і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Матеріали до уроку природознавства 2 клас на тему "Вода в житті людини".

Передплата на журнал
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів

Тема уроку. Вода в природі і житті людини. Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома?

Мета: поглибити знання про воду і про те, як людина її використовує;

формувати пізнавальний інтерес до природи;

формувати вміння логічно міркувати , чітко , коротко і вичерпно викладати свої думки ;

розвивати творчі здібності учнів , їх пізнавальну активність;

виховувати екологічну свідомість.

Обладнання. Мультимедійна презентація, підручник «Природознавство» І. Грущинська 1 клас, робочий зошит, відеоматеріали, ілюстративний матеріал.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1.1. Привітання піснею «Добрий день людям на Землі».

1.2. Знайомство з Капітошкою.

- Погляньте, хто до нас завітав. Це Капітошка. Що не зовсім схожий? Це тому, що це вже зимовий Капітошка. А взимку, як відомо, вода трохи змінюється, і тому наш Капітошка має вигляд сніжинки.

1.3. Гра «Комплімент».

ІІ. Хвилинка спостережень.

2.1. Аналіз спостережень протягом тижня.

- Як змінювалась погода протягом тижня?

- Які найхарактерніші зміни відбулись у світі неживої природи?

- Які найхарактерніші зміни спостерігались у світі живої природи?

2.2. Перегляд відео «Жовтень».

- Про які ознаки місяця жовтня ви ще почули і побачили?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Який розділ ми почали вивчати?

  • Які об’єкти належать до неживої природи?

3.1. Вправа «Мікрофон».

Сойка Синьокрила – справжня красуня і розумниця - бере інтерв’ю у велетнів – чарівників, без яких не може існувати все живе.

Сонце. Я освітлюю і грію,

Я в Сонячній системі — головне.

Даю життя, а людям ще й надію.

Всі люблять і чекають всі мене!

Земля. А я — Земля! Я для землян — колиска.

Несу усіх в космічне майбуття.

І хоч планет круг сонця ціла низка,

Та я одна, що всім дала життя!

Повітря. Я — чарівник, Повітря! Як без мене?

Я є в усьому і живу для всіх!

Людина, звір і листячко зелене...

Хто без повітря обійтися б зміг?

Вода. А я — Вода! Таке велике диво!

І в цьому світі також головне!

Бо ж без водички жити неможливо...

Тому цінуйте й бережіть мене.

3.2. Повторення вивченого на попередньому уроці.

- Про що ми вивчали на попередньому уроці?

Гра «Гарячий м’яч». ( Діти ловлять м’яч і швидко коротко відповідаючи).

Відповідаємо коротко «Так» чи «Ні».

  • Вода прозора…

  • Вода солодка…

  • Вода текуча…

  • Вода гарно пахне…

  • Вода не має форми…

  • Вода у твердому стані – це..

  • Вода у газоподібному стані – це…

  • Іній – це вода у … стані.

  • Туман – це вода у … стані.

  • Сніг – це вода у … стані.

ІV. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Давайте повторимо девіз наших уроків природознавства.

Щоб природу берегти, їй допомагати,

треба всі її секрети добре нам пізнати.

  • Сьогодні ми продовжимо дізнаватись цікаве й корисне про таку знайому, а часом, зовсім незнайому воду.

V. Фізкультпауза.

VI. Робота над темою уроку.

6.1. Вправа «Мікрофон».

- Розгляньте малюнки і розкажіть, для чого потрібна вода?

  1. Вода напуває рослини, потрібна для їхнього життя.

  2. Вода – домівка для водоплавних тварин.

  3. Вода – помічник при пожежі.

  4. Вода - обов`язкова складова приготування та споживання їжі.

  5. Вода – незамінний помічник для проведення гігієнічних процедур.

6.2. Узагальнення

Вода – прекрасна рідина,

Життя без неї неможливе.

Без запаху й смаку вона,

Корисна і завжди важлива.

Оазис там, де є вода,

А де нема – пустеля дика.

Там, де волога пропаде,

У тім краю біда велика.

З водою квітка зацвіте,

У небі райдуга весела,

Вода – це є саме життя,

Що живить і міста і села.

Пам’ятаймо, люди, назавжди,

Неможливо жити без води.

6.3. Слово вчителя.

- Чому потрібно берегти воду, адже її так багато на нашій планеті? Насправді, прісної води дуже мало. А для підтримання життя необхідна саме прісна вода. Запаси прісної води невеликі, а в деяких місцях її зовсім немає. Людина без їжі може обійтись декілька тижнів, а без води – лише декілька днів. Чому? А тому, що організм людини більш, ніж на третину складається з води. А організм дитини – ще більше містить води. Тому людині потрібно щоденно вживати до 10 склянок води. Це не обов’язково проста вода. Це можуть бути інші напої, головне, щоб вони були корисними.

- Які напої вживають у вашій сімї?

6.4. Розв’язання компетентнісного завдання.

- Мама запропонувала вам сходити в магазин і купити напій до святкового столу. Виберіть серед запропонованих ті, які будуть корисними для вас і ваших гостей. (Діти вибирають назви напоїв серед запропонованих етикеток, обґрунтовують свій вибір).

6.5. Як охороняти воду від забруднення? Складання розповіді за малюнками в зошиті та підручнику. Перегляд відео «Кожна краплина має значення».

6.6. Як зменшити використання води в домашніх умовах.

- Під час полоскання рота — закривати кран, поки чистиш зуби, і користуватися склянкою.

- Замінити прийом ванни душем.

- Приймаючи душ, намагатися, щоб вона не витрачалася марно.

- Мити посуд не під поточним струменем, а в раковині, закривши зливний отвір пробкою.

- Прати білизну при повному завантаженні машини.

- За допомогою батьків полагодити всі крани, що підтікають.

- На дачі поставити бочку для водостічної води.

6.7. Перегляд відео «Бережіть воду».

- Наш підручник пропонує нам пояснити прислів’я « Закривай міцніше кран, щоб не витік океан». Чи можете ви пояснити значення цього вислову? Тоді давайте разом переглянемо мультфільм, можливо, він стане вам у пригоді і ви зможете пояснити те, що зараз не можете.

VII. Підсумки уроку.

Тренінг «Тісне коло»

- Якщо ти не нариваєш великих букетів квітів, то плесни у долоні над головою.

- Якщо ти не залишаєш ніколи сміття в лісі, то тупни ногою.

- Якщо ти не ламаєш гілочок дерев, то підстрибни.

- Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти, дерева, кущі, то присядь.

- Якщо тобі подобаються квіти – посміхнися.

- Якщо до твоєї кімнати залетів джміль або інша комаха і ти намагаєшся випустити її на волю, то змахни руками.

- Якщо ти підібрав приблудне кошеня, то простягни ліву руку вперед.

-- Якщо болить у вас душа, коли бачите зламану гілку або молоде деревце – покладіть руку на серце.

- Якщо ти переконаний, що треба кожній людині піклуватися про природу, про все живе – простягни руки своїм сусідам і візьми їх за руки.

Давайте ось так, як ви дружно взялися за руки, ми будемо єдині у прагненні зберегти нашу матінку – природу. Уявимо, що поряд з нами у дружному тісному колі – усі люди Землі.

ІІХ. Рефлексія.

  • Що на уроці було цікавим?

  • Що нового ви дізналися?

  • Про що ви хотіли б поговорити вдома з батьками по даній темі?

  • Який настрій у вас після уроку?

4

Бібліотека
матеріалів
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

Вода. Значення води. Економне використання води. Автор: Мельник Ярина Вікторівна – вчительЗОШ І – ІІІ ступенів №3 м. Дубна

Слайд № 2

Слайд № 3

Слайд № 4

Слайд № 5

Слайд № 6

Слайд № 7

Слайд № 8

Слайд № 9

Слайд № 10

Слайд № 11

Слайд № 12

Слайд № 13

Слайд № 14

Слайд № 15

Слайд № 16

Слайд № 17

Слайд № 18

Слайд № 19

Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Архів містить конспект уроку, презентацію та усі допоміжні матеріали до уроку.
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Природознавство
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    191
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    AC701902
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання