гра триває.

О б л а д н а н н я : З демонстраційні геометричні фігури, по одній геометричній фігурі на кожну дитину.

По будиночках!

Х і д. В різних кінцях групової кімнати стоять три стільчики, до яких прикріплені геометричні фігури. Вихователь роздає дітям по одній фігурі і пропонує розбігтися по кімнаті. За сигналом «По будиночках!» кожному слід підбігти до свого будиночка.

О б л а д н а н н я : З демонстраційні геометричні фігури, прикріплені достільчиків, по одній геометричній фігурі на кожну дитину.

Гаражі

X і д. У різних кінцях кімнати прикріплені картки, на яких зображена певна геометрична фігура,— це «номер» гаража. Дітям роздають по одній картці з фігурою на ній — це «номер» машини. За сигналом вихователя «Машини їдуть» діти розходяться по кімнаті, імітуючи їзду.

За сигналом «Машини, в гараж!» кожний заїжджає у свій гараж із відповідним знаком. Вихователь активізує запитаннями: «Який номер твоєї машини? До якого гаража ти поїдеш?» Потім діти обмінюютьсякартками.

О б л а д н а н н я : два набори карток із зображенням круга, квадрата, трикутника, три демонстраційні картки, роздавальні — за кількістю дітей (або керма із зображенням певноїфігури).

З а в д а н н я . Вправляти дітей у визначенні знайомих геометричних фігур на дотик.

Вгадай, що це

X і д. Вихователь викликає дитину до столу, пропонує стати спиною до дітей і закласти руки за спину. Вкладає їй у долоні площинну фігуру— треба, не підглядаючи, визначити на дотик, що це. Якщо завданнявиконане правильно, діти плескають у долоні.

О б л а д н а н н я : набір геометричних фігур невеликого розміру (круг,квадрат, трикутник).

Впізнай на дотик

X і д. Вихователь викладає на дошці по одній площинній геометричній фігурі, дитина за зоровим зразком віднаходить у мішечку на дотик таку саму фігуру і показує. Якщо впізнала правильно, решта плескає у долоні.

О б л а д н а н н я : два набори геометричних фігур (круг, квадрат,трикутник).

З а в д а н н я . Закріплювати уміння виділяти форму в конкретних предметах навколишньої обстановки, підбирати предмети певної форми і співвідносити їх із заданою геометричною фігурою.

Що лежить у мішечку

X і д. На краю столу на підставці розкладені площинні геометричні фігури (по одній ліворуч). Діти сидять півколом, у вихователя — мішечок з предметами. Діти по черзі виймають з нього один предмет, називають, визначають форму і кладуть поряд з фігурою-зраз-ком. У разі потреби вихователь допомагає: «Це круглої форми». При

повторному проведенні гри можна змінити-набір предметів, зменшити або збільшити кількість їх.

О б л а д н а н н я : підставка з трьох приставочок для викладання предметів, набір геометричних фігур (круг, квадрат, трикутник), мішечок з дрібними предметами різної форми.

Знайди предмет такої самої форми

X і д. Вихователь ознайомлює дітей з матеріалом: площинні фігури розкладені на одному столі, предмети — на іншому. Показує якусь фігуру і пропонує одній дитині знайти серед виставлених речей предмет відповідної форми і покласти його поряд з фігурою на столі. Якщо завдання виконане правильно, всі діти плескають у долоні. Гра завершується, коли всі фігури показані й віднайдені.

О б л а д н а н н я : площинні круг, квадрат, трикутник; предмети круглої форми (м'яч, куля, яблуко, блюдце, ґудзики); квадратної (кубик, хустинка, карточка, лото); трикутної (призма, прапорець, морквина).

ОРІЄНТУВАННЯ В ЧАСІ

З а в д а н н я . Закріплювати й уточнювати знання дітей про частини доби: ранок, день, вечір, ніч. Вчити співвідносити з частинами доби вид і зміст своїй діяльності.

Марійчин день

X і д. У гості до дітей приходить лялька Марійка. Вихователь веде розповідь: «До нас у гості прийшла лялька Марійка і принесла свої фотографії. Вона просить допомогти їй розібратися, коли вона фотографувалась: вранці, вдень, ввечері чи вночі. Але спочатку послухайте розповідь про те, що Марійка робила протягом дня...»

Вихователь розповідає і показує картинки. Потім показує картинки в будь-якій послідовності, а діти визначають, в який часовий відрізок доби Марійка фотографувалась і чим вона в цей час займалась. За правильну відповідь дитина одержує фішку.

О б л а д н а н н я : лялька, картинки (фотографії), на яких зображена діяльність дівчинки (ляльки) в дитячому садку чи дома в різні частини доби; фішки чотирьох кольорів, що можуть умовно позначати частину доби.

ОРІЄНТУВАННЯ В ПРОСТОРІ

З а в д а н н я , Вправляти дітей в умінні орієнтуватись у частинах тіла, визначаючи правий і лівий бік, розрізняти просторові напрямки від себе: попереду, ззаду, праворуч, ліворуч, зверху, знизу.

Купання ляльок

X і д. Вихователь роздягає ляльку, купає її, одягає, супроводжуючи свої дії словами («Вимиємо ніс, вуха, щоки, підборіддя, шию, праву руку, ліву руку, живіт, спину, праву ногу, ліву ногу»). Діти наслідують його дії і слова, імітуючи купання та одягання своїх ляльок. Потім граються ляльками.

О б л а д н а н н я : ляльки, одяг для них, ванночки, предмети для купання.

Ігри з підвісною кулькою

X і д. Дітей по черзі викликають до столу: вони мають визначити розташування підвісної кульки, якою маніпулює вихователь (або ведуча дитина) стосовно їхнього тіла. Так, поняття «попереду» пов'язується з обличчям, «ззаду» — зі спиною, «праворуч» — там, де права рука (нога, вухо, щока), «ліворуч» — де ліва рука (нога, вухо, щока), «вгорі» — де голова, «внизу» — де ноги. Правильні відповіді по закінченні гри схвалюються, далі діти самостійно граються кульками.

О б л а д н а н н я : підвісна кулька.

Що змінилось?

X і д. Вихователь розглядає з дітьми предмети, потім ставить їх на столі в різному порядку: один — ліворуч, другий — праворуч, третій — попереду, четвертий —ззаду. Пропонує дитині уважно розглянути розташування, потім

повернутися спиною до столу (або вийти з кімнати). Міняє предмети місцями. Діти разом з вихователем плескають у долоні — дитина обертається (або заходить до кімнати) і визначає, ш;о змінилось у розташуванні предметів, який із них спочатку стояв праворуч (ліворуч, попереду, ззаду).

О б л а д н а н н я : 4 різних предмети або іграшки.

Поїзд

X і д. Діти сідають навколо великого столу, на якому лежить аркуш паперу. Вихователь малює план групової кімнати, визначає чотири основних орієнтири (двері, два вікна, ляльковий куточок) і пояснює, що він зобразив. Потім говорить: «Сьогодні ми пограємо в поїзд. Ви будете вагончики, я — паровоз. Поїзд поїде туди, куди покаже стрілка».

Накреслює на плані шлях поїзда: від дверей по діагоналі кімнати в куток, вздовж однієї із стін до другого кутка, по діагоналі кімнати в протилежний куток, знову вздовж стіни кімнати. В кімнаті при кожному повороті поїзда ставиться стрілка, яка вказує на зміну напрямку руху. Їх мають добре бачити усі діти. Діти шикуються в колону, кожний кладе руку на плече дитині, що стоїть попереду. Вихователь вказує на стрілку і дає сигнал: «Поїхали». Діти рухаються, промовляючи: «Чу-чу-чу». Пе-

дагог кожного разу звертає увагу малюків на напрямок стрілки.

Обладнання: великий аркуш паперу, олівець, чотири стрілки (довжина

50—70 см).

Лялька Марійка купила меблі

X і д. Вихователь звертає увагу дітей на лялькові меблі, розповідає, що лялька Марійка купила нові меблі і розставила їх у своїй кімнаті. Посередині — стіл, поруч — стілець, біля стіни під вікном — крісло. Далі вихователь розповідає про те, як до Марійки у гості завітав зайчик і захотів у своїй кімнаті розташувати меблі так само, як у неї. Але кімната зайчика намальована на папері, і замість меблів треба використати схожі

фігурки: круг, квадрат, трикутник, прямокутник. Вихователь пропонує подивитись, де знаходяться двері, вікна, яка фігурка може замінити стіл, ліжко, крісло. Діти по черзі викладають свої фігурки на відповідне місце в плані кімнати.

О б л а д н а н н я : лялькові меблі, папір.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!