і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Мешканці шашкової країни. Заняття гуртка

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Гурток «Діагональки»

(початковий рівень, перший рік навчання)

Заняття №2 (тривалість 60 хв.)

Тема заняття: Мешканці шашкової країни (початкове розміщення шашок). Запис початкової позиції. Тренування у правильному записі позиції.

Мета: Ознайомити гуртківців з основними правилами гри в шашки.

Обладнання: демонстраційна магнітна шашкова дошка і фігури на магнітах, роздатковий матеріал.

Хід заняття

І Перевірка домашнього завдання і обговорення результатів його виконання ( 5 хв.)

Доброго дня, діти. Ми продовжуємо подорож по Шашковій країні. Сьогодні на занятті ми познайомимося з мешканцями цієї країни. Але перед цим перевіримо, як ви виконали домашнє завдання. (Діти показують свої роботи.)

ІІ Повторення матеріалу попереднього заняття (10 хв.)

Гуртківці відповідають на питання поставлені керівником гуртка, пов’язані з повторенням теми, опрацьованої на попередньому занятті.

Пригадайте, діти, що ми вивчали на минулому занятті. (Відповіді учнів). Так, ми побували в країні Шашкових чудес, познайомилися з Чарівною дошкою, її проспектами, вулицями і провулками, тобто вертикалями, горизонталями і діагоналями), дізналися про шашкову азбуку, тобто шашкову нотацію, послухали історії, які переконали вас в досконалій необхідності суворого дотримання правил гри.

  1. Як правильно сісти за шашківницю? (Ліве ближнє поле в кутку повинно бути чорним.)

  2. Покажи біле поле; чорне поле. Які поля більші: білі чи чорні? (Вони рівні.)

  3. Яка форма в шашкового поля? В шашківниці? (Квадратна)

  4. Покажи яку-небудь горизонталь. Скільки полів у горизонталі? (Вісім.)

  5. Покажи всі горизонтальні лінії. Скільки на дошці горизонталей? (Вісім.)

  6. Покажи яку-небудь вертикаль. Скільки на дошці вертикалей? (Вісім.)

  7. Покажи яку-небудь діагональ; велику білу діагональ. Скільки на ній полів? (Вісім.)

  8. Покажи велику чорну діагональ.. Скільки на ній полів? (Вісім.)

  9. Яка діагональ більша: велика біла чи велика чорна? (Вони мають однакову довжину.)

  10. Покажи найкоротшу діагональ. Скільки на ній полів? (Два.)

  11. Покажи діагональ із трьох; чотирьох; п’яти; шести; семи полів? Чи однакового кольору крайні поля кожної діагоналі? (Так.)

  12. Покажи центр шашківниці. Скільки в ньому полів? (Чотири.)

ІІІ Виклад нового матеріалу (10 хв.)

Мешканці шашкової країни

На початку гри обидва противники мають по 12 шашок, причому в одного з них білі шашки, у іншого – чорні. Вони розміщуються на темних полях перших трьох горизонтальних рядів. Розставте шашки на дошці.

Запам’ятайте, що білі шашки прийнято розташовувати на діаграмах знизу, а чорні – зверху.

Армії білих і чорних приведені в бойову готовність. Стрункими шеренгами розмістились противники – 12 білих проти 12 чорних. Склад «шашкового війська» перебуває в повній матеріальній рівності.

Кожного разу, коли ти розставляєш шашки, уявляй себе воїном, який неодмінно отримає перемогу. І тому – сміло в бій!

Ви вже звернули увагу, мабуть, на те, що всі шашки, і ті, що стоять на передових позиціях, і ті, що розмістились подалі від лінії фронту, дуже подібні одна на одну. Як же в такому випадку вони розрізняються? Для того щоб відрізнити одну шашку від іншої, використовують позначення кліток шашківниці.

Початкове розміщення шашок слід записати так: білі – а1, а3, b2, с1, с3, d2, е1, е3, f2, g1, g3, h2 (12), чорні – а7, b6, b8, с7, d6, d8, е7, f6, f8, g7, h6, h8 (12). Цифри в дужках показують кількість шашок.

Шашкову нотацію треба добре засвоїти. Адже, не знаючи нотації, не можна вивчити літературу, брати участь в офіційних змаганнях.

ІV. Вправи на вільне володіння шашківницею (5 хв.)

1. Техніка запису позиції.

2. Тренування в правильному записі позиції. Розставте положення:

А) білі – е1 і f2 (2), чорні – f8 і g7 (2);

Б) білі – е5, чорні – d4 і f6 (2);

В) білі – g1 і g3 (2), чорні – а7 і h4 (2);

Г) білі – а5, а7 і (2), чорні – b8, с7 і d8 (3);

V. Фізкультхвилинка (2 хв.)

Щось не хочеться сидіти.

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз.

По вертикалі потягнись.

Руки в боки враз розклали,

Як на дошці горизонталі.

Вище руки підніміть.

А тепер їх опустіть.

Протягнути руки далі,

Подібно діагоналі.

Плигніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд.

VІ. Ігри на шашківниці (18 хв.)

Щоб діти швидше запам'ятали розташування полів, провулків, вулиць і проспектів, на демонстраційній шахівниці провести гру «Розстав на дошці». Намалюйте на картоні дві дошки за розміром дерев'яних (29X29 см або 40X40 см). Одну розріжте на вісім вертикалей, іншу - на вісім горизонталей і роздайте капітанам, раніше перемішавши картки кожної дошки (полями вниз). По команді «Розстав лінії на дошці» діти починають змагання: одні ставлять на свою порожню дошку горизонтальні лінії, інші - вертикальні. Перемагає команда, швидше і правильніше що виконала завдання. При повторі гри команди міняються картонками-лініями.

Друга гра - «Склади дошку». Картки використовуються ті самі, але збирають дошку на порожньому столі по пам'яті.

Третя гра - «Пройди і назви поле» (краще грати на демонстраційній дошці). Гравець переставляє шашку на одне поле і називає його (наприклад, b2, b8). Якщо поле названо правильно, по-шашковому, він має право зробити черговий хід. (Рухаються тільки по діагональних лініях. Якщо фішка другий раз попадає на поле, його можна не називати). Кожний гравець повинен обов'язково побувати на 32-х полях чорного кольору. Виграє той, хто першим пройде всі поля.

VІ. Видача домашнього завдання (5 хв.)

Домашні завдання видаються на картках.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 1: Намалювати розміщення шашок перед початком гри.

Завдання 2: По скільки шашок на початку гри в білих і в чорних?

Відповідь: ________

VІІ. Підсумок заняття (5 хв.)

Шашки - гра дуже давня. Про історію виникнення цієї гри відомо небагато. Ми тільки догадуємося про правила, яких дотримувались гравці в давні часи. Відомо, що шашкова гра набагато давніша за шахову. Оскільки обидві ці ігри використовують одну й ту ж дошку, то, мабуть, шахи і шашки родичі. Відомий шахіст, колишній чемпіон світу, доктор Емануїл Ласкер говорив, що «гра в шашки - мати шахової, і гідна мати». Тому вона заслуговує на відповідну повагу - ця проста невибаглива гра із старовинним корінням і сучасним вічнозеленим віттям.

Я не в силах навчити вас майстерно грати в шашки. Це в основному залежить від вас самих. Головна моя мета - навчити вас думати. Шашки можуть навчити вас самостійно ставити і формулювати проблеми. Це набагато важливіше, ніж вміти добре розв'язувати задачі, які поставлені іншими. Набутий досвід можна буде використати і в інших галузях інтелектуальної діяльності.

7

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Ознайомити гуртківців з основними правилами гри в шашки

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Малюк у світі економіки та фінансів»
Часнікова Олена Володимирівна
36 години
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти