До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
5
міс.
2
1
дн.
1
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Матеріали для проведення першого уроку "Україна - європейська держава"

Опис документу:
Сьогодні інтерес до України в Європі і світі значно зріс. Це засвідчили і Дні України в Європі, які з успіхом проходили влітку цього року в багатьох європейських містах. Мета: ознайомити учнів із становленням України як європейської держави, збагатити, поглибити, закріпити знання з історії України, розкрити особливості діяльності європейських регіональних організацій та участі у них нашої держави.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Матеріали для проведення першого уроку "Україна - європейська держава"

Сьогодні інтерес до України в Європі і світі значно зріс. Це засвідчили і Дні України в Європі, які з успіхом проходили влітку цього року в багатьох європейських містах.

Матеріали для проведення першого уроку в 10-11 класах

Мета:

ознайомити учнів із становленням України як європейської держави, збагатити, поглибити, закріпити знання з історії України, розкрити особливості діяльності європейських регіональних організацій та участі у них нашої держави;

розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, співставляти, робити висновки, послідовно і тактовно висловлювати власну думку;

виховувати почуття гордості за власну державу, її здобутки,

сприяти формуванню самосвідомості школярів, вихованню почуття відповідальності та обов'язку, громадянські та патріотичні якості особистості, спрямовувати пізнавальну активність учнів на самовдосконалення.

Форма проведення: конференція.

Методико-дидактичне забезпечення: державна символіка України та символіка європейських регіональних організацій до яких входить Україна, Конституція України, політична карта Європи чи світу, політико-адміністративна карта України, диски з презентацією на тему "Україна", виставка книг про Україну.

Плакати з написами:

"Хто там говорить, що й сам невпевнений;

Ким був і як я звуся?

Я - українець, я - європеєць

І цим горджуся!"

"Я бачу Україну державою, яку шанують і цінують її власні громадяни і до якої з повагою ставляться і на Сході, і на Заході. Я бачу Україну, в якій житимуть , як казав Олександр Довженко, "по закону Божеському і людському"

В. Ющенко

На фоні пісні Тараса Петриненка "Україна" звучать слова ведучих:

1-ий ведучий:

Різні в світі є країни,

Різні люди є на світі,

Різні гори, полонини,

Різні трави, різні квіти.

2-ий ведучий:

В нас же є одна країна,

Найрідніша нам усім.

То прекрасна Україна -

Нашого народу дім.

1-ий ведучий:

Тихий ранок над ставком,

Школа, дім, родина -

Це і є моя земля,

Рідна Україна.

2-ий ведучий:

Гордий з того, що живу

У такій країні,

Незалежній, дорогій,

Моїй Україні!

Учитель:

Сьогоднішній урок ми не даремно розпочали цими віршами, бо це рядки вашого ровесника, випускника гімназії Віталія Семенова, які сповнені гордістю за нашу прекрасну рідну країну, що з впевненістю підняла помаранчевий прапор народної революції і продемонструвала всій Європі, всьому світові силу і стійкість духу, невгамовність борця.

Помаранчева революція яскраво засвідчила, що український народ - цивілізований європейський народ, для якого демократичні цінності важать не менше, ніж матеріальний добробут. Українці довели свою відданість принципам демократії, верховенства права, свободи слова, поваги до прав і свобод людини, підтвердили, що Україна поза всяким сумнівом європейська держава і в географічному, і в цивілізаційному вимірах. Сьогодні інтерес до України в Європі і світі значно зріс. Це засвідчили і Дні України в Європі, які з успіхом проходили влітку цього року в багатьох європейських містах. Хоч пересічні європейці знають про нашу країну ще не дуже багато, інтерес до неї такий, що розділив світ.

Одна половина відкриває для себе Україну як слов'янську зорю на крайнебі цивілізації, інші більш тривожаться, адже приходить із забуття народ, другий за кількістю у слов'янстві, не лукавий у трудах, але так підступно обманутий і обібраний. Воскресає з давньокиївських коренів, з козаць! кої вольності, з революційних універсалів, з голодоморів, репресій, принижень.

1-ий ведучий:

Чорне море - наше море,

Наші і Карпати ,

Гей, яка ж ти, Україно,

Пишна та багата!

Учитель: Отож зараз географи і науковці представлять нам результати своєї роботи.

Представник групи географів: (якщо є можливість то разом з представником групи науковців можуть представити у вигляді запропонованої комп'ютерної презентації "Україна", якщо такої можливості немає розповідає той же матеріал, користуючись політичною картою, слайдами або малюнками, що зображують природу України, фотоматеріалами про Київ, про різні галузі промислового і сільськогосподарського виробництва)

Сучасна Україна - незалежна держава. Розташована у Східній Європі. Має кордони : на північному заході з Білоруссю, на сході з Росією, на заході - з Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією, Молдовою. На півдні омивається водами Чорного та Азовського морів. В Українських Карпатах знаходиться географічний центр Європи. Площа країни - 604 км2, населення більш як 47 млн. Столиця - Київ. Адміністративно Україна поділяється на 24 області та Автономну Республіку Крим. Державний устрій - парламентсько-президентська республіка. Глава держави - Президент, глава уряду - Прем'єр-міністр. Вищий законодавчий орган - Верховна Рада. Україна - індустріально-аграрна держава, в структурі промисловості якої переважає чорна металургія та паливно-енергетичний комплекс. Тут добувають кам'яне вугілля, залізну руду, газ, нафту, уран, нікель, марганець, випускають станки, турбіни, трактори і комбайни, створюють космічні ла! йнери та космічні прилади. В структурі с/г переважає виробництво зерна, цукрових буряків, соняшника.

Представник науковців: Країна має могутній науковий і творчий потенціал. Національна Академія наук має 6 регіональних центрів, сітку академічних інститутів, дослідне виробництво і лабораторії. В країні діє система галузевих науково-дослідних інститутів, конструкторських бюро, проектних організацій, близько 200 державних вузів, в яких навчається молодь не тільки з України, а й більш як із 100 країн світу, в тому числі із багатьох європейських країн.

Учитель:

Факти красномовно свідчать, що Україна і в географічному, і в науковому плані дійсно європейська держава. А тепер слово історикам.

2-ий ведучий:

" … історії ж бо пишуть на столі.

Ми ж пишем кров'ю на своїй землі.

Ми ж пишем плугом, шаблею, мечем,

Піснями і невільницьким плачем,

Могилами у полі без імен

Дорогою до Києва з Лубен."

Історики:

1-ий учень:

Історія народу починається з тих часів, котрі зафіксовані в історичній пам'яті народу. А як свідчать петрогліфи Кам'яної Могили, тексти Велесової книги, наша пам'ять сягає епохи мамонтів і років нам так тисяч з двадцять. Тоді наші предки жили між Дунаєм, Волгою, Карпатами і Кавказом. Найбільшого ж розвитку вони досягли в 7-3 тисячоліттях до н.е., утворивши у Подунав'ї та Подніпров'ї державу Аратта. Це відома усьому світові трипільська археологічна культура, що стала колискою індоєвропейських народів. Ії традиції зберігалися на Київщині, Чернігівщині, Черкащині до 11 ст. вже нашої ери.

2-ий учень:

Трипільська Аратта в 3 тис. до н.е. розділилася на 2 частини: північну - Борусію, і південну - Оріяну. Слов'яни Борусії мали спокійнішу вдачу і осідло хазяйнували на своїх землях, а оріони, спокушені морем, масово освоювали далекі землі. Вони добралися до Ерутрії, Трої. Пізніше, прямуючи з півдня Європи на північний схід, дісталися сучасної Прибалтики (не дарма ж колись Балтійське море називали Руським). А звідти повернулися в Борусію, у Київ, і дали початок уже феодальній Київській Русі. (розповідь за матеріалами книг "Джерела", "Праісторія Русі-України"історика і археолога, академіка Юрія Шилова)

3-ий учень:

А далі була Запорізька Січ - найдемократичніша держава у тодішньому світі, що в часи феодалізму подавала зразки справжнього народовладдя. Козаки стали авторами першої в Європі і світі Конституції, складеної Пилипом Орликом ще в 1710 році.

4-ий учень:

Українці не раз рятували Європу від навали вражих орд. І в часи набігів ханських орд, і в боротьбі з турками та татарами, і в часи навали коричневої чуми - нацизму і фашизму.

5-ий учень:

У роки Другої світової війни український народ зробив вагомий внесок у перемогу над ворогом. 7 млн. осіб втратила Україна в цій війні. Це набагато більше, ніж інші країни світу. Воїни-українці з честю виконали свій військовий обов'язок, звільнили європейські народи, які потрапили до нацистського рабства. У ході війни громадяни України одержали 2,5 орденів та медалей за хоробрість і відвагу( із загальної кількості по СРСР -7млн.) Серед Героїв Радянського Союзу - 2072 українці, із них - 35 двічі. Серед трьох Героїв Радянського Союзу, які удостоїлися цієї нагороди тричі - український льотчик Іван Кожедуб (інші - маршал Георгій Жуков, та російський льотчик Покришкін). На території України відбулися майже половина стратегічних операцій, проведених в роки Великої Вітчизняної війни. Тут було розгромлено 607 дивізій Вермахту. Загальна сума збитків, яких зазнало населення і господарство республіки, становила 1,2 -1,5 трлн. - ! понад 40% національного багатства УРСР. Великий внесок українського народу в перемогу над ворогом справедливо дістав міжнародне визнання - у 1945 році Україна стала членом-засновником ООН.

Учитель:

Можна довго говорити про вклад українців в європейську історичну скарбницю, та зрозуміло одне - наша держава ніколи не була околицею Європи, а мала славу міцної, самобутньої і шанованої частини світового порядку.

1-ий ведучий:

" Із козацьких віків,

Із шевченківських днів

Горда воля до нас завітала.

Ми на рідній землі

В українській сім'ї

Свою долю ростили-плекали"

(Із Гімну Решетилівщини)

Учитель: А зараз слово надається міжнародним оглядачам.

Міжнародні оглядачі:

1-ий учень:

Сучасний світ - багатомірний, динамічний і суперечливий. Жити нині ізольовано від світового співтовариства практично не можливо жодній країні. Велику роль у здійсненні багатосторонньої дипломатії та міжнародного співробітництва відіграють міжнародні організації. Загальна кількість міжнародних сучасних організацій наближається до 5 тисяч, з яких понад 400 - міжурядові. Україна розвиває співробітництво з міжнародними організаціями, перш за все європейськими. На сьогодні в Європі діє кілька впливових міжнародних організацій - Рада Європи, Європейський союз, Організація з безпеки та співробітництва в Європі, Організація Північноатлантичного договору (НАТО).

2-ий учень:

В 1995 році Україна стала 37 членом РЄ. Входження нашої держави до РЄ означає необхідність демократизації суспільства та приєднання більш як до 150 конвенцій, які функціонують у рамках РЄ з приводу захисту прав людини у різних галузях. Членство України в Раді Європи має принести відчутні вигоди всім - від сприяння економічним і правовим реформам до захисту комп'ютерного зв'язку та надання пільг у торгово-економічній сфері.

3-ий учень:

Україна є активним учасником ОБСЄ. ОБСЄ стала основою для вироблення спільної позиції країн-учасниць з різноманітних питань європейського життя, для співпраці в галузях прав людини, фундаментальних свобод, демократії, верховенства права, економіки та безпеки.

4-ий учень:

Україна дотепер не є членом НАТО, але відносини нашої країни з цією організацією почали розвиватись невдовзі після відновлення Україною незалежності і в останні роки відзначаються найбільшим прогресом. Україна є учасником РЄАП (Ради євроатлантичного партнерства) та бере активну участь у заходах програми "Партнерство заради миру", створена українська місія при НАТО, у Києві відкрився Центр інформації та документації НАТО, підписано "Хартію про особливе партнерство між НАТО та Україною", створено спеціальну комісію Україна-НАТО, підписано меморандум про спільні дії на випадок надзвичайних ситуацій. Україна має чи не найбільшу програму співробітництва з НАТО серед 27 країн-партнерів і є єдиною державою, крім Росії, серед інших учасників програми "Партнерство заради миру", з якою НАТО розвиває відносини особливого партнерства. З 1994 по 2003 рік представники збройних сил України взяли участь у більш як 90 спільних навчаннях!

5-ий учень:

Актуальним завданням України залишається інтеграція до Європейського Союзу і досягненню цієї мети підпорядковані як зовнішні так і внутрішні виміри державної політики. Базовими принципами, які цементують країни Євросоюзу, є демократія, верховенство права свобода слова, повага до прав людини. Під час Помаранчевої революції українці більш ніж яскраво довели свою відданість цим принципам. Статтею 49 Договору про ЄС зафіксовано, що з юридичної точки зору перешкод для вступу України в ЄС немає. Крім того Україна має ще одну важливу перевагу - симпатії європейської громадськості. За громадськими опитуваннями 55% європейських респондентів виступають за вступ України до ЄС. Ці симпатії знайшли своє формальне втілення і в резолюції Європейського парламенту від 13 січня 2005 року, яка говорить про необхідність надання Україні перспективи членства в ЄС і укладення з нашою країною посиленої угоди з елементами асоціації. Поглиблення демократичних процесів та в! исокі темпи економічного зростання в Україні повинні стати тими передумовами, які дозволять обом сторонам висунути нові ініціативи, що створюватимуть додаткові можливості для якісного поглиблення співпраці та, як наслідок, помітного наближення України до ЄС.

Учитель:

Ми з вами мали нагоду ще раз пересвідчитись про значну роль України в європейському співтоваристві. Та наша розповідь була б не повною, коли б ми не згадали про внесок українців у розвиток європейської культури. Тож слово культурологам.

Культурологи:

1-ий учень:

Волелюбний дух українського народу жив в історичних піснях і думах, у творчості Тараса Шевченка, знаного і відомого у цілім світі, Івана Франка, Лесі Українки, Миколи Вороного, Олександра Олеся , багатьох інших видатних діячів нашої культури. Та не тільки власну культуру збагачували українці.

2-ий учень:

Окрасою російської літератури став Микола Гоголь, яки народився у нас на Полтавщині. Василь Ярошенко, який творив кількома мовами, зокрема і японською, став класиком японської літератури.

Одним з найвідоміших скульпторів 20-го cт., який народився в Україні, а жив у США, був Олександр Архипенко. Багато років директором Міжнародного інституту менеджменту в Швейцарії, який готує керівників установ і підприємств для всього світу, працював Богдан Гаврилишин. І цей список можна продовжувати і продовжувати…

3-ий учень:

Висока українська культура допомогла українському народові зберегтися у найтяжчих випробуваннях. Її світло вело український народ до державності. Тільки культура може сформувати "гуманітарну ауру", без якої, на переконання нашої великої співвітчизниці Ліни Костенко, будь-яка нація виявляється незахищеною і вразливою в сучасному світі. Тільки культура може зробити нас потрібними в Європі, розвиток якої від римських часів завжди відбувався шляхом взаємодії культур.

Учитель:

Всі виступи на сьогоднішній конференції незаперечно підтвердили той факт, що Україна є великою європейською державою. Вона потребує сьогодні вашої енергії та молодечого запалу, вашої праці і любові. Сьогодні ви лише школярі, але вже в цю мить ви - громадяни, які не байдужі до того, що відбувається в громаді, Батьківщині, світі. Тож від вас залежить, якою буде наша Україна.

1-ий ведучий:

Так встань же, народ, і державність свою відроди,

Хай знає весь світ, що живуть тут не бидло, а люди,

Верни свою славу, в Європу, як рівний, ввійди,

Бо більше такої можливості, мабуть не буде.

2-ий ведучий:

"Хто там говорить, що й сам невпевнений

Ким був я і як я звуся?

Я - українець, я - європеєць

І цим горджуся!"

Література

Відлуння десятиліть. Українська література ІІ пол. ХХ ст. - К.: Грамота, 2001

Грицак Я. Нарис історії України: формування модерної української нації ХІХ - ХХ ст. - К.: Ґенеза, 1996.

Історія України. / За ред. Ю.Зайцева. - Львів, 1998.

Коваль М.В. Україна в Другій світовій і Великій Вітчизняній війнах (1939 -1945) - К., 1999.

Орел М. "Аратта - перша держава на землі" - "Україна молода", 19 січня 2002.

Тарасюк Б. Виступ на міжнародній конференції "Розширення ЄС: рік опісля та проекція на десятиліття", 15 червня 2005 .

Віктор Ющенко: Вірю в Україну. - Дрогобич: Коло, 2004

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток життєво-професійної ефективності особистості в освітньому процесі НУШ: технології, методики, вправи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн