і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Особливості вивчення англійської мови у 1 класі за методом асоціативних символів.
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Математика в школах Мурованокуриловеччини Випуск 7

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Методичний кабінет відділу освіти

Мурованокуриловецької райдержадміністрації

Освіта Мурованокуриловеччини

Математика

в школах

Мурованокуриловеччини

7, листопад 2006 рік

Матеріали до друку підготував

Серветник Василь Григорович - керівник районного методичного об'єднання вчителів математики, вчитель математики середньої загальноосвітньої школи І-Ш ступенів № 1 смт. Мурованих Курилівців, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист.

Рецензент: Чемериський Роман Васильович - завідуючий методичним кабінетом відділу освіти Мурованокуриловецької райдержадміністрації.

Передмова

Шановні колеги! Черговий номер методичного збірника присвячений 300-річчю з дня народження видатного математика Леонарда Ейлера. Методичними порадами підготовки і проведення тижня математики «До ювілею Леонарда Ейлера» ділиться вчитель Мурованокуриловецької СЗШ І-ІІІ ступенів №1 Серветник Василь Григорович. В розробці розкрито план підготовки, розподіл обов’язків для кожного класу і окремих учнів.

Вчителька Н.Ф. Колосінська розповідає про творчий портрет вчительки математики, ветерана педагогічної ниви із 45-річним стажем Галину Мар’янівну Грохольську, яка не тільки вміло навчає математики, а й гарно виховує дітей.

В скарбничці досвіду ви познайомитеся також з творчим портретом порядної, принципової, відданої своїй справі людини, переможця районного конкурсу «Кращий урок» в номінації «Математика» Машталяр Валентини Миколаївни.

Редакція просить допомагати вчителям спілкуватися, обмінюватися думками й досягненнями в навчанні математики, популяризувати досвід роботи колег.

Нехай супроводжує Вас натхнення і успіх у Вашій нелегкій праці, піклування Держави, повага колег, вдячність учнів та їх батьків, любов рідних і близьких Вам людей.

Хай Вам щастить!

З надією на подальшу співпрацю.

В.Г.Серветник,

керівник районного методичного об’єднання

вчителів математики

Розповімо про колегу

Н.Ф. Колосінська,

колишня вчителька Винограднянської СЗШ І-ІІ ступенів

Покликання

Коли ж людина одержима і сповна віддається роботі, це стає її долею. Саме до таких одержимих і належить вчителька математики Винограднянської СЗШ І-ІІ ступенів Галина Мар’янівна Грохольська. Вона належить до тих педагогів, котрі в кожного учня намагаються закласти паростки благородних рис. Ось уже 45 років, не тільки вміло навчає математики, а й гарно виховує дітей.

- Доля не завжди привітна буває. Одних наділить щедротами через край, а іншим подарує лиш крихітку щастя. Та й то не дасть натішитися ним сповна, - каже Галина Мар’янівна. Але я щаслива. Мрія мого нелегкого дитинства здійснилася. В ті далекі часи не легко це було зробити.

Своїм учням на класних годинах вона часто розповідає про далекі буремні роки. Галина Мар’янівна виховала не одне покоління учнів. Багато з них стали вчителями математики, як і їхня наставниця.

- Учитель творить людину, - продовжила Галина Мар’янівна. Тому він щасливий бачити своїх вихованців освіченими, чесними, порядними людьми. Ткаля вже через годину може помилуватися плодами своєї праці, сталевар – під кінець зміни. Хлібороб лише після кількох місяців бачить, що вдався врожай. А вчителеві потрібно працювати роки, щоб через десятиліття помітити зачатки того, що заклав колись.

Я впевнена, що копітка праця Галини Мар’янівни Грохольської, її настанови і поради, лагідна усмішка в хвилини радості і через роки не зітруться з пам’яті та серць її вдячних учнів.

Розповімо про колегу

М.В.Сторожук

вчитель Житницької СЗШ І-ІІ ст.

Віддана своїй справі

Думаю, що небагато вчителів можуть похвалитися тим, що пропрацювали в школі з одним-єдиним директором без жодних непорозумінь.

Мені пощастило. Ось уже 26 рік я вчителюю під керівництвом порядної, принципової, відданої своїй справі людини Машталяр Валентини Миколаївни.

У Житницькій СЗШ І-ІІ ступенів вона працює 27 років. А розпочала свою педагогічну діяльність у 1975 році у Вищеольчедаївській середній школі після закінчення фізико-математичного факультету Вінницького педагогічного інституту. За 25 років директорської роботи мудрим, тактовним, гуманним керівником. Завдяки її чесності і принциповості в колективі панують теплі, товариські взаємовідносини.

Валентина Миколаївна дуже добродушна. Ніколи не знехтує ніколи не знехтує чужою бідою, а вислухає, порадить, допоможе.

За роки виконання математики в Житницькій СЗШ І-ІІ ст. Валентина Миколаївна привила любов до точних наук багатьом випускникам, які теж стали вчителями. Зокрема, у нашій школі працює Мостовий В.М., у Дерешівський СЗШ І-ІІ ст.– Біла С.І.

До проведення уроку Валентина Миколаївна довго, старанно готується: підбирає роздатковий матеріал, ТНЗ, продумує кожен етап уроку, щоб доступно подати дітям матеріал. Кожен наступний урок не схожий на попередній, всі вони не стандартні.

Валентина Миколаївна – переможець районного конкурсу «Кращий урок», в номінації «Математика». За свою почесну працю нагороджена грамотою Міністерства освіти України.

Нашого директора люблять і поважають учні школи, їхні батьки, вчителі за те, що незважаючи на пропозиції працювати у школі-інтернат, у методкабінеті, вона залишається вірною нам. У дощову погоду і в холодні зимові дні, долаючи Житницьке бездоріжжя, завжди пунктуальна наша директорша на своєму посту.

ДО ЮВІЛЕЮ ЛЕОНАРДА ЕЙЛЕРА

В.Серветник,

учитель-методист СЗШ І-ІІІ ступенів №1

смт. Муровані Курилівці

Є декілька імен в історії сучасної математики, які відомі кожній освіченій людині. До їх числа належить й ім’я відомого математика Леонарда Ейлера, видатного вченого ХVІІІ століття, яке в галузі математики справедливо може бути названим століттям Ейлера. Ейлер виконав головні відкриття майже в усіх галузях математики.

Учні й зараз вивчають теорію логарифмів і тригонометрію за Ейлером, студенти наших днів вивчають аналітичну геометрію, диференціальне та інтегральне числення, механіку за посібниками, що основані на трактатах відомого вченого.

Ейлер, на думку Лапласа, був батьком сучасного аналізу, заклав фундамент ряду нових математичних наук.

Наукова діяльність Ейлера мала надзвичайний вплив на розвиток математичних наук XVIII століття.

« Читайте, читайте Ейлера: це наш спільний вчитель,» говорив своїм учням П’єр Сімон Лаплас, молодший сучасник Ейлера і один з найвидатніших математиків Франції.

І нині, майже через три століття, його величезна наукова спадщина вивчена ще далеко не повністю.

15 квітня 2007 р. виповнюється 300 років з дня народження Леонарда Ейлера. Поділюся досвідом підготовки і проведення тижня математики, присвяченого основоположнику сучасної математики, неперевершеному обчислювачу Леонарду Ейлеру. Матеріал, пов'язаний з його творчістю, з успіхом і користю можна використати у позакласній роботі.

Такі заходи розвивають і поглиблюють інтерес учнів до математики, допомагають учням краще зрозуміти роль математики в сучасному суспільстві, розширюють кругозір учнів та підвищують їхню загальну культуру, заохочують до прояву в різних галузях науки. Це своєрідний звіт про творчу співпрацю вчителів і учнів, роботу гуртків, факультативів, науково-дослідницьку діяльність учнів та педагогів.

На початку навчального року на одному із засідань ради кабінету математики, куди входять по 1-2 учні 5-11-х класів:

  • склали план підготовки до тижня математики і розподілили між собою обов'язки;

  • повідомили всіх учнів, що в листопаді відбудеться тиждень математики. Серед заходів тижня будуть математичні змагання між командами класів; шанси на перемогу більші в тих, хто почне вчасно готуватися;

  • був випущений спеціальний номер газети «Юний математик», передова стаття в якому присвячена Ейлеру, а в інших статтях уміщені різні головоломки, цікаві геометричні задачі і перелік літератури, рекомендованої учням для позакласного читання з питань, що стосуються життя і діяльності Л. Ейлера;

  • одночасно була випущена листівка, в якій повідомлялися терміни проведення тижня математики і зміст намічених заходів. Кожному дню тижня присвячувалась замітка, яка мала свій епіграф і була проілюстрована відповідними малюнками. Наприклад, до математичних змагань з розв'язування задач епіграфом взято слова: «математика - це гімнастика розуму», а до математичного турніру КВК - слова Л.М.Толстого «Намагайся дати розуму якнайбільше страви».

Наступний етап підготовки тижня - це засідання ради кабінету математики з детальним обговоренням плану проведення тижня. На засіданні склали і затвердили перелік обов'язків кожного класу і окремих учнів з підготовки і проведення цих заходів.

1. Оформлення шкільного вестибуля, коридорів, кабінету математики і актового залу.

2. Випуск спеціального номера математичної газети, присвяченої умовам проведення тижня математики.

3. Випуск математичного бюлетеня «Основні дати з життя і діяльності Л. Ейлера».

4. Розробка плану математичного КВК і відбір команд-учасниць.

5. Захист рефератів «Маленькі відкриття XХI століття».

6. Математичні змагання імені Л. Ейлера у два тури: заочний та очний..

7. Конкурс ерудитів «Що ви знаєте про Ейлера?»

8. Науково-практична конференція на тему «Математик усіх часів і народів» для учнів 9-11 класів.

9. Підготовка «десятихвилинок цікавої математики» для 2-4-х класів (математичний десант).

З особливим захопленням готувалися учні до проведення «десятихвилинок цікавої математики». (її організацію доручили групі учнів 10-11-х класів.) Знайомлячись із запропонованими книжками, вони зупинялися не тільки на тому, що я їм рекомендував, а й на всьому, що привертало їхню увагу. Цікаві запитання, вікторини, задачі, головоломки, ребуси викликали в учнів бажання відразу випробувати свої сили. Для математичного активу школи підготовка тижня, мабуть, дала більше, ніж сам тиждень, якщо врахувати інтерес до вивчення математики, ознайомлення з математичною літературою, радість від розгадування математичних головоломок. Особливо старанно готувалися до конференції, присвяченої життю і відкриттям Ейлера.

У математичній газеті час від часу наводилися підготовчі задачі із зазначенням кількості балів за розв'язання. Учні розв'язували їх і показували письмові розв'язання своїм учителям математики. Так підбиралася команда від класу для участі в конкурсі розв'язування задач від Ейлера.

За наперед визначеним графіком різні класи почергово випускали математичні газети з поміткою «На конкурс». Кожний клас намагався перевершити інших в яскравості графічного оформлення, цікавості змісту, пізнавальній глибині матеріалу.

Приблизно за 2 тижні до початку тижня математики увазі учнів 5 – 11-х класів був запропонований заочний тур математичних змагань імені Леонарда Ейлера, який містив задачі підвищеної складності, причому більшість з них взяті із збірників задач самого Ейлера. Результати підводились під час тижня математики.

Напередодні проведення тижня намічений план ще раз повідомили через шкільне радіо, а також гарно оформили і помістили на загально шкільній Дошці оголошень. Крім того по радіо передали звернення ради кабінету математики до учнів школи.

У коридорах школи розмістили малюнки математичної тематики і красивий плакат «Йде тиждень математики». Це створило в школі «налаштування на математику». Крім того, школу прикрасили плакатами математичного змісту і плакатами з висловлюваннями Ейлера і про нього.

Наведу деякі з висловлювань Ейлера:

«...саме математика передусім захищає нас від обману чуттів і вчить, що одна справа - як насправді побудовані предмети, що сприймаються чуттями, інша справа - якими вони здаються»;

«...усі явища природи підпорядковуються якому-небудь закону максимуму або мінімуму»;

«Математика є наукою, яка не тільки показує в кожному випадку відношення, але й визначає причини, від яких вони залежать за природою самих речей»;

«Деякі найпоширеніші види трансцендентних функцій, зокрема показникові, відкривають доступ до багатьох досліджень»;

«Немає науки, не пов’язаної з математикою».

А тепер - деякі з висловлювань про Леонарда Ейлера:

Вивчення творів Ейлера буде найкращою школою в різних галузях математики, і ніщо інше не може замінити його.

(Карл Гаусс,

німецький математик)

...Ейлер повів за собою наступні покоління і навчив їх думати і писати так, як думав і писав він сам. Читання його праць - найлегша і найкорисніша справа. Він поєднав у своїй особі славу великого перетворювача із славою дуже зрозумілого і дуже витонченого письменника.

Ейлер створив сучасний аналіз, один збагатив його більше, ніж усі його послідовники разом узяті, і зробив його наймогутнішим знаряддям людського розуму. Він один зумів охопити аналіз у всій його повноті і знайшов йому найчисленніші і найрізноманітніші застосування.

(Михайло Остроградський,

український математик)

Читайте, читайте, читайте Ейлера! Він усім нам учитель!

(П’єр Лаплас, французький математик і астроном)

Діяльність Ейлера багатогранна і різностороння. Він займався майже всім, що цікавило тоді математиків.

(Сергій Вавилов,

російський фізик)

...для Ейлера аніскільки не були обтяжливими обчислення, і ніякі формули, які б вони не були неосяжні, ніколи не утруднювали його: такою була прозірливість Ейлера, що найбільш громіздка формула гнулась в його сильних руках, як м'який віск, і слухняно давала під його зусиллями все, що вгадувала в ній його проникливість. Можна без перебільшення сказати, що в очах Ейлера математичні формули жили своїм власним життям і розповідали найглибші речі про явища природи і що йому досить було лише доторкнутись до формул, щоб вони з німих перетворились на такі, що говорять і дають відповіді, сповнені глибокого змісту.

(Микола Лузін,

російський математик)

Кому не відоме ім'я Ейлера? Хто ще на шкільній лаві не звик дивитись на ім'я Ейлера в сузір'ї імен Гюйгенса, Ферма, Лейбніца, Ньютона, Бернуллі, д'Аламбера? Але мало хто з учених знає, яка значна була стихійна творча сила цієї людини, що зближувала його з такими людьми XVI ст., якими були Леонардо да Вінчі і Мікеланджело. І мало хто навіть з математиків знає, наскільки міцними зв'язками з'єднані вони і зараз з працями Ейлера і з якою силою тяжіє над ними навіть тепер думка Ейлера.

(Микола Лузін,

російський математик)

Ейлер належить до числа геніїв, чия творчість стала надбанням всього людства.

(Михайло Лаврентьєв,

російський математик)

Ейлер був насамперед математиком, який сприймав і розвивав математику як єдине ціле, але він знав, що ґрунтом, на якому розквітає математика, є практична діяльність.

(Михайло Лаврентьєв,

російський математик)

...ми шануємо в Ейлері великого вченого, який дав могутній поштовх розвитку математики, як найважливішого засобу дослідження природознавства і техніки і підкорення природи людиною.

(Михайло Лаврентьєв,

російський математик)

Із самого початку, який можна зв'язати з появою (опублікуванням) близько 100 років тому праці Леонарда Ейлера з математичної теорії кровообігу, математична біологія розвивалася майже виключно завдяки розробці фізико-математичних і суто формальних математичних моделей різних біологічних явищ.

(Н. Крашевський,

американський учений)

Ейлер обчислював без усякого видимого зусилля, як люди дихають, як орли тримаються в повітрі.

(Домінік Араго, французький астроном і фізик)

Ейлер вніс значний внесок буквально в усі області математики. Деякі з його найпростіших відкриттів такі, що можна уявити собі дух Евкліда, запитавши: «Чому за життя на Землі я не додумався до цього?».

(Гарольд Кокстер,

англійський математик)

...створивши нові методи, показавши їх застосування до розв'язання нових питань, Ейлер, так би мовити, проклав нові шляхи для швидкого руху науки вперед. За ним ідуть такі великі математики, як Лагранж, Лаплас, Лежандр, Гаусс, Коші, Пуассон, Якобі, Абель і багато інших, а якою мірою вони високо ставили Ейлера, можна судити із слів Лапласа: «Читайте Ейлера, читайте, - він учитель усіх нас».

(Олексій Крилов,

російський математик)

Ейлерова слава й популярність є наслідок не тільки незрівнянної сили його генія. До них спричинилась надзвичайна ширина його засягу в науці; важко вказати таку ділянку математичних наук, де б він не утворив нової галузі або могутньо не посунув наперед її розвиток. Цей, за висловом д'Аламбера, «диявол у людській подобі», натворив за своє життя (при тім довгі роки у сліпому стані) більше, аніж за цей час середня людина могла б просто списати.

(Михайло Кравчук,

український математик)

У вестибулі та коридорах школи вивішені красиво і з любов'ю оформлені оголошення:

І. «Тим, хто вивчає математику,

тим, хто навчає математики,

тим, хто любить математику,

тим, хто ще не знає,

що може любити математику,

тиждень математики присвячується».

«Математика потрібна дуже, у тижні математики візьми участь, друже!»

ІІ. ХОЧЕТЕ, ЩОБ МАТЕМАТИКА

СТАЛА СПРАВЖНІМ СВЯТОМ?

Тоді запрошуємо вас на тиждень

МАТЕМАТИКИ!

Математика не дарма вважається

«ЦАРИЦЕЮ УСІХ НАУК»

Математика, що є найдавнішою з усіх наук, разом з тим залишається завжди молодою наукою, яка бурхливо розвивається, яка весь час розширює галузі свого застосування.

Будучи учасником математичного свята, ви переконаєтесь в її несподіваності, красі, чарівності.

Вашу увагу заполонять вікторини, конкурси, фокуси, казкові персонажі, влучні жарти, веселі частівки, дотепні розіграші в найнесподіваніших математичних ситуаціях.

Пропонуємо взяти активну участь в цих заходах. Не безкоштовно! Плата– спеціальна грошова одиниця «ейлерик».Зароблені десять «ейлериків» - це додатковий бал за одну з тем математики.

Оцінюватиме роботи Рада наймудріших. У її складі учні – переможці районних олімпіад з математики та вчителі.

Отже, дерзайте, творіть! Успіхів вам!

СВЯТКОВОГО ВАМ НАСТРОЮ

НА ТИЖДЕНЬ МАТЕМАТИКИ!

Усе це завжди викликає інтерес в учнів. Вони із задоволенням розглядають малюнки, читають цікаві статті в газетах, але бажання самостійно розв'язати що-небудь із запропонованого виникає далеко не у всіх. Тому в цьому навчальному році ми спробували внести дещо нове в усталену форму роботи. А саме: запропонували учням як кульмінацію тижня аукціон.

Це незвичайний аукціон. Для його проведення була введена місцева шкільна «валюта». Учитель математики та учні розробили дизайн і випустили математичну «валюту»- «ейлерики». Це банкноти номіналом 1, 2, 5, 10 одиниць. Від підробки всі банкноти захищені спеціальною печаткою.

Заробити «гроші» можна було багатьма способами: це і участь у вікторинах, конкурсах, які проводилися протягом тижня, і виготовлення газет, кросвордів, плакатів, наочності для кабінетів математики, і оформлення школи та класних кімнат до тижня математики. Але найбільшу кількість «грошей» можна було заробити, розв'язуючи задачі математичних змагань імені Л. Ейлера, умови яких вивішені на стінах коридорів школи.

Кожна газета, ребус, кросворд мали свій номер, завдання були оцінені відповідно до складності певною кількістю балів. Тому учень мав змогу підрахувати самостійно, яку кількість балів він набере за умови правильного розв'язування завдання. Розв'язання завдань приймалися без обмеження кількості протягом кількох днів: з понеділка до 14.00 год. четверга.

Учнів попередили, що роботи перевірятимуться лише за умови, що в них правильно названі прізвища учасників, номери газет та завдань.

У четвер оргкомітет перевірив отримані розв'язки, і в п'ятницю всі ті, хто правильно розв'язав завдання, отримали «гроші».

Умови аукціону і перелік лотів, які виносилися на торги, були оголошені на початку тижня.

На торги виставлялися такі лоти:

• додатковий бал до оцінки за усну відповідь (крім початкового рівня) (вартість - 5 ейлериків);

• додатковий бал до оцінки за тему (крім початкового рівня) (вартість – 25 ейлериків);

• додатковий бал до оцінки за І семестр (крім початкового рівня) (вартість - 100 ейлериків).

Кожний учитель, який бажав виставити свої лоти на торги, зазначав початкову вартість.

Купити лоти було дуже заманливо, а тому активність учнів протягом цього тижня була дуже високою. Отже, всі, хто брав участь у класних та позакласних заходах у рамках тижня, отримували за це відповідну кількість балів, які потім давали змогу отримати «гроші».

Перед початком аукціону актовий зал школи був переповнений. Щоб підтримувати інтерес учнів, у програмі були розважальні номери. До початку торгів можна було «підзаробити грошиків» на вікторині. Для цього зал поділили на сектори, у кожному секторі був свій спостерігач, що дало можливість провести вікторини чесно. За кожну правильну відповідь учень отримував 1-2 «ейлерики» залежно від складності запитання.

Після вікторини удар гонга сповістив про початок аукціону. Залежно від вартості лота торги починалися з 5, 25, 100 і т. д. «ейлериків». Торги йшли жваво, ажіотаж був страшенний.

Одразу після оплати купленого лоту учень отримував розписку вчителя, який виставляв свій лот, що підтверджувало покупку. Надалі ця розписка вилучалася при використанні купленого.

Аукціон ми провели у нашій школі вперше, але така форма роботи сподобалася і вчителям, і учням, а тому ми й надалі маємо намір її проводити.

По-перше, такого інтересу в учнів і такого бажання розв'язувати запропоновані задачі, ребуси, шаради, розгадувати кросворди ми не спостерігали вже дуже давно.

По-друге, ця нетрадиційна форма спілкування дала можливість виявити учнів, які мають гарні здібності до вивчення математики, але з різних причин раніше себе не проявляли.

По-третє, у деяких учнів інтерес, який виник під час проведення тижня математики, переріс у стійке бажання займатися предметом серйозно.

Пропоную колегам-учителям математики організувати в 2006-2007 навчальному році тиждень, присвячений математику всіх часів і народів Леонарду Ейлеру, під час якого можна провести такі заходи.

План проведення тижня

Понеділок

1. Урочисте відкриття тижня.

2. Математичні десятихвилинки в 5-11-х класах на уроках математики «До ювілею Леонарда Ейлера».

3. Математичний десант старшокласників у 2-4 класах «Видатний математик Леонард Ейлер».

4. Математичні змагання імені Леонарда Ейлера (очний тур).

5. Радіопередача «Чи знаєте ви, що…»

Вівторок

1. Конкурс ерудитів «Що ви знаєте про Ейлера».

2. Заняття гуртка «Пізнайко» (5 клас) на тему «Задача про мости і безперервне малювання».

3. Математичне інтелект-шоу «Еврика» для учнів 11-х класів.

4. Конкурс математичних кросвордів, ребусів, загадок.

5. Заняття гуртка «Ерудит» (7-і класи) на тему «Шахові задачі Ейлера».

Середа

1. Веселі математичні перерви (конкурс віршів, пісень, гуморесок про математику).

2. Заняття гуртка «Квантик» (6 клас) на тему «Рятівні круги великого Ейлера».

3. Заняття гуртка «Ерудит» (8-і класи) на тему «Славнозвісний петербурзький академік Леонард Ейлер».

4. Розв’язування задач від Ейлера (9 – 11 класи).

Четвер

1. КВК для учнів 8-х класів.

2. «Маленькі відкриття XXI ст.» - захист учнівських науково-дослідницьких робіт учнів 9-11-х класів - членів шкільного Клубу Любителів Математики.

3. Зустріч з переможцями районних математичних олімпіад та випускниками школи - переможцями та учасниками обласних олімпіад.

П'ятниця

1. Читацька конференція на тему «Математик всіх часів і народів Леонард Ейлер» для учнів 9-11-х класів.

2. Підсумки очного туру математичних змагань імені Л. Ейлера (нагородження переможців).

3. Підсумки конкурсів газет, кросвордів, ребусів, загадок.

4. Математичний аукціон.

Використана література

Бевз В.Г. Історія математики. Харків, «Основа», 2006.

Бородін О.І. Історія розвитку поняття про число і системи числення. К. «Радянська школа», 1978.

Бородин А.И. Из истории арифметики. К. «Вища школа», 1986.

Глейзер Г.И. История математики в средней школе. М. «Просвещение», 1970.

Депман И.Я. Істория арифметики. М. Учпедгиз, 1959.

Зоря А.С., Кіро С.М. Про математику і математиків. К. «Радянська школа», 1981.

Конфорович А.Г. У пошуках інтеграла. К. «Радянська школа», 1990.

Лоповок Л.М. Збірник математичних задач логічного характеру. К. «Радянська школа», 1972.

Олейник С.Н. Старинные занимательные задачи. М. «Наука», 1988.

Підручна М.В. Позакласна робота з математики у неповній середній школі. Тернопіль, 1997.

Тиле Р. Леонард Эйлер. К. «Вища школа», 1983.

Федак І.В. Довжини, кути, площі, цікаві лінії і точки. Тернопіль, 1998.

Штейнгауз Г. Математический калейдоскоп. М. «Наука», 1981.

Яковлев А.Я. Леонард Эйлер. М. «Просвещение», 1983.

Ми завершуємо тиждень математики, присвячений Леонарду Ейлеру. Усе життя Леонарда Ейлера є зразком служіння науці. Цей вчений писав свої праці так легко, як досвідчений літератор пише листи друзям. Навіть повна сліпота протягом останніх 17 років життя не зменшила його творчої активності. Обсяг наукової спадщини вченого не був точно відомий до 1936 року, але робилося припущення, що вона становитиме 60 – 80 томів. Його математична діяльність почалася в рік смерті І. Ньютона. Аналітичній геометрії було на той час уже 90 років, математичному аналізу – 50, а закону всесвітнього тяжіння І. Ньютона, що є ключем до вивчення всесвіту, - біля 40 років. Академік Сергій Вавилов сказав: «Ейлер належить до геніїв, чия творчість стала надбанням усього людства».

Дорогі друзі! Тиждень завершився. Хтось почув щось нове, цікаве для себе, хтось повторив йому вже відоме. Дякуємо всім за участь в тижні математики.

Бажаємо і вам наполегливості, працьовитості і терпіння на складних дорогах математики. Нехай цариця наук буде прихильною до вас і подарує чудові хвилини задоволення правильними розв’язаннями і гарними оцінками.

Підсумок

Тиждень математики став активною формою пропаганди математичних знань. Він сприяв розширенню кругозору учнів, розвиткові уміння самостійно й творчо працювати з навчальною, науково-популярною літературою, формуванню в дітей інтересу до математики, а також поглибленню знань. Школярі довели, що вони не тільки вміють добре вчитися, а й можуть цікаво розважатися, поєднуючи приємне з корисним. В школі панувала атмосфера творчості та свята.

Вітаємо з днем народження

У листопаді дні народження відзначають:

2 листопада - Хом’як Євгенія Михайлівна (Перекоринецька СЗШ)

9 листопада – Мельник Микола Степанович (Немерченська СЗШ)

10 листопада - Гвяздовська Людмила Михайлівна (Привітненська СЗШ)

21 листопада – Бернацька Лідія Степанівна (Рівненська СЗШ)

24 листопада – Сторожук Микола Васильович (Житницька СЗШ)

30 листопада – Кравець Людмила Михайлівна (Михайловецька СЗШ)

У грудні дні народження відзначає:

21 грудня – Нечипорук Надія Василівна (Вербовецька СЗШ)

15

Математика в школах Мурованокуриловеччини №7, листопад 2006 р.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
На допомогу керівнику районного методичного обєднання вчителів математики
  • Додано
    14.08.2018
  • Розділ
    Математика
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    207
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    NR196074
  • Вподобань
    0
Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь