Матеріали до виступу на лекторії для батьків «ФОРМУВАННЯ СІМЕЙНИХ ЦІННОСТЕЙ УЧНІВ У СИСТЕМІ ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ»

Опис документу:
Допомогти батькам з'ясувати, що в першу чергу в родині повинні зберігатись і передаватись моральні й духовні звичаї та цінності, що були накопичені попередніми поколіннями, а також, що саме батьки несуть відповідальність за виховання дітей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ФОРМУВАННЯ СІМЕЙНИХ ЦІННОСТЕЙ УЧНІВ У СИСТЕМІ ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

Українці протягом століть дотримувались християнських норм життя і завжди були релігійними, що дало їм змогу створити високу духовну культуру. Багаторічне відчуження людини від справжніх духовних цінностей привело до багатьох кризових явищ, пов'язаних із занепадом духовно-моральних ідеалів, значно вплинуло на посилення тенденції зростання жорстокого індивідуалізму, зверхнього ставлення до інших та приниження їхньої людської гідності, зневаги до культури та історикокультурних традицій. Все це загострює проблеми виховання Людини, людської Людськості, Духовності.

Деякі сучасні батьки з найкращих, як їм здається, намірів не обмежують потреб дитини ні в чому і дозволяють їй абсолютно все і купують дорогі іграшки, влаштовують своїх дітей у престижні гуртки та спортивні секції тощо. І при всьому цьому виникає запитання: "Чому в благополучних сім'ях виростають погано виховані діти?".

Відповідь очевидна - їх не виховували, а лише задовольняли їхні запити, домінантою в яких виступали саме матеріальні потреби. Натомість в інших сім'ях начебто постійно приділяють дітям увагу й роблять усе, щоб захистити їх від негативних впливів довкілля, за будь-яку ціну ізолювати від соціуму.

Результати такого виховання теж не тішать, дитина виростає соціально безпорадною діставши, здавалося б добре виховання, вона не готова до самостійного розв'язання життєвих проблем, за звичай конфліктує з довкіллям, що подекуди призводить до девіантної поведінки, а то і до важких правопорушень.

Особливу роль у розвитку особистості відіграє емоційна атмосфера сім’ї. Нездатність батьків створити сприятливу для розвитку дитини атмосферу може призвести до глибоких порушень у стосунках з однолітками, до жорстокості по відношенню до них. Як наслідок, у дитини формуються здебільшого негативні якості.

Більшість батьків не розуміють, що саме в дошкільному і шкільному віці відбувається засвоєння соціальних норм, моральних вимог і зразків поведінки через наслідування. З деяких питань необхідно досягти взаєморозуміння, бо, наприклад, ми не можемо чекати від дітей прояву тих чеснот або правил поведінки, яких дорослі самі не дотримуються, а неузгодженість у вимогах до дітей у дитячому садку і вдома може викликати у дитини почуття незадоволення і навіть агресії, розгубленості. Саме тому необхідно допомогти батькам з'ясувати, що в першу чергу в родині повинні зберігатись і передаватись моральні й духовні звичаї та цінності, що були накопичені попередніми поколіннями, а також, що саме батьки несуть відповідальність за виховання дітей.

Допоможуть у вирішенні цієї проблеми різноманітні форми роботи з батьками дошкільнят та школярів: батьківські збори на духовно-моральну тематику; лекторії; семінари-співбесіди, тематичні семінари; факультативні заняття; анкетування й тестування батьків з метою виявлення помилок і корекції процесу духовного виховання в родині; індивідуальні консультації фахівців; відвідування родин; ведення соціальної карти з метою вивчення, узагальнення та поширення досвіду родинного виховання; індивідуальна робота з дітьми вдома, організація і проведення спільно з батьками свят, розваг, вистав, днів іменинників тощо.

«Діти – це дзеркало батьків» - недарма існує така приказка. Адже ми унаслідуємо своїх батьків, їхні звички, поведінку, реакцію на будь яку ситуацію. "Дві речі наповнюють душу завжди новим і все сильнішим здивуванням та благовінням, чим частіше і довше ми роздумуємо про них, - це зоряне небо наді мною і моральний закон у мені", - говорив у свій час німецький філософ І.Кант. Цей вислів говорить про те, що в кожної людини з самого дитинства повинно бути вкладене добро, яке дають нам батьки, через турботу, виховання, і просто ставленням до інших оточуючих нам людей. Кожна людина починається з сім’ї. Ми створюємо свою сім’ю, через призму наслідування тієї в якій нас виховували. Дуже важливим для сучасної молоді це навчитися зберегти ті цінності, які нам закладають. В першу чергу ми ідемо до школи та віддзеркалюємо свою сім’ю, перед сторонніми людьми. Головне н наслідувати чужих прикладів, нав’язувань та інше.

Сьогоднішнє система освіти, займає далеко не остатнє місце у формуванні особистості. Вся система освіти виховує моральні якості, але важливо при цьому зберегти сімейні цінності. Діти велику кількість часу, проводять з іншими дітьми, деякі наслідують приклад інших, деякі залишаються собою. І дуже важливою роллю вчителів, є те, щоб с першого дня коли вони приходять до школи, наголосити їм, на тому, що всі вони тут рівні, немає кращих, або гірших, а всі вони особистість, і в кожного свої цінності, і як важливо їх реалізувати.

З усього сказаного, я дійшла до висновку. Родина закладає фундамент вихованості, який визначається особливою міццю, бо будується на грунті глибоких емоцій, любові між батьками і дітьми, теплі кровних відносин. Педагогічний ідеал народної педагогіки — сім’я повна, багатодітна, зі сприятливою для виховання дітей педагогічною атмосферою. Виростаючи в родинній атмосфері добра, моральних чеснот дитина формується як гармонійно розвинута особистість. Головна мета сімейного виховання — сформувати справжню людину, наділену найкращими людськими якостями: високоморальну, здорову тілом і душею, сильну розумом, а мета вчителів знайти підхід до кожної дитини, і недати розгубити цінності які їй підвладні. Але при цьому, якщо сімейні цінності, не відповідають принципам етики, моралі, створити ці цінності самому.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності соціального педагога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.