"Мешканці Чорного моря" конспект.

Опис документу:
поглиблювати знання дітей про рідну землю, про красу Чорного моря, як частину рідного краю; вчити дітей узагальнювати і класифікувати риб (морські, акваріумні, прісноводні); складати картинку з 6 – 8 частин, впізнавати й називати тварин по тіні; познайомити дітей з небезпечними мешканцями Чорного моря: медузою, морським дракончиком, скорпеною, скатом – хвостоколом, акулою –катран.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Мешканці Чорного моря

Освітні завдання: поглиблювати знання дітей про рідну землю, про красу Чорного

моря, як частину рідного краю; вчити дітей узагальнювати і класифікувати риб (морські, акваріумні, прісноводні); складати картинку з 6 – 8 частин, впізнавати й називати тварин по тіні; познайомити дітей з небезпечними мешканцями Чорного моря: медузою, морським дракончиком, скорпеною, скатом – хвостоколом, акулою –катран. Удосконалювати вміння працювати з коректурними таблицями; розвивати уважність, уяву, мислення, мовлення. Виховувати екологічно – доцільну поведінку, розвивати вміння помічати забруднений стан природного довкілля, обґрунтовувати свою відповідь. Виховувати любов до рідного міста, Чорного моря.

Попередня робота:

  • Систематичне проведення занять з краєзнавства, ознайомлення з навколишнім середовищем, природним довкіллям;

  • Підгрупова та індивідуальна робота;

  • Розглядання енциклопедій «Мешканці морів та океанів», «Енциклопедії природи»

Матеріали: аудиозапис «шум моря», муз.фізхвилинка «Море хвилюється», д/г «Розсели мешканців по домівках», д/г «склади картинку», коректурні таблиці екологічна гра «Море сумне - веселе»

Хід заняття:

  • Діти, сьогодні до нас завітало багато гостей, давайте привітаймось з ними.

Діти: - Доброго ранку!

Вітаємо в нашій групі

Бажаємо Вам приємних хвилин

І щось цікаве від нас почути!

  • Я усіх дітей гукаю, та до себе закликаю, будемо ми разом грати, заняття час вже починати.

  • Діти, скажіть, як називається місто, в якому ми живемо?

  • На березі якого моря знаходиться Одеса?

  • Що ми можемо сказати про наше море, яке воно? Чому його називають Чорним?

  • А чи любите ви подорожувати? Сьогодні ми з вами відправимось в подорож до глибин Чорного моря за проханням Царя Нептуна. Він надіслав нам листа. Ось послухайте:

«Любі малята! Дуже прошу вашої допомоги. Зла Урсула зачарувала морських мешканців, всі вони кудись зникли. Замість них залишилися мушлі з питаннями. Одному мені не впоратись! Чекаю Вашої допомоги!»

  • Ну що, згодні допомогти Нептуну і відновити життя в підводному царстві? Водночас, можна отримати нову інформацію.

  • Щоб вирушити в подорож потрібно обрати транспорт (на дошці ілюстрації: катер, корабель, яхта, підводний човен, літак, потяг, дельфін)

  • Чому не вибрали яхту? Катер?

  • Літак – це який вид транспорту?

  • - То ж ми вибрали підводний човен, прошу вас зайняти свої місця, починаємо занурювання. (Діти сідають на місця)

  • Давайте закриємо очі, і уявімо, що наша група – це підводний човен і ми занурюємось під воду все нижче і нижче.

(фонограма «Шум моря», на дошку повісити «ілюмінатор»)

  • Ось ми і на морському дні. Дійсно, подивіться в ілюмінатор, нікого не видно. Ну що ж, давайте працювати, бо час спливає дуже швидко.

Читаю завдання з мушлі № 1

«Я хочу бути володаркою всіх водних водоймищ, тому всіх мешканців і риб помістила в своєму ставку

  • Чи можуть всі риби жити в одному водному середовищі?

  • Які бувають риби? Де живуть прісноводні риби? Яка вода в річках? Чи зможуть вони жити в морі? Що нам потрібно зробити?

Дидактична гра «Розсели риб по домівках»

  • Візьміть конверти № 1. (Діти розкладають мешканців: акваріум, річка, море)

  • Як називається риба? Яких акваріумних риб ти можеш назвати? Назви морського мешканця. (Виставляю в ілюмінаторі рибок)

  • Ну ось перше завдання виконали, приступаємо до другого.

«Є і в тебе, є і в мене, і у дуба в полі, і у риби в морі. Як вгадаєте, то і вони повернуться»

  • Візьміть конверти № 2. Приступайте до роботи.

Дидактична гра «Склади картинку»

  • Чи всі діти впорались? У кого виникли труднощі? Що ми отримали? Хто у тебе? Де він (вона) мешкає? Чи всі вони мешканці Чорного моря? Ми зібрали різних мешканців (є і крокодил, і пінгвіні, і моржі) Де ми їх можемо бачити? Де цим тваринам можуть створити найсприятливіші умови для проживання?

(В ілюмінаторі чіпляю мідії, рапан, краб)

  • Ось ще більше мешканців ми бачимо в ілюмінаторі. Молодці! А зараз давайте трохи перепочинемо і пограємо в гру «Море хвилюється»

(Під музичний супровід 3-4 рази) А зараз тихенько сідаймо на місця і продовжуємо нашу роботу.

Читаю завдання з мушлі № 3

«Є змії стометрові зелені та лилові,

Є бурі, є бордові

А капітану в море від них велике горе? »

  • Так, водорості також є мешканцями Чорного моря. Чому капітану від них горе? Яку користь приносять водорості? (На ілюмінаторі - водорості)

  • Тут ще одна загадка. Уважно слухайте

«В морі синьому живе 
Це ясне, живе желе. 
Не чіпайте, малюки - 
Пальчик може обпекти! 
Паляничка голопуза 
Називається …
»

  • Так, це медуза.

  • І сьогодні я хочу познайомити вас з мешканцями моря, які небезпечні для людей. А почнемо ми з і знайомої всім медузи

  • медуза аурелія . Її жалкі клітини шкіру на тілі не пробивають, але обпалити слизову оболонку очей або губи аурелія може боляче; тому краще не кидатися медузами один в одного. Жалкі клітини аурелії – на бахромі маленьких щупалець, що оздоблюють край купола медузи. Якщо чіпали медузу, навіть загиблу – обполосніть руки – на них можуть залишитися жалкі клітини, і якщо потім Ви потрете ними очі – обпалитеся.

  • Дракончик великий (морський дракончик, морський скорпіон, змійка) - найнебезпечніша риба в Чорному морі, витягнута, схожа на змію, з незграбною великою головою, донна риба. Як і у інших донних хижаків, у дракона - вирячені очі на верхній частині голови і величезний, жадібний рот, простий укол об його шипи рівносильний укусу отруйної змії. Морські дракончики живуть на піщаному дні і часто зариваються в пісок, залишивши на поверхні тільки очі. Його отрута дуже сильна. При легких пораненнях утворюється сильний набряк постраждалої кінцівки, висока температура, нестерпні болі.

  • Скорпена звичайна або морський йорж. Колючки скорпени, а також кісткові шипи на зябрових кришках містять отруту, що викликає вельми відчутний біль, а якщо потрапить в ранку слиз - буде запалення, тому до неї небезпечно торкатися. При уколі отрута миттєво надходить в тканини жертви, яка відчуває сильний пекучий біль. Протягом наступних двох годин у людини може піднятися температура, а на ураженій ділянці утворитися пухлина. І хоча смертельних випадків історія не знає, все ж приємного від зустрічі з цією отруйною рибою Чорного моря мало.

  • Скат-хвостокол, морський кіт. Морський кіт дістав свою назву, мабуть, тому, що свою жертву він чекає, притаївшись, мов кіт. Помітивши її, скат кидається із своєї засідки і, притиснувши жертву до ґрунту та накривши її своїм тілом, розправляється з нею. Другу назву — хвостокол — йому дали за те, що він б'є порушника свого спокою хвостом, озброєним колючкою. Це знаряддя тварина використовує тільки для оборони, а не для добування їжі. Якщо зачепити лежачого на дні хвостокола, він вдарить хвостом як бичем, при цьому він може завдати глибоку рубану рану. Рану від удару хвостокола обробляють як будь-яку іншу. Укол його отруйної хвостової голки надзвичайно болісний і може викликати важке нездужання.На щастя, морські коти полохливі та бояться шуму.

  • Більше нікого шкідливого і небезпечного в Чорному морі немає – ні електричних скатів, ні акул-людожерів, ні зубастих мурен. Єдина чорноморська акула – катран– зазвичай не буває більше метра в довжину, боїться людей і рідко підходить до берега, тримається холодної води, на глибині. Небезпеку він може представляти тільки для рибалок, коли вони беруть цю рибу руками – обидва спинних плавця катрана з великими отруйними шипами, тому його ще називають – колюча акула.

  • Не забувайте, якщо вам, все ж таки, не вдалося уникнути зустрічі з цими небезпечними тваринами - рану потрібно промити, продезінфікувати та звернутися в медичний заклад так швидко, як це можливо, незалежно від самопочуття потерпілого.

  • Ось саме про цих небезпечних мешканців я хотіла вам сьогодні розповісти.

(Звучить запис шум моря і голос Нептуна)

«Дякую Вам діти! Ви всіх врятували. Мешканці повернулись. Але море забруднене та небезпечне для морських мешканців. Що нам робити?»

  • Допоможемо Нептуну? А розібратися в цьому нам допоможе гра. Візьміть картки під № 3. Подивіться на зображення і вирішіть, забруднює це море чи допомагає його очищати і викладіть біля потрібного смайлика : сумний – якщо забруднює, веселий – якщо очищає.

  • Чия це картка? Як це допомагає очищати море? Яку небезпеку це становить для моря, його мешканців? Тощо.

  • Давайте ми сфотографуємо це завдання і по вайберу відправимо Нептуну.

  • А зараз сідаємо на місця, нам час повертатись. Закрили очі (Шум моря )1, 2, 3 – ось ми і знову в нашій групі.

  • Давайте підведемо підсумки нашої подорожі. Візьміть коректурні таблиці.

- Під яким номером знаходиться: родич рака, живе в морі, ходить боком.

- Ця тварина добра дуже, познайомся з нею друже. В морі плаває, пірнає. І з води людей рятує. Виринає із глибин щирий помічник …

- Хто знаходиться між креветкою і морським коником?

- Хто знаходиться в лівому нижньому кутку?

- Скільки молюсків в таблиці?

- Де знаходиться чайка?

- Хто знаходиться посередині?

- Молодці!

Ось скінчилась наша гра

Вже прощатись нам пора

Будем завтра зустрічатись

В нові ігри будем гратись!

  • За те, що ви допомогли Нептуну, він прислав вам частування! Пригощайтесь!

ОДЕСЬКИЙ ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЯСЛА - САДОК» № 42

ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ЗАНЯТТЯ З КРАЄЗНАВСТВА

НА ТЕМУ :

«МЕШКАНЦІ ЧОРНОГО МОРЯ»

(старша група)

Вихователь:

Петушенко Т.Г.

м. Одеса

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»