Ментальна карта на уроках мови та літератури

Опис документу:
Ментальні карти ідеально підходять для використання у школах, можуть бути застосовані у будь-яких видах завдань, залучають учнів різного віку до активного творчого мислення, організації й вирішення проблем.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Ментальна карта як візуальний спосіб відтворення навчальної інформації на уроках української мови та літератури Підготувала Крайня Г. В., учитель у...
Слайд № 1

Ментальна карта як візуальний спосіб відтворення навчальної інформації на уроках української мови та літератури Підготувала Крайня Г. В., учитель української мови та літератури Пригожівської ЗОШ І-ІІ ступенів. БАРВІНКІВСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ВІДДІЛ ОСВІТИ 20.02.2017 н.р.

Навчання в сучасній школі спрямоване на формування цілісної картини світу шляхом встановлення міжпредметних зв'язків, формування в учнів інформацій...
Слайд № 2

Навчання в сучасній школі спрямоване на формування цілісної картини світу шляхом встановлення міжпредметних зв'язків, формування в учнів інформаційної компетенції, формування навичок використання одержаних знань та умінь в житті та в майбутній професії. Як успішно справлятися з потоком інформації, що надходить? Як витрачати на обробку, аналіз і прийняття рішення за отриманою інформацією мінімум часу і сил? Ментальні карти ідеально підходять для використання у школах, можуть бути застосовані у будь-яких видах завдань, залучають учнів різного віку до активного творчого мислення, організації й вирішення проблем .

Карта знань (англійською Mind map, карта розуму, пам'яті, думок) — сукупність діаграм і схем, що в наочному вигляді демонструють думки, тези, пов’я...
Слайд № 3

Карта знань (англійською Mind map, карта розуму, пам'яті, думок) — сукупність діаграм і схем, що в наочному вигляді демонструють думки, тези, пов’язані одна з одною та об’єднані загальною ідеєю.

Концепція «Ментальних карт». Ментальні карти – це зручний інструмент для відображення процесу мислення і структуризації інформації у візуальній фор...
Слайд № 4

Концепція «Ментальних карт». Ментальні карти – це зручний інструмент для відображення процесу мислення і структуризації інформації у візуальній формі. Таким чином, МК можна використовувати,щоб “застенографувати” ті думки і ідеї, які проносяться в голові, коли ви роздумуєте над яким-небудь завданням. І навпаки, МК дозволяють так оформити інформацію, що мозок легко її сприйме, бо інформація записана на “мові мозку”. Ментальні карти відображають природний спосіб мислення людського мозку

Основні напрями застосування. Використання карт знань в навчальному процесі дає такі можливості: поліпшити пам’ять, нагадати факти, слова й образи;...
Слайд № 5

Основні напрями застосування. Використання карт знань в навчальному процесі дає такі можливості: поліпшити пам’ять, нагадати факти, слова й образи; генерувати ідеї; надихнути на пошук рішення; продемонструвати концепції і діаграми; аналізувати результати або події; структурувати роботу (реферат, доповідь); підбивати підсумки зробленого; організовувати взаємодію при груповій роботі або у рольових іграх; ефективно структурувати і опрацьовувати дані.

Приклади доречного використання карт знань: наукова класифікація (історичних фактів, філологічних понять і структури мови, словниковий запас); викл...
Слайд № 6

Приклади доречного використання карт знань: наукова класифікація (історичних фактів, філологічних понять і структури мови, словниковий запас); виклад конкретно наукової теорії та її застосувань (опис географічних регіонів); системний виклад перебігу дослідження (у тому числі наукового експерименту), планування роботи, обліку отриманих результатів і підбиття підсумків;

Українська мова – складання карт може допомогти розблоковувати творчу уяви, скласти план написання есе. З її допомогою можна резюмувати книги, вірш...
Слайд № 7

Українська мова – складання карт може допомогти розблоковувати творчу уяви, скласти план написання есе. З її допомогою можна резюмувати книги, вірші і п’єси або навіть аналізувати засоби масової інформації і друкарські статті. Спершу “mind map” означало “хороша форма для нотаток”. Пізніше Б’юзен пояснює техніку майнд меппінг як “багатогранний пристрій для тренування, що розвиває кожний ментальний м’яз розуму”.

Технології створення. Поради Тоні Бьюзена з техніки створення ментальних карт Важливо розміщувати слова на гілках, а не в ромбах і паралелепіпедах ...
Слайд № 8

Технології створення. Поради Тоні Бьюзена з техніки створення ментальних карт Важливо розміщувати слова на гілках, а не в ромбах і паралелепіпедах тощо. Важливо і те, що гілки повинні бути живими, гнучкими, загалом, органічними. Малювання ментальної карти в стилі традиційної схеми повністю заперечує ідеї майндмеппінгу. Це сильно ускладнює рух погляду по гілках і вносить багато зайвих однакових, а отже монотонних, об’єктів. Писати на кожній лінії тільки одне ключове слово. Кожне слово містить тисячі можливих асоціацій, тому склеювання слів зменшує свободу мислення. Роздільне написання слів може привести до нових ідей. Довжина лінії повинна дорівнювати довжині слова. Це простіше і економніше. Пишіть друкованими літерами, якомога ясно і чітко. Варіювати розмір літер і товщину ліній залежно від ступеня важливості ключового слова.

6. Обов’язково використовуйте різні кольори для основних гілок. Це допомагає цілісному і структурованому сприйняттю. 7. Часто використовувати малюн...
Слайд № 9

6. Обов’язково використовуйте різні кольори для основних гілок. Це допомагає цілісному і структурованому сприйняттю. 7. Часто використовувати малюнки і символи (для центральної теми малюнок обов’язковий). Іноді ментальна карта взагалі може цілком складатися з малюнків. 8. Прагнути такої організації простору, щоб не залишалося порожнього місця а гілки не розміщувалися дуже щільно. Для невеликої ментальної карти використовуйте аркуш паперу формату А4, для великої теми – А3. 9. Гілки, що розрослися, можна укладати в контури, щоб вони не змішувалися з сусідніми гілками. Розташовувати лист горизонтально. Таку карту зручніше читати.

Інструменти для побудови карт знань   FreeMind – вільна програма для створення карт знань. Bubbl.us – один із сервісів Веб 2.0 для створення карт з...
Слайд № 10

Інструменти для побудови карт знань   FreeMind – вільна програма для створення карт знань. Bubbl.us – один із сервісів Веб 2.0 для створення карт знань. Графвіз – розширення Вікі. Graphsy Webbing tools Bookvar.net Text2mindmap Mindomo – інструмент для створення карт памяті на основі інтернета, який надає можливості створення карт памяті робочого столу в програмі перегляду інтернета – без складного програмного забезпечення, що не вимагає інсталяцію чи обслуговування. Mindmeister Cayra Dabbleboard Gnletting Cmap.ihmc.us Flowchart Vue.tufts.edu Mind42 – колективне створення, можливість обговорювати карту на сервісі Cmappers

Зразки інтелект-карт
Слайд № 11

Зразки інтелект-карт

Слайд № 12

Слайд № 13

СКЛАДНІ, СКЛАДНОСУРЯДНІ РЕЧЕННЯ ВИВЧЕННЯ АКТУАЛІЗАЦІЯ мотивація ознайомити виховувати розвивати складні розбір речення складносурядні любов складат...
Слайд № 14

СКЛАДНІ, СКЛАДНОСУРЯДНІ РЕЧЕННЯ ВИВЧЕННЯ АКТУАЛІЗАЦІЯ мотивація ознайомити виховувати розвивати складні розбір речення складносурядні любов складати інтонувати вправа бесіда мета схема епіграф карта ознайомити члени речення частини мови ознайомити ментальна речення твір ФОРМИ мікрофон парні групові індивідуальні УЗАГАЛЬНЕННЯ диктант конструктор РЕФЛЕКСІЯ взаємооцінка використовувати самооцінка ДЗ вправа слово пазл оцінка ПРИЙОМИ проблемний

Моя ментальна карта
Слайд № 15

Моя ментальна карта

...Людей варто навчати найголовнішим чином того, щоб вони здобували знання не з книг, а спостерігали самі небо і землю, дуби і буки, тобто щоб вони...
Слайд № 16

...Людей варто навчати найголовнішим чином того, щоб вони здобували знання не з книг, а спостерігали самі небо і землю, дуби і буки, тобто щоб вони досліджували і пізнавали самі предмети, а не пам'ятали тільки чужі спостереження і пояснення. Я.А. Коменський  СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ Машкіна В. Використання ментальних карт як інноваційних засобів викладання географії/ [Електронний ресурс]. http://world-ny.com/mind-mapping-technique/ http://itstechnology.ru/page/poznajomimosja-z-mentalnimi-kartami http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/soc_gum/znpip/1/2012_33/Drozdov.pdf

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
1
7
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!